TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 28 Mac 2017

AZMIN NAIK JADI MB SGOR KERANA LEBAI ? MAHU TIPU WALAUN BOLEH LAH !!

GENG2 lebai ungkit sbb marah kat Azmin. Mereka kata kerana lebai lah maka Azmin jadi MB Sgor. Nak tipu walaun, boleh la.

Faktanya, Lebai sendiri calonkan dua nama dlm mesyuarat AJK pusat, iaitu nama Kak Wan (Presiden sendiri yg calon) dan satu lagi nama Azmin. 
 
Azmin, pilihan KEADILAN setelah Istana tolak Kak Wan

Dua nama itu dibawa ke dlm Mesyuarat Majlis Presiden PR. Dlm mesyuarat itu, Keadilan bawa nama Kak Wan. Dap juga bawa nama Kak Wan. Puak lebai bawa dua nama iaitu Kak Wan dan Azmin. Tapi, Azmin menarik diri kerana menghormati pencalonan nama Presiden Keadilan, Kak Wan. Maka, yang tinggal hanya nama Kak Wan. Mat Sabu mewakili puak lebai akhirnya bersetuju dgn keputusan bersama, apatah lagi Azmin sendiri menarik diri.

Keputusan Majlis Presiden PR itu diumumkan iaitu PR setuju Kak Wan sebagai calon MB Selangor, Keesokannya, Hadi bgtahu Kak Wan tak layak jadi MB Selangor, sedangkan beliau sendiri yg letak nama Kak Wan sebagai salah satu calon. Pelik tak?
 
Kak Wan - Namanya Hadi yang calon, tapi Hadi kata tidak layak?

Maka, kemelut berterusan. Cubaan untuk menarik Azmin agar bersama Umno untuk meletakkan beliau sebagai MB Sgor ditolak oleh Azmin. Sebelum itu, Zuhdi jentik2 buat teori jika lebai bersama Umno dan Azmin boleh tarik seorang dua lagi dlm Keadilan utk bersama lebai, maka mereka boleh perintah Sgor serta boleh jentik gereja di Sgor, Teori dlm grup wassap ini kantoi. Maka, terbongkarlah rahsia pakatan jahat ini.

Alhamdulillah, Azmin setia dgn Keadilan dan PR. Azmin menolak usaha jahat berkenaan. Apabila Azmin menolak usaha jahat lebai ini, maka lebai pun buat pencalonan baru kpd Istana dan nama Azmin tiada tersenarai kerana marah pada Azmin sebab tidak mahu 'mengawan' sama Umno. Lebai letak 3 nama termasuk dari calon lebai sendiri sedangkan sebelum itu mereka sendiri putuskan Kerusi MB Sgor adalah Kerusi Keadilan. Mengapa letak juga nama calon lebai? Tidak semua lebai ni jujur bila berjanji.

Apabila nama Kak Wan dibawa ke Istana, akhirnya pihak Istana menolak dan mahu calon lain. Anwar tidak mahu meneruskan konfrantasi dgn Istana dan mahu hubungan dgn Istana terus baik, maka Keadilan membuat keputusan untuk menggantikan nama Kak Wan sebagai calon MB. Siapa lagi yg layak gantikan Presiden sbg calon? Tentulah Timbalan Presiden. Maka, Keadilan sebulat suara meletakkan Azmin sebagai calon MB. Nama Azmin akhirnya dipersetujui oleh PR. Andainya lebai mahu juga nama lain selain Azmin, pastinya gagal kerana tidak cukup sokongan dlm Dun Sgor. Tambah pula dua lagi Adun lebai melompat menyokong Kak Wan dari awal seterusnya menyokong pengganti Kak Wan.

Maka, tidak perlulah ungkit bahawa Azmin naik jadi MB Sgor adalah keranai sokongan lebai sedangkan senarai akhir nama Azmin tiada dlm pencalonan lebai ke pihak Istana. Dap yg bukan dipimpin oleh ulamak itu pun tidak ungkit mengungkit. Dap juga sebulat suara bersetuju dgn Azmin menggantikan Kak Wan.

Lebai marah bila Azmin buat tweet membalas kenyataan lebai muda yg tewas di Pengkalan Chepa. Cakap kat orang boleh, kena kat diri sendiri tak boleh terima. Itulah lebai !!

17 ulasan:

  1. Lebai PIS Lebai kedaun
    Lidah biawak

    BalasPadam
  2. Sebenar isu wfauzdin ini sepatutnya dah lama pehak PH sebarkan..sbb kita sendiri seolah2 dlm PH mengalakkan walaun2 buat fitnah..seblm ini mcm2 tiori kesah TSKI digugurkan dr jawatan MB.. naik nama azmin jd MB..lagi byk tiori.. walaun2 ambik kesempatan..tambah garam dan asam dlm gulai... kalau baca blog2 pro parti lebai..dr azmin jadi MB lagi dia org bangga..dpt naikkan azmin.. kapada walaun2.. kalau baca komen ku ini.. mula2 ketua pemuda pas tewas bertarung.. lepas tu setiausaha pas.. kalah bertarung... selepas ini.. seterusnya sape lagi..?.demino akan jatuh satu2..

    BalasPadam
  3. MAKIN MELUAT LAK DGN KEPEMIMPINAN PUAK LEBAI...MCM JENIS BEWAK

    BalasPadam
  4. Sekiranya benar YAB Azmin naik jadi MB tanpa sokongan PAS, Saya cadangkan Azmin gugurkan semua exco dan pegawai-pegawai lantikan politik dari kalangan pimpinan PAS dalam kerajaan negeri Selangor sebelum muktamar pas akhir april nanti. Ini kerana exco dan pegawai-pegawai pas tetap tidak akan meletak jawatan dalam kerajaan Selangor walaupun keputusan muktamar sebulat suara bersetuju untuk putus hubungan dengan PKR. Keputusan Muktamar hanya boleh dilaksana setelah mendapat mendapat kelulusan Majlis Sura Ulamak(MSU) dan saya yakin MSU hanya akan bersidang untuk membincangkan keputusan muktamar tersebut selepas parlimen dibubarkan. Ini adalah sebahagian dari Budaya Politik Matang Dan Sejahtera PAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Politik matang ker politik matang?

      Padam
    2. Politik natang ker politik natang?

      Padam
    3. Sekali tengok, matang ngan natang tu dekat2 sama. Tak ada beza kecuali janggut dan ketinggian lilitan serban

      Padam
    4. Percaya tak bahawa dalam serban itu tidak terkandung sebarang otak. Ia hanya kain putih kosong yg nilainya tak seberapa berbanding kain sutera.

      Padam
    5. Kalu dlm tempurung kepala tak ada otak, pakai serban pun tak guna.

      Kalu dalam tempurung kepala ada otak, pakai serban barulah hebat.

      Faham?

      Padam
  5. Mmg betoi bang.
    Lebai2 yg ada la ni kaki pengelat. Terutamanya lebai Hadi. Panggil meeting tak mau mai. Antaq wakil ja. Bila wakil bersetuju dlm meeting lebai Hadi ni pulak tak setuju. Tapi tak mau datang. Lebai Hadi ni betoi2 buat "sui" kat Pas dan ahli2nya. Patutnya dia tak suka dia la keluaq Pas. Ni tak. Nak paksa ikut pemikiran kolot dia ja. Dia lu ya pasai org lain yg kena.

    BalasPadam
  6. setiap hari memaki tok guru hj abd hadi...akhirat nanti kita tengoklah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hadi maki orang tak apa yek?

      Oooo sbb dia ada tiket masuk syurga yek??

      Padam
    2. Siapakah ulamak di Malaysia ini yg jadi barua kepada kafir? Ulamak Pangkor 2 kah atau ulamak pro Siti Zubaidah Kasim kah?

      Padam
  7. Yg paling penting jangan kena tipu dgn DAP si kafirun.. sampaikan jadi ketua Maqasid Syariah dan mempengerusikan mesyuarat fatwa dan juga pembawakan siti kasim dalam isu ketuhanan melalui getaran pun PAN tidak melihatnya sebagai satu kesalahan malah selari dgn amalan mereka mungkin.. baru ku tahu betapa hina jadi barua si kafir ini rupanya.. namun mungkinkah sejak azali lagi memang adatnya hina sebegitu jika jadi munafikun agaknya!

    BalasPadam
  8. setahu aku berkawan dgn org kapir tak ada la nas kata jatuh munafik. tapi bercakap bohong dan memungkiri janji ada hadisnya bagi sifat sifat munanafik. so walaun, siapa yg munafik sebenarnya...kena kat orang lain mcm mcm ayat dan hadis keluar..kena kat diri sendiri..tak munafik pula. aku ni dah lali dok dengaq ostaz ostaz kopiah longgaq ni dok bohong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maknanya jika kamu berasal dari Penang, kamu redha lah segala fatwa utk kamu ditapis dan diteliti oleh seorang kafir! Aku tak boleh buat apa pun kalau kamu memang redha.. sekian..

      Padam
  9. Salam' saya Delfiyanti. Kebetulan saya disini Cuma mau Berbagi saran' Bagi Teman-teman yang lagi ada masalah.Faktor Ekonomi atupun Masalah Hutang piutang. yang sedang jadi beban pikiran dan sulit untuk di selesaikan Silakan Hubungi Nmr ini.
    (082 344 445 588) atas nama Mbah Jonoseuh. Silahkan minta bantuan Sama Mbah dan sampaikan keluhkesah anda sama Beliau. Karna Bantuan Mbah Jonoseuh sudah saya buktikan sendiri Selamah ini..
    Dan Untuk Bantuan yg Biasa Mbah jonoseuh berikan Yaitu

    ANGKA TOGEL
    PESUGIHAN
    DANA GHAIB..
    Dan masih banyak Bantuan yg lainnya.
    Terimah kasih silaka anda coba Dan Membuktikan sendirih..!!!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini