TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 3 April 2012

DEDAH ISU MURTAD - HASSAN JATI SINDIR SULTAN KERANA GAGAL TADBIR UGAMA?

Oleh:  WFAUZDIN NS

BILA aku tengok TV3 suku malam tadi, kelihatan Hassan Jati muncul sambil bercerita pasal murtad.  Kononnya beliau amat peka dengan kes murtad yang berlaku di negara ini.  Malangnya, Hassan Jati yang gila nak jadi MB Selangor ini bak kata YB Khalid Samad silap tempat untuk mengadu.

Betapa bengapnya Pakar Motivasi yang ada PHD ini.  Isu murtad beliau boleh mengadu kat TV 3 suku.  Masakan Hassan Jati tidak kenal TV3 suku ini?  Semenjak bila TV3 suku suka pada Islam?  Jika TV3 suku ini pro Islam, mustahil media pencacai lidah syaitan ini mahu siarkan video dan cerita seks yang dicipta oleh Datuk T itu?  Media ini kah yang Hassan Jati harapkan untuk banteras murtad?  Mengapa tidak pilih saluran TV Hijrah sekurang-kurangnya?  Sebabnya, Hassan Jati mahu glamour dengan isu murtad ini.  Maklumlah, rakyat semua sudah tahu tembelang Hassan Jati yang kecewa tidak boleh jadi MB Selangor.

Mengapa Hassan Jati tidak laporkan kepada Jamil Khir tentang isu ini?  Bukankah sekarang ini Umno yang berkuasa di negara ini?  Bukankah agama Islam adalah di bawah Raja-Raja Melayu?  Mengapa Hassan Jati tidak mengadap Raja-Raja untuk tunjukkan betapa teruknya Raja-Raja mentadbir agama di negara ini sehingga kononnya begitu ramai yang murtad?  Mengapa PAS juga yang dipersalahkan oleh orang yang gila nak jadi MB ini?  Paling pelik, masa Sultan Selangor dan JAIS mengendalikan siasatan kes serbuan gereja di Selangor dulu, mengapa Sultan Selangor kata kes ditutup kerana ketiadaan bukti?  Ketika itu, Hassan Jati masih Exco Agama di Selangor dan mengapa beliau tidak tunjukkan bukti yang beliau tunjukkan di dalam media lidah syaitan seperti malam tadi?

Ertinya, ini semua adalah kelentong Hassan Jati untuk tunjukkan beliau adalah pejuang isu murtad walaupun sedikitpun beliau tidak bawa rakaman video ucapan Mahathir Kutty yang kata hukum Hudud itu adalah ciptaan manusia, tiada di dalam Al-Quran.  Tidak murtadkah itu?  Mengapa Hassan Jati membisu?  Sebabnya mudah, kerana Hassan Jati adalah `Sub Kontrak' Umno.  Justeru itu, beliau semenjak ditendang keluar oleh PAS, beliau perlu cari makan dengan cara itu untuk membesarkan anak-anaknya.  Itu saja./wfauzdin.blogspot.com

15 ulasan:

  1. kes murtad ini memang wujud sejak zaman dulu lagi dan semua org tahu. tp yg pasti ia bertambah mengikut pertambahan populasi dan pendedahan kpd budaya barat melalui media cetak dan elektronik.

    jadi siapa yg kawal bebende semua nih? PAS ker?
    mana jabatan dan agensi yg mengawal serta menguatkuasa undang2 agar penyebaran budaya barat ini dapat disekat? adakah ini salah PAS? PAS ker yg benar dan luluskan?

    kalau ada pembangunan fizikal seperti pembinaan jambatan dan bangunan kerajaan....siap tertera "SEBUAH PROJEK DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL'....jadinya kes kes murtad ini jg harus di PERTANGGUNGJAWABKAN DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL (umno lah tu....atau pun umngok boleh jg).

    UMNO YG BANGSAT...NAK SALAHKAN PAS pulak...apa ker halnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul..umno mmg bangang

      Padam
    2. betui ka kalau bkuasa.. nk wat???

      silap2 korang dua2 anon. atah kena trajang kluar la..

      dan bila korang dah jd anjjng kat luar

      depa akn teriak...ha haa ha anjing jati.. hahsha anjjng akidahh... kuda umno haha ... kita telnjangkan dia... hahaha rembat duit rakyat 300 ribu.. hahaha bodoh punya anon jatiii... hoi kuda umngok... pusat penyelidikan kata tak rogi pun,, kluar lah umngokk padan muka ...anon parasit la tu...


      ....melukut ditepi gantang...
      kristian cina dap tepuk tgn...

      Padam
  2. Nak bgtau seluruh rakyat..
    bahawasanya...sejak 50 thn gerakan parti yg ada nama pas ROPA2NYA MENYINTAI JAWATAN PANGKAT KEDUDUKAN..PASANG KRONI BALAK..

    GERAKAN ISLAM ALAT semata2..yg bodoh lambat pickup konco2 ahli2 nampak sarban lemah jiwa..nampak jubah putih longgar kapla lutut..

    dari itu...perjalanan umno menjaga dr keseluruhannya rosak masih diterima dr jd negara teland singpok filipin vetnam komboja..indon pon dah yahudi,nasrani kontrol...tinggal kita ja kat asia ni masih bertahan.. nak bawak anwar dgn komunis nya dgn gerejanya dgn pluralnya dgn hindrafnya..janji org sokong depaaa nak mampuih..kalau depa2 gunakan balik anuar nak mampuih. gerja kenakan tekanan. komunis cmpeng kenakan tekanan.hindraf kenakan presure. pap+dap kenakan force gila. yahudi lagi..pas dapat berbuat apa2..apatah lah sgt makan digereja bulan ramadan?? nasib baik dap xsuruh pulangkan balik makanan (nasib hassan xrampas makanan)

    u solat malam ..masa org dah tido..snyap sepi..pikir kan apa i ckp ni...InsyAllah...

    BalasPadam
  3. SubhanAllah subhanAllah SUbhanAllah.....

    diriwayatkan dari Abdullah bin Mas'ud : aku mendengar seorang lelaki membaca ayat suci (Al Quran) tetapi berbeda dengan bacaan Nabi Saw yang pernah kudengar. maka, aku pegang lengan orang itu dan menyeretnya ke hadapan Nabi Saw, beliau berkata, 'kalian berdua benar. jangan berselisih, karena bangsa-bangsa sebelum kalian berselisih , lalu mereka binasa".

    inilah hadis yg pas tidak mahu lansung ahli2 nya mengetahui dlm ceramah..dan dlm harakah...subhanallah ..nabi dah nampak lama dah..(dgn ini adanya petunjuk riwayat ini utk kita)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hadith ini sewajarnya di tujukan dulu kpd umngok kerana mereka sewajarnya sebagai phk yg dipilih mendamaikan atas nama agama tanpa bersikap pilih kasih kpd saudara seislam dasn menindas mrk yg lemah!

      Padam
    2. sebahagian pas. tak kisah lah sebahagian kecilpun mesti kluar pas demand jawatan penting dlm kerajaan BN untuk meneruskan jihat. one way out. bersama DAP ON WAY OUT..HASSAN ALI DAH TRY.KO. KAMI.MENANTIMU USTAZ NASHA.. ISMAIL KAMUS..DATO HARUN DIN. DAN KAWAN2 YG LAIN..

      INGATTT
      DGN BN ..THERE IS ONE WAY OUT
      DGN DAP .. NO WAY OUT..

      DLM ISLAM MENYERU SILATURAHIM
      DGN MUSLIM
      BUKAN DGN KAPIAQ HARBI DAP

      LAGI..ANTARA DUA MUDARAT ..KAEDAH ISLAM MEMILIH YG KURANG MUDARATNYAA

      INGAT BEBAN BAHU DIPIKULKAN ALLAH KPD MU IALAH MENENTANG DAP...KRN DIA KAPIR HARBI..TIDAK ADA KUASA KAMU KPDNYA..

      JK KAMU BERDEGIL JADILAH MACAM PANGLIMA YG PANJAT TIANG ELEKTRIK..NAK PASANG BENDERA DUAP..KENA KAU..

      SELEMAH2 iMAN KAMU BERSANGSI2 SKET LA DGN MOVE DAP YG SUNGGUH LICIK ITU

      Padam
    3. Tak pasti samada anda berfikir sebelum berhujah atau tidak … aku suka quote dari salah seorang anon yang memberikan komentarnya di sini supaya kita sama2 berfikir. Katanya : “Soal jadi murtad adalah sistem pendidikan Islam kita lemah. Sapa yang menarik bantuan kpd SAR (Sekolah Agama Rakyat) dulu?. Sapa yang menghapuskan tulisan jawi dulu? Kerja mubaligh x kira la agama apa pun, ialah menyebarkan agama mereka. Apa nak hairannya, memang dah kerja dia. Tetapi kalau anak cucu kita berilmu, insyaAllah dia akan menjadi seorang yang bertaqwa (takut) kpd Allah, bukan takut kpd kemiskinan. Zaman Pak Lah la diwujudkan semula sistem pembelajaran J-Qaf.

      Berbalik kpd mubaligh. Adakah mubaligh agama kita menjalankan amanah? Sebelum tu, nak tanya siapa dia mubaligh Islam? Kita yang bersaksi dgn kalimah syahadah ni lah. Tp nak buat mcm mana,ibarat kata Ustaz Azhar Idrus, ijazah berjela2 dlm engineering la, doktor la, PhD la tp BODOH. Mengaji Quran pun x tahu, fardu ain dan kifayah pun x tahu. Kita sering berbangga dgn kekayaan dunia hingga lupa segala amanah kita.

      Firman Allah:
      "TidakKu jadikan jin & manusia kecuali menjadi hamba kepadaKu". Manusia mana ni? Semua sekali la, baik Cina, India lebih2 lagi Melayu (dlm konteks negara kita). Apakah tugas sebagai muslim? Bertanggungjawab kepada Allah DAN (bukan ATAU) bertanggungjawab kpd sesama manusia. Tanggungjawab ialah tanggung di dunia, jawab diakhirat. Apa dia tanggungjawab sesama manusia (Islam & kafir)? Iaitu Ta'muruna bil WA tanha anil munkar (WA tu maksud DAN bukan ATAU ye!). Adakah kita dah melaksanakan tugas masing2.

      Jika belum, kerana sibuk sangat kejar dunia, jangan la marah kat orang agama lain! Salahkan diri sendiri dulu, cuba perbetulkan semula. Pemimpin jalankan tugas pemimpin, ulama' jalankan tugas ulama', jgn nak makan gaji buta je, dan orang awam pula tuntutlah ilmu dan sampaikan kpd orang lain.

      Bila akidah kita kuat tiada makhluk yang berani dgn kita."

      Aku nak buat tambahan, wahai anon yang tak berfikir sebelum berhujah (tak cerdik lah tu) selama 50 tahun siapa yg memegang kekuasaan negara? Selama itu juga siapa yang berkuasa dalam Hal-Ehwal Islam negara? PAS atau DAP kah (yang anda tuduh sebagai punca murtad)? Jika anda tuduh sedemikian membuktikan UMNO selama ini pencacai juga kepada parti DAP dan PAS! Anda berhujah Islam mementingkan silaturahim, apa selama ini yang dilakukan oleh UMNO untuk mengikat Silaturahim? Sekat hak rakyat Islam di Kelantan melalui Royalti dan peruntukkan pembangunan, ini namanya mengikat silaturahim versi UMNO? Beribu melayu jenis anda yang sanggup bercakap guna kepala lutut dari guna otak.. malang sungguh! PAS walaupun berkawan dengan DAP, dasar perjuangannya adalah berbeza tetapi persamaan dari segi hak dan keadilan. UMNO berkawan dengan MCA, perangai dah macam sama dengan kafi harbi (MCA) songlap duit rakyat, makan rasuah, makan komisyen, main perempuan, menipu (pilihanraya dsbnya) dan macam2 lagi. Bukankah perangai tu sama macam kafir harbi? Anda fikirkan sendiri.

      Padam
    4. kafir harbi terang2 adalah dap..jgn dipersoalkan lg nik ajis pun da bgtau dulu dan ingatlah psanan amanat hj adi byk2 (semoga korang tergamak smbelih dap takala dpt putrajaya k)

      kapir yg buleh diwat kawan mca.. kita semua tau.....(termasuk dlm hatimu itu)

      Padam
  4. gerakan murtad semakin menjadi2 sejak PAS berkawan ngan DAP..agenda akidah islam adalah sgt basic, tp pesuruhjaya PAS selangor kata "tak penting"..Exco Ugama Selangor Khalid berahim kata, geli2 ngan ELI Wong lagi syokk..gambar adaaaa...hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahai anon yang tak berfikir sebelum berhujah (tak cerdik lah tu) selama 50 tahun siapa yg memegang kekuasaan negara? Selama itu juga siapa yang berkuasa dalam Hal-Ehwal Islam negara? PAS atau DAP kah (yang anda tuduh sebagai punca murtad)? Jika anda tuduh sedemikian membuktikan UMNO selama ini pencacai juga kepada parti DAP dan PAS!

      Padam
    2. slpas 50thn pas menggugur kan negre isle sbb xda dlm.quran
      membuktikan kamtian2 di memali sia2
      amanat hj hadi sia2
      malah terlebih penting..segala yg ada alat saja..kini alat itu berubah lg ikut kepentingan.. kapir murtad ka lantak la'
      janji kuasa (sekarg kita bejihat utk agama gereja..''darurat'' kot boleh la jugak utk tongong2 pas.. )

      lepas berkuasa jihat lagi darurat ''kita sekali lg terpaksa mempertahankan gereja'' *(ahli: dulu kata masa sebelum undi je kena berjihatttt... err kita darurat kena jihat lg utk mempertahankan kuasa)

      sampai sudah la pas ooooiii... anda dibengongkan oleh anwar...sekarang berjuta2 ahli pas dlm bahaya...semua kena terjun juga...nanguzubilllah....

      Padam
  5. Pemuda UMNO dan Puteri UMNO Pergerakan Bodoh Dan Tolol..Generasi Muda teraniaya dan terancam. Bodohnya Aku Kalau Aku Terus Berjuang Untuk UMNO
    1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=31913&postdays=0&postorder=asc&start=0
    2 ~ http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65445
    3 ~ http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=639811
    4 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22139#486542
    5 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28011.html
    6 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3151
    7 ~ http://www.ehoza.com/v4/forum/forumdisplay.php?270-Isu-Semasa-2011&s=63a289413c17d2b7384748ad617318aa


    Transformasi Palsu - Generasi Muda Terengganu Generasi Terbodoh Sepanjang Zaman( Sumpah Aku Takkan Undi BN Walaupun Aku Ahli UMNO )
    (Bukti kukuh)
    1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
    2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
    3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
    4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155



    Skandal NFC - Bukti Jelas Bahawa Wanita2 UMNO Bukan Ibu2 Yang 'berguna' kepada generasi baru..
    1~http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=33143
    2~http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65624

    BalasPadam
  6. Soal jadi murtad adalah sistem pendidikan Islam kita lemah. Sapa yang menarik bantuan kpd SAR (Sekolah Agama Rakyat) dulu?. Sapa yang menghapuskan tulisan jawi dulu? Kerja mubaligh x kira la agama apa pun, ialah menyebarkan agama mereka. Apa nak hairannya, memang dah kerja dia. Tetapi kalau anak cucu kita berilmu, insyaAllah dia akan menjadi seorang yang bertaqwa (takut) kpd Allah, bukan takut kpd kemiskinan. Zaman Pak Lah la diwujudkan semula sistem pembelajaran J-Qaf.

    Berbalik kpd mubaligh. Adakah mubaligh agama kita menjalankan amanah? Sebelum tu, nak tanya siapa dia mubaligh Islam? Kita yang bersaksi dgn kalimah syahadah ni lah. Tp nak buat mcm mana,ibarat kata Ustaz Azhar Idrus, ijazah berjela2 dlm engineering la, doktor la, PhD la tp BODOH. Mengaji Quran pun x tahu, fardu ain dan kifayah pun x tahu. Kita sering berbangga dgn kekayaan dunia hingga lupa segala amanah kita.

    Firman Allah:
    "TidakKu jadikan jin & manusia kecuali menjadi hamba kepadaKu". Manusia mana ni? Semua sekali la, baik Cina, India lebih2 lagi Melayu (dlm konteks negara kita). Apakah tugas sebagai muslim? Bertanggungjawab kepada Allah DAN (bukan ATAU) bertanggungjawab kpd sesama manusia. Tanggungjawab ialah tanggung di dunia, jawab diakhirat. Apa dia tanggungjawab sesama manusia (Islam & kafir)? Iaitu Ta'muruna bil WA tanha anil munkar (WA tu maksud DAN bukan ATAU ye!). Adakah kita dah melaksanakan tugas masing2.

    Jika belum, kerana sibuk sangat kejar dunia, jangan la marah kat orang agama lain! Salahkan diri sendiri dulu, cuba perbetulkan semula. Pemimpin jalankan tugas pemimpin, ulama' jalankan tugas ulama', jgn nak makan gaji buta je, dan orang awam pula tuntutlah ilmu dan sampaikan kpd orang lain.

    Bila akidah kita kuat tiada makhluk yang berani dgn kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jom pi makan kat gereja..dosa ?? takpa pas tanggong halal

      Siapakah kamu?

      eerr ahli pas..

      apa itu pass

      err pas adalah gerakan islam tuan

      apa yg dia telah buat,??

      dia memurtadkan org islam

      apa???

      tak tak tak kami hanya bersubahat saja..

      ooo bersubahat sj ...ok no problem..buleh masuk surgo...

      andai inilah soalan2 tambahan utk kita??

      mereka kini dah jadi munafik dgn pendirian mereka sendiri..parti munafik terbesar di malaysia

      sebelum pangkah abe kakak.. pikir habih2..pas = parti munafik terbesar di malaysia mengalah lembu2 umno jugak..

      pilih lah yg korang mudarattnya...

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini