RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Selasa, 10 November 2009

Hasan Ali Terima Surat Tunjuk Sebab

10 November, 2009

SHAH ALAM, 10 Nov (Bernama) -- Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Ali berkata beliau telah menerima surat tunjuk sebab daripada Jawatankuasa Disiplin parti itu semalam dipercayai berhubung kenyataannya yang bercanggah dengan pendirian parti.

"Perkara itu bukanlah susah sangat nak dijawab. Saya tidak ada kebimbangan, benda ini biasa," katanya kepada pemberita selepas tamat persidangan Dewan Undangan Negeri.

Beliau enggan mengulas ketika ditanya mengenai tuduhan yang dikenakan kepadanya kerana menganggap ia soal dalaman PAS.

Pengerusi Jawatankuasa Disiplin Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sebelum ini dilaporkan berkata Hasan diberi tempoh 14 hari untuk membela diri terhadap semua tuduhan terhadapnya, dan akan dikenakan tindakan jika gagal berbuat demikian.

Hasan tidak menolak surat tunjuk sebab itu ada kaitan dengan kenyataan beliau yang bercanggah dengan pendirian parti dan kerajaan negeri seperti isu penjualan arak dan kritikan terbukanya terhadap Jawatankuasa Pilihan Khas mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) kerajaan pakatan pembangkang di Selangor.

Hasan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, berkata tuduhan terhadap beliau itu bukan perkara besar atau luar biasa kerana kesalahan itu tidak membabitkan jenayah atau salah guna kuasa sebaliknya kerana membuat kenyataan yang tidak selari dengan peraturan parti.



-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan