TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 16 Januari 2012

DI MANA KHIR TOYO ? HASSAN ALI BOLEH TUBUH PARTI BARU

Oleh:  WFAUZDIN NS

KHIR TOYO terus menyepi walaupun hari ini sudah masuk tarikh 16 Januari, ertinya sudah 8 hari daripada 09 Januari iaitu hari keputusan DS Anwar di dalam kes Liwat II.  Sebelum ini, mantan MB Selangor tersebut berjanji akan mengumumkan masa depan politiknya selepas 09 Januari iaitu tarikh yang mungkin `simbolik' buat beliau.

Wajah yang di `transformasi'kan sejajar dengan transformasi Najib

Sebelum ini juga, Mahkamah Tinggi telah menjatuhkan hukuman penjara 12 bulan ke atas Khir Toyo di bawah Seksyen 36 (1), Akta Pencegahan Rasuah Malaysia 1997 di atas kesalahan mendapatkan untuk dirinya dan isterinya suatu barangan berharga dengan balasan diketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah banglo di Seksyen 7, Shah Alam.

Khir Toyo telah membuat rayuan ke atas kes ini.  Difahamkan sehingga kini, wartawan telah mula mencari-cari mantan MB Selangor tersebut untuk mengetahui apakah tindakan beliau selepas ini di dalam kerjayanya sebagai ahli politik.  Saya mencadangkan agar beliau menubuhkan parti baru di mana Presidennya adalah Dr Hassan Ali, Timbalannya adalah beliau sendiri dan Ahli-Ahli Jawatankuasa yang lain bolehlah dipilih dari beberapa `ekor katak' yang masih belum bertuan seperti Zahrain, Zul Kulum, Gobalakrishnan dan beberapa orang lagi.

Itu sekadar cadangan saya sahaja.  Apapun kita masih ternanti-nanti kenyataan dari Khir Toyo. /wfauzdin.blogspot.com

8 ulasan:

  1. jgn lupa nak jemput ijat lembu, brahim katak, rahim tamby,rahim noor `mata`,ali rustam pengasas sek. budak termengandung, wee wangsa maju,umi hafilda,saifool bontot,ajak baginda,makcik aminah bekas pkr, chua soilek boleh dikumpulkan diparti baru tu...diresmikan oleh madey yg buat2 lupa tu dan rosmah cincin 24 juta tu...huuuh tentunya meriah dan 4 muka surat utusex dan tv3suku diterbitkan dan diulang2kan cerita tu sampai seminggu...Parti Bangang

    BalasPadam
  2. & Jgn Lupa Anwar Peliwat, Penzina. Pengkhianat, Pembohong sbg Ketua, Sam Ketot...hehe

    BalasPadam
  3. tanpa nama 08.18 yg sebelah monyet tu..kau ni bangang sgt boleh masuk Parti Bangang tu..Anwar x diterima langsung sbb beliau yg mengharapkan kami utk membela rakyat utk Malaysia Baru bersama2 kwn PR yg lain...jauh beza sgt nak membandingkan kwn2 kau dikomen pertama tu...teruskan PR dan tumbangkan umnoporno..

    BalasPadam
  4. Ngah Phg...yg ko melenting cam beruk mak yeh wat pe...x dpt mkn pisang anuwar ehh...hahaha...dasar penyokong bodoh anuwar...ptuihhhh.......stakat ko nyalak kt blog ni xde kesannye...undi ko pun bukan boleh gugat BN...ko kawasan mana ?? Pahang le tu...PR nk tawan Pahang lak ke...mimpi le kome...

    BalasPadam
  5. wpun kami kalah dikampung kau kerana penuh dgn beruk dan lembu umno tu..IA kami yg menyokong DSAI dan PR akan menawan Putrajaya wpun monyet dan lembu mcm madey..he..he tu x sokong PR.

    BalasPadam
  6. acop koi...nak tawan Putrajaya ehh...ko penuhkan le beruk & peliwat ko kat Putrajaya...barulah majoriti undi ko naik...cam DAPig wat...baru le bole menang...klu stakat nyalak cam hanjing kat blog 'skot' ni wat pe...xde faedahnye...

    BalasPadam
  7. apapun PR kene tunjukkan pada PRU-13 ni...jgn banyak cakap...keje x buat

    BalasPadam
  8. Org Putrajaya...16 Januari 2012 3:04 PTG

    PR akan tawan Putrajaya....hehe...Kerusi Putrajaya je bagi kt PR...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini