TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 7 Jun 2012

ISU PTPTN DI UNISEL - BAYANGKAN JIKA PR SELANGOR JUGA AMALKAN SIKAP BALAS DENDAM

Oleh:  WFAUZDIN NS

ISU PTPTN nampaknya dijadikan modal balas dendam Umno kepada PR setelah rakyat dapat memahami dengan jelas komitmen PR di dalam menghapuskan pinjaman PTPTN sebagaimana yang disebut oleh Sdr Rafizi sewaktu berdebat dengan KJ, Ketua Pemuda Umno baru-baru ini.

Hasilnya, Umno terpaksa melaksanakan kerja balas dendam mereka dengan menjadikan UNISEL di Selangor mangsa pertama mereka.  Tindakan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) membekukan pinjaman kepada mahasiswa Universiti Industri Selangor (Unisel) sebagai "adil", itulah yang ditegaskan oleh Muhyiddin selaku TPM yang kononnya berjiwa rakyat.  Baca DI SINI.

"  Dia tangguh, bukan batal, nak periksa dulu. Fair lah. Kalau MB kata tak payah ambik, tak payah bagi lah," kata Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ditanya berhubung tindakan PTPTN secara 'senyap-senyap' itu.  Apa kah ini tindakan seorang pemimpin Melayu yang setiap kali di dalam Perhimpunan Agung Umno menghunuskan keris telanjang tanpa sarung itu?  Penuh dengan dendam kesumat dan hasad dengki.

Apa pula kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin?  Beliau turut mengesahkan PTPTN membekukan pinjaman kepada mahasiswa UNISEL milik kerajaan Selangor.  Pembekuan itu bertujuan memberi peluang kepada PR membuktikan mereka mampu memberikan pendidikan percuma di negeri itu, lapor Utusan Malaysia.

Kita mahu tunggu apa pula komen Timbalan beliau, Datuk Saifuddin. Apakah di perut dan hati Datuk Saifuddin sama seperti kedua-dua tokoh Umno dari Johor itu?

Cuba kita bayangkan, jika PR Selangor melakukan dendam yang serupa kepada ahli-ahli Umno/Bn di Selangor. Adakah PR Selangor mengecualikan air percuma, TAWAS, Wang RM2, 500 kepada ahli keluarga yang meninggal dunia dan banyak lagi kebajikan untuk rakyat Selangor terhadap semua ahli Umno/Bn Selangor? PR Selangor tidak mengecualikan mereka walaupun mereka tidak menyokong dasar PR. Malangnya, busuk hati pimpinan Umno yang turut dikongsi oleh PTPTN sendiri menunjukkan sikap sebenar Umno/Bn.

Sehubungan itu, amat wajar sekali mereka ini dihumbankan di dalam PRU akan datang./wfauzdin.blogspot.com

21 ulasan:

  1. br zakat kat kjaan negeri la takyah byr incometax dah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nazaruddin Mohamad7 Jun 2012 8:43 PTG

      Setuju sangat. Anak syarikat kerajaan negeri selangor seperti PKNS dan banyak lagi tu, tolong bayar zakat kepada PZS untuk PZS atau Baitulmal membantu para pelajar UNISEL dengan memberikan biasiswa/dermasiswa.

      Padam
  2. Kita kambuis ajo UMNO ini pada PRU 13 nanti. Mesyusahkan umat

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku cukup benci hipokrit...apa yg anwar buat setakat ni membolehkan bg PM BUKAN MELAYU bukan islam TAK SAMPAI 10 thn brather...

      nampak sgt otak ko jenis buleh pikir politik beberapa bulan saja...
      kesan jangka panjang xnampak...

      ingat umno pernah ada disingpork.. kuat juga..apa jadi skrg...tiba2-jadi minority!!! dikerjakan PAP.... JGN CRITA BIASISWA...., PINJAMAN PTPTN YG MUDAH UTK MELAYU JAUH SEKALI..


      kambus je mulur cibai babi tu..mulut busuk

      Padam
  3. Olang mau mati punya had, maciam maciam lia buat ma. Lia ingat lia tuhan. Bangsat punya halam jalah punya UMNGOK. Itu luie bukan lia tok wan punya. Olang cukai bayar punyia. Butot butot kaci apek wa malah aje. haram Jadah punya olang UMNGOK.Phuiii!

    BalasPadam
  4. biarkan mereka dengan hati dan perut yang membusuk itu. harap kerajaan selangor buktikan bahawa selangor dapat menyelesaikan masalah itu. UMNGOK sial.... mudah-mudahan akan dibalas oleh yang maha Esa. Amin...

    BalasPadam
  5. hahahahahahhaa kesian jga dgn pkr....dengar cerita slgor byk duit...beri laa bantuan percuma k

    BalasPadam
  6. Skim Pembiayaan Pendidikan PTPTN diwujudkan bertujuan untuk memberi pembiayaan pinjaman pendidikan kepada pelajar yang mengikuti pengajian di Institusi Pendidikan Tinggi (IPT) tempatan. Pembiayaan ini akan membolehkan pelajar membiayai sepenuh atau sebahagian yuran pengajian dan juga kos sara hidup di sepanjang tempoh pengajian mereka di IPT. Sekaligus, skim ini membuka lebih banyak peluang kepada semua golongan pelajar untuk melanjutkan pelajaran di peringkat pendidikan tinggi.
    tapi pr nk batalkan dan beri percuma...elok laa d sgor di beri percuma...sebab sgor dah mampu...

    BalasPadam
  7. UTK PENGETAHUAN ADA ORG DAH SERU 'JGN BAYAR'' AKIBATNYA DUIT MASUK BALIK BERKURANGAN...DLM BYK2 U MANA NAK KENA STOP DULU ...XUNISEL KA...??

    XKAN LA USM PLAK KARANG MELONCAT KAPAL SINK KANG, LKS...

    KuRANG2. cakapla lepas pru13-baru jgn bayar...

    berani buat berani tanggong BRATHER

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau jangan khoanat dengan anak2 bangsa sendiri bro. . walau ayah dia parti mana sekalipun. . TU anak2 bangsa kau sendiri . . Kau tukat identiti lah buang perkataan bangsa. . Jadilah bangsa apapun janji bukan melayu. .

      Padam
    2. suruh anwar kempen bayar balik bro...anwar pengkianat bangsa..see..

      cuba ko umur 28...mmg liat bayar...ada org poji jgn bayar..nanti dia bagi free.....ada ko ambik.pot????

      paham tak??

      anwar bangang ka ko yg bangang

      Padam
  8. Boleh tak saya rakyat selangor tak bayar cukai ke federal tapi ke negeri aje...untuk tampong UNISEL, atau 50:50 separuh ke negeri separuh ke federal, sebab sebagai peniaga sederhana sya percaya free education bolih di laksanakan, jika hasil negara di urus dgn betul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko mmg pandaiiii bayar zakat duit masuk kerajaan negeri...

      ko bayar zakat tak??

      Padam
  9. UMNO khianati BANGSANYA SENDIRI. . DAP dan MCA dua2 parti CINA tapi bab pendidikan depa buang baju politik untuk anak2 depa. . tak percaya g KOLEJ SELATAN di JB . . mereka saling bantu membantu demi anak bangsa mereka sendiri. . UMNO LAHANAT

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku cukup benci hipokrit...apa yg anwar buat setakat ni membolehkan bg PM BUKAN MELAYU bukan islam TAK SAMPAI 10 thn brather...

      nampak sgt otak ko jenis buleh pikir politik beberapa bulan saja...
      kesan jangka panjang xnampak...

      ingat umno pernah ada disingpork.. kuat juga..apa jadi skrg...tiba2-jadi minority!!! dikerjakan PAP.... JGN CRITA BIASISWA...., PINJAMAN PTPTN YG MUDAH UTK MELAYU JAUH SEKALI..

      Padam
    2. Kesian... ada juga org melayu yg bangang. Apa hal pula nak sekat ptptn bebudak tu kalau ye pun bapak dia sokong pkr. Ni lah politik bangang teramat ngang aku pernah jumpa. Kalau korang mangkok2 tak puas hati dgn Anuar Ibrahim atau Khalid Ibrahim, pi la blasah depa2 tu. Ni korang sabotaj anak2 melayu blajar apahal. Jgn la jadi bodoh dan perangai mcm binatang. Ni masa depan anak2 melayu ni... Korang yg suka sgt benda mcm ni, korang ni KOMUNIS ka apa?

      Padam
    3. duit xda hal...duit kerajaan selangor byk mintak...dulu heboh punya byk..

      rakyat sila serbu kerajaan selangor...bantuan2 lain yg dijanji 2008 minta sekali, duit 50 tadika mintak jugak walau gaji lebih 1500...itu janji 2008 tarak cakap1500..

      tarak bagi kasi pecah perut depa...buat apa yg patut..

      sapa berak tgh jln sila bersihkan sendiri kk

      Padam
  10. suruh anwar kempen bayar balik bro...anwar pengkianat bangsa..see..

    cuba ko umur 28...mmg liat bayar...ada org poji jgn bayar..nanti dia bagi free.....ada ko ambik.pot????

    paham tak??

    anwar bangang ka ko yg bangang...

    BalasPadam
  11. sapa kata UMNO mengkianati bangsanya.UMNO lah yang paling banyak berjasa pada bangsanya.saya cukup berterima kasih pada kerajaan di bawah UMNO...kerana dia lah saya dapat menikmati semua kemudahan yang ada di malaysia ini.Saya bersyukur pada Tuhan kerana kerajaan kita masih lagi ISLAM.

    BalasPadam
  12. wahai MELAYU KU SAYANG ingatlah peristiwa lampau,bangsa apa,parti apa yang nak menghapuskan ketuanan kita.........ingat lah...dan sedar lah.jangan hanya masa kita tengah senang kita lupa jasa UMNO.masa susah baru mencari...masa tu mungkin bangsa kita dah hancur kerana kita sendiri..ingatlah wahai BANGSAKU.jangan kerana fahaman berbeza kita bergaduh sesama kita.bangsa lain gembira bila kita bergadug sesama kita......bersatu lah wahai BANGSAKU di banwah........UMNO....

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn bg satu kali pun dap jaga negara...

      dap akan berlagak gila

      tempat2 yg dap menang diselangor...mereka da mula F*** kita...baik parking...trafik..tmn perumahan...tempat2 makan...semua dah besar kepala.. bangang punya melayu

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini