RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 8 September 2015

KENAPA HADI TAK SELAMATKAN RUMAHTANGGA INSAN YANG BEGITU LAMA BERKORBAN UNTUK PARTI ISLAM INI?

Share Dari: FB Usin Teleng

Orang nak bercerai biasanya akan minta nasihat dan pandangan dari ulamak agar kalau dapat elakkan perceraian yg walaupun halal tapi Allah tak suka. Beregar tiang Arasy bila lafaz cerai berlaku.

Ulamak pula tentunya insan mulia yg selagi boleh tak mahu melihat umat2 Islam bercerai di dalam rumahtangga mereka. Mereka seboleh2nya akan cuba menyelamatkan rumah tangga org lain yg berkrisis. Sebab itulah dikatakan ulamak itu pewaris Nabi.

Tapi ini tiada pada Hadi. Dia tahu ada 'bai'ah' cerai talak tiga dlm partinya jika seseorang wakil rakyat itu keluar parti. Apa dia buat bila berlaku krisis dalam parti?

Dia tak berusaha untuk perdamaian. Malah dia cabar org yg tak sependapat dengannya untuk keluar dan buat parti baru. Dia tahu ada "bai'ah talak tiga" jika itu berlaku. Tapi dia terus mencabar bukan mencari jalan untuk mengelakkan perceraian dari berlaku.

Hadi, kalau dia ada otak ulamak dan penyayang, dia patut buat dua perkara ini jika ada masalah dlm partinya.

Pertama, dia nasihat dan bawa berbincang dengan mereka yg mempunyai masalah pandangan berbeza dengannya. Buatlah muzakkarah sesama mereka.

Kedua, jika dia tak mahu pasangan itu tercerai akibat Baiah karut itu, wajar dia pecat mereka demi selamatkan rumahtangga mereka. Jika mereka dipecat, maka Bai'ah talak tiga terbatal. Hadi pun disanjung kerana bijak menyelamatkkan rumahtangga pasangan ini.

Tapi apa Hadi buat?

Dia dgn megah berkata, sengaja tidak mahu pecat kerana kalau mereka dipecat, mereka akan terlepas dari "Bai'ah cerai talak tiga". Ertinya apa? Ertinya memang Hadi sengaja mahu lihat keruntuhan dahsyat rumahtangga insan ini yg berpuluhtahun berjuang di dlm partinya. Hadi lebih pentingkan politik hampas partinya. Hadi jual maruah kaum Hawa demi politik fanatiknya. Hadi peruntuh Pas. Pas akan dikenali parti hampas selagi di bawah Hadi.

23 ulasan:

  1. Hadi sekarang melihat kawan sebagai musuh ketat dan melihat musuh sebagi sahabat sejati.pemikiranya sudah berpusing 360 darjah.Dia sedang mengalami penyakit jiwa yang parah.pandai menggunakan ayat2 allah untukkepentingan dirinya aje.bukan untuk berdakwah

    BalasPadam
    Balasan
    1. SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. DANA DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

      Padam
  2. jgn jadi bodoh la .............. apa kau ingat hadi tu siapa ? wakil tuhan ka ? dia mana ada kuasa mengampun orang ! kalau LGE dan LKS mgkn ada kuasa mengampun ikut agama kristian kot . Sendiri mau ingatlah apabila berjanji dgn tuhan ! Kalau nak ceburi politik islam jgn sekadar nak jadi main2 atau jadi musuh dlm selimut .......... kan dah terjerat ........ ini baru dunia belum lagi akhirat .......... Lu pikir la sendiri !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala kotak kau la bro. Kau yg pikir sendiri la bro. Bukan dia d suruh ampun bodoh kau ni bro. Kau ni bodoh macam ularmak kau juga bro.

      Padam
  3. TGHH tu memang la ulama kerana ilmu agamanya tapi bab politik hancus, bebelas tahun jadi presiden karisma tak nampak politik lain ilmu agama lain walaupun berkait, Penyakit yang ada pada TGHH adalah ego sebab tak bawak tasauf dalam hidup dia. nampak jelas dia bukan pewaris para nabi. antara sikap pewaris para nabi mesti ada kasih sayang tidak kira islam atau tidak termasuk pada binatang. ada benarnya artikel di atas. Rosak PAS kerana TTGHH.

    BalasPadam
  4. Mungkin Allah dah tarik balik gelaran ularrmak hadi

    Mungkin Allah dah tarik semua ilmu agama hadi

    Mungkin Allah dah tarik cahaya nur hadi

    Maka jadilah qun fayakun maka jadilah

    Ayoh hadi Ping Marang lebai ajran sesat

    BalasPadam
  5. PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Masa Muktamar lebai lebai dan pro ulama macam seronok sakan guna CAI masa memilih. Ini cara islam ka cara yahudi guna cai ni tuan tuan

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN BARISAN KEPIMPINAN CAI.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    ISLE-ISLE

    BalasPadam
  6. Din..lu caci maki lar ulama...ulama ni lar yg tolong lu punyer ketua...lu post lar artikal2 hina ulama....buat lar suka hati lu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ularmak la bukan ulama.
      Ulama kita hormat.
      Runtuh rumahtangga tu jenis ular. Ularmak.

      Padam
  7. Ulamak yang aku sanjung adalah al marhum TGNA sahaja ,beliau adalah ulamak sejati .disayangi semua bangsa dan diakui oleh semua agama,Ulamak lain? pergi main jauh2

    BalasPadam
  8. Din, tak guna kamu marah kat hadi, sepatutnya kamu marahkan mereka yang berbai'ah, tiada kena mengenanya dengan hadi din....urusan mereka dengan Allah swt. Jalan mudah dan ringan ada depan mata buat apa susah-susah bayar kifarah? Letak saja jawatan dan kuasa yang kamu pegang habis cerita.....baru nampak hebat dan bergaya geng2 parti cangkul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Marah kat pemimpin serban 3 depa tu.
      Mereka yg cipta baiah pil kuda tu.

      Padam
  9. TGHA tiada hak untuk mencampuri rumahtangga mereka dan tidak mampu untuk menyelamatkan rumahtangga mereka, hanya mereka sahaja yang mampu menyelamatkan rumahtangga mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.
      Ular mak memang tak ada kuasa tu.
      Ular mak tak boleh pecat.
      Sebab dia ular.
      Tapi klu ulama memang boleh tolong sbb tolong tu islam suruh.
      Yg tu ular tak bole buat.

      Padam
  10. Cuba bayangkan ulamak panjat pokok pasang bendera dekat2 pru14 nanti.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hik hik hik...tak leh bayangkan...

      Kalau tersangkut serban sampai serabai kat tiang elektrik tak pe lagi

      Tapi

      Kalau tersangkut pelir dekat wayar tnb..habislah ...tongkat Ali pun tak.leh tulung... Dia panjat pun pakai sarung Arab...

      Padam
    2. ALOOO MALAYSIABARU. LU MLM 31OGOS ARITU LU TIDO GEREJA MANA. GEREJA ST JOHN KAH. BARAPA LITER HOLY WATER LU SUDAH TONGGENG. KWANG KWANG KWANG :-P

      Padam
  11. Byk betul musibat yg dah minum holy water.. maka jadi lah kafir lahanat musibat. Terutamanya siMalaysiabaru kat atas ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko jgn silap bro, ko kasi londeh sluar Malaysiabaru tu tgk koteh dia pun taksunat. Kahkahkah. tu sbb meroyan kutuk ulama tue

      Padam
    2. MalaysiaBaru nie meroyan melatah kat byk blog sbb blog dia tak laku. Nak femes sanggup maki hamun sama2 Islam. Konon nk popular. Lain tmpt dah kena tiu kaw2 nah kat sini pula silahanat ni berlabuh. Klau berani meh la masuk balik blog rakyat atau blog PAS. Dah xtahan lari mencicit ekor celah kangkang mcm ank anjing kene lempar selipar.

      Padam
  12. malaysia baru mmng mosibat

    BalasPadam
  13. maiysiabaru anjing peliharan dap fafir

    BalasPadam
  14. mungkin apa malaysia baru ckp tu betul

    org berilmu mcm ulamak kalau mereka tk amanah dgn ilmu... lebih teruk dibalas

    BalasPadam