RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 20 April 2012

SPR SIBUK PASAL BENDERA BUAT APA ? BERSIHKAN DAFTAR PEMILIH ITU DAHULU

Oleh:  WFAUZDIN NS

DISAAT rakyat kecuh membincangkan soal Daftar Pemilih yang kotor, curang dan menjijikkan, SPR lebih suka bercakap pasal bendera parti.  Lebih memalukan, apabila bendera parti Umno/Bn dikibarkan di Stesyen Komuter sekitar Selangor, SPR mengulas dengan panjang lebar betapa SPR sekali lagi `tiada kuasa'.  Almaklumlah, yang berkibar itu bendera Umno/Bn maka tiadalah kuasa SPR.   

Pengerusi SPR menyatakan, " Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan terhadap pemasangan bendera BN di stesen Komuter kelolaan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang dibantah oleh PAS dan kumpulan NGO."  (Malaysiakini).  Kuasa yang ada pada SPR adalah memindahkan pengundi ke satu-satu kawasan sesuka hati walaupun tanpa persetujuan dan pengetahuan pengundi itu sendiri.  Kuasa SPR juga adalah menerima dan merekodkan nama pengundi yang pelik-pelik seperti nama "Balai Polis Kerinci", "Kampong Baru" bahkan nama yang tidak ada bin pun SPR punyai kuasa mengekalkannya.  SPR juga ada kuasa mengekalkan satu alamat dengan ratusan pengundi berbilang kaum.  Yang itu, SPR ada kuasa.

Mengapa teruk sangat Sistem Pilihanraya di negara kita?  Jawapannya mudah, ianya adalah kerana kita memiliki pegawai SPR yang teruk juga.  SPR nampaknya begitu teruja untuk melihat negara ini terus dipimpin oleh pemimpin yang pejam ata dengan isu lembu kondo (NFC), isu PKFZ, isu komisyen kapal selam, isu rasuah, penyelewengan balak dan banyak lagi yang mana rakyat sudah naik meluat dengan Umno/Bn sekarang ini.  Namun, SPR tidak merasa apa-apa. 

Justeru itu, jawapannya adalah BERSIH 3.0.  Kita tiada pilihan kerana negara kita masih gagal memiliki pegawai SPR yang jujur, telus dan amanah./wfauzdin.blogspot.com

10 ulasan:

  1. ranking bebas kita lebih tinggi dari temasik..pakatan ada unsur2 temasik

    jika berahi 3.0 nak kata lebih bersih dr DAP/PAP..Adakah anda rakyat setuju??

    membawa naik menda yg lebih kotor?? ibarat membersihkan air bersih dgn air lebih keroh??

    para pelajar... apa fikiran kamu ?

    BalasPadam
  2. Temasik? wakakaka...sape gadai Pulau Batu Putih kat Temasik? Sape gadai tanah KTM Tg Pagar kat Temasik? Sape curi duit RM250 juta beli lembu dlm kondo? DAP ke? hihihi...bengap...bengap...puak lembu Umporno...

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAP BAYANGAN PAP
      KORANG TAU TAK BERAPA KALI DEPA DAH KE SINGAPURA DLM MASA 4 thn ni..

      Padam
  3. BAGI SPESIS LEMBU,TENUK & NANGOI TOTOK PARTI SEKUTU APCO APASAJA LAIN DARI UMNO-APCO-BN ADALAH NAJIS ! LEMBU DEPAN MATA BUTA TAPI TAIK LALAT KAT TEMASIK NAMPAK :) KALU MACAM NI PUNYA SPESIS RAKYAT MALAYSIA KAPUT !

    BalasPadam
  4. Bodo punya Mat temasik... kan dah dapat gelaran Mat Temasik dah... Lain kali jangan buat hujah standard cikgu KEMAS je... nak buat camna ye tak... Kitab depa hanya le UTUSEX MELOYA je... Panduan mereka TVTiga Suku je...

    Bodo sampai ke mampuih!!! - Pinjam kata2 bang Mat Sabu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. akhbar2 singpura attack mesia je..apahal...nak pru ni lagi bising depa.. tak kira ko ni pas ka umbo ka..

      hang tak risau ka??

      Padam
  5. asan ali seluruhnya dan geng2 CIBAI tak bising puak2 pendatang asing nak ambik negara ni sebab asang ali moti-airliok basi dan mat2 cibai punyai alasan seluruhnya bahwa mereka sanggup berkecaibadan demi najib/rosamhdan united lembu-apco!!!!

    BalasPadam
  6. NAK BERSIHKAN SENARAI NAMA PENGUNDI ??? MEH SINI AKU NAK HABAQ, KAWAN AKU SIAP DAPAT PANGGILAN DARIPADA PAS KATA NAMANYA TERCATAT DALAM SENARAI AHLI PAS.

    HAI, PAS SIBUK LIGAT CARI NAMA PENGUNDI HANTU KER ? KALAU PAS TU ISLAMIK SANGAT, PAS KENE BERSIHKAN DIRI DARIPADA NAJIS DAN KOTOR MENCELA DAN MENCIUM TAPAK KAKI KAFIR LAKNAT.

    BENDERA PAS ADA KAT AREA BANGI, ADA KE SAPA2 NAK REPORT ?? ADUN BANGI IAITU WAKIL PAS PEJAM MATA JER !!! KAH KAH KAH !

    BalasPadam
  7. Kafir laknat? MCA tu Islam ke? Presiden MCA terus terang kata dlm debat dgn Lim Guan Eng baru2 ni bahawa MCA berjaya halang Umno utk terima Hudud. Jadi, siapa cium tapak kaki siapa? hihi...

    BalasPadam
  8. ada pas kita undi
    ada dap aku berak kat bendera dia..

    BalasPadam