TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Selasa, 2 Mei 2017

PUTUS HUBUNGAN KAMI SETUJU, TAPI JANGAN BERBOHONG

UNTUK menyatukan semua bukan mudah, makan masa berpuluh tahun. Hendak memusnahkan cukup mudah, cukup dengan Muktamar, maki hamun lebih kurang dan cari alasan walaupun tak masuk akal. Putus hubungan dgn Dap buat dlm Muktamar tanpa bahas. Kali ini, putus hubungan dgn Keadilan juga dalam Muktamar tapi masih tertakluk kepada Majlis Syura.

Aku mengikuti ucapan perwakilan dalam muktamar terutamanya dari Dewan Ulamak kerana lazimnya Dewan Ulamak ini boleh dipercayai dan takkan berbohong. Malangnya, kesemuanya bohong dan hipokrit belaka. Aku cuba ulas betapa hipokritnya ulamak Pas dalam dewan ulamak;

Kata perwakilan mewakili Ulamak, sebab2 perlu Putus Tahalluf dengan Keadilan adalah kerana :

1.PKR terlibat sokong PAN di 2 PRK Sg Besar & K.Kangsar.

Pas tahu, di dalam PH ada 3 parti waktu itu, iaitu Keadilan, Amanah dan Dap. Apabila berlaku PRK di Sg Besar dan K. Kangsar, PH tentulah akan bermesyuarat untuk menentukan parti mana yg akan mewakili PH menentang Umno/Bn di dua kawasan berkenaan. Sewaktu wujud PR dulu pun, itulah caranya kita berbincang. Malangnya, di dalam PH, Pas sendiri tidak mahu terlibat di dalam gabungan ini maka tentulah Pas tidak terlibat di dlm perbincangan menentukan parti yg bertanding.

Namun, PH masih terbuka terhadap Pas. Kita cadangkan untuk lebih adil dan menentukan satu lawan satu dengan Umno/Bn di dua kawasan berkenaan, ada cadangan agar di bahagi dua di antara Amanah dan Pas. Itu cara tolak ansur PH. Malangnya, Pas ego dan mendabik dada bahawa kedua2 Kerusi tersebut adalah Kerusi tradisi Pas maka Pas mesti bertanding di kedua2 kawasan berkenaan. Ertinya, Pas sengaja mahu adakan 3 penjuru di kedua2 kawasan tersebut dgn cara mengelakkan rundingan dengan baik.

Maka, dibuat tuduhan bahawa Keadilan menyokong Amanah di kedua2 kawasan tersebut bererti Keadilan khianat Pas. Apakah kerana kamu ada masalah dengan Amanah, maka Keadilan mesti juga khianat kepada rakan kami di dalam PH, iaitu Amanah? Kamu yang bergaduh, kami mesti juga bergaduh dengan musuh kamu? Itu bukan cara Islam.

2.PKR gagal beri sokongan pd pindaan RUU355,di lihat cenderung menentang sprti DAP.
Pertamanya, apa yang Hadi bawa masuk dalam Parlimen itu? Semua kita tahu bahawa Hadi bawa masuk itu adalah USUL untuk meminda Akta 355 melalui Usul Persendirian. Menjadi kelaziman, setiap usul akan dibahas terlebih dahulu. Selagi tidak dibahas, jauh sekali dari diundi sokong atau tidak, mana ukuran Pas bahawa Keadilan mahupun PH menolak USUL Hadi?

Buktinya, kesemua MP mewakili Keadilan, Amanah dan Dap telah bersedia untuk membahaskan usul tersebut. Apakah pada fikiran Ulamak Pas setiap perkara yang melibatkan agama tidak boleh dibahas dan jika dubahas dianggap menolaknya? Jelas, dakwaan Ulamak Pas itu adalah satu pembohongan jika tidak pun satu kejahilan tentang prosedur di Parlimen.

3.Kenyataan celupar pemimpin2 Keadilan terhadap PAS.
Siapa pemimpin Keadilan yg bercakap celupar kepada Pas itu? Anwar Ibrahim? Kak Wan ? Pernahkah Anwar memburukkan Pas atau Hadi? Pernahkah Kak Wan memburukkan Pas atau Hadi? Apa yang kita dengar sebaliknya, Hadi pernah burukkan Kak Wan dengan menyatakan Kak Wan tidak layak menjadi MB Selangor. Hadi juga pernah burukkan Keadilan apabila membuat fitnah besar dengan menuduh calon Keadilan mengedar pil kuda dan berfahaman Komunis semata2 Pas ingin bertanding di beberapa Kerusi yang Keadilan akan bertanding. Sampai sekarang Hadi tidak pernah buktikan tuduhan beliau itu. Oleh kerana Hadi tidak sebut nama, maka beliau menang kes saman yg dibuat oleh salah seorang bekas calon Keadilan di Terengganu. Dalam keputusan Hakim, jelas memang ada unsur fitnah oleh Hadi tetapi beliau terselamat kerana tidak sebut nama siapa pengedar pil kuda itu. Apakah Islam membenarkan membuat fitnah dengan syarat tidak menyebut nama orang yang kita tuduh?

Kalau ucapan dari lain2 pimpinan Keadilan yang menghentam Pas diambil kira, maka adakah pimpinan2 Pas tidak pernah menghentam Keadilan? Siapa yang mahu menjiratkan Kak Wan jika Kak Wan tidak menyokong RUU Akta 355? Orang yg sama juga pernah fitnah Kerajaan P.Pinang kononnya di P.Pinang azan tidak dibenarkan.

Paling lucu, seorang Wakil dari Pasir Mas yg menyokong usul dari Dewan Ulamak ini berkata, Keadilan juga telah melanggar perjanjian Pakatan Rakyat untuk pertandingan Satu lawan satu di PRK Sg Besar dan K.Kangsar. Ketinggalan agaknya lebai Pasir Mas ini. Tidakkah beliau sedar sewaktu PRK Sg Besar dan K.Kangsar berlaku, Pakatan Rakyat telah pun berkubur? Bila masanya ada perjanjian waktu itu?

Aduhaii...macamlah parti lebai ini tidak pernah langgar perjanjian sewaktu berada di dalam Pakatan Rakyat.

Kesimpulannya, ini semua alasan Pas untuk menghalalkan kerjasama parti tersebut dengan Umno. Cuma kita ternanti2, pada muktamar akan datang dengan siapa pula parti ini akan bermusuh? Kalau tidak bermusuh, tidak seronok untuk bermuktamar.

#Pray4ributmuktamar

58 ulasan:

  1. Seperti yg dijangka ulasan kau din di atas hanyalah perspektik dari sebelah pihak PKR sahaja.

    Tapi yg menariknya kau din sama juga tunduk kpd DAP yg secara bersendirian membubarkan Pakatan Rakyat lalu semua kena tunduk kpd keputusan DAP tersebut.. aku ingatkan pimpinan PKR aje yg tunduk patuh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejak bila DAP membubarkan pakatan rakyat???

      Sejak bila semua kena tunduk kepada DAP???

      Dah terang2 PAS mengkhianati rakyat dan agama!!!

      Kalau tak takkanlah Allah gelar sebagai PIGS!!!

      Kau pun satu, banyak2 bwnda yang halal, yang haram juga yang kau ikut!!!

      Jadi walaun kena jadi bodoh juga ke???

      Padam
    2. Harap utk pemimpin di akhirat kita tak memilih pemimpin yg makan pigs (pork)..

      Padam
    3. Kalau pemimpin yang makan pigs (pork kita tak pilih, apatah lagi memilih pemimpin yang Allah gelar PIGS (PAS+Ikatan = Gagasan Sejahtera)!!!

      Itulah kalau dah kaki buat maksiat jual nama Islam nanti di akhirat PIGS sama-samalah duduk dengan yang makan pigs (pork)..

      Ada sidang dewan rakyat ponteng sebab ada majlis tahnik!!! Makan duit haram lebih teruk daripada makan PIGS tau!!!

      Padam
    4. Dap yg putuskan .. bro kalau nk jd walaun sekalipun jgn lacurkan kepandaian atau akal. Muktamar yg putuskn. Dap tak percaya kpd si penipu hadi bkn dgn parti. Dgn penipu tak yah tunggu parti semua org tak setuju KECUALI WALAUN

      Padam
    5. Baguslah akhirnya dah mengaku bahwa ada pemimpin yg terpilih memang suka makan pigs (pork)...

      Padam
    6. Baguslah akhirnya mengaku pemimpin PIGS sebenarnya babi...

      Jangan sampai jadi babi dunia akhirat!!!

      Padam
    7. An Anonymous dah yakin benar dia akan masuk syurga. Pemimpin yg makan pork akan ke neraka. Hidayah tu milik Allah. Nak masuk syurga dan neraka pun Allah yg tentukan, bukan Pas

      Padam
    8. Dia yakin se yakin2 nya akan ke sorga kerana dia ada nombor keahlian parti cap bulan.

      Padam
  2. Biarkan je mereka berkawan dgn amno.

    Nanti bila dekat pilihanraya, boleh lihat ahli amno dan ahli parti islam(yg sayang amno) bergaduh berebut habuan. Harap habuan cukup.

    Pembangkang kena usaha keras yakinkan pengundi... undi parti Islam(yg sayang amno) tak da faedah untuk menentang gst, rasuah dan kezaliman.

    BalasPadam
  3. Apalah teruk sangat pemikiran kau org. Kalau kau org rasa ph itu bagus maka sokong saja ph, curah tenaga utk ph, buat kerja utk ph. Ini tidak kau dok hentam Pas yg mana org ramai dpt menilai bahwa kata2 kau lebih pada persepsi dan fitnah yg buat sokongan kpd Pas terus meningkat. Utk pan ahli dah ramai ker atau terpaksa berdempek pd dap utk dptkan kerusi. Kena ingat sejarah yg bersekongkol dgn bn hingga hilang negeri adalah pakr dan dap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa yg hentam siapa.. bukan ke pemakam dedak seperti anjing terjelir mnghrapkn dedak mnghentam ph dlm muktamar

      Padam
    2. Cuba ambil contoh di Kelantan, PAS lawan UMNO.. tetiba bila PAS nak score dgn rembatan padu tetiba org PAN tolong goal keeper UMNO tepis bola - ala ada dua keeper gitu..

      Padam
    3. Mana ada PAS lawan UMNO,sebenarnya PAS lawan rakyat!!!

      Habis tanah rakyat nak dikebasnya!!!

      Berapa banyak saman ke atas kerajaan negeri???

      Yang dah kalah ada berapa???

      Jadi apa salahnya rakyat bangun menentang pengkhianat agama dan rakyat???

      Padam
    4. An Anonymous, siapa yg buat kenyataan jelas semasa muktamar yg dia mahu kerajaan umno najib dikekalkan? Hadi atau mat sabu? Otak hang dah berserabut penuh butir tahi kot

      Padam
  4. Assalamualaikum wbt. Ulasan-ulasan yang tidak berakhlak akan menjadi satu sebab sesebuah parti yang disokong oleh pengulas itu ditolak oleh pengundi pada PRU 14 nanti. Insya-Allah. Maka itu, berfikirlah dan berkomentarlah dengan rasional. Itupun kalau anda (orang yang berkenaan) mahu mengunakan akal. Wassalam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg ni aku setuju dgn hang mahligai seni..

      Padam
    2. Macam mana nak define tidak berakhlak???

      Surah al-Lahab Allah mencela Abu Lahab dengan perkataan celaka, adakah tak berakhlak???

      Sama juga, kalau dah menyamun tanah rakyat, memfitnah sana sini bersekongkol dengan penyamun terbesar dunia dan pembiaya filem lucah the wolf of the wall street lepas tu tunjuk kemaluan dalam fb tetapi mengaku ulama, nak cakap apa pada mangkuk2 ni???

      Puji melambung???

      Adil dalam Islam adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya!!!

      Kalau dengan penyamun duit rakyat kita tak cakap dia tu penyamun, kita diam je itu berakhlak ke???

      Padam
    3. Allah jua yg boleh dan layak mencelakkan hambanya.. nabi pun tak buat... Jgn cuba jd tuhan..

      Padam
    4. Rasulullah pernah berkata celakalah wahai Musailamah al-Kadzab, itu dikira mencela???

      Itu dikira cuba jadi tuhan???

      Kalau kau tak tahu belajar dulu. Jangan ikut sikap walaun. Habis semua orang dibabikannya lepas tu kata orang menghina ulama pulak!!!

      Kalau orang tu memang penyamun, memang kaki makan duit haram, apa salahnya kita cakap dia penyamun makan duit haram???

      Lainlah kalau kita kata orang anjing, biawak, babi, kalau tak ikut cakap PAS rosak akidah, itu baru sebenarnya mencela!!!

      Korang tak perasan ke pemimpin PAS dah banyak keluarkan kenyataan syirik???

      Padam
  5. Dah 60 tahun lebih di bawah bend.

    Tak de yang menjadi lebih baik.

    Nampak "baik" ade...

    Nampak Melayu duit banyak, tapi hutang keliling pinggang atau kaya dengan kesusahan orang lain.

    Nampak mcm nak sokong ruu,tapi geng kafir sekapal x sokong. perjalanan ruu pun tersangkut2.

    Nampak mcm Melayu maju, tapi penagih dan perempit Melayu nombor satu.

    Udah 60 tahun....

    Yang betul kita kena terima. Kenyataan "Melayu mudah lupa!"

    BalasPadam
  6. Kesian tengok akhlak pemimpin Pas sekarang...Pemimpin Amanah & PKR saja yg nampak akhlaknya lebih kepada Islam sebenar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg satu langgar sumpah baiah yg diperkenalkan oleh arwah TGNA dan yg satu lagi disney..

      Padam
    2. Sumpah baiah tak mengikat.

      Kau sebagai seorang Islam kalau kau bernazar, contohnya kalau lulus periksa, perlukah kau tunaikan nazar kau???

      Kau wajib tunaikan nazar kau!!!

      Tapi kalau kau lulus periksa kau bernazar untuk buat perkara haram contohnya berzina, perlukan kau berzina??

      Tak boleh hukumnya haram kau melakukan apa yang kau nazarkan!!!

      Sama juga kalau kau berbaiah menceraikan isteri, menceraikan isteri tanpa sebab yang sepatutnya adalah perkara mungkar dan haram kerana menganiayai kaum wanita!!!

      Sebab baiah tu haram, ia adalah apa yang dipanggil di dalam bahasa latin sebagai void ap initio (batal pada permulaan). Kalau dah permulaan lagi dah batal, ia dah tentu-tentu tak mengikat, haram dilakukan.

      Yang ulama PAS bodoh sangat suruh baiah perkara mungkar nak buat apa???

      Lain kali baiah lah perkara cerdik sikit contohnya bagi duit pada fakir miskin RM 50,000!!!

      Kalau kau ikut orang yang bodoh macam tu kau lagi bodoh!!!

      Jadi walaun kena jadi bodoh selama-lamanya ke???

      Padam
  7. PAKATAN HAPRAK DAH NAK BUNGKUS DI SELANGOR...CAKAP BERDEGAR-DEGAR AKHIR BUNGKUS JUGA KAMU MIN!

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS PUN DAH NAK BUNGKUS TERUS DARIPADA BUMI MALAYSIA... CAKAP BERDEGAR-DEGAR PILIHANRAYA KECIL DI SELANGOR DAN PERAK, AMANAH YANG UMUR BEBERAPA BULAN PUN TAK BOLEH LAWAN!!!

      SEKARANG NI AMANAH DAH BERUMUR LEBIH SETAHUN MEMANG MAMPOSLAH PAS TAK SEMPAT NAK KEBAS TANAH RAKYAT LAGI!!!

      LAGIPUN PAS DAH BERUMUR 60 TAHUN LEBIH, DAH NYANYUK TU SEDAR DIRI SIKIT!!!

      BIAR MEREKA YANG SIHAT AKAL FIKIRAN BUAT KERJA!!!

      Padam
    2. Jk kerajaan pakatan selangor tumbang, Pas lah PENGKHIANATnya

      Padam
    3. Bukan disney ke puncanya?

      Padam
    4. Selangor kekal di tangan PKR insyaAllah kerajaan Selangor tak ada isu dengan rakyat!!!

      Kerajaan Selangor banyak duit, jaga kebajikan rakyat, pandai memerintah!!!

      Kerajaan PAS Kelantan tanah orang asli pun nak dilelongnya!!! Maklumlah bodoh tak reti memerintah!!!

      Itu yang tak ada duit tu!!!

      Kalau kau sendiri kerajaan negeri rampas harta kau, anak bini kau, kau nak sokong ke???

      Padam
    5. Cuma banglo disney je keh keh..

      Padam
    6. Rupa-rupanya dulu Disney ahli PAS yang digunakan untuk merosakkan PKR hahaha!!!

      Sebab tu kala PIGS tu PIGS juga!!!

      Padam
    7. Yg lebih malangnya kini beliau bersama pemimpin yg makan pigs (pork)..

      Padam
    8. Malangnya dia dah dikesan oleh PKR sebagai ejen PIGS!!! Dah kena gantung!!!

      Tak sempat dia nak membabi-butakan diri seperti pemimpin babi makan duit haram!!!

      Padam
  8. Salam 1rasuah, 

    Bila jawatan tukang ajar diberi kepada orang tak cukup ajaran maka lahirlah sampah insan. Bayangkan mereka ini dulu kawan-kawan anda yang rendah intelek dan rendah akhlaknya tak dengar cakap guru dan ibu bapa tiba-tiba diberi degree di KU mana tah orang tak pernah dengar. Bila grad jadi beban kepada rakyat. Graduan pandai terpaksa berebut jawatan dengan mereka, pekerja am terpaksa diimport dari luar menambah jenayah. Jawatan mulia seperti guru diberi pula kepada penjenayah yang terkenal waktu di sekolah dulu tidak pernah naik pentas kecemerlangan dan rosak akhlak maka lahirlah sampah insan perogol kanak-kanak.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM >5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    BalasPadam
  9. PAS SELALU KATA pan barua DAP,tapi pas lupa di selangor pas barua dap/pkr.
    Tak gitu walaunta semua,kalau selangor jatuhpun nohal,ada pilihanraya awal lagi bagus.Jadikan pas di selangor macam dulu-dulu.Parti sombong nakmampus..tak sedar diri,takpernah menangpun di selangor jika takada kes NUAR dan DAP TOLONG.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitulah tekad parti selain islam; menang kerana undi non muslim..
      Buat PAS pula menang kerana kurniaan Allah..

      Padam
    2. Kalau macam tu Republik Islam Iran pembunuh dan perogol wanita Islam lagi banyak dapat kurnian Allah daripada PAS!!!

      Allah kurniakan mereka negara berkali2 ganda besar daripada Malaysia!!!

      PAS dapat kecil cinonit je dah nak berlagak nak mampos!!!

      Itu yang agaknya dah jadi pro-syiah sekarang ni sampai berpeluk2.

      Jangan kau rogol dan rosakkan wanita Islam kat sini cukup!!!

      Agaknya sebab tulah ada ulama kau tunjuk kote dan telanjang dada dalam fb kepada perempuan bernama ika!!! Korang nak rosakkan dia ke???

      Padam
  10. PAS is a political party, period. Nothing Islamic about it. The way the leaders speak, words use, is never a reflection of Islamic values. There is no humility, patience, understanding of their roles as propagators of the religion. It is all about winning elections and condemning those who disagree with their brand of politics. It taints the religion and unfortunately drags innocent Muslims...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aLIHBahasa.
      PAS hanyalah parti politik.kalas.Takde kena mengena dgn islam.Cara pimpinan pas bercakap,pengunaan bahasa,tak sama dgn nilai islam,Tiada rasa kemanusiaan,kesabaran,pemahaman tugas mereka sebagai pendakwah agama islam.Semua hanyalah berkenaan menang pilihanraya dan memperkecikan/mendabik dada pada sesiapa yg tidak bersetuju dgn acuan mereka. mereka2 ini telah memburukkan agama dan yg malang sekali orang2 islam yg baik pun terpalit.

      Padam
    2. Perlembagaan pas berlandaskan islam tidak spt parti2 lain yg tiada tekad utk bertunjangkan islam.. simple

      Padam
    3. Perlembagaan Republik Islam Iran pun berlandaskan Islam tetapi membunuh dan merogol wanita Islam!!!

      Perlembagaan Turki tidak Islamik tetapi Turki sekarang konsisten menyelamatkan nyawa dan ekonomi umat Islam serta menggalakkan ajaran Islam yang sebenarnya.

      Allah mengadili kita semua di mizan bukan kerana perlembagaan tetapi perbuatan kita!!!!

      Kalau dah bersekongkol dengan penyamun duit rakyat biaya filem lucah the wolf of the wall street itu Islamik ke???

      Itu nak tempah neraka jahannam!!!

      Patutlah ada ulama Pas telanjang dada tunjuk kemaluan dalam fb!!! Terpengaruh dengan filem lucah!!!

      Dah lucah tu dah memang-memang tiada tekad untuk bertunjangkan Islam... simple tapi bodoh nak mampos!!!

      Jadi walaun kena jadi bodoh seumur hidup ke???

      Padam
  11. Pada Muktamar PAS di Kedah kita boleh dengar tiada satu ayat pun yang meyerang, memaki, mengutuk UMNO sebaliknya mereka mengeji dan memaki AMANAH dan DAP.
    PAS pernah berUG dengan BN pada tahun 1974 kemudian UMNO sebagai tulang belakang BN mengkhianati PAS. Apakah peristiwa itu tidak mampu menyedarkan PAS? Jika tidak mampu menyedarkan Haji Hadi yang dari dulu dilihat sebagai agen UMNO!! Rakyat mengharapkan cerdik pandai yang berada di dalam PAS sedarlah tinggalkanlah Haji Hadi bersama agen agen UMNO sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mujurlah kami dah tinggalkan ulamak yg pernah buat perjanjian sulit pangkor 2 dgn dap..

      Padam
    2. Mujurlah kami dah tinggalkan ulama syirik bersekongkol dengan syiah kafir laknatullah pembunuh dan perogol umat Islam!!!

      Ulama2 palsu ni dengar ceramah mereka bukan dapat pahala dapat bala!!!

      Cakap jahanam dapat ribut, cakap babi dia sendiri jadi PIGS.

      Allah pun benci!!!

      Padam
  12. Din dh meroyan...insaf lar din...solat pn ekau jarang buat...tk payah bohong lar din...aku lama kenal ekau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau pun bukan kaki solat juga... tak payah bohong lar... aku lama kenal ekau... Amat besar dosa orang yang cakap tapi tak buat!!!

      Kau tu sembahyang dalam seminggu ada juga yang miss kau pergi betulkanlah juga!!! Jangan nak cari salah orang dosa kau sendiri kau tak nampak!!!

      Padam
  13. Teramat jelas corak pemikiran kewanroslian An Anonymous yang bengong bertingkat-tingkat dalam setiap komennya. PAS adalah parti yang sanggup melacurkan agama untuk hayat perjuangan politiknya selepas era ATGNA. Itu adalah hakikat!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hakikatnya ulamak tokong masih menyangka bahawa org ramai tidak tahu akan wujudnya Perjanjian Pangkor ll dgn DAP.. inilah akibatnya bila pimpinan PAS Perak (kini pimpinan PAN Pusat) mengkhianati PAS Pusat bilamana PAS Pusat juga tidak dimaklumkan (yg tahu hanya G18 yg berada dlm JK Pusat).. Syukurlah mereka semua tidak lagi bersama PAS! Ini adalah hakikat sebenar!

      Padam
    2. Hakikatnya Ulama pro syiah PIGS masih menyangka orang ramai tak tahu kejadian ribut dan PIGS adalah tanda-tanda Allah beri untuk parti yang batil dan jual agama!!!

      Lepas tu fitnah dan sebarkan berita palsu perjanjian pangkorII dengan DAP. Kaki maksiat makan duit haram nak sebarkan fitnah lagi???

      Syukurlah kita tak bersama pemimpin kaki maksiat tapi hipokrit terhadap Islam!!! Ini adalah hakikat sebenar bukan cerita palsu macam cerita PM Kanada masuk Islam yang Harakah buat tu!!! Korang ni tak ada kerja ke selain menyebarkan fitnah???

      Kalau PIGS tu PIGS juga!!!

      Padam
    3. Mujurlah kita tidak memilih pemimpin yg makan pigs (pork) seperti lebai tokong.. kesiaann..

      Padam
    4. Tapu kamu an anonymous sokong pemimpin yg songlap duit dan kaki rasuah. Dah nak kahwin dah pun. Selamat undi umno nanti

      Padam
    5. Siapa agaknya yg sanggup khianat penyokong2(PR) dan nak bentuk kerajaan UG dgn umno di perak. Nasib baik ada geng Amanah yg patahkan rancangan itu. Begitulah yg diwar2kan akan berlaku di selangor. Siapakah yg sanggup khianati pengundi PR Selangor demi 90 juta? Jawabnya PAS HADI!!
      Tak payah dok heboh pasal baiah. Pengkhianatan Pas lagi jahanam

      Padam
    6. Tuduhan UG masih belum terbukti.. 90 juta juga.. yg nyatanya Perjanjian Pangkor ll memang wujud sebelum DAP bagi G18 jadi MB setahun jagung! Syukur mengaku pun G18 langgar sumpah baiah yg diperkenalkan oleh arwah TGNA yg baru2 ini seminar pemikiran TGNA diadakan oleh PAN (ex G18)! Keh keh

      Padam
  14. Syabas "nobody"..hujah dan tangkis kamu berfakta dan berpijak d bumi nyata..semoga sentiasa dlm rahmat Allah-salam perjuangan

    BalasPadam
  15. Din lain mcm meroyan nyer ko...takpe din...pkr hilang kerusi pru14 pn tkpe...kita masih ade umno...kita boleh lompat masuk umno reramai...ape ade hal

    BalasPadam
  16. Mana mahligai seni? Takde komen ke? Keh keh.. kalau kena batang hidung sendiri senyap seribu bahasa..

    BalasPadam
  17. cakap banyak dlm muktamar pun tarak guna lebai. memang keadilan, amanah, dap tak suka pas.. ini lebai tikam belakang punya parti, umno pun boleh kena main wooo..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bilamasa pulak PAS suka DAP dan para baruanya?

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini