RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 9 Jun 2018

MOKHTAR SENIK SINDIR GUAN ENG YANG MENGHORMATI AZAN ?



Apa lah masalah lebai sekor ni. Kenapa la hati dia ni busuk sgt? Kalau pmimpin Dap tak hormat azan, dia kutuk. Bila Guan Eng berhenti seketika sidang akhbarnya apabila mendengar suara azan, dia bawa cerita Yahudi baca Al Quran pulak. Kot ye pun, salah ke yahudi baca Al Quran? Org mcm Mokhtar Senik ni la busukkan nama Pas.

Mungkin rasa dendam dan sakit hati sewaktu kalah teruk di dalam PRU 14 baru2 ini di Perlis menyebabkan dia jadi meroyan begini. Dia ingat cukup hanya bermodalkan serban dan jubah saja maka rakyat akan mengundi beliau. Rakyat Pahang kenal lama Mokhtar Senik ini, sebab itu dia dicampakkan dari Pahang ke Perlis, negeri sempadan Siam tempat popular dia dulu.

51 ulasan:

  1. Sesuai dah komentar dia dengan perwatakan dia tu, Saudara WZ. Itulah sebenarnya sikap PAS - berhati busuk, duduk bawah tempurung, dan menunggang agama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebai Pas semua sesat belaka jgn dibuat tauladan saeloknya jauhi dari mereka semua anda akan selamat didunia dan diakhirat percayalah depa ingat dgn serban dan kopiah putih Islam mereka dah hebat tetapi nyalah org kafir perangai mereka.

      Padam
    2. jangan di layan lobai bodo n sombong tu ,dia ingat dia sorang islam..padan muka kalah..allah maha kuasa!

      Padam
  2. Ada kah kalau Yahudi baca Al Quran makna dan mukjizat ayat kitab itu jadi lain. Atau Allah tak tahu itu ayat yang di turun Nya kerana yang baca se orang Yahudi.

    Ramai orang yang bukan Islam baca Al Quran sebelum memeluk Islam. Kalau dia orang baca tak ada mukjizat nya pasti dia orang akan cari kitab lain.

    Beberapa orang paderi mengkaji kelemahan Al Quran tapi akhir nya mendapat kebenaran yang ada pada Quran.

    LGE mungkin di selamat kan apabila menempuh kesulitan dengan mendengar Al Quran walau pun dia tak dapat pahala.

    Di Selangor sekeluarga cina memeluk Islam apabila se orang ayah (cina) yang mengikut nelayan ke laut tiba-tiba di pukul ribut. Salah se orang nelayan melaungkan azan. Ribut pun hilang. Apabila balik semula ke darat, sekeluarga memeluk Islam.


    Sebaik mendengar cerita LGE berhenti kerana azan dalam hati saya terus berdoa. Baik nya LGE, kau jadikan lah LGE saudara Islam kami.

    Tak terfikir kah mungkin ini cara LGE memberi isyarat kepada kita terutama saudara cina nya ...

    Orang Islam macam M.Senik lah membuat orang menjauhkan diri dari Islam. Dan mereka lalu menyamakan Islam serupa dengan agama lain. Tak sempurna.

    Apabila semua agama di katakan baik di tuduh nya liberal. Macamana dengan M.Senik? Kerana dia lah agama Islam di anggap tidak baik tidak sempurna sama seperti agama lain ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Politik dan agama Islam mmg tidak dapat dipisahkan. Tetapi apabila agama dipolitikkan oleh puak lobai yg perasan Islam pembawaan.mereka lebih Islam dari yg lainnya, Islam akan dilebel dgn pebagai gelaran dan perkara negative.

      Padam
    2. Senik ni tak memberi apa2 kebaikan kpd islam langsung. Fikirkan

      Padam
  3. mokh snake,.. antara walaun pas yg sgt busuk. pernah masuk perangkap kerna melayani penyamaran istri org dlm watsap.

    mimpi jumpa saidina omar tiap2 mlm semasa dlm penjara kes almaunah. woooow tiap2 mlm bro. so apa kata masuk penjara semula mudah2an mimpi bidadari tiap2 mlm blh basah bro.


    BalasPadam
    Balasan
    1. besok dia akan kata dia dapat lailatulqadar..

      Padam
  4. cara berfikir snake yg sgt rendah dn dungu. klu duduk kt israel dgr yahudi bc quran maka kita terpengaruh masuk yahudi. sgt bodoh contoh begini.

    so maksud snake klu gusn eng hormati azan maka kita terpengaruh masuk buddha.. hahaha

    org lain merasa guan eng hormat azan kerana hormat islam. si snake pulak rasa guan eng hormat azan sebb nk ajak org masuk buddha.

    klu guan eng dianggap berniat jht... maka apa jaminan pula yg snake pakai jubah serban tidak blh dituduh mnyamar mnggunakn agama?

    sbb munafik tu luarannya sgt islamik...sedangkn guan eng jelas bkn islam.

    BalasPadam
  5. presiden india pun pernah buat yg sama…

    https://www.youtube.com/watch?v=5sLBg1SfZps

    BalasPadam
  6. Ni ustaz yg ahli neraka...haramjadah ustaz ni..hati busuk

    BalasPadam
  7. tak mau pulak kau ni disambau petir, busukhati.

    BalasPadam
  8. Ada hati pulak pas tawar diri utk membantu dalam memperkasakan JAKIM. Dlm pas sendiri haru biru nak badan lain pulak.

    BalasPadam
  9. Kalau nama penuh dia moktar senik tak mengapa.. tapi kalau senik tu nama bapak dia amat malang anak mcm ni..perangai buruk..bawa sekali nama bapak dia..skg org kutuk2 dia dgn bapak dia sekali... serban dan jubah..tp perangai tak membawa pahala sekali utk org tuanya... bangang betul moktar ni..

    BalasPadam
  10. Balasan
    1. ITU BUKAN CAGU..ITU DAKWAT LEKAT KAT JARI MASA MENGUNDI..

      Padam
  11. Lobai2 ni sembang kencang, lihat chief lobai tu sekarang tertunduk tawadhuk dok jilat ludah sendiri. Sebelum pru14 sana sini diludahnya orang, lepas pru ni jenuh dok ligan orang sana sini sampai putrajaya pi jilat ludah yang diludahnya. Sebab apa? sebab wang lebih utama.

    BalasPadam
  12. Sikap lobai topi german ni bukan setakat memburukkan pas parti anutannya itu, tapi melangkaui memburukkan agama Islam kerana imej yg dibawanya. Jika setakat membusukkan parti pas itu lantaklah semua rakyat yg cerdik dan rasional dah tahu, tapi yg menyedihkan sebab kerana akhlak puak2 cenggini yg menjaja nama Islam tu yg terkesan. Elok dicadangkan nama agama Islam diharamkan utk digunakan pada pertubuhan siasah kerana masalah2 cengginilah.

    BalasPadam
  13. kesihan pas,bila orng kafir hormat islam dikutuknya!
    dia galakkan orng kafir hina islam,semoga dia dpt 'mileage politik'..dia bela pencuri melayu islampun nak dpt 'mileage politik'...cuba bayangkan dia dpt 40 kerusi parlimen sudah tentu kes 1mdb tak kedengaran..ALLAH maha besar,berkuasa,ALLAH cuma berii 18 jerr!.

    BalasPadam
  14. Ika kirim salam. Meh la datang lembah pantat. Eh sorry, lembah pantai

    BalasPadam
  15. Moktar Snake adalah gambaran sebenar perwatakan para lebai PAS yang ego tak bertempat, penampilan luaran yang tidak menggambarkan perwatakan dalaman, dungu dan terlampau memandang tinggi diri sendiri sedangkan orang lain melihat mereka sebagai golongan yang tidak berkebolehan dan cakap tak serupa bikin. Demi masa depan PAS, pemimpin seperti Mohktar, Zuhdi, Nik Amar dan Nik Abduh perlu ditunjukkan jalan keluar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahli2 pas pasu bunga, meratib 24 jam ada berani ka humban walaun2 ni ke dlm longkang? demi islam beb....

      Padam
  16. SEMUA PARA PENGHUJAH2 DI ATAS KALIAN JGN MUDAH TERKELIRU DGN LAKONAN2 MEREKA-MEREKA INI. (BENAR DLM HATI KECIL SAYA SENDIRI BERDOA AGAR DIRINYA DIBERI TAUFIK DAN HIDAYAH SATU MASA NANTI) TAPI JIKA TINDAKAN ITU HASIL DARI PERANCANG SERANG SARAF CARA PERCAKAPAN DAN PENAMPILAN APABIL BERHADAPAN DGN UMAT MELAYU ISLAM MAKA LAKONAN ITU ADALAH HASIL LAKONAN ULANGAN SEWAKTU BELIAU MENJADI KM PENANG. SATU UCAPAN DAN UNGKAPAN SAJA PARA PEMIMPIN PAS WAKTU ITU TELAH TERPENGARUH DGN UNGKAPAN KALIMAH ISLAM YG SERING KALI DI UCAPKAN OLEH SDR LIM GUAN ENG "UMAR ADB AZIZ" TAPI APABILA TEPALIT DGN SEKANDAL TELAH TERPELANTING JAUH KALIMAH TERSEBUT DAN KALIMAH KERAMAT TERSEBUT TELAH LGE CAMPAK JAUH KELAUT CINA SELATAN. SO KAMI YG SEALIRAN TIDAK AKAN MENERIMA BULAT2 APA YG DILAKONKAN OLEH SDR LGE.HIDUP JANGAN JADI BANGKAI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. JANGAN MUDAH TERKELIRU APA??? SIAPA YANG BERLAKON???

      DEPAN MATA AKULAH DR ZUHDI MARZUKI PUTARBELITKAN HADIS DI MUKTAMAR YADIM BULAN MAC 2016!!! BELUM LAGI USTAZ PAS BACA HADIS SYIAH!!! BANYAK DAH KEMUNGKARAN PAS KAU TAK PAYAH TEMBERANGLAH!!!

      SEBAB TU BILA KAU CAKAP DAPIG, ALLAH BAYAR CASH, KAU SENDIRI KENA PIGS (PAS+IKATAN=GAGASAN SEJAHTERA)!!!

      KAU DOA JAHANAM PAN, ALLAH BAYAR CASH, KAU SENDIRI YANG JAHANAM KENA RIBUT!!!

      KAU DOA LAKNAT DI NEGERI SELANGOR, ALLAH BAYAR CASH, KALAH TERUK!!!

      DULU ARQAM, ALLAH TUNJUK MACAM-MACAM TETAPI PARA PENGIKUT TAKSUB, RUPA-RUPANYA AJARAN SESAT!!!

      SEKARANG PAS, ALLAH TUNJUK MACAM-MACAM, WALAON-WALAON TETAP TAKSUB!!!

      KALAU OTAK KAU WARAS DAN TAK TAKSUB, ALLAH DAN BAGI YANG HALAL KENAPA KAU PILIH PIGS???

      Padam
    2. KALAU ADA 2 ORANG JUAL RUMAH YANG SAMA BENTUK, SATU MURAH, SATU LAGI MAHAL, AKU AKAN BELI YANG HARGA MURAH. LOBAI OTAK BANGANG SAJA YANG AKAN BELI RUMAH YG HARGA MAHAL. TAPI TAK APA SBB DEDAK BANYAK DAPAT.

      Padam
    3. PAS parti orang tolol. Dari presideng sampai walaun pencacai makan taik lebai lebai mereka semuanya dungu beserta keturunan keturunan mereka.dulu, kini dan selamanya bebal dan tolol.

      Padam
  17. Mereka jeles mungkin......


    bankami.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye. Mereka memang jelous dgn ph setelah ph berjaya menguasai putrajaya.

      Hati mereka busuk. Lebih busuk drp bangkai

      Padam
  18. LGE tu berlakon je hormatkan azan tu...dia macam Lee Kuan Yew di Singapore dulu...pakai songkok...lepas tu bila berkuasa,azan pun tak benarkan diaungkan....Jangan terperdaya lakonan dan tipu helah LGE...kerana LGE dan LKY dari sepsis yg sama...dirty,ugly and greedy creatures

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elehhh...dia belakon pakai topi jerman

      Padam
  19. LGE hanya berlakon dan perdaya permikiran dan cuba memikat orang melayu islam supaya percaya seorang pemimpin cina DAP yg baik,kononnya...tapi disudut hati tersembunyi agenda jahat untuk memperdaya dan memikat hati orang supaya menyokong dasar DAP sedang semua seorang Evangelis yang mempunyai agenda ingin menjadikan negara ini,negara kristian....Kepada orang Islam harus waspada lakonan sebabak watak baik LGE sehingga kita tidak terfikir agenda besar DAP ingin mengamalkan konsep Malaysia Malaysian dan negara kristian....Nahuzubillah bizalik...Moga Allah melindungi kita dari agenda halus dan jahat ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ika janda muda tu kirim salam

      Padam
  20. LGE adalah evangelis (penginjil)Kristian dan Cauvenis Cina DAP sudah tentu disudut hatinya yg dalam tak suka pada ugama islam dan orang melayu.

    Hormat azan hanya lakonan beliau untuk psikologi hati dan minda orang mealyu islam.

    Langkahnya kecil dan simple tetapi agendanya besar dan tersembunyi...berhati2lah umat melayu islam!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jeles la tu. Patutnya tar snake jadi menteri kewangan..

      Padam
    2. Banyak jugak lobai undi calon kafir pas....

      Padam
  21. Pihak berkuasa patut mengambil tindakan serius dan proaktif atas statement ni..sudah banyak kenyataan beliau sebelum ini yang boleh mencetuskan kegelisan dan menimbulkan permusuhan adu domba dan mencemarkan uslub dakwah itu sendiri...seolah beliau saja yang lebih islamik dan alim...kenyataan yang riak takabbur sombong

    BalasPadam
  22. Apa pun niat perlakuan LGE itu yang nyata dia menghormati azan. Tak gitu ke.. Biar pun dia dikatakan berusaha nak memusnahkan Islam dan menaikan Kristian, apakah orang2 Islam akan tukar agama mengikut LGE ke...? Kenapa kita suka sangat dengan sikap kiasu MS ni...Islam dah wujud sebelum orang Melayu bettamaddun... jangan menghina tata susila Islam dengan memperlecehkan penganut agama lain yang menghormati azan dan lain2 cara kehidupan Islam..mungkin saja LK Yew mempergunakan dan memperlecehkan Islam tetapi sekarang dia sudah tau kebenaran ajaran Islam itu....biar pun sudah terlambat....

    BalasPadam
  23. Apalah masalah dengan seekor lebai ni. Kerana dia seekor mencemarkan kesucian islam keseluruhannya. Kalau hati sudah busuk beginilah jadinya dengan menunjuk pandai sangat tentang islam pada hal tidak berilmu yg boleh digunakan. Seeokor ini akan mengheret ribuan ahli pas untuk tidak bersama parti yg menggunskan islam pada hal ada org seperti lebsi ini yg lebih teruk dari yahudi. Tidak bermanfaat langsung!.

    BalasPadam
  24. Orang zalim macam si Guag Eng yg ko puji dan puja. Agaknya mata hati din kobat dah buta gamaknya. Berapa banyak artikel pasal keburukan LGE dah tak namapak lagi ke. Si jahat tetap jahat walaupun belakun baik.

    BalasPadam
  25. Mokhtar Senik adalah manusia yang mentalnya bermasalah..Padan sangat duduk dalam PAS...

    BalasPadam
  26. ya saya setuju PAS kata LGE berlakon hormat azan,PAS pula tak berlakon seleweng islam dalam bab baiah cerai talak 3 ahli parlimen,fatwa memali syahid lawan melayu umno,2 imam ,x sah solat nikah dgn imam umno,berlaku pemulauan umno-pas,keluar pas lawan islam rosak akidah,semua ni pas x berlakun,ini betul2 seleweng islam

    BalasPadam
  27. lge berlakun atau ikhlas kita tk tau.

    yg penting azan secara tk langsung dihormati oleh org islam yg hadir dgn sebb lge berhenti berucap ketika azan.

    yg dapat manafaat ialah org islam itu lah dgn bantuan lge. lge tk dpt apa sebb bukan islam.

    umpama org bukan islam beri bantuan bina masjid. yg dpt manafaat nya jemaah masjid itulah, bukan yg derma.

    tp dlm kes najib, yg dapat manfaat 2.6b tu najib sendiri, yg menderma tidak dpt apa. dapat fitnah je org arab tk pasal2.

    tp bila senik ulas negative, maka seniklah yg dpt imej buruknya sebb sebagai islam senik tkpatut ulas begitu.

    umat islam bukanlah bodoh dgn sebb lge hormat azan maka semua tindak tanduk dia kita sokong.

    dulu pas kata menyokong apa saja yg baik dr mana2 pihak. bila lge buat baik napa tk sokong. tiba2 nk kira niat pula.

    pernah ke pas tanya najib bagi 90j tu niat apa? bila dpt dedak laju je pas.. terus puashati dgn 1mdb.

    puashati sebb dpt sebahagian dpd 1mdb.

    errrrrrgh kenyang.. takbir

    BalasPadam
  28. Ada org melayu cetek akal,malas berfikir dan berusaha serta mudah diperdaya dan dipujuk rayu sehingga sampai satu masa mereka terkejut dan tersedar bahawa mereka sebenarnya "Menang sorak,kampong tergadai"

    Kita bangsa mojoriti dan mempunyai banyak keistimewaan di bumi bertuah ini...tapi kerana kebodohan dan suka berpecah kita dilayan seperti bangsa minority...kerana kebodohan dan ketidak-sedaran kita terhadap agenda musuh yang halus dan jahat ini...moga kita berfikir!

    BalasPadam
  29. Orang melayu tak sedar dan selalu kena kencing sebabnya mereka mudah terperdaya dan tertipu helah oleh musuh -musuh islam dan melayu ini.

    BalasPadam
  30. rindu zaman tun, petrol ron97 cuma RM 1.60 se liter jer...

    BalasPadam
  31. Itu fb scammer la..bkn fb rasmi ums..hang & PH ni dah jd pengfitnah..aku tggu je siasatan sprm pasai rm90juta ni..klu tbukti palsu mmg hang kaki fitnah ludah telan balik

    BalasPadam
  32. Kenapa la melayu dok bela dap, kesian, bepolitik untuk diri sendiri, kenapa tak untuk anak bangsa dan generasi masa depan. Cina dah kaya, melayu amanah,bersatu, pkr masih melukut tepi gantang..lihat lah 5 tahun lepas melayu kutuk bangla, indon, sekarang melayu jadi kuli bangla/indon. Yg dah tentu melayu kuli pada cina/india d negara sendiri konon nya melayu perlu mesti bertolak ansur dan puji cina smpai melangit.

    BalasPadam
  33. Tak takut dosa ke sebar fitnah
    Itu akaun facebook palsu.
    Ini link facebook mokhtar senit yang betul.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2177075072302533&id=1044676838875701&_ft_=top_level_post_id.2177075072302533%3Atl_objid.2177075072302533%3Athrowback_story_fbid.2177075072302533%3Apage_id.1044676838875701%3Aphoto_id.2177075032302537%3Apage_insights.%7B%221044676838875701%22%3A%7B%22role%22%3A1%2C%22page_id%22%3A1044676838875701%2C%22post_context%22%3A%7B%22story_fbid%22%3A2177075072302533%2C%22publish_time%22%3A1526404562%2C%22story_name%22%3A%22EntStatusCreationStory%22%2C%22object_fbtype%22%3A266%7D%2C%22actor_id%22%3A1044676838875701%2C%22psn%22%3A%22EntStatusCreationStory%22%2C%22sl%22%3A4%2C%22dm%22%3A%7B%22isShare%22%3A0%2C%22originalPostOwnerID%22%3A0%7D%2C%22targets%22%3A%5B%7B%22page_id%22%3A1044676838875701%2C%22actor_id%22%3A1044676838875701%2C%22role%22%3A1%2C%22post_id%22%3A2177075072302533%2C%22share_id%22%3A0%7D%5D%7D%7D&__tn__=%2As%2As-R

    BalasPadam
    Balasan
    1. https://m.facebook.com/mokhtarsenik/?locale2=ms_MY

      Padam