TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sabtu, 3 Mei 2014

JIKA ANWAR BEBAS, ADA KATAK AKAN BUNUH DIRI?

IBRAHIM AL-KATAKI adalah sekor-sekornya makhluk yang paling gembira sekiranya Anwar masuk penjara.  Beliau sanggup adakan kenduri sekiranya cita-citanya itu berjaya dan beliaulah satu-satunya binatang yang suka dan seronok di atas penderitaan orang lain.

"Saya berdoa cepatlah dia ke penjara seperti mana yang dia sendiri diuar-uarkan. Saya orang pertama yang gembira dan bersyukur. Mungkin saya akan adakan majlis kesyukuran sebaik sahaja Anwar ke penjara.  "Lagi cepat Anwar masuk penjara, lagi baik. Ia baik untuk rakyat dan negara. Baik juga untuk pihak keselamatan kerana tidak pening dengan kerenah Anwar," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
 
Aku tidak pelik makhluk yang berkulit dan muka tebal seperti ini berkata sedemikian.  Jika Tok Guru Nik Aziz pun binatang ini sanggup hina dan persendakan, siapa sangat Anwar pada beliau?  Apatah lagi beliau tahu Anwar bukan tandingannya dari segi kepimpinan dan ketokohan semenjak Anwar di zaman pelajar, Anwar sebelum memasuki Umno dan sewaktu Anwar di dalam Umno, Berahim Katak ini tidak pernah dapat menyaingi Anwar.  Sehinggakan Anwar dikeluarkan dari Umno pun, Berahim Katak ini masih ketinggalan untuk bersaing dengan Anwar.  Bagaimana mahu bersaing, beliau menang sebagai MP Pasir Mas dulu pun atas belas ihsan PAS.  Bila beliau bertanding sendirian, beliau terpelosok dalam longkang di Pasir Mas.
 
Justeru itu, jangan pelik binatang bernama katak ini amat dengki kepada Anwar.  Dia dengki bagaimana PAS boleh merapati Anwar sedangkan beliau yang berada di negeri Kelantan yang sinonim dengan PAS pun, buat buat tidak tahu kepadanya.  Sudahlah PAS buat tidak tahu, Umno pula menjadikannya seperti barang mainan semata-mata.  Hati mana yang tidak sakit?  
 
Peduli apa katak ini mahu buat kenduri?  Samada katak ini mahu buat kenduri atau tak, atau katak ini akan membunuh diri jika Anwar dibebaskan nanti, rakyat tidak peduli.  Pada rakyat katak ini sudah lama jadi bangkai di Pasir Mas.   Bangkai katak memang busuk.   Katak biasa waktu hidup tidak busuk, cuma bila dah mampus baru busuk.  Tapi katak Berahim ini waktu hidup pun sudah busuk kepalang, bayangkan waktu dia mampus nanti.

20 ulasan:

  1. agaknya ini lah org yang dikatakan, jika ada orang benci , jika tiada orang tak peduli dan bersorak dan tepuk tangan samada dikalangan musuh atau yang dianggapnya "kawan"....tak ada satu idea bernas pun yg keluar dari buah fikirannya,apatah lagi yang Nampak dikerjakannya, melainkan cuba menanamkan rasa benci sesama rakyat dan .menzahirkan 'kebenciannya' sendiri terhadap terhadap DSAI...yg malangnya ialah rakyat yang termakan cakapnya dan yang rugi ialah Negara kita.

    BalasPadam
  2. Nak tanya satu soalan aje boleh kah sikatak ni menarik minat orang ramai semasa dia membuat roadshow...jangkaan saya hnya ahli2 perkasa aje lh yang dngr...orang mcm ni mana ada karisma...

    BalasPadam
  3. sang katak dibawah tempurung dihujung kam[pong kahkahkah melalak tak tentu arah ,tapi tak sapa peduli mungkin hanya segelintir kangkung-kangkung perkasam ,ABU !

    BalasPadam
  4. tak ada satu pun jasa katak jika nak di bezakan dengan dsai, cuma melalak melolong macam anunya di sepit ketam batu.

    BalasPadam
  5. BAYANGKAN KALO SI KATAK BEREHIMMM NI JD AHLI KELORGE????EEIIII MALUNYEEE///ANAK SAPE LANI YERKKK!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haii...pelat rupanya kome ya
      Haha haha

      Padam
    2. Aku rasa anon 3.33 ni spesis sotong kot......auwwwww malunyeeee....

      Hehehe...

      Padam
  6. Apa la kowang ni. Kita tgh bincang pasal katak la. Bukan sotong.

    BalasPadam
  7. tak ada satu pun jasa sotong jika nak di bezakan dengan katak, cuma melalak melolong macam anunya di sepit china doll.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Weh sotong mana ada anu???

      Padam
  8. Katak dgn sotong kira ok lg beb.yg kita x tahan ialah ular....geli you.....auwwwww

    BalasPadam
  9. Mana ada katak mati bunoh diri. Yg mati kena gelek tu mati xsiden. ...huhuh

    BalasPadam
  10. Frog leg soup manyak syiok woo.lu ada try ka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodo lu. Katak bunuh diri tu haram dimakan.

      Padam
  11. Mana ada katak bunuh diri. Katak bunuh diri atau tak..tetap haram dimakan

    BalasPadam
  12. ikan paus memang ada bunuh diri. katak xpernh pulak saya dgr.

    BalasPadam
  13. Katak ada bunuh diri.....kalau tak takkan blogger ni cerita pasal katak bunuh dri.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk buat lawak plak. Blogger maksudkan Ibrahim MP tu sebagai menatang katak. Bukan katak original la bahlol...! Ni macai la ni..........

      Padam
    2. Enak ya gelar org haiwan. Jadi lu ni apa....lu pegangan agama apa. Lu dididik sempurna lalu manusia lain digelar hewan???

      Padam
  14. Macai mmg suka memaki mencarut dan menggelar org lain binatang.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini