TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 7 Mac 2014

KES LIWAT II - BERSEDIA UNTUK GANTI ANWAR DI DUN KAJANG

HARI ini (07/3/14-Jumaat) hari terakhir kes rayuan Fitnah Liwat II oleh Pendakwa ke atas DS Anwar Ibrahim.  Jika dibaca keterangan oleh Pendakwa semalam, aku tak rasa ada yang berubah melainkan pusing-pusing kat situ juga malahan tak menjawab pun tentang 'keaslian' sampel DNA yang kononnya milik DS Anwar Ibrahim.

Harus diingat, DNA bukan bererti air mani walaupun air mani itu salah satu dari elemen yang boleh dikaitkan dengan DNA.  Ertikata, DNA tidak semestinya air mani tetapi air mani itu semestinya dari DNA.  Melalui perbicaraan sebelum ini, tiada satu bukti makmal pun yang menunjukkan terdapat air mani DS Anwar Ibrahim berada di dalam dubur Sepol.  Yang ada cuma DNA, bahkan dibuktikan lebih dari satu DNA telah ditemui.  DNA boleh diperolehi melalui berbagai cara samada melalui peluh, rambut, air liur atau melalui bekas minuman.

Jangan lupa DS Anwar pernah bermalam satu malam di lokap.  Jangan lupa tuala good morning, air mineral dan berus giginya juga telah diambil selepas itu dari lokap.  DNA tentunya boleh diperolehi dari semua barangan tersebut.  

Keterangan setakat semalam oleh Peguam DS Anwar Ibrahim cukup meyakinkan.  Kerosakan sampel DNA yang disimpan di dalam almari bukan di tempat sejuk seperti yang sewajarnya sudah cukup untuk membuktikan sampel itu tidak terjamin lagi.  Tentu lebih terang lagi jika Pegawai Penyiasat Jude Priera dibenarkan hadir ke mahkamah sekali lagi untuk memberi keterangan lebih jelas tentang bagaimana beliau mengendalikan sampel DNA berkenaan.  Malangnya watak penting ini gagal dibawa masuk atas sebab yang amat menghairankan.

Hari ini mungkin akhir bagi Peguam Anwar memberikan keterangan.  Hari Sabtu dan Ahad adalah hari cuti.  Mungkin Hakim akan bentangkan semula keterangan kes dari kedua-dua pihak pada Hari Isnin (10/3/14) di sebelah pagi.  Keputusan diramalkan sebelah petang hari yang sama.  Seandainya kes tidak memihak kepada DS Anwar, peluang untuk menfailkan rayuan lagi terhad kerana kesuntukan masa waktu habis pejabat.  Besar kemungkinan DS Anwar masuk lokap dahulu sementara urusan Peguam melakukan apa tindakan selanjutnya.  

Jika DS Anwar dilokap pada Isnin (10/3/14), kita sedar pada pagi 11./3/14 adalah hari Penamaan Calon PRK Dun Kajang.  Biasanya jam 09.00 pagi bermula waktu penamaan calon.  Persoalannya sempat atau tidak Anwar mengemukakan borang pencalonan pada pagi tersebut?  Hari yang sama difahamkan Persidangan Parlimen dibuka dan sepatutnya Anwar akan membahas titah DYMM.  

Dengan siatuasi yang tidak menyedapkan hati kita, PR harus bersedia dengan plan alternatif yang lain agar Kerusi Dun Kajang mesti ditandingi juga oleh wakil dari PR.  Tentu Saifuddin Nasution dianggap releven untuk bersedia sekiranya apa-apa yang berlaku kepada Anwar.  

Harus diingat, kita berdepan dengan rejim jahat.  Mahu tidak mahu, kita mesti lawan dan tumpaskan mereka.  Aku tidak tahu jika masih ada yang sanggup membantu secara tidak langsung untuk memenangkan Bn.  Mungkin ada di antara rakan-rakan kita yang sanggup berbuat demikian hanya kerana emosi dan dendam, tetapi aku yakin semangat PR masih utuh kerana kezaliman Umno/Bn sudah sampai ke tahap paling bangsat dan keji sekali.  

Semoga tiada 'Abdullah Bin Ubai' yang menjadi jarum dalam lipatan atau musuh di dalam selimut kali ini.

14 ulasan:

  1. Ingat!!! mana2 c erita pun HERO akan kalah pd awal & pertengahan cerita, hero akan menang bergaya di akhir cerita, so ingat2 lah penyangak, penyamun, pembunuh, pemfitnah, pengugut dan tak lupa juga si anjing2 kurap lagi haprak tu dll yg sewaktu dgnnya. Hukum alam begitu & tak dapat dinafikan. Jadi sebelum bala tiba, bertaubatlah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lama sgt hero menang..dah sampai masa hero tersungkur cium tanah hihih.

      Padam
    2. Saya setuju dgn tanpanama 9.31. walaupun seseorang itu berjaya membersihkan diri dan bebas dari hukuman, namun harus ingat yg benar akan timbul dan yg bathil kelak akan terserlah jua kelak terima la hukuman. Jika masih bebas Allah beri masa utk muhasabah dan taubat. Bebas didunia tak semesti bebas diakhirat. Sepandai tupai melompat akhirnta jatuh ketanah jua. Insaflah dan jauhilah kemaksiatan yg dikutuk itu.

      Padam
  2. Org lain syiok main belakang umno jugak disalahkan kwang kwang kwang. .................

    BalasPadam
  3. ada juga orang lain syiok syiok main letup letup

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul2 tu...syook main bini org..tunjuk spender..main china doll..bj..dll
      Mcm sarkas la depa tu

      Pastuu salahkan umno

      Padam
    2. Hahaha...jgn lupa syok main jubo.

      Padam
  4. tarap pemimpin umno ialah biar hilang hak air di singapura, yg penting di fokus ialah AIR MANI anwar.

    begitu hebat air mani anwar sehingga negara menjadikan ia dasar negara liwat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atas ni adalah komen yg typical dari gerombolan melayu yg terlalu lemah tahap IQ dan gagal melihat isu secara khusus.

      Padam
  5. Mlm nie mb sgor tido smbil snyum lebr.ada chan trus jd mb,

    BalasPadam
  6. presiden PAS dah kena dengan mahkamah..saman berjuta, boss PKR dah kena hokum masuk penjara, so next one boss DAP pula turut serta, itulah namanya sehati sejiwa, sama sama kena penangan mahkamah, dengor cerita kapal pun dah nak belayor sebab menghina sultan... belayor ke penjara lah agak nya...cina anak beranak tu pun dah ketor lutut sebab ada kes yang tengah di bongkor orang DAP sendiri...sama sama lah berjumpa dan berparti di penjara... selamat menjalani hidup baru di tahun baru 2014...padan muka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahkamah malaya tak adil!!!
      Ianya adil bila aja keputusan memihak pd puak fuckingtan

      Padam
  7. Bunga2 keretakan BA sudah mula kelihatan .....

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini