TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

PROGRAM 14 OKT 17

PROGRAM 14 OKT 17

Rabu, 22 Oktober 2014

JIKA BENCI KEPADA ANWAR LEBIH KUAT DARIPADA BENCI KEPADA UMNO, ELOK JANGAN DATANG BERHIMPUN

PAHANG kini menanti kehadiran tokoh reformasi, DS Anwar Ibrahim beberapa hari lagi.  Maran adalah tempat bertuah yang akan menerima kunjungan Ketua Pembangkang merangkap Ketua Umum KEADILAN ini sebelum nasib baik ditentukan oleh Mahkamah Kehakiman Putrajaya pada 28 hb Okt ini nanti.  Pada 25hb Oktober, Anwar akan menyampaikan amanatnya kepada rakyat Pahang bertempat di perkarangan Pejabat KEADILAN Cabang Maran (berdepan stesyen bas Maran) bermula lepas Isyak.


Ramai yang menyatakan mungkin kehadiran tidak seperti sebelumnya kerana kita tahu situasi sekarang sebenarnya bukan baik untuk Anwar melihat limpahan yang datang.  Krisis sesama kita di dalam PR belum pulih terutamanya di antara KEADILAN dengan PAS berpunca dari isu MB di Selangor baru-baru ini.  Difahamkan juga, tiada reaksi positif dari PAS Pahang di atas kunjungan Anwar kali ini.  Kita biarkan saja apa pun pandangan orang ramai termasuk dari PAS tentang Anwar. Mungkin bagi mereka Anwar seorang yang boleh menentang Umno/Bn, dan bukan tokoh reformasi ini saja boleh memperkuatkan PR.  Betul, aku setuju.

Bagi aku, tiada paksaan kepada sesiapa pun untuk datang.  Orang ramai dijemput dan terpulanglah kepada mereka untuk membalas dendam kepada Anwar jika mereka anggap Anwar itu seburuk-buruk insan.  KEADILAN telah mempelawa PAS untuk turut sama di pentas ceramah selain dari wakil DAP.  Apa yang aku faham, DAP telah bersedia untuk bersama.  PAS sehingga kini belum pasti, cuma ada khabar-khabar angin menyebut PAS sambut dingin program ini.  Jika betul, itu hak PAS. 

Aku berpendapat tidak semua penyokong PAS menutup mata untuk mengakui sumbangan Anwar kepada prestasi PR selama ini.  Aku yakin ramai para penyokong PAS akan turut hadir kerana mereka sedar seburuk mana pun Anwar, beliau ada jasanya kepada rakyat.  Di zaman Nabi, orang Yahudi dan jahat kepada Nabi pun ketika sakit, Nabi bertanya khabar juga.  Anwar mungkin tidak seteruk Yahudi itu, tetapi jika masih merasakan perlu berdendam kepada Anwar, itu hak masing-masing.  

Kita mahu kehadiran di Maran seterusnya di Mahkamah nanti walaupun sepuluh orang, jumlah ini hadir kerana nawaitu yang ikhlas.  Puluhan ribu yang hadir tidak bermakna Anwar pasti bebas.  Sepuluh orang yang hadir juga tidak bermakna Anwar akan terpenjara.  Ini semua kuasa Allah.  Kita mesti bersedia menghadapi segala kemungkinan.  Mereka yang rasa sudah kuat dan tidak perlu lagi berjuang bersama Anwar dan rakan-rakan lain, itu hak mereka.  Jangan ada buli.  

Kepada para penyokong PR yang sedar Anwar di sebalik kelemahan atau keburukannya, tidak dapat dinafikan beliau punyai jasa kepada rakyat di negara ini, maka wajarlah kita turun beramai-ramai.  Ini giliran Anwar dan keluarganya.  Apakah ada jaminan kezaliman dan fitnah tidak menimpa kita atau keluarga kita?  

Aku menyeru agar kita merenung sejenak apakah kita berpuas hati jika Anwar masuk penjara?  Jika kita rasa patut Anwar merengkok di dalam penjara, elok kita jangan buang masa untuk hadir.  Tetapi jika kita merasakan di sebalik kebencian kita kepada Anwar atas sebab-sebab tertentu namun kita lebih benci kepada kezaliman Umno/Bn, maka kita harus selamatkan Anwar.  


52 ulasan:

  1. Pas UG mana setuju dgn Anwar kerana dia tahu Anwar adalah halangan utama kebangkitan umno.

    BalasPadam
  2. Selamat ke rumah baru Anwar. Diharap PR menjadi tenang selepas itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau ni memang jenis haramjadah. Kalau orang doakan engkau dan seluruh keluarga kau masuk kandang besi .... apacam. Hidup biar jadi manusia jangan jadi anjing.

      Padam
    2. Apa salah & dosa anon 827 sehingga orang doa dia masuk kandang besi? Apakah kerana mengecam dan membenci golongan pencinta maksiat? Saya sarankan anon 924 yang jangan hidup macam anjing. Gunakan akal anugerah Ilahi sebaiknya dan jangan hanya berfikir pakai nafsu.

      Padam
    3. anon lawan anon.....kah kah kah ...

      sapa benci anwar bermakna dia suka umno..habis citer...

      ABU !!!!

      Padam
  3. PAS TAK PAYAHLA DOK SUSAH PAYAH, PKR BUKANNYA PANDANG PUN PD PAS. TIME SUSAH BARU NAK CARI

    KITA TENGOK SEJAUH MANA KUATNYA PKR... CAKAP SOMBONG

    BalasPadam
  4. Anwar kini menjadi manusia yang tidak berguna dipersada politik negara selepas menzalimi Khalid Ibrahim.

    Di mana rakyat hakim negeri semasa menyingkirkan Khalid Ibrahim?

    Pergi jahanamlah Anwar Ibrahim

    BalasPadam
  5. Seorang manusia yang gagal mengawal nafsu, menguna kedudukan untuk kepentingan diri.

    Kajang move" adalah membazir wang rakyat, memecah belah rakyat, mempratikkan kronisma. Menguna PAS untuk kerjaya politik selepas menghina pemimpin PAS memecah belah PAS dari dalam.

    Kerakusan hawa nasfu- sekarang nak guna rakyat untuk melepaskan diri dari hukuman jenayah?

    BalasPadam
  6. Ditempat kami kalau ada je perhimpunan untuk melawan UMNO atau BERSIH atau untuk membela Anwar dari 1998 lagi seronok rasanya bersama teman-teman seperjuangan pergi ke perhimpunan tersebut dgn 5 atau 6 buah bas yang kami sewa dgn duit kami sendiri...tapi sekarang berbeza sekali tidak seperti dulu, rata-rata teman-teman seperjuangan dah berubah dan kata mereka biar la Anwar ke penjara kali ini....kenapa? Entah la?

    BalasPadam
  7. malas aku nak pergi....

    BalasPadam
  8. KALAU ADA YG TK SUKA ANWAR KERANA ISU MB SELANGR.... INI MEMBUKTIKAN MEREKA ITU PEMALAS DAN TIDAK MAHU MENGKAJI PUNCA ISU ITU.

    bg yg faham bahawa Langkah Kajang adalah usaha menyelamat Selangor dpd jatuh ke BN, mereka sokong anwar.

    ANWAR BERSAMA 2 ADUN PAS ADALAH PENYELAMAT PR SELANGOR. PUNCA KRISIS SELANGOR ADALAH SIKAP KHALID YG DEGIL DAN MEMBELAKANGKAN KEPIMPINAN.

    DSWA bukan nk sgt jawatan MB, tp dia menggantikan anwar yg disabotaj oleh fitnah liwat dpd umno(semoga pemfitnah dibala Allah dgn segera).

    kpd penyokong PR yg masih dangkal memahami isu ini, jgn jadi bodoh, rajin lah sikit mengkaji, ini zaman internet sumber maklumat byk diperolehi.

    adakah kamu pun jd mcm penyokong umno yg malas dan lembab otak?

    Anwar masih relevan dan patut disokong dgn padu. Jika ada parti dlm PR yg dengki dan rasa dibuli, itu adalah hasutan syaitan yg mana kamu tidak sedar musuh sedang menunggu mcm singa lapar apabila PR berjaya dipecah belahkan.

    Selamat PR utk menuju Putrajaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awak telah menggunakan otak dengan salah Rambo.... awak gunakan dengan cara luar tabii... (macam nafsu seks berhala politik anda jugaklah).... awak berfikir dengan nafsu, bukan dengan akal... itulah masaalahnya Rambo...

      Padam
  9. Berjuang melawan parti syaitan yang dikenali tentulah banyak cabarannya.

    Masing2 punya peranan..... Yang salah diperbetulkan.... Yang betul dikemaskinikan....

    Semua patut sokong sesiapa sahaja yang nak tumbangkan amno.

    BalasPadam
  10. amat menyedihkan sampai hari ini setelah isu MB selangor selesai pun masih ada yg bodoh dan buta hati tidak mahu mengkaji apa punca isu MB selangor.

    isu MB selangor adalah tapisan utk kita mengetahui apakah kita ini menyokong ikut2an atau penyokong yg berakal dan ada asas yg kuat dlm menyokong sesuatu perkara.

    bagi yg anggap khalid dizalimi, ini lagi pandangan bodoh. tk perlu jawap lah .... sila dengarkan ceramah isu selangor dpd exco dan adun PAS yg berkaitan.

    jgn malas mengkaji hingga buta hati tak tau menilai mana betul mana salah. akhirnya kembalilah menyokong umno kerana sifat umno masih hidup dlm diri.. iaitu pemalas utk mengkaji.

    BalasPadam
  11. Yer la Rambo kamu ni memang pengkaji yang hebat orang lain tak tahu nak mengkaji. Kamu aje la pergi bagi sokongan kat Anwar ambe dah tak larat. Selamat mengkaji.

    BalasPadam
  12. Akhirnya PELIWAT HaramJaddah, Pukimak 1 Malaysia, Babi Nuar Berahim akan jadi Perdana Menteri PENJARA Sungai Boloh.

    wfAUDIN tAK NAK KASI JUBOQ MASOK JEL BOLEH JADI tIMBALAN mENTERI..

    WAKAKAKAKAKAKKKKKKKAAAAA

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku sebenarnya tak pernah sekali pun menghadiri sebarang perhimpunan oleh PR sejak zaman reformasi ..
      tetapi aku sentiasa mendoakan kejayaan utk PR...juga kesejahteraan utk anwar dan keluarga...

      Padam
    2. semasa anwar dipenjarakan 6 tahun adakah dia meliwat sesiapa dlm penjara? kalau anwar peliwat tegar sudah tentu mudah utk perangkap dia, siap dgn kamera video utk merakam. 6 tahun beb bukan satu masa yg singkat. kalau kaki sex sudah tentu dia tak dapat mengawal dirinya mcm beberapa pemimpin umno/bn yg terkenal. fikirkan

      Padam
    3. Aku rasa kalau siKetum tu dpt peluang abis disuntutnya banduan jambu kat penjara tu. Apa nk buat, sel sorang satu saja. Kesian.......

      Padam
  13. Dulu lain, sekarang lain. Dulu kami berharap, sekarang kami meluat. Hinalah, cercalah, fitnahlah kami lagi sepuas hati kamu dan gerombolan kamu.

    Kami tetap berbangsa melayu, sekali dihina seribu langkah kami menjauhkan diri.

    BalasPadam
  14. Kes Anwar adalah berkaitan dengan keadilan yang merangkumi kehidupan individu dan juga hak asasi manusia.

    Oleh itu yang diperlukan adalah sokongan dari rakyat yang prihatin dengan apa yang ditanggong oleh Anwar Ibrahim.

    Sebenarnya ahli PAS tidak perlu turun memberi sokongan pada Anwar kerana semua orang tahu ahli PAS sudah keletihan melayan kerenah "Langkah Kajang".

    Biarkan ahli PKR menguruskan pemimpin mereka yang bakal dipenjara. Bila tiba masa presiden PAS dibicarakan dalam mahkamah atas fitnah pil kuda, biarkan ahli PAS menguruskan moral pemimpin mereka pula.

    Pakatan Rakyat hanyalah sebuah gabungan ilusi yang mempunyai peraturan bersetuju untuk tidak bersetuju... sama ada PAS, PKR, DAP ada atau tidak berada dalam Pakatan Rakyat adalah satu kebebasan untuk tidak bersama dan bersatu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kehebatan dan keistimewaan yang PAS dapat jika tidak memberi sokongan pada Anwar Ibrahim ?

      PAS perlu membuktikan bahawa mereka memang tidak memerlukan khdimat Anwar Ibrahim lagi....

      Padam
  15. Setelah program menyentuh anjing di Selangor Ahad lepas mendapat pujian dari pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, kini timbul persoalan bilakah agaknya program seumpamanya, tapi kali ini melibatkan babi pula nak diadakan?

    Bagi kesedaran tentang anjing saja tak cukup, perlu beri kesedaran tentang babi juga kerana kedua-duanya tergolong dalam kategori yang sama - najis berat, kalau tersentuh perlu disamak.

    Apatah lagi, ada kategori babi ini yang dijadikan orang binatang peliharaan, dipeluk, dibelai dan tak kurang yang dipakaikan baju, letak reben dan yang seperti itu.Penganjur serupa yang mengadakan program sentuh anjing ini, perlu mengadakan program sama membabitkan babi pula kalau betul tujuannya nak beri kesedaran kepada orang Islam seperti mana yang didakwa sebelum ini.

    Kita pun nak tahu berapa ramai orang Islam di Malaysia ini yang sanggup nak bercium mulut dengan babi seperti mana mereka bercium mulut dengan anjing Ahad lepas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diharapkan selepas menyentuh anjing akan ada pula program menyentuh babi yang akan ditaja oleh mahlok haramjadah "Tanpa Nama 9:18 PTG"
      He.he..he..

      Padam
    2. Bagus tu 10.06PTG..... Kalau ada program sentuh babi kamu join la ye...kucup mulut dgn babi......

      Padam
  16. SURUH NUAR TAJA SEBELUM DIA KE SG BULOH

    BalasPadam
    Balasan
    1. tarantula11:31 PTG... kamu juga diantara pencacai dari parti lubang taik menyamar dalam pelbagai bentuk bila mencadang kan sesuatu guna kepala lutut.

      Padam
    2. 11.51, lu lg x berotak.tarantula tu menyindir.malang manusia otak kat kepala lutut x paham maksud kiasan

      Padam
  17. Liwat tu satu penyakit sex. Juga penyakit berselera pd kaum sejenis. Sesapa saja bole mengidapi penyakit ini. Imam, tok kadi, guru, menteri sesapa saja. Tanya lah org2 mcoba bagaimana selera Anwar.

    Anwar tu maksum ke, suci bagaikan bayi baru lahir? Bukti dan mangsa dah ada. Kalau dah disabitkan dan di jatuh hukum, itu lah yg terbaik baginya juga bagi rakyat. Rakyat tidak memerlukan org berpenyakit songsang spt nya utk memimpin negara.

    Rakyat dah jemu, meluat dan menyampah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama12:24 PG
      Kamu memang bodoh, bebal, kalau bertanya Anwar tu maksum ke Anwar tu maksum ke, suci bagaikan bayi baru lahir...

      Dan kamu dilihat terlebih bangang lagi bila kamu menyokong bukti dan mangsa palsu...

      Pertanyaan itu sama seperti bertanya pada bapak kamu sendiri ...benarkah dalam sejarah bapak memantat tidak pernah meliwat jubur emak ?

      Memang... Rakyat dah jemu, meluat dan menyampah cerita bab liwat Anwar kerana bukti dan mangsa yang disediakan adalah palsu . he..he..he..






      Padam
    2. Anon 12.51 sorang lg penjilat tegar kena kencing oleh SiKetum AlJuburi direct dlm tekak dia.

      Kihkihkih......

      Padam
    3. macai detected. tak ada hujah apa2. cuma pandai mengata.

      Padam
  18. MARI KITA BERAMAI RAMAI KE MARAN DAN NASIHATKAN ANWAR BIN IBRAHIM SUPAYA SEGERA BERTAUBAT SEBELUM MALAIKAT MAUT MENJEMPUT BELIAU....TAKBIR!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau boleh jangan lah cerita sangat pasal si KETUM buntut hitam ni. Seolah-olah kita bagi promosi tahap gred A pada dia. Aku sebenarnya menyampah.Aku nak kau utarakan permasalahan rakyat macam aku ni. Masa cuaca panas tempoh hari, hingga ke hari ini pun aku rasa, aku ada pasang alat penghawa dingin di setiap bilik tidur utk keselesaan aku sekeluarga.Apa yang aku hairan, dulu sebelum bill naik, aku bayar paling mahal pun dalam RM50.00 tapi lepas bill naik, jadi dalam lingkungan RM70-RM100 sebulan. Lepas pasang alat penghawa dingin, aku terkejut bill datang bulan-bulan dalam RM200-RM250 sebulan!!!!!

      Padam
  19. Satu rombongan pemimpin PKR yang berjumpa Azmin di Bangunan SUK baru-baru ini terkejut apabila Azmin Ali tidak memberikan respons positif dengan kempen mendapatkan keadilan kepada Anwar Ibrahim.

    Bahkan Azmin Ali juga dikatakan telah mentazkirahkan rombongan tersebut tentang keperluan manusia INSAF dengan kesilapan lalu dan tidak mengulanginya lagi.

    Azmin Ali juga turut bercakap tentang membezakan kesilapan sendiri dengan kesilapan parti. Malah mengingatkan anggota-anggota rombongan tersebut dengan kenyataan, Allah Taala tidak menjadikan taubat nasuha sebagai perkara main-main. Menurutnya lagi, tiada seorang pun pemimpin yang lebih besar daripada harakah perjuangan. PKR juga menurutnya perlu berubah daripada person-centric kepada 'perjuangan-centric'.

    Tu diaaaa....rakan baik lebih mengenali siKetum alLahanati...yg masih dok agungkan siKetum adalah penjilat tegar otak kepala lutut yg ramai kat dlm blog nie.

    BalasPadam
  20. BETULLLLLLL

    PENYOKONG BANGANG JA YG BANGANG TAK RETI BAHASA

    BalasPadam
  21. anwar dah meliwat, bukti cukup, orang yang kena liwat dah membuat laporan, jadi apa nak gadoh gadoh,..kalau anwar jahat terima lah hukuman dia..apa bodoh sangat nak protect dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. azizan mangsa liwat boleh dipercaya ka? saiful digambarkan(ada bukti) sambil tersenyum melambai pada jurugambar. mcm ni ke mangsa yg baru kena rogol

      Padam
    2. Habis tu nk buat mcm mana. Menjerit sambil hentak kepala kat dinding?
      Jadi kalau Saiful bikin camtu sahlah siAlJuburi tu merogol?
      Pi jilat la Macai.

      Padam
    3. kau pernah tgk mangsa lepas kena rogol senyum? ada otak? banyk betul macai macai banggang berkomen di sini

      Padam
    4. Kepala hotakkk lu 11.43ptg.
      Insiden dia di liwat oleh aljuburi tu berlaku bbrp tahun lepas la ngokkk.
      Yg dia senyum tu baru ni.
      Kau nmpk ke dua senyum lps dia DILIWAT OLEH SI ALJUBURI???

      Bangang haramhadddaahhh si 11.43 ni.

      Pasal byk kucup mulut dgn anjing agaknya. ...hahahaaaa

      Padam
  22. Ahli pas semua jgn turut serta....siapa2 yg hadir memang diaorg paling bongokkkkkk...

    BalasPadam
  23. macai PAS jangan tak hadir...tadah bontot dulu dekat siketum sebelum nuar masuk penjara. Bongok orang dah caci maki macam macam dekat parti hangpa masih sanggup jilat jubur peliwat. khakhptuiiiiih...

    BalasPadam
  24. Kpd puak2 otak kepala lutut. Ko himpun 100 ribu org pun kalau dah salah masuk dlm jugak. Ingat korang kalau himpun ramai2 terpekik lolong sambil guling2 anwar ketum tu boleh lepas ke. Cium bau kentut aku la.

    BalasPadam
  25. di malaysia, masalah sosial dari sudut islam dan krisis keyakinan agama mula membiak kuat.

    ia makin kuat berlaku  sejak anwar ibrahim tak dapat jadi pm. itu je punca utama. dia menghasut melayu untuk jadi rosak.kerana anwar tak dapat jadi perdana menteri, dia mengambil jalan menongkah arus.

    dia mengajak melayu melawan status quo islam. dia mengajak melayu melanggar hakikat sosial masyarakat melayu.hasil pemecatan sejak 15 tahun lalu, gerakan menyerang islam secara halus dan terbuka telah dilakukan.apa kita masih lupa akan kenyataannya yang secara terbuka meyokong pemurtadan lina joy ?

    persetujuan beliau ini adalah memberi signal harbi dan munafik untuk mulakan langkah.banyak kelakukan masyarakat melayu sekarang SEDANG MENGUNDANG MURKA ALLAH SWT.

    BalasPadam
  26. Anwar Ibrahim bayangan dajjal???

    BalasPadam
  27. Ulang siar....Posting terbaik bulan ini. Luahan hati rakyat marhaen yg ditipu siKETUM:

    Tak kira la kat mana pun...maran ke marang ke...rakyat dah jelak dan nyampah. Kamu bikin onar kamu selesai sendiri la. Jgn nk heret rakyat dlm masalah kamu. Keadilan utk Anwar??? Kami rakyat marhaen menuntut keadilan utk kami dlm peningkatan kos sara hidup. Kami sokong PR atau PKR bukan utk keadilan kamu. Jgn sampai PRU14 nnt rakyat berpaling tadah dan kembali menyokong BN.Kalau dah ditakdir kamu habiskan sisa hidup kamu kat dalam disebabkan onar kamu sendiri. ..masukla diam2 dan jgn nk libatkan kami. Kami dahagakan pejuang yg sebenar nya bersih, amanah bermoral dan mengutamakan agama bangsa dan negara.

    I rest my case my loard....hehe...tiru mcm Mosibatsabit siGay tua macai PKR

    BalasPadam
  28. Anwar u re a sinfu person. And you hve done alot of damage to the country and "Anwar harus bertaubat" Dont think the rakyat is stupid.Kamu dah tua dah nak mampus eloklah bertaubat dan cuba redeem the mistake u hvae done tkut nnti nak bau syurga bukan kata nak masuk syurga pun tak dapat. Youre 68 now and you may kick the bucket anytime from now or maybe u can be healthy only few years to come.so repent. So is your wife..all the same shd repent. She is abetting all along and lying and a hypocrite. Takkan lah bini tak terbau langsung perangai buruk kamu...masyaAllah.. Cukuplah nuar.cukup lah.

    BalasPadam
  29. Politik sekular tak kemana Islam sedang berkembang pesat diseluruh dunia termasuk Malaysia.
    Dengan kelahiran Cina yang rendah, penghijrahan dan juga conversion kepada Islam, DAP akan bungkus dalam masa beberapa tahun ni. Diorang pun tahu hal ini. Islam kalau tak menang sekarang pun insyaALLAH dalam sedikit masa lagi Islam akan jadi peneraju di bumi Malaysia ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya tuan. Kami setuju dan harap pekara ini berlaku secepat mungkin.

      MASALAH NYA ADALAH MASIH RAMAI PECACAI PKR OTAK KEPALA LUTUT YG TAK RETI BAHASA DAN MASIH NK BERSEKONGKOL DGN DAPigs DAN MASIH NK MENGAMPU SIANWAR KETUM TU

      Padam
  30. Memng masalah besar Anwar n family ni....saya tak tahu samada nak menyampah atau nak marah....atau nak kasihan

    BalasPadam
    Balasan
    1. buang masa je layan aljuburi dgn segala mcm macai otak kepala lutut tu.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini