TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

RADIO KOBAT FM

Jumaat, 12 Julai 2019

MENTERI KENAKAN MP DARI PAS - DIZAMAN UMNO 30%, DIZAMAN PH 40%


MP Rantau Panjang (Pas) YB Siti Zailah Yusuf tanya soalan kepada YB Anyhony Loke (Menteri Pangangkutan) berkaitan pembinaan ECRL melibatkan kawasan beliau terutamanya, beliau menuduh kerajaan PH menganaktirikan kerajaan Kelantan. Megapa kuota bumiputra hanya 40% sahaja? soal beliau.

Dengan selamba menteri jawab, " Mengapa dulu tidak tanya kerajaan Bn tentang perkara ini? Dulu zaman Bn hanya dapat 30%. Bawah kerajaan PH, dirunding semula dan dapat dinaikkan dari 30% kepada 40%.. Itu jawapan menteri.

Maka, meyalak habis lebai2 dalam dewan. Marah sungguh mereka kalau sentuh nama Umno/Bn kawan baik mereka itu. Lihat perangai lebai. Zaman Umno, ECRL diwujudkan dan Umno Bn dah buat macam2 perjanjian yang samasekali tidak menguntungkan rakyat dengan kos yg terlalu tinggi. Bila PH perintah, mahu tidak mahu terpaksa teruskan projek tersebut tetapi banyak rundingan dibuat semula agar kos dapat dikurangkan. Kalau zaman Umno mereka runding dapat 30% saja, tetapi zaan PH kita runding dapat 40% untuk kontrak pekerja tempatan, adakah itu maksudnya kerajaan PH menganaktirikan Kelantan dan Umno itu sayang kepada Kelantan? Maka, wajib jatuhkan kerajaan PH dan wajib sokong Umno?

Zaman Umno Bn, mereka rampas royalti, tapi dizaman PH, kita kembalikan royalti minyak itu adalah tanda kerajaan PH anaktirikan Kelantan dan Umno dulu sayang kepada Kelantan? Maka, jatuh fatwa haram sokong PH dan wajib sokong Umno?

Sebab itu aku kata, lebai memang jual agama.

10 ulasan:

  1. Cakap dgn lebai putar alam tu bukan ada untung apa2 pun.

    BalasPadam
  2. Lebai ni dh terkemaluan...isu TH ok...1MDB puas ati...felda bagus...akhirnya smua lungkup

    BalasPadam
  3. Jawapan yg tidak professional

    BalasPadam
  4. Kita tengok ler sejauh mana kebenarannya. Setelah puas kena kencing..aset negara kena jual..kes 1mdb flip flop..u_turn berulang kali..kes semburit menteri..kes rogol adun..kes rasuah terowong digugurkan..aes ditambah..kes kematian adib cuba diputarbelitkan..kos sara hidup makin meningkat..hutang negara naik mendadak......dan bnyk lagi kehancuran dilakukan oleh pakatan homoseks, nak kata apa lagi. Tak sabar nak tukar kerajaan!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah tUkar kan. Ko nak tukar ape lagi. Suka sgt kerajaan perompak. Ko pegi Cari kerja la. Jgn Dah aedap cekik dedak. Sampai mati nak cekik dedak. Kesian Kat anak bini...

      Padam
    2. Haha...bangsa dedak. Kerja malas. Pergi cari kayu api. Jual. Asyik tunggu dedak. Kepala Perompak tu sopping sakan...RM3.3mil satu hari! Enjoy satu famili. Dunia ana yang funya. Engkau dengan anakbini sibbaik tak kena jual! Kau nak angkat Bijan lagi! Bingai betol!

      Padam
  5. Yang perempuan itu bukan lebai, tapi LEBAIAH! Sungguhpun begitu, lebaiah pun sama sahaja mengarutnya. Cerdik tak boleh diikut bodoh tak mampu diajar. Memang bebal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn tegur. Ustazah tu Hebat. Dia boleh drive Lori tanpa hidup engine. Jgn cakap lebai. Org Dah istihar harta, bila Suruh dia buat. Dia Suruh pm plak buat. Padahal dah lama ph istihar harta. Mane Gua dia duduk Aku tak Tau. Dlm hutan kot. Sebok cari balak mane boleh tebang. Ajak debat lari. Tontowi lagi la. Pendatang asing dgn wang asing pun Dia tak boleh beza. Jgn lupa pada pembodek tegar najib. Org Tanya Hudud. Just chop like this. Mane la org nak dekat dgn islam. Yg mengaku perjuang islam pun mcm kuda kayu. Huru hara pengikut.

      Padam
  6. Lebai main ikut emosi sj. Dia akan serang siapa sj seteru politik dan pertahan siapa sj kawan politik, tanpa kira keadilan, kebenaran, fakta maupun hukum agama. Tak payah berselindung la lebai. Nampak sangat auta kamu.

    BalasPadam
  7. OoOo.MIRROR MIRROR IN THE ASSHOLE
    SHOW TO ME WHO IS REALLY ASS POLE..!!
    MIRROR MIRROR PLEASE SHOW TO PEOPLE
    OMGG ATOK KUTTY IS REALLY ASSHOLE..


    KIKIKIKIKI.. AT LAST MIRROR OOHH MIRROR IN THE WALL THIS THREE GUYS REALLY ASSHOLE...!!




    KIKIKIKIKI..

    miajalipahJR

    BalasPadam