TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 15 April 2012

AHLI JEMAAH YANG BEBAL AKIBAT FAHAMAN PARTI SEKULAR UMPORNO

Oleh:  WFAUZDIN NS

DIBERITAKAN kononnya terdapat jemaah sebuah madrasah di Pandan Indah merasa tidak selesa apabila di dalam Khutbah Jumaat di madrasah tersebut Khatib berkhutbah menyokong dan mengalu-alukan pemansuhan PTPTN dan menyokong pendidikan percuma ke Universiti buat pelajar-pelajar di negara ini.  Baca di SINI.

Tidak diketahui betapa bebalnya jemaah berkenaan jika benarlah laporanyang disebutkan itu.  Ertinya, jemaah berkenaan amat menyokong para pelajar dikenakan pinjaman apabila melanjutkan pelajaran ke Universiti termasuk pelajar-pelajar miskin.  Kononnya jemaah berkenaan tidak selesa disebabkan terdapat unsur-unsur politik di dalam khutbah tersebut.  Sekali lagi bebalnya jemaah yang merungut itu kerana menganggap politik dan Islam itu terpisah.  Ajaran atau fahaman siapakah gerangannya jemaah sebebal itu?  Tidak lain tidak bukan jemaah berkenaan adalah dari spesis Umporno, sekutu bagi Apco yang sememangnya tidak mahu umat Islam bebas dari berhutang.

Jemaah berkenaan mungkin selesa jika si Khatib hanya berbicara tentang slogan 1 Malaysia, Wasatiyyah atau pun Khatib berkhutbah tentang buah-buahan tempatan.  Maka, tidak hairanlah puak-puak ini akan menyokong parti sekular Umporno sehingga ke akhir hayat.  Bagi mereka, umat Islam mesti diajar tentang berhutang hatta untuk mendapatkan ilmu.  Sekiranya semua pelajar mempunyai hutang, mudah buat mereka untuk menjual maruah para pelajar ini dan mudah untuk mereka mengugut siberhutang.  Sebab itulah mereka bertungkus lumus untuk mempertahankan PTPTN kerana bagi mereka tanpa hutang para pelajar tidak boleh maju.

Lihatlah, bagaimana busuknya perut puak-puak Umporno yang sanggup melihat anak bangsa sendiri bergelumang dengan hutang.  Jika para peneroka felda sudah semestinya dikelilingi hutang berpuluh tahun, mereka mahu para pelajar juga hidup menanggung hutang.  Selepas itu, mereka juga yang mengeluh mengapa kehidupan umat Melayu dan Islam tidak pernah menjadi kaum yang kaya bebas dari hutang.  Sudah lah bangsa Melayu ketinggalan dari segi kemajuan dan ketinggalan dari segi ekonomi, bangsa Melayu dipaksa untuk berhutang.  Malang sungguh.

Tiada pilihan lain, parti sekutu Apco musuh umat Islam ini wajib ditumbangkan di dalam PRU ke 13 nanti.  Inilah parti yang khianat terhadap bangsa dan ugama sendiri.  Parti yang berjaya melupuskan hutang kroni ratusan juta ringgit dan menganugerahkan kepada kroni RM250 Juta untuk membeli kondo dan harta lainnya.  Tetapi, mereka sanggup menyokong PTPTN yang jelas menghisap darah anak bangsa sendiri. Ayuh, tumbangkan rejim ini./wfauzdin.blogspot.com


20 ulasan:

  1. MEMANG SPESIS PENGKHIANAT NEGARA JUGA MUNAFIK TEGAR TERHADAP UMAT MELAYU & ISLAM ! GEROMBOLAN SEKUTU APCO PANDI KUTTY ! UNDI SELAIN UMNO-APCO-BN !

    BalasPadam
  2. Rakyat dibebankan dgn hutang, pemimpin dan kroni kaya raya. Kalau berhutang pun dilupuskan

    BalasPadam
  3. 15 thn diperlukan utk realize majmuknya mesia..

    berapa belas thn lg diperlukan utk pas realize majmuknya 'masjid' atau 'surau'..

    BalasPadam
  4. membawa dap membuka ruang dap jd KETUA PM..ADALAH JELAS HARAMNYA..

    HASSAN TELAH MELARANG MUSLIM BEKERJA DIPRIMIS ARAK..RONIE LU MEMINTASNYA.. Sejelas2nya HARAM .ORG BODOH MELAYU..ORG BODOH ISLAM TERGAMAK MEMBAWA PEMANCUNG KEPALA SENDIRI NAIK ATAS..

    BalasPadam
  5. bangang punya olang....bpe byk DAP masuk Praya boleh perintah ini negara? Lu byk mkn taik lembu kondo ka? hahahahaaa....Yg pancung kepala lu itu adalah family kak ijat wooo...bukan DAP...bengap la lu!! Yg lupus hutang itu Tajudin ramli looo...bukan DAP....yg kasi gadai tanah rezab itu Umporno looo..bkn DAP....yg gadai pulau batu putih dgn KTM tg Pagar kat Spore itu Umporno loooo, bkn DAP....apa manyak mangang lu punya otak? Kasi minum kencing lembu kaaaa? hahahaaaa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno apa yg dia reti. mcm lembu kenyang je. bagi mkn byk2 lepas tu cukup time kena sembelih. belajar agama setakat belajar haid & nifas je. tu yg terkejut beruk bila khatib khutbah mcm tu. kalau kata bodoh marah. dah tahu bodoh taknak belajar.

      Padam
  6. mereka kini sgt berstrategik
    apabila dap menguasai majoriti krusi..peristiwa raja perak tak memilih dap jd 'ketua pemerintah perak' TAKAN TERJADI LAGIII..

    MEREKA KINI ADA PLAN B DAN C.

    BalasPadam
  7. mereka kini sgt berstrategik
    apabila dap menguasai majoriti krusi..peristiwa raja perak tak memilih dap jd 'ketua pemerintah perak' TAKAN TERJADI LAGIII..

    MEREKA KINI ADA PLAN B DAN C.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kau mengarutnya katakkkk hehehehe

      Padam
  8. ilmu islam tertinggi bukan politik



    73 cabang 72tersesat..
    Allah akan menyesatkan lagi mereka sedang mereka itu golongan yg mengetahui...

    (tanya dlm hatimu dlm dlm...adakah pas telah tersesat..)

    hidup kerana Allah.. mati kerana Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukankah UMNO ke? Jika PAS tersesat sudah pasti UMNO berkali ganda sesatnya dengan menjadi nasionalisma sebagai perjuangan dan bukan agama. Cara hidup dan budaya hidup dikalangan pemimpin mereka begitu jauh dengan PAS.. Jika PAS sesat, apa taraf pemimpin UMNGOK! hehehehehe

      Padam
    2. Allah akan sesatkan lagi mereka sedang mereka golongan yg mengetahuiiiiiiiiiii....

      Padam
  9. PAP singapore yg bijak..cerdas..ceredik..

    bayangan politik DA*




    muklis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umno jugak yg bodoh, bagi singapura pd lee kuan yew. bukan setakat pemimpin umno. prmyokong, macai dan ahli umngok semua dibodohkn sebab tak menentang tindakan permimpin mrk hancurkn semua hk melayu termasuk serahkn tanah di singapore. melayu umngok brrhujah bngang dulu, kini &selamanya. heee

      Padam
  10. Umno jugak yg bodoh, bagi singapura pd lee kuan yew.

    BalasPadam
  11. Umno jugak yg bodoh, serah singapura kpd lee kuan yew. Bodoh dulu, kini dan .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. babi kini menyampai kan smula cita2 LKY UTK JADI TPM Malaysia..babi punya babi

      kerana umno bijak la.. pas dpt hidup lebih islam..

      kerana pas bodoh la.. cita2 LKY BERPUTIK SEMULA...MUKAANYA KINI BERSERI2.. (tp dlm hati2 dendam pd melayu termasuklah babi dan keturunannya..dan juga pasngoknya.. pd surface LKY suka pkr pas... dlm hati cibai la lu malayu)

      Padam
    2. Bukankah UMNO yang memegang kuasa yang menjadi bodoh dan tak tahu menggunakan kuasanya untuk mempertahankan melayu? heeee menuduh pihak yang tiada kuasa politik dan kuasa wang untuk mempertahankan melayu dari singapore dan LKY.. otak letak dikepala lutut.. kalau ditanyakan phak luar Malaysia sekali pun. Mereka tahu siapa yang ada kuasa dia boleh merubah keadaan dan membantu siapa sahaja. Orang tolol dan benganp sahaja berhujah macam kau..heheheheeee

      Padam
  12. Weiiii..
    Kau orang ni bangang ka.
    Tak da otak ke?
    Kan dapat pinjamam (berhutang) tu lebih baik dpd dapat free? Orang nak bagi hutang, kau tak nak ke? Asyik nak dapat free ja, tak boring ka?
    Berhutang tu lebih baik tau untuk masa depan kita. Untuk masa depan anak2 kita. Untuk masa depan cucu2 kita. Kalau kita matipun, hutang masih ada, tak bangga ke? Sure anak cucu kita berbesar hati sebab kita tinggalkan hutang kita untuk mereka. Kalau tidak apa lagi yg hendak kita tinggal. So, berhutang tu aku kata lebih baik dpd dapat free.

    Guna la otak sikit.
    Orang kalau boleh nak berhutang dalam hidup ni.Free-free tak main la.

    ha...ha...ha...

    BalasPadam
  13. weii..kita me la yu mmg cerdik la..mcm kau kata aku setuju kalau boleh nak brhutang brpuluh atau bratus ribu sebelum mati..bior anak cucu bangga bila kita mati tinggal hutang sbanyak itu..free-free tak main la..tapi kalau kencing pun kena bayar 30 sen komplen tak sudah...hidup me la yu..sampai sudah kita layu..
    hehehe

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini