TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 20 Julai 2012

ABBY ABADI DAN HASSAN JATI - SEORANG SERU KEPADA ISLAM, SEORANG PENYEBAR FITNAH

Oleh:  WFAUZDIN NS

DI DALAM keadaan fikiran aku rungsing kerana ayah aku masih berada di wad CCU di IJN dan banyak masa aku tidak mengemaskinikan blog ini, sekali sekala sempat juga menjenguk perkembangan terkini politik negara. Terbaru, aku dapat berita pelakon terkenal Abby Abadi telah menyerahkan borang sertai PAS di Kelantan di mana Mursyidul Am PAS sendiri menyerahkan borang kepada artis terkenal dengan watak "Inspektor Aleeza" dalam Drama Gerak Khas itu.

Alhamdulillah, PAS kini berjaya menambahkan Mujahadah mereka untuk berjuang di dalam PAS.  Di saat Hassan Jati bertungkus lumus menjalankan tugas Syaitan iaitu dengan memburukkan PAS, PAS semakin mendapat sokongan dari mereka yang selama ini sukar untuk kita percaya boleh terima perjuangan PAS.  Itulah yang dikatakan kuasa Allah Yang Maha Besar.  Hassan Jati boleh terus bekerja secara kontrak dengan Umno, tetapi kesannya amat baik buat PAS.  

Dahulu, orang amat menghormati Hassan Jati sehinggakan walaupun beberapa hari dan cop jari di dalam PAS masih belum kering, Pakar Motivasi ini diletakkan oleh PAS di kedudukan tinggi.  Malangnya, sikap ego dan tamak Hassan Jati menyebabkan beliau kini terhina.  Sikap beliau berubah sebaik sahaja kedudukannya di dalam parti hilang.  Ertikata lain, Hassan Jati sertai PAS hanya untuk kepentingan dirinya bukan untuk perjuangan Islam.

Itulah beza Hassan Jati dengan Abby Abadi.  Abby Abadi sertai PAS tanpa ditawarkan sebarang jawatan pun.  Kerja Abby Abadi sekarang adalah menyeru rakyat menyokong perjuangan PAS untuk memartabatkan Islam di negara ini.  Kerja Hassan Jati sekarang adalah mengajak rakyat jangan menyokong PAS, tetapi beliau segan untuk memberitahu rakyat agar menyokong Umno.  Jika bukan Umno, Hassan Jati mahu rakyat sokong mana?  Mahu dikatakan sokong JATI jauh sekali sebab JATI pun belum berdaftar sebagai parti politik.  Bahkan, JATI pun berapa kerat ahlinya?  Jumlah keahlian JATI dengan TIBAI, aku rasa lebih kurang saja.

Allah melihat manusia di penghujung usianya.  Di penghujung usia Hassan JATI adalah menyebarkan fitnah seks, zina dan liwat serta mengaibkan maruah orang lain.  Manakala, Abby Abadi terus mengajak rakyat mengenali politik Islam.  Itulah ketentuan Allah, walaupun keadaan awal kedua-dua mereka amat berbeza, tetapi di penghujungnya berbeza./wfauzdin.blogspot.com


12 ulasan:

  1. Hassan menjalankan tugas mcm 7hari 7mlm...

    muka khalid dan Hassan diganding dlm pru2008... dlm byk poster2 pru....

    Hassan Ali jg masuk PAS kerana ANWAR...SATU MUKA DEPAN HARAKAH PENUH..GAMBAR HASSAN SAJA..... SERAH BORANG PD ARUAH FADHIL..

    Hassan Pejuang Tulen

    dia xda konar kiri.. xda konar kanan...itu kenyataan...

    ramadan nak masuk ...harap kita kurangkan mengumpat...

    Hassan tokoh yg dihormati...susah nak cari org macam beliau baik dlm bn atau pas/pkr..

    kalu dati Harun din kluar pas korang nak kutuk jugak?? dia lg ulamak sjati tulen...
    .

    BalasPadam
  2. Hasan Ali bukan ulama, dia pakar mastibasi.

    BalasPadam
  3. anwar bukan ulamak

    anwar dia ada 'aura' atau skill beracakap ikut suka hati mak bapak dia..

    dap bergantung pd dia
    pas bergantung pd dia

    umur anua 65 .. xlama lg mati..nik azz akan mati..yg jaga mesia ??
    ...DAP..punyalah gembira sakan LKY..

    Satu undi pada pakatan ini..membawa padah

    da setgh abab melayu jg msia...xda letup2 org2 cina spt depa buat pd org melayu thai..korang bg kuasa pd dap ibarat bunug diri sendiri...

    anua mati..nik aziz mati..ramai yg ceredik2 dlm dap(most lawyr) amik alih kepimpinan..

    azmin xada nilai apa2
    hadi xda nilai lebih korang azmin
    jijah alahai...

    yg aku palung risau..madey mula nyanyok2 sket...LKY tetap steady.. otak dia kuat ..makan babi kuat..badan jadi sihat..

    ckp la lembu ka, atuntuya ka, scorpion ka..hatta apa skalipun...WAJIB UNDI BN ...UTK SURVIVAL BANGSA SENDIRI..

    ingat bukan pasal pas xbaik, anua meliwat..atau apa2 jelah..

    tu... dap korang tu....still xda solution apa kita nak buat dgn meka2 ni...

    back to hasssan ...dia 10 x lebih baik dr azmin ...pemimpin masa dpn kita xkira la bn ke pas ke pke ke..pemimpin masa dpn bangsa melayu yg masih capek ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak bosan2 si bangang ni berhujah dalam blog kau wfauzdin.. Teruskan perjuangan anda anon, walaupun hujah bangang gila sangat!

      Padam
    2. jihat da bertiup...wajib tentang kapir harbi yg akan merosakkan agama bangsa sendiri...

      aku akan brjuang sama macm hassan sehinggalah dap tunduk setunduk2 nya hatta dlm bilangan krusi, power n everything...dan juga kuasa yg patut2 diberi (jauh skali TPM ya )

      kalau umno ada negotion power dlm bn... melayu pkr melayu pas masih alpa akan hal ini...(why??)

      imagine ko duduk sama tinggi dgn pimpinan LKY..samada ko tenggelamkan dia ATAU ko yg akan ditenggelamkan [ingat NEGERI LKY 'xda' pembangkang itu lah 'hati cina'...kalu nak tahu ]

      Padam
  4. mca ..gerakan tu mualaf kot...kafir gak kan..mana hang tau depa kafir harbi or zimmi?hang x mati kot?elo bro..lu islam kan..apasal x berjuang untuk islam..

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama cacai Umno ni sama macam cacai umno yang lain...tahap komen berapi tapi tak ada fakta..hanya persepsi..mereka reka ketakutan.
    Sebenarnya mereka tak tau selama 50 tahun ni yang menjahanamkan melayu dan islam tu adalah umno..tak percaya?
    Tanya depa angkara siapa tulisan jawi di hapuskan dari sistem pelajaran sekolah kita sebagai tulisan "pengantar"?

    BalasPadam
  6. Den tak kiro...apo juo alasanyo, den nak naik kereto baru jenamo PR 2013.Den tak nak dan tak dayo nak layan kerenah kereto lamo jenama BN 55. Dah 55 tahon den sabor yo dongan kereto nih? Kereto BN 55 nih mentenent tinggi dan menyusahkan ajo. Mengabihkan boreh yo!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kereta baru efisyen tinggi..penjawat awam akn dikorangkan,vss! mcm swasta! majority org melayu carik makan keja gomen..sapa yg bakal dibuang dap tuu..

      pap da buktikan high quality rkyat sj
      masuk keja gomen dia



      .

      Padam
  7. Pangkahlah Parti Boreh Jati. Kah 3x.

    BalasPadam
  8. asslamualakum kwn2 yg masih xsedar diri...

    kapir mca tidak dilantik ketua menteri pun ..mereka tetap kawan umno..beragama islam yg tidak ditentang...

    dap ..kwn ko ...tp ko kena bg kuasa tinggi TPM ..ULANG: TIMBALAN PERDANA MENTERI...

    dia kwn ko atau ko jual kuasa sendiri...

    melayu pakatan korang barua dap! balaci..penjual kuasa agama sendiri bangsa sendiri..murahnya harga diri korang..
    ...

    PENAT2 PEJUANG THAI DAPAT SEMENANJUNG THAI, PATANI.DPT KUASA DITANAH SENDIRI...

    MASUK MELAYU BARUA PKR PAS...BAGI BALIK PADA TENTERA THAI..

    TAHAP BARUA KORANG..isss isss issshhh kira tahap taik terkincit la...busuk punyaaa.



    .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pencacai umno tahap cipan.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini