TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 20 Mac 2017

TIDAK PELIK PAS PUTUS HUBUNGAN DENGAN KEADILAN, TAPI PELIK JIKA PAS PUTUS DENGAN UMNO

PAS PUTUS HUBUNGAN DENGAN KEADILAN PERMATANG PAUH, TIDAK PELIK LANGSUNG !!

AKU merujuk berita, Pas Kawasan Permatang Pauh secara rasmi memutuskan kerjasama politik dengan PKR melalui undian sebulat suara usul Mesyuarat Tahunan Pas kawasan berkenaan. YDPnya, Omar Hassan berkata, keputusan berkenaan diambil selepas Presiden Keadilan, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail tidak menghormati Pas apabila terus bekerjasama dengan DAP dan Amanah yang menyerang Pas.

Sedikit pun aku tidak pelik dan tidak terperanjat pun dengan kenyataan Pas Permatang Pauh tersebut. Mereka hanya mahu cari alasan untuk putuskan hubungan dan mereka telah pun mulakan kerja ini bukan baru. Lihat saja sewaktu PRK Permatang Pauh. Apa "fatwa" mereka? Apa ugutan mereka kepada Kak Wan? Mengapa mereka berdemo disaat kempen PRK Permatang Pauh?

Mereka berdemo kononnya untuk Hudud. Ugut Kak Wan sokong hudud jika mahu Keadilan menang di Permatang Pauh. Kita bertanya, mana hudud itu sekarang? Kamu sendiri pun mati langkah dalam isu hudud dan hanya bercakap tentang Pindaan RUU Akta 355 yg bukan hudud, itu pun belum tentu dibentangkan dalam Parlimen setelah Hadi tangguhkan beberapa kali. Akhirnya Umno akan bawa. Ugut Keadilan dengan hudud, tapi hudud entah ke mana.

Sewaktu PRK Permatang Pauh, pimpinan Pas yang datang membantu Kak Wan waktu itu adalah majoritinya telah sertai Amanah sekarang yg diketuai oleh Mat Sabu. Pemuda Pas pula di bawah Yusni Mat Piah yang pernah hilang deposit bertanding di Dun Sg Acheh dalam PRU13 yang lalu dalam pertandingan 3 penjuru bersama Chegu Bard. mereka hanya buat kacau dan menghasut ahli2 Pas agar tidak keluar mengundi di PRK Permatang Pauh.

Begitu sekali usaha Pas Permatang Pauh untuk mempastikan Kak Wan tewas. Alhamdulillah, niat busuk dan khianat itu gagal. Kak Wan menang dengan bergaya. Tidak cukup dengan itu, di dalam isu RUU Akta 355, ada seorang kononnya ustaz Pas di dalam kuliahnya memberi amaran kepada Kak Wan agar tidak menolak pindaan RUU Akta 355 jika tidak mahu masuk jirat. Mudahnya mengkafirkan orang? Mana RUU itu sekarang? Sudah bahas atau belum? Mengkafirkan sudah, RUU belum bentang pun lagi. 
 

Kalau sampai tahap itu kerja khianat Pas di Permatang Pauh, pelik apanya ada usul sedemikian rupa? Paling afdhal dan jantan jika usulkan sekali Pas putuskan hubungan dengan Keadilan di seluruh negara termasuk di Selangor. Ada berani? Bukankah di Selangor Keadilan juga bekerjasama dengan Dap dan Amanah? Mengapa 'fatwa' di P.Pinang atau Permatang Pauh tidak sama di Selangor? Kitab lain2 atau 'selera dedak' lain2.? 
 

Hujah mereka bahawa Keadilan bersama Dap dan Amanah selalu menghentam Pas, maka wajarlah putus hubungan. Pas tidak pernah hentam Keadilan kah? Kafirkan Kak Wan pun kamu dah buat, demo pun kamu dah buat, sabotaj dalam PRK Permatang Pauh pun kamu dah buat. Apa lagi yg kamu tak buat?

Atas prinsip demokrasi, Keadilan seharusnya menghormati kehendak Pas Permatang Pauh itu. Itu hak mereka untuk buat keputusan dan rakyat akan tahu siapa sebenarnya yang mahu cari musuh. Kita hanya perlu teruskan perjuangan kita.

Aku cadangkan agar Pas Permatang Pauh buat demo depan Pejabat Agung Pas Pusat agar mendesak Presiden Pas putuskan hubungan dengan Keadilan di semua negeri. Jika di Permatang Pauh boleh berdemo ugut Kak Wan, takkan tidak boleh berdemo di pejabat parti sendiri? Baru nampak serius sikit.

45 ulasan:

  1. Betul tu bang...
    Mmg betul la parti lobai ni guna agama utk politik mereka.
    Sanggup mengkafirkan org yg tak sokong parti mereka dan menganggap parti merekalah yg paling suci. Betapa bodohnya pengikut yg mempercayai dan taksub.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahathir ada tobat tak lepas bertegas mengatakan pemimpin agung anda adalah peliwat?

      Padam
    2. Nak bertobat tak perlu bising bising selurauh dunia, tak perlu heboh heboh.

      Padam
    3. Bab tobat itu hak dia. Tapi che det dah heboh Anwar tu peliwat kat seluruh dunia, ada ker dia mengaku salah. Dia buat fitnah dgn manusia, maka dgn manusialah dia kena selesai. Tapi itulah pan pkr dan dap yg dulu dok kutuk che det kaw kaw , tp ler dah jd penjilat kpd che det. Kesian DSAI yg telah dipinggirkan.

      Padam
    4. hina maki caci...pastu nak pas balik...aduihhh...gila...gila

      Padam
    5. apa la bangang na ko ni din.. ingat lg satu budak ni minta clash ngan awek.. awek tu ckp bila masa kita couple.. den raso ko lah budak bangang tu..

      Padam
    6. Senang saja, Mahathir dah minta maaf dengan Anwar. Siapalah kita nak nilai seseorang itu? Adakah sejak bergelar ulama dan ustaz kita bebas menghukum? Adakah kita yang menilai taubat seseorang itu disisi Allah? Baiklah bersangka baik dan mendoakan kebaikan kepada mereka berdua. Dari kita cuba menjadi hakim sedangkan kita sibuk meengfitnah dan mengeluarkan kata-kata hina, caci maki.

      Padam
  2. sokong pas buat demo putus hubungan dgn pkr diselangor..ada berani?

    duit dan kuasa punya pasal mereka taakan putus hubungan...

    talam 8 muka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wow! dasat sungguh orang pakatan hopeless sampai dapat reka talam LAPAN muka!

      Padam
    2. tapi yg pelik...talam 8 muka tu jgk yg dicari bapak lim...cakap besar...pas nothing...akhirnya jilat air ludah sendiri....konon nak selamat malaysia...ckp je nak selamat anak masing2

      Padam
    3. Nak selamatkanlah din chicken

      Padam
  3. Para akhir tu memang ngam. Ibu segala pembohong dalam Pas. Partai Islam tapi akhlak ke laut. Cakap tak serupa bikin. Bikin tarak serupa cakap. Perosak agama. Pelacur politik.
    Itu Pas sekarang bawah Hadi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cakap kau...cakap bapak lim...hadi...mai la masuk ph...buang islam tu dulu...meh sini...hang nak apa hadi?

      Padam
    2. kalau tghh nk jadi pm pun bapak lim sudi...janji masuk ph dan buang islam ke tepi...demi nak selamatkan malaysia konon...nape? islam x mampu selamatkan malaysia ke?

      Padam
    3. Boleh.

      Tapi kat sini unta cuma nak selamatkan din chicken je

      Padam
  4. Ini semua lebai putar alam..lebai munafik..pembohong..pengkhianat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. maki maki pastu ajak pas rujuk balik...kah kah kah...nampak tak pan xder nilai pada lim

      Padam
    2. Jgn maki din chicken. Kang keldai tua marah kang

      Padam
  5. padan muko korang macai2 DAP...lopeh ni jadi macai tun plk...ado berani ke suruh TUN cakap nuar berahim tak liwat...wakakaka..ado ke berani tu woiiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko jilat la Jubo keldai tua tu

      Padam
  6. jilat jubo korang boleh lar...

    BalasPadam
  7. kosian Pakatan Hopeless,,,Lebai Nuar diganti dengan MahaGURU MahaKUTTY yang confident Anwar pujaan Mike Syaboo adalah peliwat!

    BalasPadam
  8. Pakatan Haprak gabungan Parti Angkut Najis + Parti kaki rodok + Parti Dapigs + Parti ciput cap bunga

    BalasPadam
  9. Without PAS, The daydreaming of Pakatan Hopeless to taking Putrajaya just left daydreaming

    BalasPadam
    Balasan
    1. With PAS,THE MUNAFIK\S PARTY,will lead the malays to "to pray to the creation as their creator"

      their ulamaks enjoying The porche,audiq7.velfire,the 2nd wife of their president got new house and new car bought by najib as a gift.

      What did the "Walauntas get"???they're here just to defend their corrupted tok guru' thinking that their tok guru would bring them to heaven..the shortest possible.

      To the walauntaS,Hadi is their GOD..no one is allowed to comment about hadi's wrongdoing...

      Padam
    2. berani tegur psl banglo lim?

      Padam
    3. Tegur la pasal duit potongan gaji cikgu YIK 14 juta.

      Padam
  10. ilmu hadi hanya setaraf celah jubo aku saja...tak berguna langsung..guna ugama utk jadi bahan jualan.

    BalasPadam
  11. Hadi manusia celaka yg tidak boleh dipercayai langsung..kalau lah dikasi perempuan pun dibantainya sampai lunyai..agama disimpan tepi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul2 aku setuju...ckp bkn main hebat psl islam...tapi jumpa kt kelab malam

      Padam
  12. cer tnya tun tu woiiiii macai2 dap...anuar liwat ke tak....wakakakaka...kenapa lar bodoh sgt korang ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Spender putih tu sapa punya?

      Padam
  13. lah tetiba cetir anwar liwat?? dah tak ada idea geng lobai munafik ni

    BalasPadam
  14. geng lebai kuno nih hakikatnya dah jd golongan minoriti. jgn diambil port psl diorg ni... setakat bising dlm blog, bila pru hilang deposit.. peerah..

    BalasPadam
  15. cer lar tanyo tun tu ooooiiiii...tun yg engko2 semua panggil maha firaun tu dulu...nuar berahim liwat ke tak...wakakakaka...borak kosong tak guna bai..ado tolo ke..waakakakak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu unta x caya nuar liwat. Sejak bersekongkol dgn perompak ni, unta dah percaya nuar liwat. Heeeeee

      Padam
  16. PAS parti yang redha untuk dikencingi. Janji masyukkk 90 juta. Lebai ke ulamak ke ostad ke lahappppp....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maknanya kalau ada 15 org (baca kali mimpi) macam husam membuat tuduhan (baca fitnah) tanpa mengemukakan bukti e.g. RM90 juta, PAS nak kena layan semua ke? Harap kini kalian boleh menilai kebebalan yg ditunjukkan oleh pihak lawan saya ini!

      Padam
    2. Saman la.
      Dah saman baru boleh kuar bukti kat mahkamah.

      Saman la.
      Jgn jadi pondan.

      Padam
    3. IQ rendah tak paham hujah bernas pihak lawan!

      Padam
  17. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba cik indon kontek lobai German. Mungkin dia minat.

      Padam
    2. Pada diaorg berbaik dgn kafir adalah ibadah juga.. tapi itu hanya di mata diorg aje.. berbaik yg difahami diaorg ialah kena tetap redha walaupun kafir pijak kepala sehinggakan fatwa pun perlu melalui penilaian si kafir.. memang dah melampau sebenarnya ketundukan mereka kpd kafir.. mujurlah PAS tidak bersama hanyut dgn mereka bila berjaya menyingkirkan pimpinan yg pro DAP!

      Padam
  18. Salam' saya Delfiyanti. Kebetulan saya disini Cuma mau Berbagi saran' Bagi Teman-teman yang lagi ada masalah.Faktor Ekonomi atupun Masalah Hutang piutang. yang sedang jadi beban pikiran dan sulit untuk di selesaikan Silakan Hubungi Nmr ini.
    (082 344 445 588) atas nama Mbah Jonoseuh. Silahkan minta bantuan Sama Mbah dan sampaikan keluhkesah anda sama Beliau. Karna Bantuan Mbah Jonoseuh sudah saya buktikan sendiri Selamah ini..
    Dan Untuk Bantuan yg Biasa Mbah jonoseuh berikan Yaitu

    ANGKA TOGEL
    PESUGIHAN
    DANA GHAIB..
    Dan masih banyak Bantuan yg lainnya.
    Terimah kasih silaka anda coba Dan Membuktikan sendirih..!!!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini