TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 3 September 2014

KAK WAN ATAU AZMIN, YANG PENTING TSKI GUGUR !!

HARI ini hari terakhir senarai nama calon MB Selangor mesti diserahkan ke Istana.  PR ada dua calon yang telah dipersetujui iaitu pilihan pertama DS Wan Azizah, keduanya ada Azmin Ali.  Adakah calon ketiga, keempat atau seterusnya?  Soalan itu elok ditujukan kepada PAS.

Bagi aku, samada Kak Wan atau Azmin yang diperkenankan itu tidak lagi penting kerana kedua-dua mereka memang layak berada di Kerusi MB Selangor.  Kak Wan adalah Presiden PKR, juga seorang Adun di Kajang, pernah jadi Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang.  Seorang wanita yang pernah lalui zaman kepayahan dan telah diuji dengan kezaliman.  Tidak semua dapat peluang diuji sehebat itu termasuk isteri kepada Syeikh Tantawi sendiri.  Syeikh hanya diuji dengan 'vellfire".   

Azmin pula adalah salah seorang reformis, Timbalan Presiden PKR.  Walaupun aku kurang berkenan dengan perangai Azmin dulu iaitu perangai berpuak-puaknya, tapi aku tetap hormati dia sebagai Timbalan Presiden.  Cuma aku harap dia telah bermuhasabah diri dan tinggalkan perangai buruk lamanya itu.  Manusia boleh berubah jika ikhlas untuk berbuat demikian.

Samada Kak Wan atau Azmin, aku sudah kurang ghairah untuk memperkatakannya atau melobi untuk salah seorang dari kedua tokoh ini.  Aku lebih rasa teruja, bersyukur bila TSKI berjaya digugurkan dari Kerusi MB Selangor walaupun aku telah memangkah beliau di dalam pemilihan parti baru-baru ini.  Sikap beliau yang tidak respek kepada ketua dan parti, maka hilanglah rasa minat aku untuk meneruskan sokongan kepadanya. 

TSKI tidak lagi menjadi MB Selangor seribu rahmat buat rakyat Selangor kerana terselamat dari terus dipergunakan oleh ejen Amno ini.

16 ulasan:

  1. Silap tu bro... ini yang betul, TSKI atau Azmin yang meroyan, yang penting Jijahku jadi MB... nepo tetap nepo!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. woitt..
      ada bini pemimpin tuu..hanya bertaraf sebagai seorang bini jer pun..bukan ahli parlimen ..bukan adun..pun bukan senator..telah mendapat bajet dari kerajaan ratus juta...ini nepo ker hipo nepo.

      Padam
    2. Tun Razak Padam, Najib yang masih belajar merancap dipanggil balik. Tun Hussin Onn pergi Hishamuddin yang aaaww di bawa masuk. Mahakutty turun Mukhriz botak dinaikkan. Nipo kepala hatok kau orang!

      Padam
    3. dah sah, tuanku sultan tolak jijah sepat kering sebagai MB. Hulubalang-hulubalang PKR tak berani nak keluar kenyataan lepas terkantoi tadi...

      Padam
  2. terima kasih ulasan saudara.bersama berdoa agar kesepakatan PR akan kembali kukuh.dan MB baru akan lebih baik dari KI supaya rakyat Selangor akan buka mata dan tersedar serta dapat membandingkan akan kelebihan MB baru

    BalasPadam
  3. aku tetap bengang dengan pas..pasal buat kijer berbelit belit..pusing sana ..pusing sini..tapi kecut telor nak keluar pakatan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak guna kau bengang dengan PAS sebab majoriti kami pun tak suka dengan perangai pembelit Tuang Presideng dang Deng Ayang.....Tangtawi...Demo tu le yang tergila-gile nak berpelukang dengan OMNGOK. Mung buleh gi terajang depa...gua buat tak nampak k....

      Padam
    2. oooo hang bengang dengan pas ye? dengan ketum hang tu hang dok jilat pungkoq? malaun tu lah punca segala masaalah di Selangor ni... kalau tak kerana malaun tak guna tu, tak nye pas bertindak demikian... dasar pendokong kaum nabi lut....

      Padam
    3. Hello Mosibat. ..ehh Mosabit.
      Lu mmg haram jadah la nak komen PAS gitu

      Padam
  4. jangan habis masa dok balah ndalam media sosial bazir masa.Fokus kepada asas perjuangan

    BalasPadam
  5. Pemimpin pr banyak cakap dan banyak beri input negatif kepada PR.Pesan TGNA jangan ahli pas banyak mulut yang tidak guna kepada Pakatan.Ingat sapa beri undi kepada kalian.Habis masa jah dok kelahi pasal MB selangor.Serah Kpd Allah S.W.T.

    BalasPadam
  6. Cara ABg Mat Sabu nampak cerdik bagi ulasan untuk kebaikan PR.Lagu ni kita mahu seorang pemimpin walau pun tidak title ulamak tapi cerdik berpolitik.Syabas Abg Mat

    BalasPadam
  7. Yg penting MB tetap orang PR, kalau tak habis lah duit rakyat Sgor diratah siharamjadah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang PR tu hanya nenek jijah sorang je.... ADUN yang lain terlebih BODOH dari nenek jijah

      Padam
  8. kalau rakyat dan negara bertamaddun dswa ialah mb selangor yang baru...!

    BalasPadam
  9. Hehe hehe. ..baca semua komen diatas nmpk sgt tahap kebangangan macai2 SiKetum. Aku agak kalau SiKetum suruh macai2 ni mkn taik maka berebut sakan mrk ni nk melahap.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini