KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 30 Mac 2017

Hari ini saya berada di Tropicana

Hari ini agak meletihkan, memikirkan RUU355

19 ulasan:

  1. Dah kena kencing dah bang.
    Percaya sangat si lebai2 ni pada si penyangak matawang tu.
    Tak mau dengar nasihat.
    Orang bodoh sombong ni mmg suka kena kencing.
    Apa nak jd lebai ni bang oiii..
    Bijak agama tapi bengap politik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang adatnya sebegitu sejak di zaman nabi lagi org yg berjuang menegakkan agama Allah termasuk hukumNya pastinya akan mendapat tentangan dan penghinaan sedemikian rupa. Sebagaimana para kafirun dan munafikun waktu itu merasakan mereka betul sedangkan mereka sebenarnya menyembah berhala dan api, begitu jugalah puak mereka di waktu ini di mana mereka (sebenarnya bersekutu bersama2) tidak yakin akan hukum Allah walaupun jika hanya dilaksanakan di negeri Kelantan dan Terengganu!

      Padam
    2. Ini bukan pasal hukum Allah. Tak sapa yg islam tentang hukum Allah.

      Ini pasal buat kerja baik tapi tak nak berbincang elok2 dulu. Nak tunjuk hebat sorang2 sampai pendapat orang lain tak boleh terima. Bila dah timbul masalah, org lain pulak kena maki hamun, tuduh kafir, munafik dan mcm2. Akhirnya benda baik tu tak sampai ke mana.

      Padam
    3. 6.44...tak sudah2 nak menuduh org lain kafir dan munafik tanpa usul periksa yg jelas. Tak takut balik ke muka sendiri ke?

      Jom baca Surah Hud.

      Padam
    4. Ayah suruh anak solat...anak masuk bilik tapi pura pura solat.Zahirnya Ayah kena kelentong oleh anak.Tapi suruhan Ayah itu telah ditulis ganjaran oleh Allah.Rugi ke Ayah yang suruh anak solat?
      Atau
      Ayah tak payah suruh Sebab dia tahu anaknya akan tipunya...untung kah ini?

      Padam
  2. Tg hadi bentang tak jadi masalah. Lulus undi tak jadi masalah, boleh lulus.

    Yg jadi masalah bila ruu persendirian ni lulus, menteri bn akan bentang utk bacaan kedua di parlimen sblm diluluskan. YG INI YG AKAN JADI MASALAH. BN SETUJU KE UTK BENTANG KALI KEDUA TU NANTI? YG PART NI KITA PERLU RISAU....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasanya pm tak akan berani suruh mp umnobn sokong undi pembentangan ruu hadi. Aku rasa ruu ni akan terhenti setakat pembentangan hadi sahaja. Lepas tu adegan kutuk mengutuk, kafir mengkafir akan bertambah aktif semula.

      Padam
  3. Tak Yah risau lah Brother' memang dia takkan Bentang.Dah kena tipu,nak tanya lagi....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau bn bentang jugak, BN akan berpecah terutamanya di Sarawak. Kalau gitu baik tak payah bentang. Biarkan pas yg pecah...kah3

      Padam
  4. Dicadangkan ruu355 ni dibentangkan oleh hj hadi di muktamar pas di kedah tahun ini. Jika diterima dan diluluskan bolehlah dimasukkan dalam perlembagaan parti pas. Tujuannya memartabatkan nilai syariah dlm parti berkenaan. Siapa tak sokong sila masuk pan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mohon semua ahli pas sokong.

      Padam
  5. BN Ganu dah tolak Enakmen Syariah Hadi. BN pusat jugak tak mau ambil alih. Hadi dah jadi kera sumbang. Bersara dalam politik adalah satu pilihan. Kelantan dan Selangor Pas dan Umno konpem tumbang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekurang2nya UMNO masih atau pernah ada keinginan utk menjelmakan RUU 355 kerana bimbang dgn MURKA ALLAH maka ini membuktikan masih ada keimanan dlm diri mereka!

      Bagaimana pula dgn mereka yg mengharap agar RUU 355 ini tidak menjadi kenyataan kerana bimbang dengan MURKA DAP? Maka ini membuktikan masih ada ........ kah??

      Padam
    2. Umno dah jadi keldai tunggangan MCA. MCA dengan 7 kerusi berjaya tunjuk kepada Najib Who Is The Boss!! Najib terpaksa lari ke India untok belajar dengan Sivaji The Boss tapi dulu pon belajar tak habis. Jadi walaun jangan harap sangat Umno boleh lawan The Big Boss cukong MCA!

      Padam
    3. Cuba berusaha Dan buat yang termampu apa suruhan Allah....pasti diberi ganjaran oleh Allah.
      Kejayaan/kegagalan Allah tentukan.
      Bukan cakap saje tapi tak buat apa.

      Padam
    4. Buat gelojoh dan makan keliling termasok yang haram? Putus silaturrahim, maki hamun dan takfiri! Jauhkan kait Allah dengan Lobai tersesat di jalan Syaitan. SYIRIK!

      Padam
    5. Kesalahan Amanah pada RUU355 adalah kerana minta penjelasan dan penerangan draf RUU355 sahaja. Tapi fitnah disampaikan oleh pemimpin PAS adalah Amanah tolak RUU355 dan Hudud. Bila tanya balik RUU355 ini hukum Islam kah? Berbelit-belit lidah para pengfitnah, sekejap jawab lain dan ada pula jawab lain. Bila dah tak terjawab maka dengan mudah mengeluarkan fatwa kafir. Paling jelas dan terang MP Sarawak dan Sabah walaupun beragama Islam tetapi kerana PAS dengan slogan 'politik matang' tak berani tegur disebabkan Umno menjadi Ketua BN. Sudah-sudahlah nak salahkan orang lain dengan kebodohan sendiri, Nabi suruh kita berurusan dengan hikmah dan bijaksana bukan menjadi bodoh tanpa rasa segan silu.

      Padam
  6. Salam' saya Delfiyanti. Kebetulan saya disini Cuma mau Berbagi saran' Bagi Teman-teman yang lagi ada masalah.Faktor Ekonomi atupun Masalah Hutang piutang. yang sedang jadi beban pikiran dan sulit untuk di selesaikan Silakan Hubungi Nmr ini.
    (082 344 445 588) atas nama Mbah Jonoseuh. Silahkan minta bantuan Sama Mbah dan sampaikan keluhkesah anda sama Beliau. Karna Bantuan Mbah Jonoseuh sudah saya buktikan sendiri Selamah ini..
    Dan Untuk Bantuan yg Biasa Mbah jonoseuh berikan Yaitu

    ANGKA TOGEL
    PESUGIHAN
    DANA GHAIB..
    Dan masih banyak Bantuan yg lainnya.
    Terimah kasih silaka anda coba Dan Membuktikan sendirih..!!!

    BalasPadam
  7. Saya ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yang
    dulunya cuma seorang tki di singapura jadi pembantu rumah tangga
    yang gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi tki itu sangat
    menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak
    disengaja saya melihat komentar orang tentan Mbah Sero dan
    katanya bisa membantu orang untuk pesugihan putih dan akhirnya
    saya coba untuk menghubungi Mbah Sero dan alhamdulilah
    beliau mau membantu saya untuk memberikan pesugihan putih sebesar
    (5 M) bantuan yang diberikan Mbah Sero meman betul2 terbukti dan
    saya sangat bersyukur berkat bantuan Mbah Sero kini saya bisa
    pulang ke indonesia untuk buka usaha sendiri mungkin saya tidak
    bisa membalas budi baik Mbah Sero sekali lagi makasih yaa Mbah
    dan bagi teman2 yang menjadi tkw atau tki seperti saya,bila butuh
    bantuan hubungi: 082-370-357-999 ucapan beliau sangat bisa
    dipercaya dan terbukti nyata atau untuk info lebih lenkap buka blog Mbah Sero
    insya allah beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang tki.
    KLIK DISINI PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini