TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Ahad, 31 Julai 2011

UMNO POLITIK `SELUAR DALAM DAN COLI' DI P.PINANG

Oleh: WFAUZDIN NS

SEPERTI yang pernah saya sebut sebelum ini, nampaknya Umno di P.Pinang sudah semakin cerca merba politik mereka untuk memburukkan imej kepimpinan KM Lim Guan Eng. Apabila PR mengambil alih teraju kerajaan negeri diketuai oleh DAP, awal mula lagi Umno P.Pinang mula meroyan memainkan isu perkauman. Maka, DAP dituduh anti-Melayu dan Islam.

Baru-baru ini Pengerusi Wanita MCA P.Pinang pula merosakkan modal Umno P.Pinang. MCA mendakwa Lim Guan Eng terlalu membela Melayu di negeri tersebut. Bayangkan hampir kesemua kontrak/tender kerajaan negeri diperolehi oleh kaum Bumiputera di dalam keadaan Umno mendakwa DAP anti-Melayu. Inilah puncanya Wanita MCA P.Pinang berang.

Melucukan juga ada pihak berjiwa `lucah dan jijik' cuba meraih publisiti murahan yang memalukan. Pihak yang tidak bertamaddun ini menggunakan `seluar dalam dan coli belang' untuk memperjuangkan nasib Bumiputera di P.Pinang. Secara tidak langsung pihak yang bengap ini menjatuhkan imej dan menghina kaum wanita. Begitu jijik sekali perlakuan mereka dan malu rasanya mengaku Melayu P.Pinang.

Begitulah apa yang saya maksudkan betapa Umno sudah kehabisan modal mereka untuk menyerang kerajaan negeri di bawah PR. Itulah tanda-tanda jelas Umno semakin menghampiri liang lahad mereka./wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. Batu Nisan(BN)1 Ogos 2011 12:02 PG

    salam,dan selamat berpuasa sahabat semua,waa tak heran siapa mamak ni yg kurang ajar nak tunjuk biadap kat malasia,waa tahu sejarah pukimak mamak ni asal usul dari india berhijrah kat malasia cari sesuap roti canai mcm pati dululah jgn tunjuk cibai pada org pribumi,negara malasia ni bukan mak bapak mamak pukimak yg punya luu sekadar tumpang sekaki sehinga dpt residensi,memang pukimak mamak ni,sedarlah diritu jgn jatuhkan mertabat org pribumi khususnya melayu dgn coli buruk dan seluar sumbu...jahanam luu nanti.

    BalasPadam
  2. kalau di S'ngor ada politik kepala lembu, sekarang di P.Pinang, ada politik seluar dalam & coli pulak... ape citer ni....?!
    memang dah kena dah.. kalau tengok lambang umno pun memang boleh creat lambang seluar dalam & coli, sama macam kepala lembu di S'ngor dulu...
    apo nak jadi umno ni ha...??!!

    BalasPadam
  3. mamak spesis dua alam

    BalasPadam
  4. "Itulah tanda-tanda jelas Umno semakin menghampiri liang lahad mereka"

    kah kah kah!..PAS langsung tak menang kat Sarawak, agaknya da masuk alam barzakh neraka jahanam dah kot? Yg UMNO plak makin menang dan menang..so liang lahad sapa yg ko cakap ni wtfden?

    BalasPadam
  5. anon 12:45,
    ko ckp apa bro,PAS tk mnang di Srawak,dn UMNO mnang2.bla msa UMNO brtnding di Srawak?klau nk mlalut pun tngok tmpat le.buat mlu je brckp dgn fkta mrapu!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini