RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 13 Jun 2020

TUN TELAH DAPAT DUA KALI, BERILAH PELUANG ANWAR SEKALI

Anwar realistik. Dia sebut jumlah yg ada dlm poket PH iaitu 107 MP. Bodohlah dia kalau dia nak sebut ada berapa lagi MP yg berminat untuk bersama PH. Jika ini diambil kira, ertinya ada lagi 115 MP dari 222 kesemuanya. Adakah Muhyidin dapat kesemua 115 itu?

Beberapa MP dari jumlah 115 orang itu ada yang telah berbunyi lain macam. Yang lantang bersuara dan mengampu Muhyidin itu jelas, tetapi ramai juga yang membisu terus. Mereka tidak kata sokong PH dan tidak pula membela PN apabila PN itu diserang. Jauh sekali untuk membela Muhyidin. Jumlahnya ramai dan lebih dari 5 orang yang membisu. Ini yang menakutkan Muhyidin.

Adakah Nazri Aziz sokong beliau? Adakah KJ akan pertahankannya? Khabarnya lagi ada tiga MP Pas yang berfahaman sederhana menunggu masa yang terbaik untuk bersama PH. Itu belum kira dari beberapa orang MP dari Bersatu yang begitu marah apabila Muhyidin memecat pengasas partinya sendiri.

Habis tu, kenapa PH belum bertindak? PH kali ini mahu mengambil Putrajaya dalam suasana paling harmonis tanpa melukakan hati rakan2. PH tahu antara Tun M dan Anwar, semuanya ada penyokong masing2 dan kedua mereka tidak boleh menjadi PM tanpa disokong oleh seorang lagi. PH juga sedar ada di antara MP di dalam PN yang berminat untuk bersama PH itu mempunyai keyakinan terhadap salah seorang di antara Tun M atau Anwar untuk menjadi PM. Mereka harap calon pilihan mereka diangkat oleh PH untuk menjadi PM, barulah mereka akan umum untuk bersama PH.

Tentulah mengambil sedikit masa untuk menyelesaikan hal ini. Tetapi, suka atau tidak, untuk pusingan ini sudah pasti Anwar berada di dalam kerajaan PH sekiranya kita kembali mendapatkan semula mandat yang dirompak itu. Jika sekali lagi nama Anwar disimpan, maksudnya kita beri peluang terus kepada PN hingga PRU15. Bukan Anwar kemaruk mahu jadi PM, tetapi rakyat yang kemaruk mahu melihat negara ini dapat melaksanakan reform yang dijanjikan dan rakyat berhak tuntut hak Anwar yang tertunggak.

Apakah Anwar tidak boleh diberi peluang walau sekali sedangkan Tun telah diberi peluang sebanyak dua kali menjadi PM?

1 ulasan:

  1. Mahdey pm ph pler...anwar dan konco2nya akan mendesak mahdey

    Anwar pm ph pler...tak serasi hasrat legasi mahdey akan dibakor kali ke2 ph pler oleh mahdey dan konco2nya


    Sampai bila2 tak hwbis....hihihi

    BalasPadam