KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 29 Januari 2017

APABILA LEBAI JAHIL BERHUKUM


Tahun lepas, Adun Pas di Sgor pakai baju menyerupai 'Dewa" ini sempena Tahun Baru Cina...halal?
Ahli Pas pun bukan tidak biasa buat tangan sedemikian sebagai ucapan Selamat Tahun Baru Cina

TIDAK perlu ulamak besar2 nk hurai. Aku boleh hurai. Genggam kedua2 tangan dan letak kat dada itu bukan cara sembahan kepada tokong atau tuhan kaum Budha atau mana2 ugama seperti yg sering dibuat oleh kaum Cina sewaktu menyambut "Gong Xi Fa Chai". Cuba lihat cara mereka sembahyang baru kita faham. Itu tanda kegembiraan atau kesyukuran.

Puak jahil ni nampak Rafizi dan YB Khalid Samad berbuat demikian dalam satu babak drama pendek sempena Tahun Baru Cina maka walaun ini pun terus menghukum. Mereka tak sedar mereka menunjukkan kebodohan mereka dan menjadi bahan ketawa. Dalam babak tersebut, seekor ayam jantan putih yg 'jahat' berjaya ditangkap dan dikurung. Ianya menggambarkan pemimpin jahat dan rasuah bergelar MO1 berjaya ditangkap. Maka, rakyat merasa gembira dan bersyukur. Itulah yg digambarkan dlm babak tersebut.

Apa yg jelas haram dan merosakkan akidah adalah tingkah laku Adun Paya Jaras di Selangor, iaitu Adun Pas pada tahun lepas memakai baju "Dewa" sempena Tahun Baru Cina . Masa itu para walaun tak bising sebab pada mereka ulamak atau puak2 mereka buat apa pun ditanggung halal, hatta telanjang di khalayak ramai sekalipun asalkan dpt tarik undi kaum Cina.

Ahli2 Pas pun pernah buat tangan macam YB Rafizi dan YB Khalid buat. Rosak akidah jugak ke?

12 ulasan:

  1. inilah fitnah dr puak2 yg jahil tentang adat budaya dan ritual agama bukan Islam.

    aku pasti puak2 inilah yg kata haram pegang anjing dan babi; tak pernah jejak kaki ke gereja atau kuil; tak pernah pegang bible; sbb takut jadi kapir atau tergelincir akidah. begitulah dengkelnya akal dan iman mrk.

    walhal ALLAH dah jelaskan dijadikan manusia berbagai warna dan bangsa agar mrk berkenal-kenalan; bukan bermusuhan.

    ada pula berfatwa haram menyatakan Gong Xi Fa Chai; atau Merry Xmas krn ianya spt meraikan ritual agama mrk. walhal yg dilarang adalah berlaku syirik.

    ingatlah kpd Ammar ibn Yassir ketika dia memuji2 al-Latta dan al-Uza krn ingin melepaskan diri dr siksaan puak quraisy. adakah dia jadi kapir syirik dgn perbuatan itu? dia mati syahid ketika menentang pemberontak.

    BalasPadam
  2. ya..Ammar bin Yasir shahid ketika perang di sebelah Imam Ali radiallah..memerangi penegak dinasti umayyah..Muawiyah anak Abu sufyan(pemberontak..bughah),gabenor Damsyik yang dilantik waktu zaman usman Affan.

    BalasPadam
  3. Puok2 pigs ni cetek ilmu agama..tp keluar fatwa macam2

    BalasPadam
  4. Makan duit haram 90juta..x nak keluar fatwa ke..

    BalasPadam
  5. Bagai mana pula 'ayoh chik' ke IRAN 'sembah' ayahcuckoo ?

    Berbincang 'dana us2.8b yang di larikan tokoh kleptokrat Iran ke Malaysia yg d eampas BNM. Ayatullah minta hadi jumpa najibullah pulangkab wang haram ini dgn komisyen boleh beli 100 000 000 ekor ayam !!!

    Kerja hadi makan keliling. Umno kapiaq atau imam 13 syiah Wal syumul atau bow tie semua makan.

    Satu king cash satu king maker @ maki bergabung jadikan rakyat malaysiaL MACAM AYAM MAKAN DEDAK !!!

    BalasPadam
  6. Jgn jd mcm perangai bani israel. Bila puak dia buat ok saja tapi klu org lain yg dibenci buat terus jd haram

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu fuckwa Wal harammu Wal halalku. Kitab para untee

      Padam
  7. Lebai2 kena sumpah seranah sbb suka buat buat fitnah. Dah buat fitnah tak tahu nak minta maaf.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak perlu Mintak maaf. Depa ada no tiket masok sorga

      Padam
  8. Ucap gong xi sambil genggam tangan juga dah diharamkan oleh Lobai ayatollah parti agama Syiah PasCHAI??? Huhuhu...

    BalasPadam
  9. Saman aje unta tu. Bior dia teduduk.

    BalasPadam
  10. nice info gan :))
    salam hangat dari kami INTERIOR JAKARTA :) JANGAN LUPA KUNJUNGI KEMBALI WEBSITE KAMI :)

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini