TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 8 Mac 2014

SAMPAI BILA DUBUR SEPOL BOLEH BERTAHAN?

Aku ada menulis sebelum ini, PKR mesti bersedia untuk menamakan calon lain di PRK Dun Kajang.  Aku terdetik untuk menyebut begitu kerana aku rasa 'game' puak ini sudah mula dapat dibaca sebaik saja Kerusi Kajang dikosongkan dan SPR lewat umumkan tarikh penamaan calon dan tarikh mengundi.  

Aku tahu bukan saja di kalangan penyokong Umno saja yang seronok melihat kezaliman yang berlaku kepada Anwar, tetapi ada dari rakan-rakan kita sendiri yang mungkin tidak bersedih dan bersimpati dengan Anwar.  Bermula dari rancangan Anwar "Kajang Move' ini diatur sudah ada suara-suara itu, tetapi aku tidak hairan kerana bagi aku di dalam kelompok manusia ini kita tidak boleh lari dari menemui rakan-rakan yang tidak sanggup bersusah bersama.  

Anwar tiba di Sekamat, Kajang





Anwar dijatuhkan hukuman 5 tahun penjara petang semalam oleh Mahkamah Rayuan.  Dubur Sepol kali ini berjasa besar kepada Umno biarpun aku yakin untuk sementara waktu.  Jaminan RM10 Ribu membolehkan Anwar dapat bertemu para penyokongnya dari PR mahupun dari yang tidak berparti.   Lokasi pertamanya malam tadi adalah bertemu para penyokongnya di Sekamat, Kajang.  Ertinya, di dalam keadaan senang Anwar di Kajang hampir setiap malam semenjak Kerusi Kajang dikosongkan, waktu susah pun Anwar tidak lupa Kajang.  Meskipun Anwar awal-awal sudah beritahu, beliau tidak layak lagi bertanding di PRK Dun Kajang pada 23 Mac nanti akibat hukuman zalim tersebut, namun beliau hadir juga ke Kajang.

Ribuan menyambut Anwar di Sekamat

Anwar dengan penuh semangat dan tegas berkata, "Kajang Move" akan tetap diteruskan dan beliau tetap akan berperanan di Kajang untuk menentukan Umno/Bn hilang dari bumi Malaysia khususnya di Selangor.  Putrajaya tidak akan dilupakan walau apa pun rintangan yang berlaku dan ianya akan bermula di Kajang, ujarnya.  Kekuatannya sekarang adalah sokongan rakyat selain dari semangat kuat yang diberikan oleh isterinya, DS Wan Azizah.  Anwar berkata, waktu melihat isterinya menitiskan air mata sewaktu hukuman dijatuhkan, beliau membisikkan kepada isterinya tidak perlu menangis kerana perjuangan untuk rakyat mesti diteruskan.  Beliau yakin, ada hikmah yang lebih hebat dan besar hasil dari ujian ini.

Sebelum itu, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berucap dengan agak lantang dan emosional sekali.  Kali ini beliau kelihatan amat berminat dengan "demontrasi jalanan".  Reformasi 2.0 akan dibincangkan di dalam PR untuk diadakan bagi menentang kezaliman ini, katanya. 

Selepas berucap rengkas di Sekamat, Anwar sepatutnya turun ke Stadium Kajang pula untuk menemui lebih kurang 3 Ribu rakyat yang menantinya di sana.  Malangnya, beliau terpaksa berpatah balik ke belakang kerana ada urusan penting yang segera perlu diselesaikan dengan para Peguamnya malam tadi.  Namun, kehadiran Nurul Izzah, anakanda sulung Anwar dapat mengubati kesedihan para penyokong Anwar di Stadium Kajang.  Beliau dengan lantang menyatakan, Anwar hanya simbol bagi menunjukkan kezaliman Umno/Bn dan selepas ini satu persatu pimpinan PR akan ditekan oleh rejim zalim ini.  Apa pun katanya, rakyat pasti bersedia untuk bangkit melawan rejim yang semakin rakus ini.

Asyik mendengar pidato Nurul Izzah
Suasana di Stadium Kajang
Apa yang boleh dilihat malam tadi, sebaik saja hukuman dijatuhkan ke atas tokoh hebat ini, rakyat tidak perlu menanti notis lagi.  Ribuan rakyat turun ke Kajang untuk menyatakan rasa dukacita mereka, berkongsi kesedihan mereka di samping untuk menunjukkan semangat rakyat semakin tinggi untuk menjatuhkan Umno/Bn.  Sekali lagi dubur Sepol menjadi penyambung hayat kerajaan 47% ini.  Sampai bila dubur itu boleh bertahan?  

32 ulasan:

  1. ingatt..nabi yusof di penjarakan kerana fitnah....apa lah sangat kita manusia biasa seperti anwar ni...lawan tetap lawan......

    BalasPadam
  2. Sampai biler ko kata? Sampai konek anwar lembik lah. Dah xkeras camner nak masuk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. JUBO MAK KO MESTI HORNY KAN

      Padam
  3. Apa ni???? Nak pertahan Anwar ke atau nak perjuang hak rakyat? ?

    Korang ni mabuk la!!

    BalasPadam
  4. Anwar telah di dapati bersalah dan akan di hukum penjara 5 tahun tetapi masih mampu mengemukakan rayuan.Dalam isu ini sejak awal2 lagi berlaku beberapa tanda pelik yang menyelubungi Anwar di mana Menteri Besar Selangor seakan dapat hidu awal nasib Anwar dan berani menandatangani MOU air dengan kerajaan pusat BN di mana ramai pemimpin PKR seperti Xavier Jayakumar,Rafizi Ramli dan Azmin berkata mereka tidak tahu apa2 malah Anwar juga berdiam diri dalam hal ini.Apa kah ini 1 protes dari Khalid Ibrahim dan sekutunya kepada Anwar ? jika benar maka Anwar telah mempunyai musuh dalam selimut dan adakah dia akan di sokong dalam kes rayuan liwat atau jika di penjara nanti.Azmin yang 1 lagi musuh dalam sekam Anwar tentu terkilan dgn cara diktator Anwar yang bukan anak jati Selangor tetapi mahu sendiri mengambil jawatan Men Besar Selangor sedangkan Azmin mendakwa yang dia lebih laayk kerana mempunyai sokongan 17 dari 22 bahagian PKR di Selangor walau Azmin terlupa pada sokongan PAS dan DAP.Misteri yang lain adalah ketiadaan Haji Hadi Awang dalam pelancaran jentera pilihanraya Kajang di mana ianya di kaitkan dengan keengganan PAS untuk mengiktirafkan Anwar sebagai bakal MB kerana dalam persetujuan asal mereka cuma iktiraf kepimpinan Khalid Ibrahim semasa menang PRU13.Buat masa ini para juak2 menuduh hakim berpakat dengan kerajaan, mereka menuduh semua ni konspirasi dan lain2.Mereka terlupa siapa sebenarnya Shaiful ..mereka terlupa siapa sebenarnya Shafee Abdullah..Mereka semua adalah orang2 Anwar Ibrahim sebenarnya.Shaiful adalah staff nya manakala Shafee Abdullah adalah rakan sejak kecil.Puak2 ini juga terlupa siapa Karpal Singh yang menjadi peguam Anwar sekarang..Apakah mereka lupa bahawa Karpal pernah berkata di parlimen pada 22 Oktober 1997 bahawa dia mempunyai bukti liwat Anwar Ibrahim ! Apakah puak2 macai ini terlupa semua ini..Jika kata2 ini di guna pakai maka puak ini kena mengaku pada kebenaran bahawa Anwar memang bermasaalah dan terlibat dalam salah laku seks rambang.Apakah mereka juga terlupa dan mahu menolak gelaran Sheikh Al Juburi yang di berikan oleh Mat Sabu kepada Anwar Ibrahim pada 1998 selepas berjumpa dengan Ummi Hafilda dulu.Jika penyokong Anwar waras dan mahukan kebenaran mereka sepatutnya menuntut jawapan dari Karpal Singh dan Mat Sabu terlebih dulu samada mereka menfitnah Anwar atau ianya benar Anwar adalah seorang peliwat ? Ini lebih baik dari mereka mempertikai sana sini dan menuduh semuanya salah kerajaan seolah-olah Anwar adalah malaikat suci atau ANUgerak Tuhan seperti dakwaan isteri nya yang sering menjadi perisai dan si tolol yang sentiasa membenarkan suaminya walaupun dia sendiri terpaksa berbohong!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fuck u lah BODOH

      Padam
    2. Kwakakaka kakakah
      Contoh terbaekkk macai PR kat atas nie. IQ terlalu lembab tue saje yg mampu dikomen

      Kwakakaka

      Padam
  5. panjangnya kau menulis.puasnya hati kau.tunggu giliran kau pula.jangan terlalu percaya dengan fitnah.kau tunggu.insyallah giliran kau akan sampai.jangan cuai pandu motor atau pandu kereta.aku hanya nasihatkan kau agar bertaubat cepat dan mohon maaf pada orang yang fitnah semasa dia masih hidup.cepat pergi sebelum tangan kau tak bergerak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg kami puas. .syukur Alhamdulillah. ..akhir nya kebenaran mengatasi kebathilan. Di dunia Allah dah tunjuk..di Akhirat nanti Allah jua yg maha mengetahui

      Padam
    2. handal kau berhujah...
      rosmah tak tutup aurat tu kebenaran la ya...

      Padam
    3. Lagi komen bangang dari macai PKR.Kami citer hal kes liwat la biol..ko citer pasal rambut rosmah pehal macai??

      Padam
    4. SBB MACAI UMNO SUKA GUNA HAL2 AGAMA...TAPI ISTERI PRESIDEN UMNO SENDIRI TAK IKUT SURUHAN AGAMA WAHAI MACAI2 UMNO/BN

      Padam
  6. Dulu kata nak bongkar habis2an.mana tubuh khairil anas,muntaz jaafar,ezam tg fikatakan terlibat.bongkar la betul2 biar isu liwat ni tak berbangkit dah.kemelaratan hidup rakyat dan keborosan bn dah tenggelam sbb isu liwat dan isu liwat dan isu liwat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woiii mangkuk 9.44. Sapa yg melarat? Setahu aku yg melarat ni macai2 mcm ko yg takde wawasan idup. .tak mau berusaha takndak bekerja keras. Lps tu nk salahkn kerajaan..diri penuh dgn dengki kesumat tgk org lain berjaya dlm kehidopan.

      Woi mangkuk. ..ko ingat kalau Anuwar Aljuburi jadi PM idup ko boleh tukar jadi senang lenang ke.

      Padam
    2. senamg lenang ke bila najib jadi PM?

      Padam
    3. Hihih. ..yg berkerja kuat pandai bwk diri dan ada hidup ada hala tuju mmg hidup senang.

      Kalau kamu idup melarat tak guna otak tp bila BRIM keluar kamu yg beguling menerkam..sendiri mau pikir la...Hihihih

      Padam
    4. Di Malaysia ni yg senang lenang bukan yg bekerja kuat sgt pon ...tp kroni2 umno/bn

      Padam
  7. Kini peluang untuk kita rakyat Malaysia untuk terus ditekan terbuka luas..

    BalasPadam
  8. nangoi2 melayu bangsat ni hanya tahap pencacai najis aja dgn upah x pernah cukup tapi lanun senyum ketawa mealanun dan kemudian cuti satu dunia ddk rumah sana sini,simacai terus melalak tak sedar diri sampai mampos???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu lg org dh kata. .PKR ni ditubuhkan utk menyelamatkan dan memenuhi tempolok Anwar Ibrahim saja; tak lebih dari itu

      Padam
  9. Apa PKR dan macai2 dah buat utk mengekang harga barang yg melambung naik secara tidak rational? ?? Apa Anwar dah buat utk menekan pemborong dan pengeluar barangan yg mengaut keuntungan berlipat berganda yg majoritinya adalah dari puak DAPIGS yg dijilat macai2 PKR????

    Takde apa2....cuma melalak berdemo mcm org gila isim nak menyelamatkan Anwar!

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno/bn yg berkuasa menentukan harga brg sbb dia org ni pemerintah

      Padam
  10. Tian Chua secara terbuka dan berterus-terang memberitahu, dalam tempoh 5 bulan, Kerajaan Persekutuan yang ada sekarang akan tumbang. Dia akan menggerakkan para penyokong Anwar Ibrahim di jalan-jalanraya di seluruh Malaysia dalam usaha menumbangkan kerajaan. Malah secara berterus-terang juga, Tian Chua mengancam untuk menghuru-harakan negara ini.Seperti yang diketahui, Tian Chua mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan serangan lanun-lanun Sulu ke atas Sabah pada Mac tahun lepas.

    Tian Chua dan beberapa orang pemimpin PKR telah dikesan berunding dengan kepala lanun tersebut, Jamalul Kiram tidak lama sebelum serangan lanun-lanun tersebut ke atas Lahad Datu dan Semporna yang mengorbankan 10 orang perwira negara.

    BalasPadam
  11. kau bodoh.kalau kakitangan penguatkuasa dan pegawai tinggi yang kontrol supply barang tu makan gaji dengan pakatan rakyat barulah kau boleh cakap gitu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko lg bangang. Yg kontrol barangan tu supplier yg byk cina. Bukan gomen. Cina Dapigs kawan sebantal ko tu.

      Tu la kecik2 taknak MAMPOS ..nk besar tunjuk BANGANG! !!

      Padam
  12. Macai UMNO kebanyakannyer spesis BODOH TAK BOLEH DIAJAR...MAKA JANGAN PEDULIKAN PUAK2 NI...KITA SELAMATKAN SAUDARA MARA KITA DARI DOSA MENGANGKAT PEMIMPIN YANG X BETUL...DIA ORG BOLEH PULON DUIT NEGARA...KITA DISENARAI KAN SEBAGAI PENGEMIS (BRIM).... ELAKKAN DOSA TERSALAH PILH PEMIMPIN. PUAK UMNO TAK UTAMAKAN ISLAM. JAHANAM UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha ha ha....bertempik berguling le kowang sakalian. Namun yg salah dh tebukti. Penjara kata mari mari...

      Padam
  13. Setuju dgn TN 2.43pg. Sama2 la kita berdoa agar negara n rakyat selamat dr pmimpin rosak akhlak yg idup pnuh kpurapuraan

    BalasPadam
  14. Dah 15thn kes anwar tapi masih bodo x kenal sapa anwar lg.... kesiann...

    12 hakim sebolat suara kata kejadian meliwat mmg berlaku pon tolak tepi....

    pengakuan mior... sukma... norlaili dlm utube pon seme tolak....

    Video anwar nutuh amoi pon tolak.... gambo hindu ciom tiak anwar pon tolak....

    Video anwar sama bdak gay bersenda gurau pon tolak....

    kes air mani nuar leh merangkak dlm jubo saipul pon tolakk....

    gaji beso dan status tinggi dlm masyarakat membutakan org mlayu.... kesiann

    orgputih tau monica isap otey bill clinton pon orgputih tolak bill clinton...tu x dak video tu....

    ni dah mcm2 bukti Allah swt beri pd org mlayu tapi masih berdegil lg...

    maka tunggulah azab Allah swt....x berkat mas ni....padahal liwat ni Allah swt dah ingatkan berulang2 kali dlm al quran dimana kaum lut dikirim hujan batu dan diterbalikkan...itu pon masih x mau ambil pengajaran....jgn ikut pas.... pas tu parti politik.

    Mana ada pemimpun umno yg bermasalah yg pas x ambil .... cuba tanya diri sendiri...pas kutip atas alasan demokrasi tapi yg bodoh ialah umat islam sendiri...

    BalasPadam
  15. Aku pun udah was was dgn perjuangan PKR ni.

    BalasPadam
  16. sedap la aku dapat puki mak hang macai ooi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pengundi melayu terbahagi kpd 2; yg bijak dan berpandangan luas dan mentaliti karat dan jumud...skrg ni digelar zombies. ..hihih

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini