RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 18 November 2012

CALON PKR DI NIBONG TEBAL - ANWAR BAKAL ULANGI KESILAPAN LAGI

Oleh:  WFAUZDIN NS

SEBELUM ini aku pernah tulis bahawa Chegu Bard bakal tercalon di Parlimen Nibong Tebal.  Waktu itu amat jelas Penyelaras SAMM ini bekerja kuat di sana setelah Parlimen tersebut terbiar angkara Sang Katak.  Waktu itu juga tiada siapa tahu Dr Mansor, Timbalan KM P.Pinang wujud di situ kerana beliau terlalu sibuk nak selesaikan masalah 'rahsia mesyuarat' bocor.

Tiba-tiba dua tiga hari ini, nama Dr Mansor disebut di Nibong Tebal sebagai calon.  Sadisnya ia disebut di hadapan Chegu Bard yang bekerja kuat selama ini di situ.  Paling sadis, tiada perbincangan pun untuk 'mengistiharkan' nama Dr Mansor di situ.  Bukan menjadi rahsia lagi bahawa telah ada perjanjian bahawa Chegu Bard perlu pulihkan Nibong Tebal dan beliau bakal mewakili PKR di kerusi tersebut di dalam PRU akan datang.  Semua orang Nibong Tebal tahu semua ini dan mereka pun bersemangat untuk membantu Chegu Bard di situ.  

Jika dibuat kaji selidik, percayalah bahawa majoriti orang-orang di Nibong Tebal lebih menerima Chegu Bard di sana.  Semua faham bahawa parti punya hak tentukan calon tetapi rakyat yang bakal mengundi.  Masuk oleh akal ke rakyat akan mengundi orang yang tidak buat kerja di situ atau yang datang hanya setelah 'pembersihan' dilakukan oleh orang lain?  Lojikkah rakyat mahu mengundi orang yang 'gagal' menjaga kerahsiaan parti sewaktu mesyuarat sehingga umpatannya kepada rakan sendiri dibocorkan?  Itu belum dikira kata-katanya yang menampakkan beliau tidak serius untuk menjadi Wakil Rakyat membela rakyat.  

Aku harap DS Anwar tidak tersilap lagi tentang memilih calon.  Kalau mahu tolak Chegu Bard pun, tolong beritahu apa kurangnya Chegu Bard berbanding Dr Mansor?  Jika mahu tahu apa lebihnya Chegu Bard dari Dr Mansor, berbakul kita boleh tunjukkan.

3 ulasan:

  1. Inilah kelemahan Anwar! Dia tak belajar dari kesilapan. Orang yang telus dan kerja kuat dibiarkan jadi gurkha saja. Sedang yang takbuat kerja dijadikan pemimpin. Ketahuilah, pemimpin yang baik adalah mereka yang pernah bertungkus lumus turun kejalanraya, ditangkap, dipukul berbanding yang asyik pakai smart dan teori dan mengarah je lebih! Anwar nampaknya tak hormat citarasa anak muda dan mereka yang mahukan gerakerja orang yang berjuang seperti chegu bard!

    BalasPadam
  2. Anda ni mcm peminat setia Chegu Bard, Buat makluman anda chegu bard ini ketua cabang pkr rembau yang lari sebelum berperang kenapa lari kerana hendakkan kerusi yang selamat.Dulu beriya-iya nakkan kerusi REMBAU dari PAS.Bagi aku dia tidak layak layak lagi menjadi MP kerana banyak kelemahan tiada karisma, suka memberontak dalam parti sendiri semua kena ikut cakap dia tidak hormat kepada orang-oang lama,kalau awak tak kenal dia janganlah puji dia sampai melangit geli aku dengar tq

    BalasPadam
  3. aq selalu sembang dgn PKR Nibong TEBAL...and aq tau PKR NT nak CHEGU BARD....SELAMATKAN PARLIMEN NT.....kalau nak TOK NON menang, LETAK DR MANSOR

    BalasPadam