RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 14 Oktober 2019

ATM TERIMA PERUNTUKAN TAMBAHAN TERMASUK PERUNTUKAN MEMBAIKI DAN MENYELENGGARA RUMAH KELUARGA

Terima kasih di atas peningkatan jumlah peruntukan pertahanan sebanyak 12 peratus kepada RM15.6 bilion berbanding RM13.9 bilion tahun lalu.

Daripada jumlah itu, RM12.5 bilion adalah peruntukan Belanja Mengurus manakala RM3.08 bilion adalah Belanja Pembangunan.

ATM juga menerima peruntukan RM150 juta bagi membaiki dan menyelenggara Rumah Keluarga Angkatan Tentera (RKAT) serta Bantuan Khas Kewangan RM250 kepada penerima Bantuan Harapan Negara dalam kalangan veteran ATM berpencen dan tidak berpencen.

Selain itu, semua penerima Pingat Jasa Malaysia (PJM) akan turut menerima "One Off" sebanyak RM 500.

Terima kasih, meskipun kami sedar keadaan kewangan masih belum melegakan angkara kerosakan rejim terdahulu, namun usaha kerajaan tidak meminggirkan ATM dan bekas warganya kami hargai. teruskan usaha untuk meningkatkan prestasi ATM dan kebajikan warganya dab bekas perajurit.

11 ulasan:

  1. Hari yamg memalukan sebagai sesorang alumni Universiti Malaya. Mazlee nak cakap apa sekarang..bila Vice Chanslor UM dicerca akibat Kongress Maruah Melayu. Zaman dulu pun kami menentang TNC dan pentadbiran UM. Mengadakan demontrasi, surat terbuka, mengangkat sepanduk adalah perkara biasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah bodoh nak main isu politik sangat. Itulah akibatnya hahaha

      Padam
  2. Satu dunia tau VC UM seorang yang rasis. Padan muka. Bak kata P Ramlee,”Dah Tua Pun Bodoh”. Kah kah kah. Akan dikenang sampai bila2. Eloklah resign sekarang jugak. Dimalukan oleh seorang budak cina. Kah kah kah.

    BalasPadam
  3. Mazleee ko kat mana skg ... bertapa dalam gua ke...

    BalasPadam
  4. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam
  5. HOMOSEKSUAL BUKAN SATU DOSA DLM ISLAM.

    Pertandingan Debat Bahasa Inggeris Piala Tun Razak Kali Ke-8 di Seremban, pada 11-13 Oktober 2019 spt mahu memaksa para pelajar Tingkatan 1 hingga Tingkatan 3 Sekolah-Sekolah Berasrama Penuh seluruh Malaysia, tajuk debat homoseksual bukanlah satu dosa dalam Islam?

    Makin hilang akal sejak Pakatan Harapan memerintah.

    Oleh Kamarul Yusoff

    AGENDA SUPER LIBERAL MALAYSIA BARU?

    senyap jadi setan bisu atau...!?

    Apa ulasan Mazlee..!?

    Apa kata Tun M..!?

    Apa komen dan jawapan bakal PM ke 8 Malaysia..!?

    BalasPadam
  6. PM tepi tgh panas isu langkah Putrajaya konon di bawa oleh Sembrong . Kalu terjadi benar apa yg PM tepi boleh buat lg . Refobasi ...

    BalasPadam
  7. DISEBALIK ‘ I HAVE THE NUMBERS’ , SEKARANG JANGAN DENGAR BISIKAN SYAITAN KECIL... HIPOKRIT SUNGGUH

    BERBICARA jawatan perdana menteri ke-8, nama MP Semborong jadi bahan hujah di Parlimen, kerana dikatakan bahawa ahli parlimen itu dalang kepada komplot menubuhkan kerajaan ikatan baharu tanpa DAP dan Amanah. Jelas, maksud kepada ikatan baru itu, mahu menafikan perubahan jawatan Perdana Menteri sehingga PRU-15.

    Teringat selepas PRU tahun 2008, perkatan “ i have the numbers’ terpacul daripada mulut Anwar, sehinggakan mendiang Karpal Singh menuduh jika berlaku perubahan kerajaan, maka ianya merupakan malapetaka kepada demokrasi negara.

    HIPOKRIT SUNGGUH SI ALJUB KITA
    DOLU I HAVE NUMBERS HARAMJADAH
    KINI JANGAN DENGOR SYAITAN KATA
    HIPOKRIT HARAMJADAH CEMAS GELABAH

    Gegaran perkataan “i have the numbers” menyebabkan puluhan MP Bn masa itu terpaksa menghiburkan hati ke Taiwan, dalam usaha “regrouping” para MP Bn, untuk menghalang berlakunya perubahan kerajaan pada 16 September, 2008 menerusi GERAKAN 16 SEPTEMBER!!!.

    Mendasari disebalik “i have the numbers” jika benar-benar perkara itu wujud, pergantian jawatan Perdana Menteri mungkin lama sudah berlaku, seperti mana ‘perancangan” menerusi PRK Port Dickson, namun kerana “numbers” bagi merealisasikan perancangan PD hingga kini di awang-awangan.

    Berselindung pada Mei 2020, apabila genap 2 tahun Tun Dr Mahathir menjadi PM, selepas menumbangkan kerajaan Barisan Nasional, merupakan hari keramat, apa kah akan berlaku pergantian jawatan Perdana Menteri?

    Secara bertulis, memang tiada perjanjian demikian, walaupun Dato Seri Anwar Ibrahim menyebutkan bahawa ada perjanjian pada Januari, 2018, bahawa selepas Tun Dr Mahathir maka Anwar akan mengambil alih.

    Sesiapa sahaja mahu menjadi Perdana Menteri perlu dirai, bukan kerana ikhsan pemimpin lain. Berasaskan itu, maka jika Anwar mahu menjadi Perdana Menteri, maka beliau perlu raikannya menerusi PRU-15, dan masa sekarang, beliau membuat keputusan untuk terus menyokong Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, kerana cara demikian, lebih diterima rakyat secara umumnya. Fikir-Fikirkan.

    KEMPUNAN LA ALJUB KITA LAGI
    2X PATUK ULAR LIDI TAK BERBISA
    2X DI SAMBAR KILAT YG TAK JADI
    KESIAN KO BAKAL PM SAMPAI TUA

    KIKIKIKI..!!

    Apa yang menjadi isu sekarang, memang “numbers” menyokong Dato Seri Anwar mengambil alih tidak mencukupi, maka untuk merealisasikan agar beliau menjadi Perdana Menteri masih sangat bergantung kepada kesediaan Tun Dr Mahathir melepaskan jawatan, kerana “numbers” masih berpihak kepada PM-7 itu

    #formulaturunhargaBMFokeyy..!!

    BalasPadam
  8. PERANG PH KASI PADU PUNYA TEPUK DAN POP CORN TAMBAH...!!

    Kuan Yau ‘Super Stupid Superman’ – Syed Saddiq

    KAH KAH WOII APO NI GADOH GADOH
    SESAMO SINDRI PUN NAK GADUH KER.!
    HAAHH APA LAGI SILA LA GADOH BODOH.!
    POP CORN TAMBAH TEPUK PADU KASI ROBOH YER..!!

    KIKIKIKI...

    #POPCORNTAMBAHDANTEPUKKKK..!!

    #FORMULATURUNBARANG'BMF'OKEY..!!

    Tindakan Kurator Muzium Kebudayaan Komik Asia, Hew Kuan Yau menghasilkan buku komik “Inisiatif Jalur dan Jalan Meraih Manfaat Bersama” dan melabelkan penyokong Melayu menyokong komuniti Uighurs sebagai radikal dibidas Menteri Belia dan Sukan.

    Sambil menyatakan kekesalan dengan kenyataan penyokong DAP yang lebih dikenali sebagai Superman itu, Menteri Belia dan Sukan menyifatkan Kuan Yau sebenar Super Stupid Superman dalam ciapan Twitter beliau hari ini.

    [12:39 PM, 10/20/2019] Khairul Shamlie: “Saya akan ulang pendirian saya pada tahun 2016. Dia memang “Super Stupid Superman”.Dahulu (2016), kata South China Sea milik China, sekarang melabel penyokong Melayu yang menyokong komuniti Uighurs sebagai “radikal”.

    “If this is not racism, i don’t know what is ((jika ini bukan rasis, saya tak tahu apa yang lagi)..menjijikkan,” kata Syed Saddiq meluahkan kekecewaannya.

    MAZLE INI POJAAN RETIS DINA SHIELA CT
    DIAM BILA KOMIK TAROK SESAMA SINDRI
    HAH POPCORNTAMBAH TEPUK KUAT ATI
    HAAH APA LAGI SILE HANTAM KUAT LAGI

    KIKIKIKI..

    Beliau turut memuat naik beberapa keratan buku komik yang dihasilkan Superman dan artikel portal berita tempatan memetik kenyataan aktivis iaitu ‘DAP harus mendisiplinkan Super Stupid Superman’.

    Status Ahli Parlimen Muar itu mendapat komen daripada seorang pengikutnya dalam twitter yang menggunakan nama @abdyns berbunyi: Tahniah SS! anda jujur dalam perjuangan. perkara yang salah dikatakan salah”.

    BalasPadam
  9. GOOD BYE KG BARU....!!

    PENDUDUK KG BARU MASIH INGATKAH..!? - DULU BARUA DATUK AMIN SHAH, SEKARANG BARUA KALID SAMAT TAPI PM TETAP ORANG YANG SAMA.

    Pada penduduk KG dengar baik baik apa yang aku mahu khabarkan pada kelian. Ini adalah FAKTA dan BUKTI yang krlian kena buka mata luas luas. Sejarah tanah yang lesap di zaman PM ke 4 Tun Mahathir melalui proksi dan barua Datuk Seri Amin Shah jangan di lupakan. Sekarang PM ke 7 datang ke Kg Baru melalui barua Kalit Samat pula... makin nak mampos makin mengila nak menipu lagi... alahaii...!!!!!

    PM KE 4 BARUA AMIN SHAH MUSIBAT
    TANAH KG BARU LESAP TIADA GANTI
    FAKTA TERBARU PM KE 7 KALIT SAMAT
    PENDUDUK KG BARU JGN TERTIPU LAGI

    Sesiapa ada waris yang di tipu oleh barua PM ke 4 Datuk Amin yang dilucutkan gelaran Datuk Seri yang lari ke Afrika Selatan tak mudah dilupa.

    Dr M: Lower rate offered to Kg Baru landowners to ensure property prices are affordable to Malays - selagi bole si renta penipu bole tipu kau tipu aje ler semahu kau atok... bodosss..!!

    Barua PM ke 4 ini dulu yang menyebabkan srbahagisn tanah Kg Baru digadai oleh Datuk Seri Amin Shah mamak P. Pinang tergadai bila tawaran oleh PM ke 4 hanya RM350.00 psf srdangkan nilai pasaran masa itu RM1400.00 psf.

    Masih ingat tawaran PM ke 4 dulu melalui proksi baruanya Datuk Amin Shah ini..!?? Kesemua syarikat Amin Shah Buisness Focus dan Syarikat Perkapalan lingkup bangkrap akhirnya..!!??

    Pemilik tanah ini memberitahu The Malaysian Insight berkata angka yang disebut Menteri Wilayah Persekutuan itu tidak menggambarkan keadaan sebenar kerana hanya berdasarkan sekitar 500 pemilik.

    Perihal tanah Kg Baru, kerajaan berhasrat untuk tidak mengambil tindakan perundangan dalam proses pengambilan tanah Kampung Baru.

    Sekiranya ada penduduk yang tidak bersetuju juga, kami akan mencari jalan penyelesaian lain seperti menempatkan mereka di tanah yang lain yang ada di situ juga.

    Setiausaha Agung, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Amirhamzah Karim mempersoalkan tindakan kerajaan yang mahu membeli tanah di Kampung Baru pada harga rendah.

    Katanya, harga yang ditawarkan seharusnya berpatutan dengan nilai tanah semasa iaitu RM 2,000 satu kaki persegi.

    “Di situ (Kampung Baru) tanah itu adalah nilai dia RM 2,000 kaki persegi, kenapa nak beli RM850 saja, kenapa tidak nilaikan pada harga semasa.

    Menteri Wilayah Persekutuan Kalid Samad berharap perkara ini semua akan selesai selewat-lewatnya pada hujung tahun ini atau Februari depan.

    "Sekarang PM yang sama melalui "proksi barua baru PM ke 7 iaitu Kalit Samat" nyanyi lagu yang sama seperti 'Datuk Amin Shah barua PM ke 4' mengalun lagu yang sama pada kelian wahai Penduduk Kg Baru..."

    Tak serik serik lagi ke wahai Penduduk Kg Baru dilagukan dan didendang nyanyian y sama oleh PM ke 7 sama seperti nyanyian proksi barua PM ke 4 dulu...!!??

    "Jika tiada masalah kita (proksi barua PM ke 7) akan teruskan dengan proses surat perjanjian jual beli (S&P) pada September depan," katanya.

    Khalid mengumumkan tawaran harga RM850 kaki persegi atau atau RM6 juta bagi lot 8,000 kaki persegi untuk pembangunan semula atas keluasan tanah dicadangkan seluas 62 hektar.

    Datuk Amin dulu menawarkan RM350.00 psf dengan nilai pasadan masa itu RM1500.00 psf... tengok sendiri game dari PM ke 7 dan PM ke 4 , game plan tetap sama bukan..!!??

    Dakwaan 90 Peratus Setuju Jual Tanah Hanya Cerita Bohong Menteri – Penduduk Kampung Baru, pemilik dan pewaris tanah Kampong Bharu menggelar Khalid Samad pembohong kerana mendakwa 90% daripada mereka setuju menjual tanah tersebut pada harga RM850 sekaki persegi.

    Kerajaan tawar beli tanah Kampung Baru RM850 satu kaki persegi...persoalan yang timbul ADILKAH harga ditawaran tersebut..!?

    #FORMULATURUNHARGAbmfOK..!!

    BalasPadam
  10. LEPAS TG PIAI MUNGKIN KE NIBONG TEBAL PULA
    SINGAH DI SANGLANG KEMUNGKINAN PUN ADA
    NAMPAK DARI SELATAN PRK MCM MENUJU KE UTARA
    JANGAN LUPA LANGKAWI PUN TUNGGU MASA AJER


    KIKIKIKIKI....!!!

    #formulaturunharhaBMFokey..!!

    BalasPadam