RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 14 Disember 2013

USTAZ TUAN IBRAHIM TIDAK BERDENDAM DENGAN MAT SABU, BENAR TETAP BENAR

AKU kagum dengan Naib Presiden PAS, Us Tuan Ibrahim Tuan Man yang awal-awal lagi komen tentang tuduhan Syiah ke atas Mat Sabu.  Di dalam masa yang sama juga, YB Mahfuz selaku Ketua Penerangan PAS Pusat turut memberikan komen atas isu yang sama.

Us Tuan Ibrahim - Bela Mat Sabu
Kedua-dua mereka senada iaitu pendedahan Zahid Hamidi adalah 'lawak jenaka' terhebat selepas PRU 13.  Aku kagum dengan Us Tuan Ibrahim adalah kerana walaupun beliau pernah tewas di tangan Mat Sabu bagi merebut jawatan Timbalan Presiden PAS dua tahun yang lalu, namun sediukit pun tiada perasaan dendam atau permusuhan terhadap Timbalan Presiden PAS tersebut.  Baru-baru ini, di dalam Muktamar PAS, Us Tuan Ibrahim adalah mewakili golongan Ulamak yang bertanding merebut tiga Kerusi Naib Presiden, Alhamdulillah, beliau salah seorang terpilih.

Tn Hj Mat Sabu - Bakal ketuai himpunan besar-besaran, itu yang menakutkan Umno?
YB Mahfuz Omar - Tewas Naib Presiden, kini Ketua Penerangan yang semakin lantang
Mungkin atas sikap beliau itulah ramai sekarang ini merasakan Us Tuan Ibrahim boleh bersedia dari sekarang untuk memegang jawatan Presiden PAS apabila sampai waktunya nanti.  Beliau bukan sahaja dilihat sebagai golongan Ulamak tetapi juga seorang akademik dan juga aktivis.  Itulah kehebatan Us Tuan Ibrahim yang melayakkan beliau berada di jawatan Presiden suatu masa nanti.  Sekarang ini, jawatan Presiden disandang oleh Ulamak iaitu Tuan Guru Hj Hadi Awang.  Timbalannya pula seorang aktivis hebat iaitu Tuan Hj Mat Sabu, musuh ketat Umno yang paling digeruni.  Naib Presiden PAS pula, diwakili oleh Aktivis, profesional dan Ulamak.  Ini lah hebatnya PAS yang buat Umno gigit kuku dan sentiasa memikirkan bagaimana untuk burukkan nama Parti Islam, PAS ini.

Apa yang Umno tidak tuduh PAS?  Sesat?  Wahabi? Muktazilah?  Dan sekarang pula Syiah.  Sekular Umno sahaja yang mereka rasa tepat dan sejajar dengan Ahli Sunnah Waljamaah.  Aku tak tahu dari sudut dan aspek mana Ahli Sunnah Waljamaah boleh memilih pemimpin yang jahil agama sehingga tidak tahu apa itu Najis Mughallazah dan pemimpin yang tidak berani menyuruh isterinya menutup aurat.  Sesat-sesat Syiah pun dari segi pakaian mereka dan isteri mereka jauh lebih baik dari isteri pemimpin Umno.

Isu Syiah akan terhenti setakat pendedahan itu saja, percayalah.  PAS pula jangan biarkan Mat Sabu keseorangan mendepani fitnah jijik Umno ini.  Waktu ini lah Dewan Ulamak atau golongan Ulamak tampil nyatakan pendirian tentang isu ini.  Jangan perlu ada sikap dendam mendendam, lebih buruk lagi jika terbabit sekali bersama Umno untuk burukkan Mat Sabu.

1 ulasan:

  1. Tarbiah dalam PAS tidak akan membenarkan perkara yg salah dan tidak juga menyalahkan perkara yg benar. Tiada kepentingan peribadi boleh mengatasinya.

    BalasPadam