RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 18 Jun 2011

NEGERI PAKATAN RAKYAT WAJIB TOLAK UTUSAN SYAITAN INI

Oleh: WFAUZDIN NS

TINDAKAN Kerajaan Negeri Kelantan mengharamkan sebarang urusan atau kerjasama dengan akhbar Utusan iaitu akhbar laknat yang menghina hukum Islam memang patut diberi pujian. Sewajarnya tindakan ini turut diikuti oleh semua negeri di bawah Kerajaan PR lebih-lebih lagi Kerajaan Negeri di bawah PAS.

Perbuatan melampau akhbar milik sekutu Apco ini patut diberi `pelajaran' agar mereka faham dan sedar bahawa tidak semua umat Islam mahu ugama mereka dihina. Umat Islam yang berada di dalam sekutu Apco sememangnya tidak menyukai hukum hakam yang terdapat di dalam Al-Quran kerana beberapa hukum di dalamnya bertentangan dengan hasrat mereka untuk bebas melakukan rasuah, penipuan, kezaliman dan fitnah.

Ini terbukti apabila media sekutu Apco menggunakan media seperti TV3 suku dan Utusan Meloya dan Berita Hairan untuk terus memainkan isu fitnah terutamanya melibatkan Ketua Pembangkang dan sekarang fitnah terhadap pemimpin PAS pula. Adakah puak seperti ini suka kepada hukum hakam Al-Quran?

Kemuncak keghairan mereka untuk menunjukkan kehebatan mereka di dalam juara fitnah ini adalah dengan menfitnah Al-Quran itu sendiri. Lakaran kartun yang jelas menghina hukum Islam ini menunjukkan bahawa sekutu Apco bersedia berbuat apa sahaja demi mempertahankan seorang tokoh di Putrajaya hatta melawan hukum Allah itu sendiri.

Amat malang, masih terdapat beberapa golongan agama di dalam puak mereka termasuk para-para Imam kampung yang tidak bergigi itu bersetuju dengan mereka. Mereka membutakan mata mereka sehinggakan tidak tahu membezakan di antara kes rogol dan kes zina. Itulah yang digambarkan di dalam lakaran kartun tersebut.

Sekali lagi, kita mengharapkan agar semua negeri di bawah PR memboikot Utusan laknat ini dan biarkan akhbar ini hanya berurusan atau mencari makan di negeri-negeri sekutu Apco yang redha dengan kekufuran mereka. /wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. Tak ada guna kempen kalau tiada tindakan permulaan.
    1-Pastikan semua premis perniagaan yang "terpapar" Utusan Malaysia dipulau olih semua pemimpin Pakatan bermula dari peringkat cawangan.
    (bolih ka?,projek tak masuk kot pasai yang ada UM ni proksi umno saja,ramai juga depa yang memimpin Pakatan ni munafik politik)

    2-Tindakan disiplin pada pemimpin yang melayan semua jenis perhubungan dengan Utusan Malaysia kerana melanggan "benda haram".

    BalasPadam
  2. SYABAS KERAJAAN KELANTAN BOIKOT AKHBAR LAHANAT PANDI KUTTY YANG BEREDITORKAN DAJAL-DAJAL MENGALAHKAN YAHUDI LAKNATULLAH ! SOKONG CADANGAN SEMUA KERAJAAN PAKATAN BOIKOT DAN 'BAN' AKHBAR TANDAS INI !

    BalasPadam
  3. wah kah kah!inilah kebebasan media fuckatan rakyat..

    tang dia, boleh aje..
    tang org lain, suma tak boleh..

    ape yg takut sangat fuckatan rakyat dgn utusan malaysia ni? kalu rakyat tolak BN, diorg baca harakah aje..ape nak risau woi!.

    BalasPadam