TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 18 Oktober 2017

LEPAS PRU14 BAWA BALIK RUU AKTA 355 ?


Dah agak dah. Main2 je lebai ni, nak buat modal politik je. Sanggup kena kencing berkali2 asalkan dpt buat modal kempen.

Tahukah lebai, jika Parlimen bubar maka tamat episod RUU 355 yg lebai bawa dan tertangguh 3 kali itu? Lepas PRU14, samada 'Na'uzubillah' rejim umno/Bn memerintah atau IsnsyaAllah, PH memerintah, maka nak bawa RUU akta 355 ini perlu bermula dari kosong semula? Lebai perlu bawa usul semula. Harapkan lebai nk perintah Putrajaya, lebai cuma sasar 40 Kerusi Parlimen saja. Lebai pulak tak mahu PH perintah Putrajaya.

Ertinya, lebai masih harap Umno/Bn perintah dan lebai akan bawa usul RUU Akta 355 sekali lagi. Umno yg sama akan tentukan usul lebai selepas ini. Apakah lebai mahu dikencing lagi?

Apalah nak jadi dgn parti lebai. Selagi harapkan umno/Bn, sampai sudah tak ke mana. Islam hanya utk ditunggang oleh lebai.

85 ulasan:

  1. Perlu banyak muhasabah diri bila perjuang islam,Mana janji ,anda dituduh merampas hak orang asli,anda Di tuduh membalak hingga banjir besar,200 000 hektar hutan yang kononnya tidak Di tanam semula---katakan Di mana rahmatan alamin anda?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua kat atas tu aku dah jawab.. maleh nak ulang.. bohong je semua tu.. kamu masih nak cari kelemahan pas setelah kejayaan fastaqim 2.0 dan kegagalan klepetokrasi? Silakan...

      Padam
    2. PAS memang seronok kena kencing UMNO dan tak pernah puas. Biarkan mereka dikencing semahu-mahunya, pihak lain jangan dengki sebab tak kena kencing UMNO tu.

      Padam
    3. Kalau kena kencing dgn DAP lagi parah.. urine dia ada unsur babi dan arak..

      Padam
    4. kena kencing umno berbaloi. kencing dapat dedak.

      sgt harum dirasakan kencing itu seperti air mawar dari syurga.

      sapa pas tkdpt kencing umno amatlah rugi. lebih baik mati. takbir2 tp dok usung tin milo amatlah daif sekali.

      nak dpt kencing itu sgt mudah. bela sngguh2 kt yg kencing tu. saman Mahathir.

      kencing hj hadi pun tk seharum kencing mo1. bela hj hadi dapat apa?

      Padam
    5. 10 34

      Jawab memang banyak kali tapi jawapan yang tidak memuaskan.

      Yang sebetulnya nya tak berani saman Husam dan membalas melebihi sempadan.

      Maruah PAS tergadai. Ketua Dewan Ulamak tuuu.. kata tak dapat sokongan UMNO yang dulu beriya-iya berganding dengan UMNO bentang RUU.

      AMANAH dah cakap tak kemana-mana pergi nya RUU dengan cara begini, sekarang nak bentang jugak walau pun tahu tak dapat sokongan semua MP UMNO.

      Tak ke kerja gila nama nya

      Padam
    6. Bila jiwa dah bergelumang dgn fitnah, fake messages kat printscreen pun masih dianggap betul.. pas dah sahkan akan terus berusaha dan mendesak umno utk bahaskan ruu355 pd next parliament session.. pas tak kesah hilang undi cina; tak macam umno pkr ppbm dan pan..

      Padam
    7. 10:25,

      Bela TGHH dapat ilmu bhw arak tu haram..
      Bela TGLGE dapat ilmu luluskan pesta arak..

      Padam
    8. 10:38,

      Perjuangkan ruu355 tu kerja mulia..
      Perjuangkan parti yg bersekongkol dgn penganjur pesta arak tu barulah kerja gila.. faham?

      Lagi satu pas sengaja tak nak saman husam kerana masih bersangka baik bhw husam masih ada iman atau muslim walaupun dia menyokong parti yg bersekongkol dgn penganjur pesta arak.. maka sbg org islam, husam pasti akan mengikut kaedah islam iaitu bila menuduh sesuatu pihak maka dia akan mengeluarkan bukti.. bukannya mengikut kaedah kafir lahanat iaitu bila menuduh tapi taknak mengeluarkan bukti! Simple..

      Padam
    9. Cina kafir yg nak minum arak tapi orang pas yg mabuk

      Padam
    10. Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sud ah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di šŸ£PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBALšŸ£

      Padam
    11. fastaqim jadikan ukuran hahaha.. selama ni cermah pas yang datang berratus ribu tapi yg menang hanya di kelantan aje... kedah trngganu perlis negeri majoriti melayu pas pun kalah

      Padam
  2. kamu berusaha untuk spin perjuangan dengan cara memburuk2kan pas. kenapa... kerana kamu kecewa pas tidak bersama ph dan tidak akan menyokong perjuangan ph sebuah gabungan parti2 kecewa dan akan terus kecewa untuk memenangi pru14 nanti.
    rakyat majoritinya sekali2 tidak akan menyokong parti2 yang menjadi skrew dap untuk skrew orang melayu dan islam.
    orang2 yang bekerja siang malam untuk memenangkan ph dap merupakan talibarut dap yang akan menghancurkan keistimewaan melayu dan islam itu sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pegi mampuslah lebai dedak bangsat..jual agama..

      Padam
    2. Apa bukti jual agama gamaknya? Mesti tak boleh bg bukti.. akaun affin pun tak boleh nak bg bukti sampai kena halau dari premis milik sendiri secara khayalan..

      Padam


    3. Keciwa?

      Setelah ding-dong dan main jongkang-jongkit, Majlis Presiden memutuskan tidak akan berunding lagi dengan PAS. PAS jawap jugak.. Ingat tak kisah.. iaitu boleh dengar syarat kerjasama dengan PKR dan BERSATU..

      Azmin yang gatal masih nak pujuk PAS pun kena sound.. terus senyap.

      Ketua Dewan Ulamak tak harap pun pada sokongan DAP. Masalahnya ialah tanpa sokongan UMNO.

      Nak tunjuk kuasa pada DAP, PAS kena dapatkan sokongan UMNO walau dengan apa cara sekali pun.

      Sekarang KP SPRM terlepas hukuman zina ...

      Padam
    4. Pas akan terus bekerjasama dgn umno dlm perkara2 yg baik dan bermanfaat buat islam dan rakyat.. yg itu tak boleh dinafikan.. pas tidak akan bekerjasama dgn umno dlm perkara kemungkaran termasuk meluluskan pesta arak di negeri2 umno.. jika umno taknak bersama pas lagi dlm isu ruu355, pas masih tak rugi apa2 pun malah lebih beruntung daripada umno..

      Bukankah ini lebih baik drpd bekerjasama dgn dap sehingga tahap si kafir boleh belek2 fatwa utk org islam? Dan dap yg luluskan pesta arak adakah ianya termasuk juga dalam fatwa org islam ataupun ianya fatwa pan (yg diketahui bekerjasama dgn dap)?

      Tak baik menuduh org berzina tanpa saksi bro.. hati2 bila menulis tu.. nasihat sy sbg sesama muslim..

      Padam
    5. Pi mampos la dgn pas

      Padam
  3. Dah takde modal ke Din?

    Kesian la pulak kat kau Din

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang dah tak ada maruah mana kisah semua ini...

      Ingatkan kedudukan Ketua Dewan Ulamak yang paling tertinggi... selalunya mana-mana keputusan yang tergantung akan di bawa kepada Ketua Dewan Ulamak untuk beri keputusan mengikut Ilmu masing-masing.

      Padam
  4. Pas parti pelacur agama..dasar lebai bangsatt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat kau pun aku kesian!!!!!

      Padam
    2. Setuju dan kesian sbb dia amat kecewa himpunan klepetkorasi pun cina tak berapa nak sokong.. hanya melayu yg kena klepet je turun.. aku amat simpati..

      Padam


    3. Terbukti AMANAH bukan tali barut DAP. Modal untuk guna AMANAH di perkudakan oleh cina DAP meleset sebab yang ramai ialah melayu


      Melayu yang kena klepet ia lah pemimpin PAS. Sampai minum teh kat London ... habuk pun tarak !

      Padam
  5. ha ha begitulah lebai. tak pernah nampak cerdik tp belagak cerdik. Sembang lebih otak kurang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa guna kalau sembang sikit otak lebih tapi kena kontrol dgn DAP.. pi lah mabuk sebelum berpesta..

      Padam

    2. Sama pulak nada dengan UMNO ..

      Tumpukan lah pada RUU..

      Apa yang PAS ada nak desak UMNO sokong ...

      Padam
  6. JOM KITA TUKAQ
    Tolak parti lobai = tolak Umno

    BalasPadam
  7. 355 akn dibentang pd tahun 2050..TN50

    Maka makin ramailah dikafirkn sehingga 2050.

    Selagi pas nk 355 tp mulut ckp nk lawan umno. Selagi itulah pas jd unta tunggangan umno. Tp berbaloila dpt dedak. Pnyokong dok takbir takbir bkn dapat apa.

    BalasPadam
    Balasan


    1. Masa tu hukuman sebat di naikkan dari 100 jadi 500 sebatan sebab nak perkasakan mahkamah syariah.

      Kalau sekarang ada ketua pengarah berniat melakukan persetubuhan masa 2050 dengan lebai-lebai sekali buat...

      Pada masa itu ramai orang yang jual agama dan yang kejar dunia... buat apa PAS sibuk dengan semua ini ?

      Padam
    2. Pas akan terus bekerjasama dgn umno dlm perkara2 yg baik dan bermanfaat buat islam dan rakyat.. yg itu tak boleh dinafikan.. pas tidak akan bekerjasama dgn umno dlm perkara kemungkaran termasuk meluluskan pesta arak di negeri2 umno.. jika umno taknak bersama pas lagi dlm isu ruu355, pas masih tak rugi apa2 pun malah lebih beruntung daripada umno..

      Bukankah ini lebih baik drpd bekerjasama dgn dap sehingga tahap si kafir boleh belek2 fatwa utk org islam? Dan dap yg luluskan pesta arak adakah ianya termasuk juga dalam fatwa org islam ataupun ianya fatwa pan (yg diketahui bekerjasama dgn dap)?

      Tak baik menuduh org berzina tanpa saksi bro.. hati2 bila menulis tu.. nasihat sy sbg sesama muslim..

      Padam
    3. Pie mamposs la dgn pas. Kat jerman pornowi pun tak ada pas

      Padam
  8. kpd walaun sila jawab.. pas ni sokong umno atau tidak? klu sokong katakana sokong jgn malu2 lah. malu jenis ni bukan sifat org beriman tp sifat org tk berpendirian.

    terhadap PH memang jelas pas menentang habis2an.

    bukankah lebih mudah pas masuk BN dan bawa 355 seterusnya. takkan 355 pun ditentukan oleh najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS sokong umno kat maner bro?

      PAS tolak PH.

      UMNO tetap musuh tradisi.

      Sebabnya PH dan BN sama je, penyamun dan perompak.

      Padam
    2. Pas sokong umno kat dedaknya.
      Nak sokong umno apa salahnya, kita tak marah pun. Ini kan negara demokrasi

      Padam
    3. Dedak kat mana samdul, cer cerita.

      Padam
    4. 10:56

      masih malu2 lagi nk ngaku pas sokong umno.

      klu dh sedondon tentulah sokong umno.

      dgn rakan2 PR sentiasa ponteng dn menjauhkan diri.

      terhadap najib bukan main dibela lagi budak2 muda pas ni. siap nk saman Mahathir lagi. patutnya yg nk saman ialah pemuda umno. ini pas yg lebih.

      tak sokong apa lagi.

      biasalah mulut lain hati lain.

      sekarang umno dh bagi laluan 355.
      kunun Ph menolak 355. kunun dap dalangnya. kunun menentang hokum islam.

      hakikatnya yg tangguh ponteng dan main2 dgn 355 ialah pas.

      adakah dap dalang yg hasut hadi utk tangguh ponteng dan melancong ke Nippon?

      kenapa nk tuduh PH tolak 355 sedangkan bentang pun belum tangguh ponteng.

      so yg tangguh ponteng dan main2 dgn 355 ialah pas sendiri.

      takde sapa yg haling pas bentang 355.

      so kalau yg tolak 355 dianggap kafir bagaimana dgn yg tangguh ponteng 355? boleh tak kita label munafik?

      Padam
    5. Citer panjang tapi tiada isi, kat mana dedaknya samdul?

      Padam

    6. Bila kata kena kencing tak ngaku. Bila kata terima dedak nafikan pulak.

      RUU tak lepas. Rosmah mewah.
      Apa yang PAS perjuangkan ?
      Isu Bugis ? Najib yang mulakan dulu..

      Kerja PAS ialah bela Najib bila Mahathir hentam Najib... secara percuma ? Bangsat-bangsar Jamal, bagi jugak lah 1000 orang makan free..

      Apa lagi yang PAS boleh buat ?

      Padam
    7. Pas akan terus bekerjasama dgn umno dlm perkara2 yg baik dan bermanfaat buat islam dan rakyat.. yg itu tak boleh dinafikan.. pas tidak akan bekerjasama dgn umno dlm perkara kemungkaran termasuk meluluskan pesta arak di negeri2 umno.. jika umno taknak bersama pas lagi dlm isu ruu355, pas masih tak rugi apa2 pun malah lebih beruntung daripada umno..

      Bukankah ini lebih baik drpd bekerjasama dgn dap sehingga tahap si kafir boleh belek2 fatwa utk org islam? Dan dap yg luluskan pesta arak adakah ianya termasuk juga dalam fatwa org islam ataupun ianya fatwa pan (yg diketahui bekerjasama dgn dap)?

      Tak baik menuduh org berzina tanpa saksi bro.. hati2 bila menulis tu.. nasihat sy sbg sesama muslim..

      Padam


    8. Dakwaan yang boleh di kenakan ialah 'berniat' melakukan zina...

      Ini orang tua.. Dan jadi bapak dan Mak orang..

      Budak 15 tahun pun dah ada banyak kes termengandung.. Kalau setakat nak makan malam atau bersiar-siar tak kan lah sampai Bali.

      Dah nama pun arak tentu lah ikut fatwa dia orang yang tidak menjadi kesalahan nak minum sampai pecah perut lantak lah...

      Saya duduk kawasan cina.. saya jogging waktu pagi. Saya tak jumpa tin beer atau botol arak macam saya jumpa di kampung saya ...

      Konsert Rock boleh di adakan dengan berbagai-bagai syarat dan berjalan lancar, kenapa pesta orang yang kurang dari jumlah konsert Rock tak boleh ?

      Pernah dengar cerita orang kapir kaki mabuk memeluk Islam ?

      Guna lah pendekatan yang berhemah ..

      Padam
    9. Pi mamposd la dgn pas.
      Tunggang agama tak malu kat Allah ke?

      Padam
  9. Mana ada PAS makan dedak.pemimpin PAS yg mewah skrg mmg dr dulu dah mcm tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. memang dalam pas ada ramai yg terdiri dari yg kaya, profesional dan sehinggalah yg kerja buruh..

      Padam

    2. Yang kerja buruh yang miskin dan di pergunakan oleh Pemimpin..

      Sekarang baru ada pemimpin yang kaya rupanya selama ini pura-pura miskin .. guna personaliti TGNA seolah-olah semua pemimpin PAS sekarang dulu pun susah.

      Nak tenguk kedudukan orang tenguk kereta apa dia pakai...

      Padam
  10. PAS kata UMNO itu kafir, UMNO pulak kata PAS itu munafik, memang kena dan sepadan jika PAS dan UMNO bergandingan bahu dan bertaut hati. PH jangan dok menyibuk ganggu pasangan dua sejoli itu bercumbu bercanda mesra, pi main jauh-jauh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kafir tu DAPigs bukan UMNO, jgn silap bro.

      Padam
    2. Hang jangan buat-buat lupa na, dolu-dolu PAS yang kata UMNO itu kapiaq, hang pi rujuk Amanat Hadi Awang tu, nak komen tapi otak kosong macam Zamihan tu jugak.

      Padam
    3. Orang Islam bangang yang kata orang yang dah kafir tu kafir.

      Yang selalu di sebut jadi kafir ialah apabila ada orang Islam yang mengamalkan sistem penjajah. Agama suku, politik suku.

      Tak sokong RUU yang bukan hudud tu pun kata boleh jadi kafir. Ada orang kata LKS tak sokong hudud maka dia jadi kafir.

      So kafir tu berbalik pada Islam.

      Padam
    4. Org dah kafir memang kafirlah bro kecuali kemudiannya dia masuk islam..

      Mana ada amanat kata kafir kalau amalkan sistem penjajah! Yg ada ialah boleh jatuh kafir jika kata agama suku politik suku.. ni baru betul..

      Siapa kata kafir tolak RUU tu? Pada aku yg KEMUNGKINANNYA boleh jadi kafir ialah bila dia dah TAHU dan FAHAM bhw RUU tu akan membolehkan sebahagian akta jenayah syariah @ hudud di kelantan dan terengganu (antaranya zina, qazaf dan minum arak) boleh dilaksanakan, tapi dia masih menolak RUU tu! Dgn menolak RUU tu laksana menghalang sebahagian hukuman hudud tu utk dilaksanakan di kelantan dan terengganu.. itu aja.. kalau dia masih tak tahu dan faham, nak tolak RUU tu pun tolaklah; tak sape yg nak peduli pun.. betul?

      Padam


    5. "Kafir tu DAPigs bukan UMNO, jgn silap bro."

      Kenapa dok ulang yang DAP itu kafir.. DAP tu parti agama ke macam PAS ?

      UMNO yang tak sokong ..! Tiba-tiba UMNO tarik break.. Yang keluar RUU hanya dari mulut Anuar.. mana Asyraf dan Jamil ?

      Syabas.. setakat ini cuma tangkap orang pakai seluar pendek untuk di kaunseling...

      Padam
    6. Aku nak tanya ko.. sebagai seorang muslim, adakah ko berharap RUU 355 ni akan berjaya diluluskan ataupun seperti DAP, ko sebenarnya berharap agar RUU 355 ni gagal diluluskan?
      Sila jawab dgn ikhlas bro..

      Padam


    7. Selagi ianya di pertikai kan oleh agamawan termasuk mufti dan Raja selagi itu lah diharapkan ianya gagal di bentang.

      Soalan ini sepatutnya di tanya pada MP UMNO. Ketua Dewan Ulamak pun mengharap UMNO menyokong tetapi buat masa ini tidak ada tanda UMNO berani angkat tangan melukiskan RUU.

      RUU ini sudah pun gagal. Sekarang bulan Oktober, persidangan parlimen minggu depan. Di mana kedudukan RUU ?

      Ikhlas.



      Padam
  11. Yiehaaa...teruskan belitan akak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terpulang pd kamu mohd nasir.. aku dah jalankan tanggungjawab aku menyampaikan yg hak.. alhamdulillah.. tak lupa terima kasih juga kpd 11:44..

      Padam
    2. Tahniah la mohd nasir......setidak tidaknya ada juga kamu "bernama" untuk disapa. Ghasenye mohd nasir mesti kenal dan 'arif akan An Anonymous yg anda sapa sebagai "AKAK" dan si akak pun membalas dgn spontan gitu

      Padam


    3. Menyampai yang hak ?

      Hak apa ?

      Dalam solat pun ada macam-macam gaya ...

      Padam
    4. Menyampai yg hak bermaksud hak RUU355 utk diterima masyarakat islam.. bukannya dihina dan diinjak2 oleh dap dan sekutunya..

      Padam


    5. Dan adakah hak tersebut mesti di terima bulat-bulat seperti ianya di bawa oleh Rasul Allah ?

      Menteri Islam kata Malaysia negara Islam dan kemudian nya di balas oleh Gerakan. Mengapa tak ada serban berekur yang bantah Gerakan ?

      PAS sibuk undang-undang Islam tetapi tidak berani mengatakan negara ini adalah negara Islam. Selagi tidak istiharkan Malaysia negara Islam selagi itu lah DAP, MCA dan GERAKAN ada hak.

      Dalam PAS sendiri boleh ada yang kata tangguh dan ada yang kata tetap di teruskan. Mana hak RUU ?

      Padam
  12. dalam sarban ada duit... lebai dah naik letih buat ibadat. sesekali terima dedak apa salahnya.. setakat spin pasal agama skit2, apa ada hal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ni macam tuju kpd lebai yg kaki baca doa tu je!

      Padam
  13. Kalau pas betul2 amalkan islam, tak mungkin duit cikgu yik yang dah dipotong pun dia sondol sampai 14 juta lebih..

    Islam jenis apa tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab kita islam lah duit kita dah bayar balik duit tu akibat hadapi masalah kewangan pd awalnya..

      Kalau pan betul2 amalkan islam tak mungkin pan tergamak menyokong parti A yg bersekongkol dgn penganjur pesta arak secara terbuka..

      Padam
  14. Projek jual karbon dioksid apa cerita? Opis dia kat mana? Opis syarikat tipu duit orang tu ker?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah.. yg dekat penang tu rupanya dah 10 tahun bukak kilang tanpa lesen..

      Padam

    2. Sebagai Islam jangan lah kita berbohong atau membela diri dengan fakta yang di reka.

      Kilang tersebut dijalankan oleh si ayah dan kini anak nya yang telah berkeluarga meminta ayah nya menutup perniagaan atas sebab dah sangat tua.

      Macamana anon kata 10 tahun tanpa lesen.

      Anon fail sebagai orang Islam.

      Padam
  15. Knapa najib tak nafikan ada dedak masyuk 90 juta dlm afin bank? Bini sapa dapat sbhgn duit tu buat niaga tapi rugi?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Najib kan bersekongkol dgn pan nak rampas kelantan daripada pas.. jadi sorang tak nafikan 90juta dan yg sorang lagi kata ada akaun affin bank.. sama je dorang tu..sorang tak berani buat RCI 1MDB yg sorang lagi klepet SR kononnya ada bukti akaun affin.. simpati buat SR..

      Padam
  16. "NAJIB KAN BERSEKONGKOL DGN PAN NAK RAMPAS KELANTAN DRP PAS" - Posting terbodoh drp org bodoh yg merasakan dia pandai. Terbodoh drp januari hingga oktober. Harap yg lain bersabar, akan ada lg posting2 bodoh tahap dewa drp manusia pemfitnah ini. Tungguuu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersabarlah.. tapi janganlah sampai org nak buat pesta arak pun masih berdiam diri.. itu bukan sabar itu bangang...

      Padam

    2. Ada nya pesta sebab adanya kilang.

      Selagi ada kilang yang buat arak, negara ini tidak mendapat keberkatan dari Allah.

      Kenapa bantah pesta tetapi tidak desak kilang di tutup ?

      Dalam pesawat MAS masih lagi menghidang arak ..

      Padam
  17. Pada PAS kena kencing dengan UMNO berbaloi sangat...masuk surga yang dalamnya ada sunagi air kencing untuk lebai lebai dan pengikut serban. Dasar fahaman bodoh parti pengguna agama ni. Dari tuang presideng kepada macai pemakan dedak mereka tolol tahap siku lutut pil kuda tolol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Istighfar bro.. lebai pan ajar ke di syurga ada sungai air kencing? Tanya je..

      Padam
    2. Selama ini PAS sangka berada dalam syurga padahal syurga ciptaan Iblis..

      Dia nampak air itu susu lemak bermadu tetapi orang yang benar melihat Dia minum air kencing.

      Kan PAS selalu kena kencing dan tak kisah di kencing berkali-kali.. Dia ingat itu air susu dari syurga..

      Padam
    3. Sekarang PAS sudah bertuankan UMNO dan UMNO telah meletakkan tali pada hidung PAS, tak kanlah PAS nak melawan UMNO tuannya itu. Hudud entah kemana, negara berkebajikan pun entah kemana, RUU355 juga kena kencing oleh UMNO dan Hadi jadi mabuk hidu kehancingan kencing UMNO tu. PAS tidakpun memprotes GST membantah penyelewengan wang 1MDB pun tidak juga. PAS rela dikencing UMNO dulu kini dan selamanya, sebab itulah macai jadi bodoh dan hancing pula masih tidak sedarkan diri lagi. Orang kafir nak buat pesta beer, ularmak PAS pula berpesta sakan kena kencing dengan sejahteranya.

      Padam
    4. Aku nak ambil satu je ayat kamu sebab bab yg lain aku dah jawab semua iaitu:

      “Sekarang PAS sudah bertuankan UMNO dan UMNO telah meletakkan tali pada hidung PAS, tak kanlah PAS nak melawan UMNO tuannya itu.”
      Ok sekarang aku nak tukar dan nak bagi logiknya sekali:
      “Sekarang PAN sudah bertuankan DAP dan DAP telah meletakkan tali pada kolar yg dipasang pada tengkuk PAN, tak kanlah PAN nak melawan DAP tuannya itu.”

      Alasan aku ialah senang je.. Apabila DAP nak bersekongkol dgn penganjur pesta arak, PAN dikatakan hanya berani bantah DALAM HATI sahaja!, maka DAP tak dapat dengar bantahan PAN itu lalu ditariklah tali di kolar tengkok PAN tanpa salakan PAN. Jadi, mana mungkin PAN akan melawan DAP di dalam pilihanraya kelak berbanding dgn keberanian PAS melawan UMNO di dalam pilihanraya kelak..!! Ada ko dgr ke PAN akan lawan DAP? Tak kan ada dan tak kan berani kan?

      Padam
    5. Hinanya jadi org PAN ni rupanya!!

      Padam

    6. Orang Islam tidak boleh ganggu orang bukan Islam. Kalau tak, masa kemenangan dan kebangkitan Islam, semua dewa dan ajaran lain telah di hapuskan.

      Dari menyibuk pasal pesta Arak lebih baik desak supaya cafe milik orang Islam di larang jual arak.

      PAS melawan UMNO.. pi lah mabuk. Sebaliknya seorang pemimpin veteran minta PAS cepat kan kerjasama dengan UMNO tanpa perlu menjadi komponan BN yang mana ada parti nya menyokong dan terlibat dengan Pesta Arak

      Dalam Malaysiakini hari ini, ada artikel mengenai TGNA yang dirakam kan oleh Setiausaha nya selepas Almarhum sedar dari menjalani pembedahan mengenai Malaysia yang agama resmi nya Islam tetapi tidak mengikut Al-Quran dan Sunnah. Almarhum kata 90% anak-anak melayu terlibat dengan dadah, zina dan judi!

      Kalau tak ada pesta Arak, Malaysia jadi negara yang ikut Al-Quran dan Sunnah lah ya ?

      Yang pelik nya yang buat pesta tu kelab kaki mabuk ke atau kelab yang ditubuh oleh taman perumahan seperti NGO ? Tentu lah pengeluar dan penjual nya yang adakan pesta untuk jualan murah seperti pesta durian, bukan semua orang makan kat tempat pesta.

      Lagi pun kalau ikutkan memang betul arak itu memudaratkan, jadi kita patut biarkan dia orang rosak dan sakit kerana minum arak.

      Padam
    7. Orang Islam tidak boleh ganggu orang bukan Islam. Kalau tak, masa kemenangan dan kebangkitan Islam, semua dewa dan ajaran lain telah di hapuskan. (ORG ISLAM BERHAK MENCEGAH ORG BUKAN ISLAM BERPESTA ARAK SECARA TERBUKA SEHINGGA MENGGANGGU KETENTERAMAN ORG ISLAM!)

      Dari menyibuk pasal pesta Arak lebih baik desak supaya cafe milik orang Islam di larang jual arak. (ORG ISLAM BERHAK MENYIBUK UTK MENGHALANG PESTA ARAK DAN MENDESAK BUKAN SHJ CAFE MALAH JUGA KEDAI MILIK ORG ISLAM AGAR DILARANG JUAL ARAK)

      PAS melawan UMNO.. pi lah mabuk. Sebaliknya seorang pemimpin veteran minta PAS cepat kan kerjasama dengan UMNO tanpa perlu menjadi komponan BN yang mana ada parti nya menyokong dan terlibat dengan Pesta Arak
      (PAS JELAS MELAWAN UMNO MASA PRU DAN MENENTANG PESTA ARAK SECARA TERBUKA; TIDAK SEPERTI PAN YG NYATA MENYOKONG DAP MASA PRU DAN MEMBANTAH HANYA DALAM HATI AKAN PESTA ARAK)

      Dalam Malaysiakini hari ini, ada artikel mengenai TGNA yang dirakam kan oleh Setiausaha nya selepas Almarhum sedar dari menjalani pembedahan mengenai Malaysia yang agama resmi nya Islam tetapi tidak mengikut Al-Quran dan Sunnah. Almarhum kata 90% anak-anak melayu terlibat dengan dadah, zina dan judi! (BIARLAH BEKAS SETIAUSAHANYA ITU MENJAWAB DI AKHIRAT KELAK AKAN KESAHIHAN CERITA YG DIBAWANYA)

      Kalau tak ada pesta Arak, Malaysia jadi negara yang ikut Al-Quran dan Sunnah lah ya ? (JIKA MALAYSIA DIPERINTAH OLEH ISLAM YG SYUMUL SEPENUHNYA MUNGKIN BENAR TAPI JIKA DIPERINTAH OLEH “ISLAM” YG DIBAWA OLEH PH DAN DIPANTAU PULA OLEH DAP MAKA IANYA TIDAK MUNGKIN)

      Yang pelik nya yang buat pesta tu kelab kaki mabuk ke atau kelab yang ditubuh oleh taman perumahan seperti NGO ? Tentu lah pengeluar dan penjual nya yang adakan pesta untuk jualan murah seperti pesta durian, bukan semua orang makan kat tempat pesta. (MANA BOLEH SAMAKAN PESTA ARAK DGN PESTA DURIAN.. INILAH BAHAYANYA JIKA DAP TERLIBAT DGN KESYUMULAN ISLAM BILA DIBERI KUASA)

      Lagi pun kalau ikutkan memang betul arak itu memudaratkan, jadi kita patut biarkan dia orang rosak dan sakit kerana minum arak. (MEREKA NAK PECAH PERUT LANTAKLAH .. ASALKAN SECARA TERTUTUP DAN BUKAN SECARA TERBUKA SEPERTI YG DAH DIBUAT DI PENANG BARU2 NI)

      Padam
  18. Di Kuantan sekarang ni ada peristewa yang lebih serious dari "BUKU HUTANG 355" ia itu pemilikan tanah seluas 300 ekar yang telah di duduki oleh warga dari komunis Cina. Mengapa perkara ini tidak di high-light kan? Kawasan itu telah di tembok setinggi 8 kaki dan panjang nya 9 km dan rakyat Malaysia di larang untuk memasuki nya. Mungkin kah Najib akan menjual seberapa banyak tanah kepada Negara tersebut? Andai kata ua nya berlaku, mampu kah Pakatan Harapan memperbetulkan kerosakan ini? Sepatut nya perkara ini yang perlu di high-light kan, bukan "BUKU HUTANG".

    Konon di war war kan bahawa Sultan Sultan, Raja-Raja dan Agong itu payung "AGAMA", kalau betul, mengapa mereka diam membisu bila melihat kaedaan ini!!!

    Wan Fauzdin dan mereka yang tinggal di Pahang terutama di Kuantan, cuba selidik dan tulis satu rencana berkaitan dengan kesah ini.

    BalasPadam
  19. as I see it.......

    TITISAN MATA AIR TOK GURU NIK AZIZ hamba ALLAH. Moderates vs Hardliners vs Lebai Ug....

    kerana ketamakan kuasa dan pengaruh pihak pemimpin2 ust pas hardy sendiri.... maka mainan catur dia tersalah besar mematikan parti islam.

    sejak pas for all tgna dari 2008 berjaya meraih sokongan besar besar di pentas nasional serta atas usaha2 pemimpin yg moderate dan profesional bersama PR sehingga pemimpin2 lebai nya yg berideologi kerasisan agama terasa kedudukan mrk terancam.

    pimpinan TGNA menampilkan dirinya sebagai murrabi begitu mengkagumkan yg senang2 disanjung semua lapisan masyarakat tanpa mengira warna kulit, anutan agama dan bangsa.

    waktu tgna sedang sakit tenat kumpulan hardliners pun mempergiatkan tindakan rahsia dalaman membawa parti pas menjadi pertikaian perpecahan di kalangan pemimpin2 sendiri - memainkan isu ketua menteri selangor khalid, langkah kajang dan "jahat" DAP.

    pemimpin pas yg ug mesra bn pun ambil kesempatan juga mula menyogok lebai2i dan api-apikan ahli dan penyokong parti pas yg lain.

    Hardliners + Lebai Ug $$$ makin menonjolkan perangai umno merampas kuasa parti dan memanipulasi undi muktamar

    maka last last keluar le kumpulan moderates menubuhkan Parti Amanah demi meneruskan perjuangan pas yusof rawa fadzil noor nik aziz...

    game plan catur ruu355 hardy .... will ruu355 selamatkan negara bangsa agama... ataupun demi kepentingan diri, kewujudan dan relevan partii pas hardyi.., !!?!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah 2 tahun pun tapi PAN hanya mampu tarik ahli tak sampai pun 20K.. jadi kalau ini yg jadi ukuran bermakna pimpinan arwah yusoff rawa, fazil nor dan nik aziz cuma ada sikit ni shj pendokong? Tolonglah jangan perkecilkan kewibawaan mereka sshingga serendah dan sehina begini.. cukuplah hanya PAN shj yg hina, jangan diheret sama ketiga2 pemimpin yg kami kasihi itu bersama.. mana mungkin mereka bertiga tergamak menyokong parti yg bersekongkol dgn para penganjur arak.. nauzubillah..

      Padam
  20. jangan sentuh pas lagi la....pas parti kuat lagi suci...dia yg halau org keluar parti lepas tu pura2 pulak kata org khianat....ph teruskan langkah dan usaha...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini