TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Selasa, 11 Oktober 2011

`HAMBA ABDI 'DI SEGAMAT BERNILAI RM 10 SAJA?



Oleh: WFAUZDIN NS

"SAYA diupah RM10, dan isi minyak motorsikal penuh oleh Ayub" jawab salah seorang mat rempit yang berjaya ditahan dan dikepong oleh Unit Amal beserta ahli-ahli SAMM di Segamat malam tadi. Program ceramah Mat Sabu dan Chegu Bard di Kg Tahang Rimau, Segamat malam tadi cuba diganggu oleh budak-budak muda yang di`perhambakan' oleh pihak yang tidak senang dengan kehadiran Timbalan Presiden PAS itu.



Seperti di Rembau, kumpulan `hamba abdi' ini silap langkah apabila Unit Amal dari PAS dan anggota-anggota SAMM telah bersedia untuk men`tarbiyah' mereka. Mereka ditahan ketika membuat kacau dengan menunggang motosikal dan ramai di kalangan mereka mulutnya berbau arak, air syaitan yang pemimpin mereka pun suka minum itu. Unit Amal dan anggota-anggota SAMM menahan serta mengepong mereka.

Sepatutnya apabila ditahan dan diserahkan kepada pihak Polis, mereka perlu mengambil tindakan kerana `hamba abdi' tersebut datang mengganggu ceramah di situ. Paling tidak, mereka patut ditahan kerana menunggang kenderaan di dalam keadaan mabuk. Malangnya, mereka dilepaskan begitu sahaja, Sebab apa? Sebabnya bukan Najib atau Rosmah yang berceramah, tetapi Mat Sabu dan Chegu Bard.



Siapa pula yang memberi mereka upah semahal RM10 itu? Salah seorang yang ditahan menyebut nama Ayub. Siapa Ayub? Adun Kemelah, Datuk Ayub Rahman pun dipanggil orang Ayub juga. Jika benar upahnya RM10, lebih baik jadi pondan di Lorong Hj Taib yang tidak lari mendapat RM50 sekali `service'. Murahnya harga `hamba abdi' zaman moden sekarang.



Anak-anak muda dari SAMM turut membantu di Segamat


Apa pun syabas buat Unit Amal PAS dan SAMM. Di masa akan datang pihak Penganjur mesti bersedia untuk menghadapi kumpulan `hamba abdi' seperti ini samada dari PERKOSA mahu pun PERKASAM atau UMPORNO./wfauzdin.blogspot.com

Foto ihsan: Rakyat Marhaen
Cerita selanjutnya baca di sini.

12 ulasan:

  1. Aku masih lagi bingung terhadap polis yg bertugas ketika itu:
    1) Kenapa dibiarkan samseng2 umno ini terus melakukannya. Mereka nampak, lihat dan dengar mat2 rempet ni buat bising dan ganggu ceramah kan?
    2)kenapa di biarkan berlaku?
    3) Kenapa tiada arahan dan amaran dpd pihak polis
    4) Kenapa tiada tangkapan terhdap pihak pengacau.

    BalasPadam
  2. pOLIS MEMANG ANJING BAJINGAN UMNO......MEMANG AYAK PUN DIPANGGIL HANJING KEPADA POLIS YANG BERPERANGAI MACAM NI..POLIS YANG BAIK GUA TABIK LU ORANG.

    BalasPadam
  3. Polis anjing yang terpaksa mengawal anjing anjing DAP

    BalasPadam
  4. Lancau lah lu PAS !! Datang tempat orang buat fitnah !!!

    BalasPadam
  5. Berapa kutipan malam tu bro ???

    BalasPadam
  6. Polis bagi permit pun dah kira bagus!! bukan ada isi yang bermanfaat pun !! setakat caci mencaci, tabur fitnah 365 hari setahun !!!! buat kerja lainlah ......

    BalasPadam
  7. memang umnoapco suka rakyat mesia ni bodoh dan papa kedana, sebab mereka boleh perhamba dan perkudakan seprti 'hamba abdi' disegamat ni.

    nasihat saya kpd anjing-anjing tu, jadilah polis yang bermaruah dan beriman dengan Allah, bukan beriman dan bertuhankan umno.

    BalasPadam
  8. Anjing2 tu kan patuh pada UMNO. Sebab mereka hanya makan rasuah untuk beri makan anak bini

    BalasPadam
  9. macam2 teknik politik kotor sekarang ni
    apa nak jadi la lepas ni..

    1. Laman Iklan Percuma Malaysia Terbaik!

    BalasPadam
  10. Macam-macam dah berlaku dengan politik di malaysia..semakin lama semakin tak betul,banyak sangat kes yang berkaitan dengan politik..

    Lawati Blog Saya

    BalasPadam
  11. adakah polis2 tu juga abdi umno?

    BalasPadam
  12. tidak semua polis yang jadi taik kepada umporno,
    yang jadi taik tu, tengoklah macam mana anak-anak diorang, tak kurang dari diaorang sendiri, malah mungkin lebih banyak makan taiknyer, tengoklah video bersih 2.0, bertapa malunyer seluruh angota polis kerajaan malaysia mempunyai anggota yang tersangat DUNGU. bertapa lemahnya metality diorang. sebenarnya diorang tersangat penakut. tiada langsung tergambar keikhlasannya. TUNGGU KEHADIRAN BERSIH 3.0 from yourth generation. your strength is nothing that time.
    (Hanya untuk polis yang dungu) hanya segelintir yang dungu merosakkan keseluruhan polis yang berintergriti.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini