KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 14 Ogos 2016

MULIANYA AKHLAK NABI, MALU KALAU MAHU MENGAKU KITA PEWARIS NABI TAPI KAKI FITNAH

SUATU ketika Nabi sedang berkhutbah. Tiba2 di hadapannya ada seorang telah melepaskan kentutnya yg agak kuat hingga didengari oleh Nabi yg sedang berkhutbah. Nabi tahu siapa yg melepaskan kentut itu dan orang itu tidak bangun untuk berwuduk semula, mungkin rasa malu dan takut jemaah lain tahu beliau yg terkentut.

Nabi tidak menegur orang itu dan membiarkannya. Nabi yg memiliki akhlak yg terpuji, tidak mahu mengaibkan orang yg terkentut tersebut. Nabi bersabda, " Barangsiapa yg memperbaharui wudhuknya, maka itu lebih baik".

Apabila para jemaah mendengar kata2 Nabi, ramai yg bingkas bangun untuk memperbaharui wudhuk masing2. Di kesempatan inilah orang yang terkentut tadi pun bangun untuk wudhuk semula setelah wudhuknya tadi batal kerana terkentut.

Lihatlah, begitu sekali Nabi memelihara aib orang lain. Bagaimana dengan kita yg sengaja hebahkan aib orang lain apatah lagi menjaja fitnah yg kita sendiri tidak mempunyai bukti samasekali? Menuduh pemimpin memakan wang RM90 juta tapi tidak berani sebut nama dan tunjukkan bukti? Memang salah. Sama juga salahnya dengan menuduh orang edar daun ketum atau pil kuda tanpa kita tunjukkan bukti dan saksi bahkan kita pun tidak tahu siapa dia? Itu pun salah juga.

9 ulasan:

  1. Haha...memamg kena selepuk betul2 kat muka presideng PAS PIS PUS

    BalasPadam
  2. Nak piss..tapi melePAS

    BalasPadam
  3. ini dah lepas raya. haron din nak buat keputusan lepas raya. dah buat ke belum?

    BalasPadam
  4. tunggu raya Haji
    sebab Jin belum habis cuti kot

    BalasPadam
  5. Just nak kongsi maklumat je. Hadis di atas tu adalah hadis palsu. Salah kalau kita sebarkan hadis palsu. Boleh rujuk dr rozaime. Tapi ini tidak menafikan maksud dan tujuan penulis.

    BalasPadam
  6. Smprong sampriitt, ha!ha!ha!

    BalasPadam
  7. Ada sebuah parti yg telah berjaya 'menaikkan' nama Islam dgn menurut apa sahaja kehendak harbi hatta jika terpaksa menyokong aktiviti murtad sekalipun. Pada mereka rahmatallilalamin adalah pabila berjaya menyokong LGBT dan Pesta Arak spt Octoberfest dan spt ketika meraikan kemenangan parti 'islam'.

    Pada mereka juga, Islam yg sebenar ialah yg terhad kpd membaca doa ketika majlis rasmi golongan harbi dan golongan murtad serta golongan fasik sahaja. Dgn erti kata lain golongan2 ini perlu lebih diutamakan dari perjuangan hukum hakam Allah Taala.

    Dan jika ada golongan lain yg mahu mengikuti ajaran alQuran dan asSunnah, sbg contoh jika ingin melaksanakan hudud atau menentang kemungkaran spt LGBT, ianya adalah dianggap sebagai telah menjual agama.

    Sekianlah mereka seadanya!

    Mujurlah saya tidak mendedahkan nama mana2 pihak melalui tulisan saya di atas! Mohon tidak terasa oleh mana2 pihak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takat kau punya kopi paste ni tak trasa pun wan rosli sbb spa yg dtg dari kau ni bodoh belaka..

      Padam
    2. Takat kau punya kopi paste ni tak trasa pun wan rosli sbb spa yg dtg dari kau ni bodoh belaka..

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini