RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 21 Mei 2010

" I HELP U, U HELP ME - I PELUK U, U PELUK I"


Putar Belit SPR lagi........
Oleh: notan

Assalamualaikum,,,

SPR terus bersandiwara.Kali ini dengan berkata mereka tidak ada kuasa mendakwa Najib.Bagi SPR tindakan I help U, U help me Najib di Sibu tidak melanggar akta pilihanraya dan dakwaan Karpal adalah dakwaan yang berdasarkan tafsiran peribadinya sahaja.Yang boleh menyiasat dan mendakwa Najib ialah SPRM.Bola yang di passing kepada SPRM

Undang undang masih mahu diputarbelitkan selepas undang undang liwat diputarbelit ketika mendakwa DSAI.Macam yang aku kata sebelum ini rakyat sudah celik dan cerdik untuk melihat kebebalan dan keresahan SPR dan kali ini rakyat cukup matang untuk melihat bagaimana SPR sedang bersandiwara untuk menyelamatkan Najib.

SPR sepatutnya tidak punya pilihan selain mengheret Najib ke mahkamah.Itu yang ditunggu oleh rakyat yang sudah bosan dengan gelagatnya.Kalau DSAI boleh didakwa cuma dengan bukti kesaksian Saiful yang terlalu lemah dan kalau mahkamah boleh membebaskan Hanif dari tuduhan membunuh Norita kerana bukti yang tidak kuat, kenapa SPR tidak boleh mendakwa Najib serta menghantar bola kepada SPRM?

Yang SPR tidak perasan ialah tindakan menghantar bola kepada SPRM itu menjadi hujah yang kuat bahawa memang Najib melakukan kesalahan ketika PRK Sibu.Kalau hanya SPRM dikatakan mempunyai bidang kuasa untuk menyiasat sedangkan kesalahan itu dilakukan semasa pilihanraya dan kerana pilihanaraya yang dikawal selia oleh SPR menerusi kuasa yang diberi oleh akta pilihanraya, apakah fungsi sebenar SPR?Apakah fungsi SPR hanya untuk menurunkan bendera PAS di markaz mereka sendiri dengan alasan PAS tidak bertanding di Sibu?

Kefahaman umum amat mudah, segala kejadian semasa pilihanraya tertakluk kepada bidang kuasa SPR dan akta pilihanraya turut memberi kuasa kepada SPR untuk menyelia,menyiasat segala aduan berkaitan piliharaya dan mendakwa sekiranya aduan itu mempunyai asas.Kenapa perkara yang semudah abc ini masih mahu diputar belit oleh SPR sedangkan SPR mendakwa mereka lebih berkuasa dari speaker DUN ketika kes Perak dan DUN Kota Seputeh walhal kesemuanya tidak melibatkan pilihanraya?

Wajar rasanya kalau kedua dua kepala SPR disumbat ke penjara satu hari nanti seperti yang pernah berlaku di Thailand.Patut rasanya lagu ala raja lawak dimainkan untuk SPR.Ayuh nyanyi sama sama mengikut rentak lagu halimah jongan./Tranungkite

4 ulasan:

  1. hallo fuckatan yang x sedar diri,melayu kurang ajar,x dpt ke sms ketua jubur u all yang dihantar kat saiful yg berbunyi"you are so great,you are tight like a virgin".ha.ha.aha?

    BalasPadam
  2. dalam kertas undi kena ada SPR yang membolehkan rakyat memangkah mereka.Jadi mereka tak perlulah sibuk menyibuk jadi kuda tunggangan UMNO.

    BalasPadam
  3. Dalam dunia ni ada banyak penyakit gila...ada yang gila menipu contohnya SPR , setiap kali ada prk ..mulalah menjadi penipu.

    Ada yang gila berjudi...tak dapat beli nombor tak apa asalkan dapat beri lesen judi pun dah kira ok.

    Ada satu lagi penyakit pelik....penyakit gila nak memeluk...tak kira jantan atau betina asalkan dapat peluk kira ok.....

    BalasPadam
  4. satu lg, gile melompat...lompat parti..lompat bkn sebarag lompat, lompat dpt duit...

    BalasPadam