RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 6 Julai 2015

MUHYIDDIN SANGSI, HARON DIN SEPERTI YAKIN

NAJIB kini begitu tertekan.  Kepada siapa lagi Najib perlu mengadu kalau tidak kepada para pengampunya?  Timbalannya sendiri seolah-olah mahu Najib lebih jujur di dalam tindakannya.  Laporan yang didedahkan oleh Wall Street Journal (WSJ) bukan sebarang pendedahan kerana pihak pengurusan akhbar berkenaan tetap istiqomah dengan laporannya meskipun Najib mengugut untuk menyaman akhbar tersebut.

Siapa yang cover Najib sekarang?  Tidak banyak menteri yang sanggup menjadi pak turut kepada Najib walaupun kebanyakan menteri ini lebih suka 'play safe'.  Muhyiddin berani sedikit bersuara kerana mungkin beliau sudah tidak tahan melihat perangai Najib yang semakin melampau.  Usah peduli apa nawaitu Muhyiddin, yang penting Najib kini diasak dari luar dan dalam di dalam isu kononnya ada kemasukan wang jutaan ringgit ke dalam akaunnya.

Sebagai orang Islam, kita tidak patut menerima terus laporan WSJ berkenaan.  Kita mahu isu ini disiasat dengan rapi dan telus.  Adakah SPRM atau pihak berkuasa ada sedikit walau pun sebesar kuman keberanian untuk menyiasatnya?  Ini yang dimaksudkan oleh Muhyiddin, Najib mesti disiasat.

Berbeza dengan Haron Din yang menyatakan sukar mahu percaya Najib melakukannya.  Hujah Haron Din, masakan Najib mahu simpan wang salah itu ke dalam akaunnya?  Ayat Haron Din ini sama juga dengan hujah para peneroka felda dahulu yang selalu berkata, "masakan Najib mahu menganiayai para peneroka felda" kerana bapanya yang melahirkan felda.  Najib waktu itu mempertahankan pelaburan FGVH sehingga sanggup menyebut " haramjadah" kepada para peneroka yang menolak FGVH.  Kini, terbukti bahawa Najib tidak seperti arwah ayahnya, Tun Razak.  Apa terjadi kepada FGVH sekarang?  Haron Din pun bersikap demikian.

Pelik, Muhyiddin sebagai TPM pun seperti sangsi dengan Najib, tiba-tiba Haron Din sebaliknya.  Sepatutnya sebagai seorang yang digelar Ulamak dan Mursyidul Am yang katanya telah 'expired', Haron Din sepatutnya tegas agar Najib disiasat, bukannya terus berkata 'sukar mahu percaya'.

22 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila hati tu dah sayang pd dap...apa2 berita dari TMI atau MK akan dijadikan kitab suci maksum...sedangkan selak jer The Star pun dh memadai...lain cerita sbnrnya...tapi oleh krn hati tu berdakap pd dap...apa2 yg boleh merendahkan martabat sesama Islam harus dijulang...cer rendahkan martabat tuan guru lim...berkapur muka menahan marah bila insan suci dicerca...hiudpla kamu dgn pegangan kamu...innalillahi..

      Padam
  2. Insiden haram jadah melayu-cina di Johor

    Whatss app pasir gudang kawasan MB johor berlegar kata Lim seorang chauvins dan komumis...

    Sebiji yg dikata oleh tok guru amalan sesat ayoh hadi Ping marang telah di ambik rujuk oleh umno...

    'pas tidak berkerjasama dgn chauvinis' semalam LKS hampir di'bunuh' oleh melayu islam ni ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS tak berkerjasama dgn DAP, tapi PAS berkerjasama dgn UMNO iaitu sedara MIC, MCA, Gerakan dan PPP yang TOTAL menolak HUDUD ! Ini kerana pemimpin dan penyokong PAS telah dirasuk politik "private banking" macam Najib!

      Padam
    2. sekor lagi dok ratib UG dh dkt 10tahun...udah2le menyalak...

      Padam
    3. melati mkn setalam dgn bkn mahram islamik bro...ciri2 islamik mmg dh ada dalam dap...takbirla hari2...

      Padam
  3. bukan nak bunuh brooo...cuma nak halau jee..supaya pegi jauh-jauh sikit. Pegi singapork kee...atau terus balik tanah besar tempat asal cina bukit ni...Geng-geng PASMA & G18 pun dipersilakan ikut serta. Malaysia kan dah teruk, buat apa tunggu lagi. Australia pun ramai cina2 yg tak suka duduk M'sia ni pegi pindah sana, Melayu pun ada...dipersilakan dgn segala hormatnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku lebih benci pemimpin melayu yg menzalimi org melayu memeras org melayu memiskinkan org melayu dpd DAP dan LKS.

      mereka belum ada rekod menzalimi org melayu seteruk umnu.

      kau nk kata apa, aku yg merasa aku tau lah.

      yg sepatutnya di humban keluar dr tanah melayu ini ialah pemimpin melayu sendiri yg khianat. humban ke pulau caymen.

      adapun pemimpin melayu yg baik dan membela rakyat dituduh agen yahudi agen israel agen US agen kafir agen ulamak agen jin dll.

      sekarang umnu nk tutup semua jenayah kewangan pemimpin dgn mencetuskan huru hara perkauman dan agama.

      bangsa munafik ni lebih teruk dr kafir. mereka sanggup rakyat berbunuhan demi kuasa. mereka tk kisah pun kalau nk buat mcm 13 Mei asalkan mereka kekal berkuasa. mengguna kuasa darurat utk melindungi kejahatan mereka.

      helo bro 9:45

      negara ini bukan mak bapak kau punya, aku melayu juga. tapi ada akal utk beza org melayu gila dn dungu dgn org melayu baik dan berakhlak mulia.

      rakyat kesempitan bukan kerana cina DAP bunuh org melayu, bukan kerana singapura boikot ekonomi melayu, bukan kerana cina sabotaj ekonomi melayu.

      rakyat kesempitan terutama org melayu sendiri kerana pemimpin melayu penipu, merompak dan menjadi alat yahudi dgn memiskinkan umat islam melayu.

      Padam
    2. Rentap,
      Itulah kelemahan yang ada pada kamu, DAP sgt suka dan berahi dgn Melayu seperti kamu, seperti lalang yang tiada teras kekuatan sendiri. Sama macam G18 dan PasMa.

      Melayu dipergunakan oleh Cina untuk kepentingan ekonomi mereka, tanpa Melayu macam kamu ekonomi mereka akan merosot.

      Rentap,
      Gunalan akal sebaik mungkin, jangan gunakan nafsu melebehi akal kerana nafsu lah yang merosakkan bangsa Melayu.

      Padam
    3. ko..ni..asyik bangsa..bangsa..orng2 melayu bertongkat macam kamulah nak menjahanakan orang melayu, bila lingkup, tuduh orang china/dap laa..sendiri punya silap lagi mahu tuduh orang..Ingatlah sikit bro..x-MB rogol anak melayu..ko kat mana??cina kapiaqjuga tolong melayu, Dato' Taha kena tembak oleh orng melayu!!!Dato Mazlan Kena kerat 18, oleh orang melau!!MARA,UDA,T.haji,Bankbumi,Bumicoomerce,dasar ekonomi baru,curi duit kapal selam,tembak altantuya,curi duit IMDB.....Semua Melayu.yang ko sanjung............Rumah2 mansa banjir kelantan orng cina nak tolong di kata menghasut...Habiss mana pemimpin2....melayu..yg ko sanjung...Gunakan akal, sebaik mungkin jgn guna nafsu,,orng2 melayu yg tak ada intergerity,suka menyalahkan bangsa lain,malas bekerja, suka BERTONGKAT..adalah orang merosakkan bangsa melayu.

      Padam
    4. Bro 2:02 ptg,
      Apabila kita sebut bangsa secara logiknya melibatkan kepercayaan beragama, bangsa tidak akan kemana, tapi ingat cina DAP menggunakan kelemahan bangsa melayu kerana bersebab dan hanya untung dan rugi je yang menjadi perkiraan mereka.

      Ingat bro, kenapa mereka begitu lantang menentang Islam dan kenapa mereka bersungguh menentang hudud?

      Apakah hudud juga merupakan perjuangan kaum? Tidak kan? Asal saja kamu Islam ianya menjadi kewajipan keatas kamu untuk menyokong usul tersebut.

      Masalah rogol atau pentadbiran yang tidak telus adalah berpunca dari penolakan dan penentangan hukum Allah swt. Bayangkan kalau ada hukum hudud adakah mereka berani melakukan perkara yang bertentangan dengan Islam.

      Bayangkan bangsa Melayu Islam dinaungi dan disempadankan dengan hukum hudud, apakah ada lagi Melayu Islam yang berani berjudi? Apakah ada Melayu Islam yang berani melakukan maksiat?

      Apakah saudara tiada keinginan untuk melihat kelab-kelab malam, pusat perjudian, karaoke atau mana-mana pub yang tidak dikunjungi oleh bangsa Melayu?

      Dan yang menyedihkan GRO-GRO pun adalah Melayu Islam, pelacur pun banyak melayu Islam dan yang ramai Melayu Islam ialah pelanggan. Hancur melayu kerana tiada sekatan yang boleh menginsafkan mereka.

      Kesimpulannya, Melayu Islam memerlukan hukum HUDUD sebagai peindung segala kejahatan. Hanya Allah swt sahaja yang mengetahui perangai manusia dan hanya hukuman yang diturunkan oleh Allah swt sahaja yang mampu merubah segalanya termasuk cina kafir DAP. Rugi bagi mereka.

      Padam
    5. Ko kena ingat bro, Kenapa ko belasah DAP saje, kenapa ko tak belasah MCA,MIC,GERAKKAN, jgn Munafik. Kalu ko baca dari surah al-baqarah sampai habis bab hudud hanya satu jerr,,,Dalam al-uran allah dah tunjuk kat kita Sunatullah dari nabi noah,lut,hud,shoib,ibrahim,musa,yahya,zakaria,isa,muhammad, Ada tak allah bagi contoh mereka buat hudud priority, ALLAH titik beratkan soal IMAN dan amalannya.Takutkan allah, bukan menghukum, inya lebih kepada mendidik,Kita dapat agama islam terpijak,lahir2 terus dapat agama, islam agama mujahadah,berkasih sayang, orng yg membunuh 100 orng pun masuk syurga,pelacur yg buat kebaikkan pun masuk syurga,Kita ingat bila kita suruh orng ikut cara kita,tak ikut cara kita orng tu masuk neraka ka!!Nabi sendiri pun bila ditanya,ya rasulallah, adakah dgn segala amalan mu,kau pun BELUM tentu tak masuk syurga, ya! jawab rasulallah, aku masuk syurga kerana rahmat allah.Siapalah kita,nak kata orng kafir,atau orang yg tak ikut cara kita nak masuk syurga.ALLAH AKAN SAYANG PADA HAMBANYA, BILA HAMBANYA TAAT PADA NABI DAN MENGIKUT IKTIBAQ NABI.

      Padam
    6. Bro,
      MCA-MIC dan Gerakan tidak lantang seperti cina DAP, mereka mampu dikawal oleh umno, MCA dan Gerakan menyokong tindakan DAP secara diam. Untuk apa semua tu bro?

      Islam berketurunan tanpa penghayatan itulah yang menyebabkan kamu seperti lalang, tiada dasar keimanan yang boleh mengimbangi rohani sebenar kamu bro.

      ALLAH AkAN SAYANG PADA HAMBANYA BILA HAMBANYA TAAT PADA NABI DAN MENGIKUT IKTIBAQ NABI. Memang betul ungkapan kamu bro, tapi apakah Allah swt dan Nabi saw menyuruh kamu menyokong kaum kafir yang menentang ISLAM?

      Gunakan akal bro, jangan hanya pandai mengambil ayat-ayat Quran tanpa penghayatan untuk menghalalkan apa yang kamu fikirkan.

      Rujuklah kepada mereka yang cerdik pandai agama untuk memahami ayat-ayat Quran bukan rujuk pada LKS dan LGE bro. Hati-hati bro.

      Padam
    7. Rujuklah kepada mereka yang cerdik pandai agama untuk memahami ayat-ayat Quran bukan rujuk pada LKS dan LGE bro. Hati-hati bro.

      Sudah tentu bro!! kita akan rujuk pada ulamak betul2 pewaris nabi, kita takkan rujuk pada ulamak PASCHAI.kITA TAK MAHU RUJUK ULAMAK 1981 KATA lain, 2015 buat LAIN..uLAMAK2 MEWAH yg keretanya mahal2,ulamak2 yg membiarkan fitnah berlaku didepan mata...Inilah akal yg diberikan allah yg kita gunakan,Confirm ka kita masuk syurga bro!!kenapa kita nak membenci mereka2!!! kamu dapat agama terpijak, cara senang bro!! HIDAYAT di tangan ALLAH bro!!mungkin hari ini kita islam ,esok belum tentu bro!!saidina umar pernah tanam anak perempuannya bro!!pernah nak bunuh nabi bro!!ada tak nabi kata..jgn geng dgn siadina umar dia kafir..nanti dia berpakat dgn kaum quraish..nak jatuhkan islam.Nabi berdoa pada allah, supaya saidina umar masuk islam, doa nabi diperkenankan CASH oleh allah...KALAU BENCI MEMBENCI,TAKUTKKAN ORANG KAFIR,BUKAN TAKUTKAN ALLAH...Nabi tak ajar bro!!ALLAH MAHA BESAR,MAHA PENGASIH,LAGI PENYAYANG, ia pemberi rahmat, allah amat murka pada orang2 yg sombong, dan meyangkakan dia sahaja yg baik/islam,orang lain tak sehaluan kafir.Kita dulu bro!! dari orang2 yg jahat bro!!selalu ponteng sembahyang!! kaki botol!!Tapi orang macam lu-lah buat kita lari dari agama, tapi syukur ada hamba allah bertaraf benar2 ulama sudah menyelamatkan kami, dari terus terjerumus membuat dosa, DENGAN CARA IKTIBAQ NABI..Ya allah ampunilah kami/keluarga kami yg banyak dosa ini,dan juga sahabat2 kami yg masih lagi bergelomang dgn dosa.

      Padam
    8. Bro,
      Dari ulasan kamu diatas kamu sebenarnya didalam keadaan yang amat binggung dan parah bro.

      Kamu memerlukan seseorang yang cerdik pandai agama untuk memulihkan kamu dari kebinggungan ini.

      Siapa Ulamak yang menjadi kepercayaan kamu diMalaysia ni yang mengubati jiwa kamu yang dah parah. Takkan TGLKS dan TGLGE pula yang kamu percaya? Makin parah jadinya bro.

      Insaflah bro, jangan insaf separuh-separuh insaflah sepenuhnya supaya anak cucu kamu nanti tidak disesatkan dengan pemikiran kamu bro. Wallahualam.



      Padam
  4. haron ni lebih umnu dari umnu.nak kata bodoh mungkin memang spesis bodoh agaknya.umnu pun tolak dia plak yang menyokong duit dah habis ke?

    BalasPadam
  5. Politik "PRIVATE BANKING" yang menyerang Najib telah lama menyerang pemimpin PAS yang berjubah! Ini REALITI....

    BalasPadam
  6. Dunia belum terbalik tetapi manusia berjubah yang terbailk dahulu,kita tak sangkan peminpin ulamak mentokong peminpin zalim .

    BalasPadam
  7. Hidup penyokong pemimpin "PRIVATE BANKING". ! Moga anda bertambah BANGANG...

    BalasPadam
  8. Berita Rasmi : Calon-calon dari kumpulan yang pro DAP @ BARUA DAP telah tewas dalam pemilihan di Muktamar PAS ke-61 di Kuala Selangor.

    Mereka yang tewas ini dikhabarkan akan menubuhkan parti BARU yg sesuai dengan aspirasi DAP iaitu Parti BARUA.

    Mengikut sumber yg boleh dipercayai dari G18, parti BARU ini akan diketuai oleh Mat Sabu disebabkan beliau menepati ciri-ciri berikut;

    1. calon yang kalah paling teruk dlm muktamar ke 61
    2. kalah PRU 3 kali berturut-turut
    3. pernah ditangkap khalwat dgn bini kawan
    4. mesra komunis
    5. spm gred 3
    6. penyokong syiah
    7. dipercayai individu yg memberi gelaran 'al-juburi' kpd. Anwar Ibrahim.
    8. rela makan babi dgn lim guan eng.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku nk tanya kenapa takde satu pun kes rasuah merompak duit rakyat dan penyelewengan oleh mat sabu.

      maka dgn ini aku tetap menyokong mat sabu 100 kali lebih baik dpd umno dan bn.. sebb seorg pemimpin yg bijak dan bersih dr menipu amat diperlukan oleh negara.

      Padam
  9. umno sedang nazak.. MEREKA AKAN PERKUDA PAS UTK PANASKAN ISU AGAMA DGN DAP

    MEREKA AKAN PERKUDA SAMSENG2 TAIK MINYAK UMNO UTK CETUS HURU HARA PERKAUMAN

    kemudian darurat akan diistiharkan. umno akan terus berkuasa.

    DAP akan dijadikan sasaran habis habisan.

    umno dengki dgn LGE yg cemerlang urus tadbirnya

    aku melayu islam yg tidak akan kompromi dgn assobiyah sempit umno dan assobiyah agama sempit PAS yg sedang menjilat kaki najib.

    BalasPadam