TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 11 April 2012

KERAJAAN BENARKAN BERSIH 3.0 - JANGAN TERTIPU LAGI

Oleh:  WFAUZDIN NS

KERAJAAN telah memberi kebenaran untuk Perhimpunan BERSIH 3.0 yang dijadualkan pada 28 April ini.  Baca laporan di SINI.  Suatu keputusan awal yang hanya boleh dipuji awal, tetapi kita jangan lupa bahawa rejim ini bukan tidak pernah menipu. 

Adakah kita lupa bagaimana kita ditipu mentah-mentah semasa kita memohon untuk mengadakan Perhimpunan BERSIH 2.0 dahulu?  Bukankah Najib secara terbuka menyebut Kerajaan tidak kisah BERSIH berhimpun, asalkan dibuat di dalam Stadium?  Maka, BERSIH pun memilih Stadium Merdeka untuk kita berhimpun.  Apa yang berlaku?  Kita terpaksa berdepan dengan gerombolan topi merah ketika kita sedang menuju ke Stadium Merdeka.  Ramai di antara kita tercedera, bahkan ada yang terkorban di sebalik kebenaran berhimpun yang kononnya diberikan oleh rejim penipu ini.  

Kali ini menteri rejim pun berkata BERSIH 3.0 boleh berhimpun.  Menteri ini sepupu kepada Najib, ertinya sedikit sebanyak perangainya ada persamaan.  Namun kita harus bersedia dengan sebarang penipuan dari pemimpin dari parti yang sememangnya hidup hanya untuk menipu.  Jangan mudah leka, dan jangan lalai dengan reaksi Menteri Dalam Negeri itu.  Beliau berkata, berhimpun dibenarkan asalkan tidak mengganggu ketenteraman awam.  Bayangkan, jika konsert di tengah-tengah bandar dengan tarian gila babi sehingga larut malam tidak dikatakan mengganggu ketenteraman awam, dengan berbagai acara larian dan berbasikal serta perarakan raksaksa diadakan tidak juga mengganggu ketenteraman awam, lojikkah perhimpunan yang dihadiri orang ramai yang hanya `Duduk dan Bantah' selama lebih kurang 2 jam boleh dikatakan menganggu ketenteraman awam?

Satu keputusan nekad dan muktamad, iaitu dibenarkan untuk berhimpun atau tidak, BERSIH 3.0 wajib diadakan kerana jelas dan nyata ianya tidak menyalahi undang-undang.

8 ulasan:

  1. la koreee da lupe plan koree sendiri.. bermula dan bersatu kat mana, dan korang buat,as plan jugak...

    wat la kat stdium shh alam...xkan khalid xbg kot kapasiti lg besar...

    sambil jln buleh capai sampah skali ape cewahh

    kat stdium pulau pinang.. berarak dr seberang perai jmbatan penang tu.. ha meriah sikit... LGE MESTI SUKA...

    TP KALU AH JIB GO DA BG LAMPU HIJAU.... LU PEGI SAJA LA MANATAU DPT MAKAN NASI BERANI LG...

    BalasPadam
  2. kenyataan sibangang 5.42pm yg tiada masa dpn.. malang nasibnya..

    BalasPadam
  3. ha padan... Berahi 3.0. aku xdpt nk rasa camana dlm hati anua..

    aku mesti jadi pm ahhh. beee
    aku mesti jadi pm uhhhh shhhii
    aku mesti jadi pm. puhhh shittttt. (zikir maut ayah pin)

    teringat zaman semangat 46... tengku razali
    nak masuk umno tp nak jadi presiden..nk jd pm..
    niat xbetul..tu..Wahai tengku nasihatkan lah sikitol 2 ni..

    '' udah udah latu... dosa makin byk melanyak agama sendiri pasal undi.. melanyak bangsa sendiri... nak naikkan bangsa lain..agama lain..dah byk sgt larinyee dari landasan..

    nelson mendela pun geleng kapala..aku berjuang utk bangsaku...mu berjuang utk apa nuar?? utk diri sendiri kan?? lepas tu nak susun kroni balik?? bapa sekian, adik sekian, azmin sekian..nak buat lagutu ka??

    da rasa memangku PM 2bulan lebih dulu KAN?? jadiiii lahhh..syukurr...
    dah rasa dapat lantik ketua menteri malaka dgn mulut sendiri ...dah dpt luluskan ptptn dgn tangan sendiri. dpt arah itu..dpt arah ini sbg the no.1.....ok la tu...nak tamak apa lagi...

    nak apa lagi... nak tunggu nyawa2 rakyat melayang
    nak tunggu rambo melayu mengamuk
    nak tunggu cina2 naik gilaaa. semua da xda kepala
    dgn Hindraf yg takda kesudahannya..
    nak tunggu darah melimpah ruah
    nak tunggu daging2 bekecai

    nak tunggu binasa semua baru nak menyesal

    BalasPadam
  4. Kesih puak2 lembu Umno.
    Nak buat majlis mcm BERSIH tak dapat sambutan. Maka meracau lah lembu2 ni.

    Kecian....kecian...

    Umno dah kena penyakit lembu gila...
    ha..ha..ha..

    BalasPadam
  5. Weiiii...
    Hampa perasan tak dengan perangai puak2 umno ni.
    Bila masa saja kita rancang nak buat perhimpunan Bersih, maka, kuncu2 umno seperti PERKASAM, cuba nak buat perhimpunan pada hari yang sama.
    Tak lama lagi Ketua Samseng Silat Lancau yg pernah kena buang daerah tu akan bersuara juga macam masa Bersih 2. Yg lucunya, Orang nak buat perhimpunan aman, si Maharagu Silat Lancau boleh kata nak jatuhkan Agung. Sampai sanggup kata "kita mempertahankan raja sampai ketitisan darah terakhir" Tak ka BANGANG nama nya. ha..ha..ha..

    Betul2 aku cakap, dia orang ni dah macam lembu gila@gila babi.

    BalasPadam
  6. opss tolong sediakan dua tiga org lg org2 lembu yg boleh hidup+mati dua tiga kali..kah kah kah

    mat sapu pajero standby....action!! 'argg. ana dah dirempuh lori kayu balak plak...aduya..mah mah mah....'

    ok cut..!!

    ''fuyo real le tergolek depan pajero''

    dan aku xdapat lupa.. gambar paling kelakar of the year
    dgn sipatah tengkuknya..buleh gelak guling2 ooo:

    http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/07/simpan-foto-ini-baik-baik.html


    ''celaka m.sapu...apasal ko pakai wheel chair mlm ni ...memang suieeww la..''

    ''alamak bro anua lu punya kapala kena lg ka.. alaaaa bg la chan aku berlakon plak..aku sorang dah la...buat tojeng aku je..aku pung nk rasa hero gak...alahai mah ''


    yg kesiannya anjing2 demo tu..
    anjing2 demo...test power ok..

    ''angkat tangan..'' ''arr angkat kaki..'' ''angkatttt tinggi2..haa kencing..'' ''haa lompat..lompat2 sepanduk pegang jgn lepas..'' ''kita skrg hero dimata rakyat...'' ''control macho sket chewah'' ''kalu kena bedal jeret kuat2... pensan cepat2..''

    ''kalau polis xdtg susah kita.''....xdpt tangkap gambar polis jahat'''keh keh keh''

    GUA SUDAH MASAK LA BEDULLLL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni, si mamat mana pulak laa dok sawan nak mampus dah la tak lama lagi tuu. Dah la bahasa kurang ajar, tak insaf-insaf jadi pencacai UMNO, 'makan duit haram upah drp UMNO, sbb UMNO ni penipu besaq'. Semoga Allah akan bantu rakyat mengalahkan gerombolan UMNO dlm PRU ke 13 nanti. Amin.. Takbir, ALLAHU AKBAR.

      Padam
  7. OI LEBIH BAIK MASUK TABLIQ LA OII

    TERLALU BYK MANFAAT ..

    ALLAH AKAN SESATKAN LAGI MEREKA SEDANG MEREKA ORG2 yG MENGETAHUI

    PAS PARTI AJARAN SESAT

    SEMOGA ALLAH AKAN SELAMATKAN ORG2 ISLAM DR GERAKAN AJARAN ISLAM NI.. amin..(ALLAH ko balas lah kumpulan manusia yg mengatakan Allah juga mencarut, mereka ini dah melampau tuhanku..sedangkan engkau mmbenci org2 yg melampaui batas)

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini