TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Selasa, 17 Januari 2012

HASSAN ALI KINI MULAI BELAJAR MEMBUAT FITNAH

Oleh:  WFAUZDIN NS

DR HASSAN ALI setelah dipecat dari PAS kini mulai belajar dari beberapa pemimpin Umno untuk melakukan kerja fitnah.  Kononnya seorang pejuang Islam yang tulen, tetapi melakukan fitnah terang-terangan apabila mendakwa DS Anwar menyokong golongan Homoseks hanya berpandukan kepada media pencacai dan wawancara di Youtube yang beliau sendiri tidak melihatnya sepenuhnya wawancara berkenaan.  Baca apa yang `Pejuang Islam, kaki fitnah' itu sebut di SINI

Pada saya Dr Hassan Ali lebih bangsat dari segala bangsat demi kerana dendam dan hati yang busuk terhadap DS Anwar.  Beliau melepaskan dendamnya akibat terbuang dari PAS dan ingin meletakkan dirinya sebagai Pejuang Islam yang agung.  Apa sebenarnya masalah bangsat ini?  Mula-mula menuduh PAS tidak betul kerana prinsip Negara Berkebajikan.  Kemudiannya, tarik balik dakwaan beliau itu kononnya beliau terlebih cakap.  Selepas itu, menghasut orang ramai agar tidak menyokong DS Anwar Ibrahim semata-mata beliau mendengar khabar bahawa DS Anwar tidak bermoral.

Apabila dipecat dari PAS, beliau menuding jari ke atas DS Anwar mengakibatkan beliau dipecat.  Kemudiannya menyebut terdapat `parasit-parasit' di dalam PAS yang menyebabkan beliau dipecat.  Ertinya, sudah tentu bukan DS Anwar `parasit' kerana DS Anwar bukan berada di dalam PAS.  Tetapi mengapa si bangsat ini menuduh DS Anwar menyebabkan beliau dipecat?  Ini bermakna, hujah yang lintang pukang dari awal menunjukkan Dr Hassan Ali ini mempunyai hati yang busuk dan tidak hairanlah orang seperti ini dicampakkan oleh PAS selayaknya ke dalam tong najis.

Beliau menyebut, Tuan Guru Nik Aziz dan Hj Hadi lebih layak jadi PM dari DS Anwar.  Memanglah, jika ditanya pada kita sekalipun kita pun beranggapan sedemikian.  Tetapi, jika Tuan Guru Nik Aziz atau Hj Hadi bersetuju DS Anwar menjadi PM sepertimana Almarhum Ustaz Fadzil Noor juga pernah bersetuju DS Anwar jadi PM, apa masalahnya yang menyakitkan hati bangsat ini?  Apakah kerana dia rasa jika bukan Tuan Guru Nik Aziz atau Hj Hadi yang layak menjadi PM, maka beliau merasa beliau yang layak?  Jijik aku membayangkan orang ego, sombong dan bongkak ini mahu dilantik menjadi PM.

Dr Hassan Ali masuk PAS ketika PAS sudah segar bugar.  Beliau tidak pernah merasai kesusahan di dalam PAS sebagaimana Mat Sabu, Mahfuz dan beberapa orang lain rasai.  Usahkan mahu menyebut bangsat ini pernah dipenjarakan atau ditangkap di lokap mahu pun di bawah Akta ISA, mahu melihat bangsat ini hadir berhimpun di dalam demontrasi selaku pejuang pun susah.  Beliau masuk PAS beberapa tahun kemudian terus berada di pejabat penghawa dingin selaku Exco.  Apa keperitan yang beliau rasai sepanjang di dalam PAS? 

Islam tidak boleh tertegak hanya dengan ucapan tegang-tegang urat leher mahu pun kembang-kembang hidung berteori, wahai Hassan Ali.  Islam tidak boleh ditegakkan dengan bersekongkol dengan musuh-musuh Islam dan membuat fitnah.  Islam juga tidak boleh didaulatkan secara bersendirian.

Allah tidak memandang seseorang itu pada awal kehidupannya, tetapi Allah memandang seseorang itu pada akhir penghidupannya.  Dan, bangsat ini telah memilih jalan yang beliau lalui sekarang iaitu meninggalkan Jemaah Islam untuk bersama golongan-golongan munafik yang menjadikan fitnah sebagai cara hidup./wfauzdin.blogspot.com


26 ulasan:

  1. setuju 100 peratus..hasan ni memang kaki fitnah. Sebagai seorang atau bekas seorang pakar motivasi memang ia telah menipu sepanjangppanjang. Sokong dia di humban keluar dpd pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya setujusangat dengan ulasan tuan, Asan Akidah ni ditakdirkan jahat sejak azali lagi. Manusia mukmin yang mahu memperjuangkan Islam tidak akan melenting sekiranya sesuatu musibah atau kecelakaan dunia menimpa dirinya. Ahsan akidah ni bukan sahaja melenting tapi meroyan gila babi. inikah seorang pejuang agama spr yg didabikkannya. muka macam ahsan akidah berlambak2 dalam amno. Buat hasang akidah! udah udahla buat dosa tu...bawak mengucap banyak2.- Din Kuboq Panajang

      Padam
  2. Datuk hassan sebenarnya dalam keadaan terdesak untuk cari pengaruh. Seperti orang lemas, akan capai sahaja untuk menyelamatkan diri. Cara dia bercakap sekarang sudah lebih teruk dari orang UMNO sendiri. Memang dia dah tukar 360 darjah dari dirinya yang asal. Atau selama ini memang dia berpura-pura sahaja demi mencapai matlamat diri.

    BalasPadam
  3. 100% mempunyai perasaan hasad dengki,demi masa..manusia yang paling rugi adalah hassan ali...Nasi sudah menjadi bubur,sudah jatuh ditimpa pula lori syabas....hahaha..itulah hassan ali yang paling bodoh,tolol,bangsat.

    BalasPadam
  4. Minta Allah lindung kite dari kesesatan di akhir perjuangan....salam perjuangan Takbir

    BalasPadam
  5. Janganlah kasar sangat bro...bangsat tu kasau no bunyinye...cukuplah memanggil asan akidah dengan celaka je!!kerana Allahpun ada menyebut...Celakalah kamu wahai abu lahab...he he he...padan muka asan akidah.PHD lah konon...dia gamak orang lain tak sekolah ke...pundek punya asan akidah ni !!

    BalasPadam
  6. Hassan Ali datangnya dari UMNO maka memang kerja dia yg akan memfitnah PERJUANGAN PAS.Insaf le Hassan Ali..

    BalasPadam
  7. wan,

    tajuk n3 ini tak tepat. dia bukan mulai belajar membuat fitnah tetapi telah hidup memfitnah sejak selepas -ru12 lagi. review klip video pc di rumahnya bersama bolgger2 umno serta pertemuan 'kebimbangan' yang turut dihadiri oleh mantan timb presiden pas serta timb mursyidul am pas.

    wallahu'alam.

    BalasPadam
  8. TGNA menasihatkan dia nie kurangkan bercakap tapi Hassan Akidah nie tak nak dengau kan lintang pukang jadinye alasan dia...org yang banyak bercakap akan banyakle salah nye(lebih2 lagi setelah diputarbelitkan oleh Utusex)orang yang banyak salah akan banyakle dosanye,orang yang banyak dosa adalah neraka lebih baik baginye... mudah.. tak payah PHD nak memahaminye..dan inilah yang selalu disebut sebut oleh Pakar2 motivasi..

    BalasPadam
  9. "JANGAN masuk PAS kalau anda cari dunia.Jangan panggil diri anda pejuang Islam kalau anda nak manusia puji anda.Anda jangan perasan macam anda ulama kalau pejuangan anda hanya setakat serban,jubah,kopiah.PAS bukan untuk orang yang buru dunia.PAS adalah untuk orang yang buru akhirat.Hidup mulia atau mati syahid.Mati beriman,hidup bermaruah.Minta ampun dengan Allah Taala kalau ada buat dosa tapi jangan putus asa dengan Allah Taala"
    ~~Almarhum Ust.Fadzil Nor~....
    AlFatihah

    BalasPadam
  10. oleh : AIDC

    Kegembiraan Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay) dengan keputusan mahkamah melepas dan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan membuka satu dimensi baru bahawa Ketua Umum PKR itu termasuk salah seorang daripada rangkaian antarabangsa yang perlu diberi diberi perhatian oleh rangkaian LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) sedunia.

    Kenyataan ProGay disiarkan dalam tempo.com.ph pada 11 Januari, 2 hari selepas Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membuat keputusan di Mahkamah Tinggi, Jalan Duta, Kuala Lumpur.

    Selaras dengan keputusan mahkamah itu, organisasi gay yang terbesar dan tertua di Filipina itu menyeru agar undang-undang yang menyekat kebebasan aktiviti liwat di Malaysia iaitu 377 Kanun Keseksaan perlu dihapuskan kerana dianggapnya sudah ketinggalan zaman.

    “Kami bersama-sama pergerakan individu demokratik yang lain meraikan kejayaan Anwar menentang penganiayaan terhadapnya,” kata Oscar Atadero, pegawai hak asasi manusia pertubuhan pembela kaum gay itu.

    Dibaca dari kenyataan ProGay itu, boleh bermaksud kebebasan untuk melakukan aktiviti seks songsang tanpa sekatan undang-undang merupakan satu ciri demokrasi yang diperjuangkan oleh individu-individu demokratik.

    “ProGay juga melihat kemenangan (Anwar) di sisi undang-undang itu sebagai langkah positif untuk hak lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Malaysia”, katanya lagi.

    Menurut facebook ProGay-Philippines gerakan kumpulan itu bermula pada bulan September 1993 apabila sekumpulan aktivis pelajar gay telah mengenal pasti keperluan kumpulan mereka yang dianggap minoriti untuk menubuhkan saty gerakan bagi kebebasan kebangsaan dan sosial mereka (a movement for their national and social liberation).

    http://sejarahmelayu.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. LGBT telah lama berlaku sejak dari tahun 70an lagi dan ianya makin berleluasa sebelum kerajaan pakatan rakyat mengambil alih beberapa kerajaan negeri..

      Ini modal pencacai UMNO paling murah tapi nampak bangang sebab bukan semua orang melayu dan malaysia taraf otak Melayu UNited Malay No Otak..

      Spin jangan tak spin AID.. makin lama kau spin makin bertambah kronik otak kau..

      Padam
  11. nik ajiz ngan hadi awang jd PM MALAYSIA? forget it..fasihkan bahasa inggeris dulu, air kat kelantan kasi settle dulu baru nak berangan2 jd PM Malaysia..

    buat lawak la org2 PR..mcm lembu nak jd raja segala haiwan..

    kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang lembu itu penyokong totok UMNO, Pencacai taraf hang dan pemimpin UMNO sebab dah jelas banyak rasuah dan peyelewengan berlaku dengan adanya bukti tetapi masih spin mempertahankan UMNO.. taraf lembu kamu semua macam lembu fidlot!

      Padam
    2. Yg lembu ada lh pencacai UMNO,krn lembu bila msuk ke rmh smbilih dia dok ikut je kmana di hala kn.sdar2 dh ada dkt tmpt pnymbelihan.Sma jg dgn pncacai UMNO dok ikut je kta pmimpin dia org.tau2 mrempat di ngara sndri.

      Padam
  12. Masih ada lagi ANJING bertopeng manusia menyalak menghambur kata2 fitnah walhal mahkamah telah memutuskan perkara sebaliknya. Anjing ini sentiasa kelaparan walaupun telah kenyang dengan tulang yang diberikan.. Ini taraf pencacai UMNO upahan yang tak pernah puas menfitnah asal mendapat imbuhan wang haram dari perkara itu..

    Sudah2 mengadu domba.. segalanya telah diputuskan... sejak awal perkara ini sepatutnya diputuskan oleh hakim kejadian jenayah liwat ini tidak berlaku..

    Tak guna mengaku melayu islam sedangkan lidah dan akal taraf anjing kurap..

    BalasPadam
  13. Ada juga dua ekor bangsat yang bagi komen pada last entri ini. AIDC nih, ramai blogger tahu siapa sebenarnya mereka disebalik laman tersebut. Tak ada RM 30,000 sebulan maka tidak beroperasi ler laman AIDC. Walau pun petikan artikel yang mereka ambil dari facebook ProGay-Philippines adalah betul tetapi fitnah mereka terhadap kenyataan Anwar yang disiarkan separuh ajer yang membuatkan citer ini jadi citer fitnah buat para celaka pencacai taik Rosmah n Najib.

    Dan sekor lagi Anom 8.43pm menunjukkan betapa bodoh dan celakanya pemikiran beliau. Apa lu ingat kalu tak pandai bahasa Inggeris maka tak boleh jadi PM ker.

    Kalu gua kata lu bodoh nak mampos, mesti lu marah so gua panggil lu sial nak mampos pasal dok junjung sangat bahasa penjajah tuh. Apa lu ingat PM Jepun, presiden Korea, Perancis, China pandai cakap Inggeris ker. Tetapi negara mereka lebih hebat dari negara yang memiliki bahasa tersebut dan kerana mereka mempertahankan bahasa ibunda merekalah yang menjadikan mereka hebat.

    Lu, para pencacai sial dan pemimpin Umno yang dok pertahankan bahasa lu punya bapak angkat, apa lu dapat?. Melainkan hari-hari dok tibai duit rakyat dengan bermacam helah. Memang lu dan puak-puak lu adalah celaka tahap sial kerana dok junjung biawak hidup (Umno). Jadi mangkuk jamban lagi bagus dari jadi manusia yang meletakkan akal kat tapak kasut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku nk ktawa bila ada yg mngata kn Bhsa Inggeris akn mmbuat kn diri seseorg tu maju.Di malaysia ni dh naik plik aku tngok.Precint lh,uptown lh,downtown lh,Mont Kiara lh dn mcm2 nama Inggeris.Mcm lh bhsa Melayu ni cikai sngt.Aku pun berskolah aliran Inggeris dr drjh satu smpai tngktn lima.Bhs Inggeris tu skdr ilmu je pd aku,bkn dpt mmberi kmajuan pd aku pun.Aku kna krja jg br hmpas pulas nk tnggung ank2 aku.

      Padam
  14. Sekarang Dr. Hasan Ali ada satu lagi PhD iaitu Perasaan Hasad Dengki.

    BalasPadam
  15. hassan ali,

    sama mcm zul jin kulim

    dulu melawan murtad, kini dua2 menjadi juara munafik sebar fitnah mengenai anwar.

    dulu membela akidah, kini memperjuangkan kefasikan.

    nipis sungguh imna kamu berdua.

    inilah contoh pengkhianat disisi agama bangsa dan negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eloklah tu ,makin dekat nak mampus makin banyak tambah dosa bukannya nak tambah pahala

      Padam
  16. lbh baik hasan ali diam jgn tiru katak2 n raja katak tiada maruah , ahli2 pas akn lbh mnghormti dia kira dia DIAM, anggaplah itu qada n qdar allah

    BalasPadam
  17. Watak Hasan Ali.

    Bercakap seolah olah suka hanya dimulut tapi benci dihati,riak sombong kuasai diri,anggap dirinya sempurna peribadi,pejuang tulus alasan diberi,Agama dan Raja katanya disanjungi,saudara seislam tanpa silu dicaci,kononnya ikhlas dibenak hati.

    Ingatlah wahai Hasan Ali,kelak memakan diri sendiri,jangan asyik memuji diri,bertaubatlah wahai Hasan Ali,kerana hari esok belum lagi pasti,adakah kita masih akan berdiri? insan yang ikhlas atau insan yang keji,hanya ALLAH yang maha mengetahui......

    (komen hanya pandangan peribadi,orang lain aku tak pasti)

    BalasPadam
  18. blogger sampah yg bercakap mcm sampah kerana mendengar hearsay sampah.sejauh mana kau kenal HA?apa credentials ko utk bercakap sedemikian rupa?apa hard evidence yg kau ada?semua fakta longkang.macam ni ke pendokong perjuangan Islam?malang PAS ada penyokong mcm kau melatah tak bertempat

    BalasPadam
  19. Dia menyertai PAS dulupun ketika era reformasi yang di cetuskan anwar.

    BalasPadam
  20. Maaf nk komen sikit walaupun lewat. Bila baca komen2 di atas rasa sangat sedih. Sesama islam mengutuk satu sama lain. Kita sendiri tidak tahu nasib kita kat sana nti. Perbezaan politik tidak menghalalkn kita untuk saling menghina sesama islam. As 4 me, dua2 pihak ada kelebihan n kekurangan. Jika 1 pihak shj mndpt majoriti maka perkara yg sama akan terjadi. Korupsi dsbgnya. So biar jd kerajaan campuran bn + pr baru masing2 cuba mnjdi yg terbaik dan baru kita rakyat bawahan mendapat manfaat. Just my personal opinion.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini