RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 19 April 2012

AWAS !! PENYAKIT LEMBU GILA MEREBAK KE DATARAN MERDEKA

Oleh:  WFAUZDIN NS



APABILA terbaca laporan sekumpulan `lembu gila' mengamuk di Dataran Merdeka semalam, lega rasanya hati kerana peristiwa tersebut ada hikmahnya.  Jika BERSIH 2.0 dulu, amaran dan ugutan dari pihak berkuasa, ugutan dan ancaman dari geng-geng silat pulut serta PERKOSA menjadikan kita bertambah semangat untuk hadir berhimpun, kali ini dek kerana perbuatan lembu gila semalam kita semakin nekad untuk hadir pada 28 April ini nanti.  Baca di SINI.

Biarlah orang kata pertempuran sekarang adalah Melayu dengan Melayu, tetapi hakikatnya tidak.  Pertempuran hari ini adalah di antara manusia berotak lembu kondo dengan manusia yang mahu bebaskan Mahasiswa dari bebanan hutang serta mahu melihat Pilihanraya di negara ini BERSIH.  Puak-puak lembu sememangnya kita tahu teramat bodoh, mereka akan lakukan apa saja asalkan dapat upah makan rumput kering dari bapak lembu sedangkan bapak lembu dengan bini dan keluarga mereka akan makan garam di dalam kondo.

Tahniah kepada Unit Amal PAS yang sanggup menjaga para Mahasiswa di Dataran Merdeka.  Mungkin akan lebih ramai ke Dataran Merdeka untuk menanti kehadiran lembu-lembu gila ini menjelang hari kemuncak pada 28 April ini.  Kita mahu lihat setakat mana lembu-lembu gila ini boleh meragut rumput di Dataran Merdeka.  

Inilah hasilnya apabila mereka menyanjung pemimpin mereka yang korup dan penakut serta dayus.  Pemimpin mereka bacul untuk berdebat dengan fakta, pemimpin mereka dayus dengan bini dan pemimpin mereka diselaputi dengan amalan rasuah.  Maka, tidak hairanlah mereka lahirkan lembu-lembu gila yang boleh mereka cucuk hidungnya.  Di saat lembu-lembu gila ini sibuk meragut rumput kering yang diberi oleh bapak lembu, tanpa mereka sedari di kalangan bapak-bapak lembu ini berpoya-poya dengan artis sehingga menghabiskan wang ratusan ribu ringgit.  Mereka menjadi bodoh sebodoh-bodohnya apabila tidak menyedari seekor lembu betina bersama keluarganya menghabiskan wang RM250 juta untuk membeli `kandang' lembu moden.  

Kita bertemu pada 28hb ini nanti kerana kita mahu melihat rupa manusia berpewatakan lembu gila upahan ini di Dataran Merdeka nanti./wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

  1. Lembu gila kalau nak dihapuskan biasanya patut ditembak ja dan terus tanam. Lembu ni berpenyakit dan penyakitnya boleh menjangkiti lembu2 yang lain. Kalau bebas dilepaskan, lembu gila ni akan naik minyak. Habis rosak harta benda dan silap2 nyawapun boleh melayang.
    So, sapa2 yang jumpa lembu gila ni aku sarankan tembak ja. Kalau sembeleh, penyakitnya berjangkit pulak. So, tembak dpd jauh ja.

    BalasPadam
  2. org da cakap ribu2 kali nak buat 'onar' wat kat negeri pakatan ...kasi busuk negeri sendiri..

    itu hari wat kat penang ...mengamuk tak LEE GUAN ENG.?? kalau mereka ni LEE KUEN YEW CAMANA APA AGAK TINDAKAN MRK PADA EZAM?? PIKIR2 La..apa akan jd pada melayu ezam

    BalasPadam