RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 1 November 2019

PRK TG PIAI - TIDAK SUKAR UNTUK MEMAHAMI 'FATWA" PAS DI DALAM MEMILIH CALON

Dewan ulamak Pas keluarkan 'fatwa'baru di Tg Piai, iaitu, wajib sokong calon BN - MCA berbangsa Cina yg bukan Islam berbanding calon PH - Bersatu walaupun berbangsa Melayu, Islam, bekas pendidik dan bekas Imam, dalilnya, " PILIH YANG KURANG MUDHARAT".

Kita buat kajian ok. MCA adalah parti komponen BN. BN adalah kerajaan kleptokrasi yg memerintah negara sebelum 09 Mei 2018 dan telah ditumbangkan di dalam PRU14 yg lalu kerana 'kemudharatan"nya terlalu banyak. Hingga hari ini, beberapa pimpinan dari BN telah dibawa ke mahkamah atas beberapa skandal penyelewengan. MCA juga berada di dalam kerajaan kleptokrasi dahulu dan turut bersubahat membiarkan kemungkaran dan kemudharatan kerajaan BN selama ini. MCA tanpa segan silu dan berterus terang menolak hukum Hudud.

Calon PH dari Bersatu adalah calon yang mewakili PH yang telah membuang kerajaan kleptokrasi terdahulu. Ini bertepatan dengan perintah Allah iaitu jangan sesekali membiarkan kezaliman dan kemungkaran, cegah kemungkaran itu wajib. Bertepatan dengan perintah Allah, "Jangan sesekali cenderung kpd kezaliman, kelak dibakar api neraka". Ayat ini sering menjadi mukaddimah penceramah Pas sewaktu bersama kita di dalam PR dan sewaktu Pas mendoakan Umno agar 'K.O". Ertinya, calon PH adalah mewakili parti yg menentang kerajaan terdahulu yang dipenuhi dengan skandal 1MDB, skandal terbesar di dunia itu.

Jika mahu memilih mana satu yg kurang mudharat, maka tidak sukar untuk buat pilihan. Calon MCA sudah semestinya ditolak kerana bersama dengan BN yg memudharatkan negara sebelum ini. Mahu cari calon Pas? Malangnya Pas hanya jadi balaci tukang angkat bendera Dacing Baghdad dan kerjanya jual agama dan cipta hukum dari masa ke semasa.

Habis tu, mau undi siapa? Tiada lain, kita wajib undi calon PH dari Bersatu. Tidak sukar nak memahami 'fatwa' Pas itu.

14 ulasan:

  1. Itu undang2 kanda Yg tulis, boleh kasi padam kata lebai berpangkat dato nikah kawin...

    BalasPadam
  2. Tanjung Piai, MCA bertanding, PAS yang basah lenjun..

    BalasPadam
  3. Memang kena memilih yang mana 'kurang kemudaratan' nye...!!!

    Undang undang Islam boleh kasi padam kata Ulama Pluralist Murtad ... macam pertandingan perbahasan di STAR NS .. tajuk tak berdosa homoseksual dalam Islam... kan Ostat Pomen Bawah Tanah kann.. kann...!! kikikiki

    UST FIRDAUS WONG MENANGIS EMAK UCAP SYAHADAHNYA
    FILANTROPI ISLAM KONON, PLURALISMA MURTAD JADI ANUTAN
    ANAK CUCU KRONI KAYA RAYA COMANGO LIBERAL ANUTAN NYA
    INILAH BAHANA AGAMA & AKIDAH JADI BARANG MAINAN

    Janganlah kita naif dalam mengenali musuh dikalangan kita sendiri, yg bercita2 merosak, memperlekeh dan perlecehkan akidah & iman serta menghapuskan Islam.

    Pluralisma agama, liberalisma agama, COMANGO adalah alat yg digunakan oleh musuh utk meruntuhkan cahaya Islam.

    Musuh yang lebih bahaya adalah mereka yang berpakaian seperti kita, bercakap seperti kita bahkan beragama seperti kita namun tindak tanduknya tidak ubah seperti musuh yang setiap masa ingin memadamkan cahaya Islam ini.

    Mereka memetik al-Quran, hadis, hujah ulama’ namun yang dimahukan adalah runtuhnya Syariat ini.

    Kelompok inilah yang Dr Ahmad Raisuni sebutkan: “Tujuan sebenar mereka mempergunakan maqasid, ijtihad serta tajdid di sisi mereka hanyalah mahu menghapuskan syarak lalu menjadikan perkara yang halal tidak kekal halal dan yang haram tidak kekal haram” (Muhadorot fi Maqasid alsyariah, Darul Salam m/s 116)

    Ambillah pengajaran wahai orang-orang yang berakal.

    #FORMULATURUNHARGA = BMF

    BalasPadam
  4. 'Prinsip' Pas amat mudah. Kami buat tak apa, orang lain buat kafir, munafik. Sejak ketiadaan arwah tgna, dan hj hadi jadi cif

    BalasPadam
  5. MUKTAMAR PAS : KAFIR MENGKAFIR TUTUP

    Muafakat Nasional tutup isu kafir: Subky
    24 September 2019 KOTA BHARU –

    Pas melihat Muafakat Nasional yang terjalin dengan UMNO sebagai satu hikmah kerana berjaya menutup isu kafir-mengkafir antara kedua-dua parti itu sebelum ini.

    Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke 74 pada 25 – 27 Julai 2006 berkenaan gerakan pemikiran liberal yang mengandungi fahaman-fahaman menyeleweng termasuk konsep pluralisme yang disenaraikan sebagai salah satu doktrin yang sesat lagi menyesatkan

    Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb...

    come on laah wake up..!! look forward...life must go on and always repent broo..!!

    Pengerusi Veteran Pas, Subky Latif berkata, sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), Pas pernah menafikan akan menyertai UMNO, namun tidak pernah menolak kemungkinan akan bekerjasama dengan parti itu.

    “Apa yang Pas nafi dulu ialah (dakwaan) kata Pas mahu masuk UMNO. Bukannya menafikan untuk muafakat. Sekarang ini, keadaan berbeza. Apa yang paling gembira ialah isu kafir-mengkafir ini sudah tamat.

    “Sekarang ini kita bukan duduk ‘bersatu’ tapi kita duduk ‘berdua’. Duduk bersama. Dua-dua ada. Itulah yang kita katakan ta’awun,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Celah mana dan masa bila isu kafir ini ditimbulkan sekarang ini..!!

    Formula Turun Barang = BMF

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan la, Kek secret recipe Yg turun harga, Sebab tu depa taK Cari Kat kedai Kek muslim...

      Padam
  6. kiki setakat secret resipi jerr..


    kikikiki....

    BalasPadam
  7. Aku nak takbir..tapi tak kan nak takbirkan calon mca? Adui..pening kepala aku

    BalasPadam
  8. Penyokong Mufakat Nasional@BMF lautan biru hijo Tak takbir pun..

    kikiki

    Lautan Penyokong-penyokong BN pelbagai Kaum mengiringi calon P.165 Tanjong Piai pagi ini. Terima kasih juga kepada pimpinan dan penyokong-penyokong PAS yang hadir begitu ramai mendokong roh dan semangat Muafakat Nasional.

    BalasPadam
  9. TAHNIAH JDT MENANG BOLA MLM INI
    MENANG TG PIAI PUN SEDANG MENANTI
    FITNAH SAPA MO1 PUN DAH DIKETAHUI
    CAP BUNGA KALAH JAHANAM PARTI KUTY


    KIKIKIKI...

    FORMULA TURUN HARGA = BMF

    FORMULA CALON =MUFAKAT NASIONAL + BMF

    BalasPadam
  10. RAMAI CINA DI CERAMAH MCA KALI NI
    TAK ADA TAKBIR TAK ADA TIU NA SENG..!
    DEPA DAH SERIK KENA KENCING KUTTY
    10K MEJORITY EASY NAK YAMMM SENGGG..!!


    KIKIKIKI..

    MN = MUFAKAT NASIONAL

    FORMULA CALON= MF + BMF --- (1)

    FORMULA TURUN HARGA = BMF ---(2)

    DARI PERS (2) DLM PERS (1)

    FORMULA CALON= MF + FORMULA TURUN HARGA


    KIKIKIKIKI...

    BalasPadam
  11. Karma fitnah MO1...sakit ati la tewwuu

    “Cuti sakit saya untuk satu hari sahaja iaitu untuk 31 Oktober 2019 (Khamis). Saya ke Tanjung Piai pada hari Jumaat (1 November). Bukan MC dua hari seperti yang dilaporkan kepada polis oleh penyokong PH untuk suruh polis siasat kenapa saya tidak berehat di rumah pada hari Jumaat.
    Perkongsian Najib itu kini meraih 12,000 tanda suka dan ramai netizen mengecam tindakan yang dilakukan oleh penyokong PH di samping mendoakan mata Najib yang bengkak segera sembuh.

    BalasPadam
  12. PAS tak bertanding di Tg Piai.. yg bangang sangat meroyan dan marah dng PAS apa pasal...!??? kikiki..!!

    PAS terus maju dan terhangat
    Menarik sungguh perkembangan PRK Tanjung Piai. Parti utama yang bertanding di situ ialah PPBM dari PH dan MCA dari BN, namun PAS pula yang menjadi sasaran serangan politik.

    Bermula pembentukan Muafakat Nasional PAS dan UMNO, serangan politik dihala kepada PAS kononnya menjadikan Muafakat ini sebagai Toliban di Malaysia.

    Tidak kurang juga yang menganggap bahawa muafakat ini adalah rasis apabila mengangkat tema penyatuan ummah. Kononnya muafakat ini akan menyingkirkan golongan non muslim.

    Apabila BN mengisytiharkan calon mereka ialah Datuk Seri Dr. Wee Jeck Seng dari MCA, sekaligus membuktikan bahawa Muafakat Nasional antara PAS dan UMNO tidak pernah meminggirkan non muslim, maka mereka terpaksa menukar tune dengan naratif baru bahawa PAS sudah hilang prinsip kerana menyokong calon MCA yang menolak hudud

    BalasPadam
  13. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam