TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Khamis, 28 Julai 2011

KELAYAKAN PIALA DUNIA MALAM INI - JANGAN ADA LAGI JARINGAN `KARTUN'

Oleh: WFAUZDIN NS

MALAM ini perhitungan pasti mendebarkan apabila Pasukan Bolasepak Harimau Malaya kita akan turun ke padang untuk misi membalas dendam kepada Pasukan Singapura di dalam pusingan Kelayakan Piala Dunia di Stadium Nasional, Bukit Jalil. Malam ini adalah penentuan samada kita layak atau tidak untuk mengukir sejarah ke pusingan seterusnya setelah kita tewas 3-5 di gelanggang lawan tempohari.

Malam ini, Jurulatih K.Rajagopal tidak lagi boleh mencipta seribu alasan sekiranya benteng kita masih senang dibolosi oleh pihak lawan. Terlalu banyak kita dengar rungutan dan kritikan dari peminat-peminat Bolasepak tanahair termasuk dari media sendiri betapa hancurnya benteng pertahanan kita sewaktu kita bermain di Singapura. Boleh dikatakan hampir kesemua gol yang diperolehi oleh pasukan Singapura itu adalah hasil dari kecuaian benteng pertahanan yang tidak boleh dimaafkan. Kita bukan tidak boleh menerima kekalahan tetapi kekalahan akibat jaringan `kartun' sedemikian rupa amat mengecewakan.

Difahamkan Jurulatih K.Rajagopal masih ingin mempertahankan benteng yang ada dan kita tetap memberi ruang kepada beliau untuk sekali lagi mencuba anak-anak buahnya. Tetapi harus diingat, Stadium Nasional Bukit Jalil akan menjadikan beliau sasaran sekiranya ada jaringan `kartun' yang berulang. Kita bersedia jika ditakdirkan tewas tetapi kita tidak boleh lagi menerima berbagai alasan dari beliau seandainya benteng pertahanan masih lagi menjadi `duri dalam daging' di dalam pasukan kita.

Adakah Penjaga Gol akan kembali diambil alih oleh Khairul Fahmi? Atau, adakah Sharbini masih dianggap terbaik bagi mengawal gawang pasukan Malaysia malam nanti? Ketika menentang Singapura di tempat lawan tempohari, meskipun kesilapan datangnya dari benteng pertahanan namun sepatutnya Sharbini mampu melakukan sesuatu bukan sekadar menjadi `pak pacak' di dalam gawang menyaksikan bola menerjah jaring.

Walau bagaimanapun, besar harapan kita agar malam ini pasukan kita akan berjaya mendapatkan sekurang-kurangnya dua gol tanpa bolos untuk melayakkan kita ke pusingan seterusnya. Kehadiran para penonton tentunya melimpah ruah kerana difahamkan tiket sejumlah 85, 000 telah habis dijual. Jangan persiakan harapan mereka termasuk yang menyaksikannya melalui kaca TV atau Skrin besar. Jika tewas sekalipun, biarlah tewas dengan penuh bergaya dan bermaruah./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. i'll be there with my brother and friends for our team, harimau malaya!

    utk generasi aku, team yang ada ni adalah yang terbaik!

    menang kalah bukan soal but how we really support them! bukan time menang je nak sokong!

    byk yang kondemn hanya pandai kondemn!

    sama mcm dlm politik!
    hanya pandai kondemn!

    go harimau malaya!
    win or lose is part and parcel of the game
    and we younger breed of malaysian will always be with you guys and stand by our COLOURS!

    BalasPadam
  2. dah dasar diaorang tak puas hati dengan apa yang ada.kalau pasal kondemn mmg dah keja diaorang.

    apa-apa pun go harimau malaya...menag atau kalah kami berada di belakang

    BalasPadam
  3. tak minat bola so don't care

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini