TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 14 November 2012

DEMONTRASI BANTAH ROGOL WANITA INDON YANG AKU TIDAK SETUJU

Oleh:  WFAUZDIN NS

APABILA diberitakan sekumpulan rakyat Indonesia membuat demontrasi di Kedutaan Malaysia di Indonesia kerana isu seorang wanita rakyatnya dikatakan dirogol oleh tiga orang Polis Malaysia di dalam balai, aku samasekali tidak menyokong tindakan demontrasi itu.  

Bukan bermakna aku menyokong wanita itu dirogol atau membela ketiga-tiga anggota Polis yang dituduh merogol wanita Indonesia tersebut, tetapi aku merasakan tindakan demontrasi itu tidak wajar memandangkan pihak Polis negara ini telah pun bertindak segera dengan menahan reman ketiga-tiga anggota Polis yang disyaki tersebut dan dikatakan akan dibawa ke muka pengadilan di dalam masa terdekat ini.  Sehubungan itu, mengapa perlu tindakan demontrasi?

Tidakkah mereka sedar bahawa di negara ini terlalu ramai rakyat Indonesia yang mencari makan di sini, dan bukan sedikit dari kalangan rakyat mereka yang melakukan jenayah termasuk merogol wanita rakyat di negara ini.  Rakyat Malaysia tidak pernah mengadakan demontrasi di kedutaan Indonesia hanya kerana wanita negara ini dirogol oleh rakyat negara mereka.  Bahkan, bukan sedikit rakyat Indonesia yang datang ke Malaysia hanya kerana ingin melakukan jenayah.  Tidak sedikit juga yang datang ke Malaysia hanya untuk melarikan anak-anak gadis negara ini.

Banyak perkara yang aku tidak setuju dengan Polis negara ini tetapi di dalam isu anggota-anggota Polis yang disyaki merogol wanita Indonesia itu, aku anggap tindakan pihak Polis setakat ini boleh diterima.  Tindakan rakyat mereka yang mengadakan demontrasi hanya kerana seorang wanita mereka dirogol tidak boleh memadamkan banyak lagi kes wanita kita juga dirogol oleh pendatang Indon ini.  

Mereka jangan fikir hanya maruah wanita mereka sahaja yang perlu dibela sedangkan di dalam beberapa kes banyak anak gadis bahkan isteri orang rakyat negara ini juga telah dirogol oleh pendatang-pendatang Indon ini.  Sehubungan itu, demontrasi yang mereka adakan itu hanya untuk menutup kesalahan banyak kes rakyat mereka yang menjadi penjenayah di negara ini.  Cuma, aku harapkan pihak berkuasa dapat menyiasat kes rogol tersebut dengan profesional dan ambil tindakan yang sewajarnya ke atas mereka yang terlibat./wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. Bro, takkan reman Polis perogol je? VVIP Perogol yang kononya merogol amah sendri ngape Polis tak reman? VVIP yang entot Tantuya ngape tak reman?..Double standard ye?
    Dia orang nak Demo lantaklah sebagai protes terhadap Polis kita yang tidak bertanggungjawab! Orang kita kena rogol ngape kita senyap je? Ngape tak demo juga untuk ingatkan warga indon agar jangan ingat Malaysia tempat buangan! Orang Malaysia ni jenis samseng taik minyak je ke? Kalau demo tu tindakan bodoh..ngape kita buat demo untuk tuntut sesuatu perkara? Fikirkan lah!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini