TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 3 April 2012

APABILA NAJIB SURUH JANGAN TUKAR PEMANDU YANG MABUK

Oleh:  WFAUZDIN NS

SEMALAM Najib pun berucap di dalam TV.  Di antara kata-kata Najib adalah "Bagi memastikan Malaysia mencapai status negara maju dalam tempoh lapan tahun akan datang, maka janganlah bereksperimen untuk menukar pemandu yang telah terbukti kebolehannya, di tengah-tengah jalan, untuk digantikan dengan pemandu yang diragui dan berbahaya".

Wahai Najib, elok benar lah tukar pemandu yang sudah beberapa kali asyik minta maaf je.  Salah bawa, sesat merata-rata, langgar tembok, terbalik, terpukang kereta, minta maaf dengan penumpang.  Kemudian buat lagi dengan memandu macam orang mabuk todi, minta maaf lagi.  Sudah lah camtu, memandu semakin lama semakin mengundur ke belakang.  Orang lain memandu ke hadapan.  Lagi teruk, pemandu yang bawa bini dia duduk sekali atas riba pegang steering.....Bini dia pula yang lebih memandu, parah lah!!

Jadi sampai bila penumpang mahu dengar permohonan maaf dari pemandu yang mabuk?  Sebelum semua penumpang mati masuk gaung oleh kerana mabuk kamu, lebih baik kita tukar pemandu.  Apatah lagi pemandu baru itu sudah terbukti berjaya memandu dengan cermat, berdisiplin dan berhemah ketika memandu kenderaan di Selangor, Kedah, P.Pinang dan Kelantan.  Takkan nak ambil pemandu seperti Khir Toyo atau spesis seperti Kak Ijat lembu?Nak ambil pemandu seperti Mat Said Terengganu?  Stadium pun runtuh dilanggarnya!!/wfauzdin.blogspot.com

24 ulasan:

  1. PEMANDU BANYAK YANG MABUK,KAKI RABA,PEROGOL,KAKI BOM,KAKI SELEWENG & KELENTONGDAN ,BERBAGAI KOLOM MAKNENEK LAGI CACAMARBA ADA HAHAHA ...ABU SAJA JAWAPANNYA ...

    BalasPadam
  2. kebetulankah nama org ditangkap basah bersama mat sabu SAMA dgn nama isterinya sekarang??? dan kebetulan jugakan ubat perlu dihantar ke hotel DI saat2 mat sabu tertinggai dan memerlukanya.

    no bilik 121 ...tak boleh dia bg ubat dah blahhh sbg muslimah.. sbg isteri org..

    ia adalah projek real bukan fitnah...ekori dan trapped...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh punya cerita...Lu cerita apa ni, org cerita pasal pemandu, lu merepek macam orang gila...kahkahkah

      Padam
    2. budak tadika yg berfikir3 April 2012 11:49 PG

      Bukan setakat bodo tp bodo sombong&jahil...kalu bodo dok diam whai makhluk Allah...umNOOO dengan fitnah dulu,kini&selama2nya!

      Padam
    3. mat sapu pandu lg dasat

      kini mat sapu menyesal kot bangkit kemarahan polisss

      polis2 mahathir dulu rekod n senyapkan saja...

      bila polis panas ...maka mat sapu menderita...

      Padam
  3. DAH 50 TAHUN LEBIH UMMMNO MEMANDU. X KAN PENUMPANG X DAPAT NILAI.MUNGKIN YG TINGGAL PENUMPANG YG CACAT KERANA PUNYA PANCA INDERA YG X BERFUNGSI.HAMPIR SEPARUH LAGI X ADA OTAK DAN HATI.ORANG DAH BERNILAI RM 1.00 DIA MASIH SEKUPANG.

    BalasPadam
  4. dek umno memerintah habis tanah melayu bertukar milik?habis tanah wakap dijual kepada bangsa asing?habis khzanah negara dirompak oleh pemimpin umno dan kroni!Siapa yang buta mata di sini?

    BalasPadam
  5. sy tak rela dipandu oleh driver israel..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taufik Mohd Jamal5 April 2012 1:39 PTG

      Saya pun tak mahu dipandu oleh parti bekas perdana menteri yang pernah tulis surat kpd kerajaan israel. Saya juga tidak mahu dipandu oleh driver yang mempunyai penasihat Yahudi APCO. Saya juga tidak mahu dipandu oleh driver yang membenarkan kapal dagang Israel membuat dagangan secara senyap dengan negara ini.

      Padam
    2. ini taufik hidayah yg benar. hj jadi dah bg izin berdagang dgn yahudi . ia diizinkn.. nabi pun berniaga dgn yahudi..sila bukak haprak daily.. semoga mndpt hidayah.

      Padam
  6. PERINGATAN BUAT MEREKA YG INGAT PERJUANGAN PAS KINI DIREDHOI ALLAH...

    SY JUGA SPT SHEIKH SEMUA..SAMPAI LEBIH KURANG SEP2008 je,MASA TI SY CUKUP CEMAS ANWUr NAK BAWAK DAP NAIK ATAS..SKRG mu ANWAR MUSUH KETAT AKU..TAK SANGKA SELEPAS JUMPA BLOG GAP.. AKU JADI BENCI SUNGGUH DGN NIK AJIS.DULU AKU TULIS NIK AZIZ ATAU TGNA.

    ingat ALLAH AMAT BENCI AKAN ORG2 YG MELAMPAUI BATAS.. perjuangan gerakan islam pas kini tidak melampau????
    .........
    Masjid Ditenggelami Air Kerana Tapak Kaki Dr Xavier Perlu Disamak

    Kita semua pasti tidak lupa...

    Peristiwa dibulan mulia Ramadhan tahun 2009, seorang wakil rakyat KAFIR HARBI tanpa wuduk.mandi hadas.. diusung masuk ke dewan solat Masjid Lipat Kajang Ar Rahimiah Sri Andalas Klang.

    Dr Xavier wakil rakyat Adun Sri Andalas Exco kerajaan negeri Selangor diberikan ruang untuk menyampaikan TAZKIRAH Ramadhan, julung julung kalinya berlaku kerana yang menguasai masjid adalah pimpinan PAS FOR ALL Kota Raja...!

    Mereka boleh buat apa sahaja yang mak bapak mereka suka..., kerana mereka mahir dalam soal agama!

    Maka seorang KAFIR HARBI yang dirumahnya membela beberapa ekor anjing, sudah pasti tapak kakinya juga berbekas najis najis anjing itu memijak mijak tempat solat dan sujud jemaah masjid....

    Apakah peristiwa banjir yang melanda Masjid Ar Rahimiah pada subuh hari Jumaat yang lalu merupakan bencana alam ATAUPUN "Malapetaka" dari Allah swt...?

    Tidakkah ianya sebagai satu "amaran" kepada pimpinan PAS supaya jangan sesekali melacurkan agama islam demi kelangsungan politik mereka..??

    Akhirnya, yang menanggung azabnya ialah para jemaah masjid itu juga!

    Buat pertama kalinya dalam sejarah Masjid Ar Rahimiah itu sendiri, Solat Jumaat pada 30 Mac 2012 bersamaan 7 Jamadil Awal terpaksa berpindah ke tingkat atas...

    Ramai dikalangan jemaah penduduk berhampiran masjid merungut dan menyingkap kisah KAFIR HARBI masuk ke dewan solat yang dilakukan oleh pimpinan PAS, maka berbunyi suara suara berkata "ini semua terjadi sebab nak samak tapak kaki Dr Xavier..."

    POSTED BY MEDAN INFO KITA AT 9:28

    BalasPadam
    Balasan
    1. post komen by smbody

      ''aku tersintak dan tergamam melihat dua foto itu! dalam makna dan patut kita renung buat iktibar! mari kita bungkuskan fackatan haram dgn kadar segera!''

      Padam
    2. aku amat membenci orang yg melampau batas?.. kau pikir guna otak ke kepala lutut.. masalah umat islam lemah, DAP & PAS punya pasal k? sapa perintah malaysia woiii..? kalau tak tahu khilaf isu org kafir masuk masjid, jangan berhujah! bratus org kafir masuk masjid putra untuk tujuan pelancongan, tak kecoh pun ulama sesat mcm kau dlm umngok? hassan akidah x bising pun. kahkahkah..

      Padam
    3. kalu ada sikit2 petanda cepat2 jdkan sandara....jgn tungu yg besar2..kena karan elektrik meninggai dah sempat btobat.

      Allah tgk niat ya hamba Allah ..pelancung nk tgk kecantikan keindahan (tu sbb pngil pelancung)

      Ya masuk tu sapa??


      kalu akupun kariah stmpt dan ada sumbngan wat msjid akupun xreda kapir babi ni msk..kalu buat kat luar msjid pu xbuleh tahan hati...

      bangang punya jk masjid

      Padam
  7. Klu kasi pemandu yg x biasa memandu mesti gelabah & ...dan hancur le jadinya...fikir-fikirkan lah juga ye...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahai..kalau biasa memandu, mabuk dan langar undang2, main hentam semua apa kejadahnya...baik bagi pemandu lain yang berhemah InsyaAllah Selamat kita...fikir-fikirkan lah ye...kahkahkah

      Padam
    2. ye le macam adun DAP YG LANGGAR BUDAK MELAYU ITM..KE

      ATAU MP PKR CINA YG LANGGAR LARI (anwar meneruskan perjalanan) ASKAR DIRAJA MELAYU..

      SORANG MABUK SMPAI SILAPORKAN KENCING PUN KAT AREA2 jugak..
      SORANG DAN KWN TAK SABAR2 NAK MENGHASUT RAKYAT..

      org n9 undi lah pakatan kayy..sian terlepas Selangor pertama dan terakhir..
      so sorg jaga klnte smpai mati. sorg jaga penang , sorg jg n9..ko rasalah plak ngri pmbangkang... bg biasiswa byk2 ..err korek korek jugak..bye

      pahang

      Padam
    3. mangkok ye kau ni.. kahkah kalau benar crita kau ni.. puak rtm, tv3, brita hairan dan utusex dah spin berbulan2 isu ni.. sebab ianya kredit terbesar buat umngok untuk jatuhkan PR dan anwar! woi guna akal bukan kepala bu**uh! kahkah

      Padam
    4. oo bgtu korang oikir ya..kalu mcm betui la tv3 dok cover abih mat sapu tu kih kihkih...korang nk tau sapa punya kereja tu.. tak dpt nk tolak da oii..konspirasi..

      clue= projek mat sapu tu bukan madey punya..madey maleh nk layan mat sabun ni.. lu agak dlm hati sj lla .. nnti lu kata fitnah plakk..

      tp nanti sat..projek...mat sapu tu fitnah plak sbb berbulan tv3 rtm dok ulang2..

      Padam
  8. hehehe...lawak bangang pencacai umno...org kafir masuk masjid kena ambik wudhuk dan hadas besar...kihikihikih....adeehhh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ntah. Nampak sangat juhala'nya. Lain kali kalau x tau, jgn bercakap sb nanti org akan tahu kita ni jahil. Hihihi. Tp ameno mmg suka orang jahil gitu sb senang boleh diguna-gunakan.

      Dia kata sebab bela anjing kat rumah. Gamaknya dia x dengar cerita zaman nabi dulu seorang pelacur masuk syurga hanya kerana memberi air kepada seekor anjing dgn menggunakan kasut dia. Anjing adalah makhluk Allah. Dia x mintak jadi anjing serupa kita juga x pernah mintak pun jadi Melayu.

      Satu lagi, lembu pun makhluk ciptaan Allah. Bagi masyarakat Melayu, lembu ni diumpamakan dengan sikap bodoh dan degil. Walaupun begitu, tak haram utk memakannya ataupun menyentuhnya. Berbeza dgn anjing td. Anjing yang dibela orang bkn Islam duduk dalam rumah sekali, masih x hebat kerana lembu boleh duduk kondo di alaf baru ni. Tp sebodoh2@sejahil lembu ada jgk gunanya iaitu boleh dimakan oleh manusia berbanding sejahil2 manusia langsung x de guna. Hahaha

      Padam
    2. da penat da dgr tazkirah kapirin bila lg pahhh nk berdkwah msk kuil ??? da bereapa rme da dap msk islee,,

      jahil pd korang mesti umgok

      jahil jg ada dlm pas tak gitu..?? jgn jd jahil

      Padam
    3. betul org pas politik lebeh. hal agama. pun depa nk politik. tp ko silap bro..ini blog pkr bro. org2 gila pikir 'R' ja ramai sini.. org pas dia cakap ada tapis2 sket walaupun pemimpin depa ckp lebih2 gak.

      Padam
  9. Kita layan je blog pencacai Fuckatan Rakyat ni...I follow

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini