TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 25 Julai 2014

PRESIDEN PAS TOLAK USAHA GUGURKAN KHALID?

KHABARNYA Presiden PAS telah keluarkan kenyataaan bahawa PAS tetap menyokong TS Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor atas beberapa sebab, di antaranya beliau telus dan amanah, tidak rasuah.  Rujuk sini  -->  http://www.astroawani.com/news/show/abdul-hadi-sokong-abdul-khalid-kekal-mb-selangor-40450?cp

Aku tidak pasti bila PAS Pusat bermesyuarat dan adakah ini kenyataan peribadi Tok Guru Hj Hadi atau pun memang itulah keputusan sebenar PAS Pusat.  Apa pun, sebagai penyokong PR kita harus terima pandangan rakan-rakan dari PR yang lain.  Di dalam isu ini kita harus hormati kenyataan Tok Guru Presiden, satu kenyataan yang sama sewaktu ada ura-ura untuk menukar MB Kedah, Almarhum Us Azizan dahulu.  Us Azizan sememangnya telus dan amanah, serta tidak rasuah.  Itu pandangan Presiden.

Di dalam PR, sikap hormat menghormati amat penting.  PAS mungkin telah buat mesyuarat dan ketetapan telah diambil seperti yang telah dinyatakan oleh Tok Guru.  PAS mahu TS Khalid kekal sebagai MB Selangor.  PKR Pula tidak restu TS Khalid sebagai MB Selangor atas beberapa sebab juga, bukan sebab beliau rasuah atau tidak cekap.  Ada sebab lain kerana bagi PKR, mahu lawan Umno/Bn tidak cukup anda hanya telus dan tidak rasuah.  Anda juga mesti tahu strategi dan bijak menghadapi musuh iaitu Umno/Bn.  PKR mahu TS Khalid ditukar kerana teguran dari parti sepenggal yang lalu dilihat tidak mengubah apa-apa.  Itu mungkin di antara faktornya.  Tetapi bukan juga sedikit ahli-ahli PKR yang mahu kekalkan TS Khalid.  Pandangan mereka juga harus dihormati, namun akhirnya kita terpaksa merujuk kepada parti juga.  Keputusan parti mahu TS Khalid gugur.

Kini, PKR mahu TS Khalid gugur, PAS pula mahu TS Khalid kekal.  Apa pula keputusan DAP?  Apa pula keputusan semua Adun-Adun PR di Dun Selangor?  Dan, akhirnya apa kata Tuanku? 

41 ulasan:

  1. Kita tukar Presiden PAS pulak ! Kah ! kah ! Kah !

    BalasPadam
  2. Buat apa nak tukar? orang tamak dan berhawa nafsu je yang tukarkan orang baik, amanah, jujur dan pandai buat kerja.

    BalasPadam
  3. Sokong Khalid MB selangor..

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya sokong khalid MB selngor sekiranye beliau menukar polisinye tidak berpehak kepada mana mana pehak yg cuba nak mengucar kacirkan pentadbiran selangor.

      Padam
  4. stakat ini yg diketahui tiada masalah dlm barisan exco dan adun2 PR Selangor. Pasukan TSKI dilihat begitu bagus untuk rakyat Selangor. Sebagaimana kita sedia maklum yang bergolak adalah PKR itu sendiri.
    situasinya tidak sama dgn kedah, tidak sama dgn kelantan. kedah, pergolakan antara exco dgn MB. kelantan MB ditukar selepas PRU. dan pada masa yang sama ketika itu PAS konsisten.
    berbalik pada isu MB selangor, tiada apa2 berlaku di selangor, angin bertiup kencang desakan pimpinan PKR mahukan khalid berundur atas alasan kurang bijak berpolitik. politik yg tdk menguntungkan PR, tetapi menguntungkan rakyat selangor.
    langkah kajang ke selangor mungkin berjaya mungkin gagal. dan sebagai peringatan kemungkinan besar langkah ke putrajaya akan gagal selagi PKR gagal menguruskan partinya.

    BalasPadam
  5. Pemilihan presiden Indonesia dah habis, pemilihan PKR bila nak habis? Lain Kali x payah buat pemilihan, angkat je Sape yg dirasakan nak naik. Jgn buang masa ahli2 parti keluar mengundi.

    BalasPadam
  6. Cuba tanya MB Selangor mcmane & kenapa BIMB boleh kasi settel hutang dia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ngok...org punya hutang pasal apa hang nk sibuk mcm mana dia settle. Lu punya hutang along cari lu sampai belakang jamban. .itu lu patut susah hati la bongok

      Padam
  7. Krisis ni semua sapa punca nya
    ------------》》》 Anwar Ibrahim the Sodomist

    BalasPadam
  8. pemilihan part sendiri pun kucar kacir...ishhh kasi tukar presiden pkr la

    BalasPadam
  9. Dewan Ulama PAS sokong Khalid sebagai MB. Dap juga bercadang kluar statement sama.

    Anwar Ibrahim. ..kau punya Kajang Move karya kau punya jambu si Rafizi go fly kites laaa...

    Ko ingat org keliling ko bodoh ke tak nmpk strategy kroni famili ko dinegeri terkaya ni.

    Tak masyuk soruuu miss la

    BalasPadam
  10. Inilah akibat berUG ddlm gelap dgn setan dikenali
    Inilah akibat akrabnya Azizan dgn Daim & anak Kutty
    Inilah akibat fitnah KHIANAT jahat pil kuda kat TV3
    Inilah akibat lebai ugama diperangkap setan kdlm jerat

    Yg paling setan adalah setan yg pakai SERBAN!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...! Ini lah akibatnya berkiblat al Sodomi

      Padam
    2. kau kutuk najib sbb sodomi altantuya ker......mmg teruk betul najib...lepas disodomi..diletupkan pulak...sbb takut DNA dlm perut altantuya jadi bukti...hihihihihi

      Padam
  11. Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim berterima kasih kepada Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yaakob kerana memberikan sokongan dan keyakinan kepadanya. Sekaligus, kenyataan kedua-dua pemimpin PAS tersebut yang menyokong pendirian Presiden PAS, Abdul Hadi Awang sebelum ini, telah membungkamkan mulut Mat Sabu dan Mahfuz Omar yang menyatakan pendirian Abdul Hadi Awang adalah pendirian peribadi, bukannya pendirian parti.Takkan Mat Sabu dan Mahfuz Omar berasakan mereka lebih tinggi dan lebih 'mulia' berbanding Nik Abdul Aziz Nik Mat?Pada masa yang sama, Menteri Besar Selangor itu juga meminta maaf kepada rakyat Selangor berhubung kekecohan yang melanda membabitkan jawatan yang disandangnya."10 hari terakhir Ramadhan biasanya diisi dengan pelbagai perkara yang bersangkut-paut dengan amal ibadah, malangnya di Selangor, 10 hari terakhir itu disibukkan dengan pelbagai kemelut politik dalaman," katanya.Dek kerana itulah, Khalid Ibrhaim meminta maaf terutama sekali kepada umat Islam di Selangor berhubung isu berkenaan yang telah disensasikan oleh golongan penjilat Anwar Ibrahim sepanjang bulan Ramadhan lalu."Saya tahu, dalam sebarang keadaan, rakyat turut diberikan pelbagai kekeliruan dan kecelaruan dengan polemik yang dicetuskan oleh pihak-pihak berkenaan," katanya lagi.Khalid Ibrahim turut berikrar kepada rakyat Selangor yang telah memberikannya mandat untuk mentadbir Selangor semenjak tahun 2008 yang dia akan menjalankan tugas dan tanggungjawabnya dengan penuh amanah. Malah dia turut berikrar untuk memastikan Selangor berterusan dalam keadaan yang makmur dan berjaya.

    BalasPadam
  12. Anwar telan air lioq je la. Tak lama lagi check in Sg Buloh d'Resort...HAHAHA!!!!

    BalasPadam
  13. Kepada mereka yang kurang mau mencari kebenaran tahu kah mengapa PKR yang picit telor oleh DAP mau menukar seorang insan mulia yang telah dengan kebijaksaan nya membawa balik GUTHRE setelah di ketahui ada cina tawkey lombong terkaya di Ipoh telah berusaha untuk membeli tanah tanah ladang milik British. Apa jadi kalau usaha nya berjaya?
    Apa motif sebenar DSAI melaku kan langkah-Kajang!!! Cari lah sebab musabab nya kalau benar benar nak tau. Setelah terhalang oleh kes mahkamah maka nama Dr. Wan Azizah di syor kan dan DAP menyetujui nya. Tak kan itu pun tak tau apa yang ada di sebalik persetujuan itu.
    Mengapa pembenaan flat flat di Keramat tidak menjadi kenyataan. Tau kah siapa yang menghalang dan mengapa?
    Di majlis perjumpaan president, adakah Mat Sabu yang abang adik dengan Lim Guan Eng berkata benar?
    Pembinaan projek lebuh-raya "Kadex" itu projek kerajaan Negeri atau pun pusat. Mengapa pula Tan Seri Khalid Ibrahim di persalah kan?
    Sebelum nak memfitnah TGNA jawab dulu persoalan yang saya tulis di atas. Sepatut nya Tan Seri Khalid tidak perlu malu dengan sokongan PAS. Bukan kah pendirian PAS untuk membendung rasa malu para pemilih di Selangor sebelum mereka benar benar di malu kan. Para ahli PAS pula perlu menari dengan irama yang di benar kan oleh agama Islam, bukan mengikut perasaan. Saya sendiri pada mula nya "MARAH JUGA DENGAN TGNA" tetapi setelah melakukan pencarian perasaan "MARAH" saya mula mengendur.
    Pada 10 Ogos nanti PAS akan adakan "MEETING". Andai kata PAS terpaksa "BERCERAI" dengan PR elok lah kita sebagai orang Islam yang memperjuang kan Islam menyokong nya. Buat mereka yang masih "GOYANG" dengan Islam elok lah keluar dan cari wadah lain.
    Ingat tak dengan unjuk rasa perhimpunan "BERSIH", siapa kah penaja nya. Bukan kah si perempuan India yang membela kes Lena Joy dengan tujuan untuk mempertikai kan artikal 121 Perlembagaan Malaysia. Perhatikah lah setiap kali unjuk rasa tersebut siapa dari kalangan para pemimpin PAS dan PKR yang paling terkehadapan. Mungkin ramai yang tak tahu bahawa dengan kelicikan wanita India ini ramai yang "TERTIPU" termasuk kedua dua parti. DAP usah di kira mereka hanya mencari kesempatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. spesies yg telah tercemar dgn DNA UMNO/BN celaka.......hihihihihi

      Padam
  14. Akhir nya...akhirnya aku membaca komen ulasan yg bernas masuk akal yg mencerminkn senario politik individu masakini. Hanya penjilat Anwar dgn DAP dari kalangan melayu haprak yg masih tak sedar diri yg tak nmpk mainan barua zionist dgn pendatang. Ini bukan soal umno atau bn atau pas....ini adakah isu survival anak cucu kita...dan isu agama islam kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. siapa barua zionist....kayu tu buter ker.....mata nampak celik tapi buter hati......yg hru-hara sekarang disbbkan ajaran dan cucukan oleh anak murid zionist laknatullah(APCO).....itu sbb dilanjutkan kontraknyer......nak tahu siapa anak murid APCO.......UMNO/BN al-celakalah.......

      Padam
    2. HAHAHA. . !!!! Marah bebenor macai Zionist nie. Ya lerr...sapa nk ngaku berak tgh jalan.....

      Padam
    3. Bodoh anon 9.13. Eja buta pun xtau.

      Padam
  15. pkr ni mcm parti ular...

    BalasPadam
  16. Selangor berterabur kesan daripada perangai hodoh Anwar Ibrahim yang sangat mementingkan diri dan tidak pernah bermuhasabah serta sentiasa beranggapan perbuatan jahatnya dapat dilindungi oleh manusia-manusia taksub yang ada di sekelilingnya. Di sebalik pelbagai tuduhan yang dilemparkan kepada UMNO dan Barisan Nasional, hakikatnya Anwar Ibrahimlah yang melakukan perbuatan tersebut.Dia kononnya menentang kronisma dan nepotisme, tetapi dalam amalan, dialah yang paling kuat melakukannya.

    Sekarang, dia sibuk mahu menaikkan isterinya sebagai Menteri Besar Selangor, tidak sahaja kerana kuasa dan kaedah untuk mengelak daripada penjara, tetapi juga untuk kemewahan dan timbunan wang ringgit hasil daripada penyelewengan harta dan aset Kerajaan Negeri Selangor.

    Khalid Ibrahim telah didesak agar meletakkan jawatan untuk digantikan isterinya sebagai Menteri Besar Selangor, tetapi pada masa yang sama, juga Khalid Ibrahim diarahkan meletak jawatan selaku ADUN Pelabuhan Kelang untuk memberi laluan kepada anaknya, Nurul Izzah yang sekarang ini merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai untuk bertanding, menang dan kemudian menjadi pembantu kepada Wan Azizah yang berjawatan Menteri Besar. Anwar Ibrahim sendiri bertindak sebagai tok dalang yang mengeluarkan segala arahan dan mengatur segala perancangan jahat demi nafsu serakahnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau nie confirm tentera2 kacang hantu UMNO/BN celka.....pandai buat/mereka cerita.......korang(dan pemimpin2 korang) yg sedang menggeletar jikalau Wan Azizah dapat jadi menteri besar selangor.....segala projek yg dilulus stelah korang blackmail khalid dgn kes BIMBnyer itu akan kantoi.....

      Padam
    2. KAH KAH KAH....!!!! Ko buat lawak raya ke...apalah sgt si Auntie Jijah tu sampai nk mengeletar org.
      KAH KAH KAH!! Mcm biasala...puak Zionist pandai karang cerita. ..amende pulak blackmail dgn bank islam nie. Kepala hotak lu mmg kosong kosong. ..
      KAHKAHKAH!!!!!!!

      Padam
  17. Mmg jahat...

    BalasPadam
  18. Apa pasal Blogger ni senyap je. Hati dah belah bagi ke...hehe.
    Mana macai2 lain. Sonyap jo
    Hihih

    BalasPadam
  19. Anwar Ibrahim has done enough trouble to Malaysia and it's people.

    BalasPadam
  20. Korang komen la sampai guling. Pada aku pakatan ni mmg useless

    BalasPadam
    Balasan
    1. PKR hampeh tak guna satu sen pun. Kalau tak sokongan PAS korang duduk tepi parit la. Atau dok dlm tong sampah.

      Padam
  21. PAS has betrayed us DAP. We are no longer allied to them. We shall fight for the country with PKR. They are more open-minded and secular. We shall show them and rakyat that DAP rules ok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kimakk lu dappigs. Li ingat lu senang nk tunggang kami ahli pas.lu bole tipu macai pkr tp kami lu bole blahhh la

      Padam
  22. Apabila bekas SETPOL Menteri Besar Kedah sewaktu Kedah di bawah PAS, Sanusi Mohd Noor mendedahkan perangai buruk ADUN-ADUN PKR yang bukan sahaja pelahap duit dan pingat serta darjah kebesaran selain mengaut projek-projek untuk kocek mereka sendiri, orang yang paling kuat melenting adalah Saifuddin Nasution, Setiausaha Agung PKR yang tidak lama lagi akan menjadi BEKAS SETIAUSAHA AGUNG PKR ekoran perpindahannya ke parti lai sebaik-baik sahaja Anwar masuk penjara kerana kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya.

    Saifuddin Nasution yang berang kerana Sanusi turut mendedahkan tentang penyonglapan dan salahguna wang yang dilakukan oleh Saifuddin selain rengekannya untuk mendapatkan pangkat DATUK, turut mengugut Sanusi yang dia mempunyai banyak rahsia tentang penyelewengan yang dilakukan oleh Sanusi.

    Ni lah perangai buruk PKR. Kalau umnoBN nafsu kuat tapi PKR PELAHAP.

    BalasPadam
  23. Hai...baru tau ke...

    BalasPadam
  24. Mohon blog ini mengupas dan membincangkan penyelewangan yg telah dan sedang berlaku di Sgor dan Penang oleh pemimpin PR terutamanya dari PKR dan DAP agar ahli akar umbi tidak lagi tertipu dan boleh membuat keputusan seterusnya mengenai sokongan yg patut diberikan.terima kasih.

    BalasPadam
  25. TS Khalid Ibrahim adlh pengkianat pd parti pkr kita.Dia hrus dsinkir. Jika dia enggan berenti kita smya boikot kjan sgor. Kita jgn byr cukai pntu cukai tnh.jgn byr saman majlis. Letk kerta jgn byr parking. Bila kjn sgor dh takde incom gaji pun xbole byr nnt Khalid akn undor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. ..stupid typical pkr lickers

      Padam
  26. Bukankah ini semua bermula dr pergolakan dr dlm pemilihan parti PKR... yg seterusnya membawa kpd suatu tindakan harus di ambil... TSKI adalah seperti Datuk Haron Idris...

    BalasPadam
  27. Mana tak problem. ..org2 pkr ni asal nya spesis problematic yg dinyah keluar dr umno.

    BalasPadam
  28. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini