TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Sabtu, 25 Oktober 2014

PROGRAM ANWAR DI MARAN MALAM INI, SIAPA SANGGUP SUSAH BERSAMA?


MARAN, Pahang adalah destinasi Anwar Ibrahim seterusnya malam ini (Sabtu - 25/10/14).  Orang ramai dijangka memenuhi perkarangan Pejabat KEADILAN Cabang Maran yang berhadapan dengan Stesyen Bas Maran untuk mengikuti apakah amanat yang bakal disampaikan oleh Ketua Pembangkang ini sebelum beliau menyerahkan kepada takdir samada beliau bakal menjadi penghuni di penjara Sg Buluh lagi.

Di tengah-tengah budaya fitnah yang semakin berleluasa di negara ini yang bukan saja menimpa Anwar, namun terlebih dahulu Mat Sabu pernah menjadi mangsanya.  Mat Sabu bukan saja difitnah berkhalwat di sebuah hotel, namun terdapat audio perbualannya bersama seorang wanita telah dijaja untuk menjatuhkan nama baik Presiden PAS itu.  Video Setiausaha Agung PAS, Hj Mustafa Ali yang bukan lagi hitam putih bahkan begitu terang suara yang dirakam kononnya itu suara Mustafa Ali, juga turut dijaja untuk menjejaskan nama baik pemimpin kanan PAS itu.  Terbaru, entah mengapa Ustaz Azhar Idrus pula menjadi sasaran.  Video fitnah terhadap beliau juga kini hangat diperkatakan.

Ertinya apa?  Ertinya rejim bangsat itu tidak pernah merasa takut dengan dosa.  Rejim ini tidak pernah menyesal apa yang telah mereka lakukan.  Anwar tidak lagi menghairankan paling kerap difitnah.  Fitnah terhadap Anwar tiada siapa pun di negara ini khususnya mungkin di dunia ini amnya boleh terjadi.  Anwar ejen Amerika, Yahudi, Israel, kaki main betina, jantan dan berbagai lagi.  Mereka tidak mampu untuk berdepan dengan tokoh reformasi ini secara berdepan dan berhujah jauh sekali untuk berdebat.  Jadi, tidak pelik Anwar menjadi mangsa yang paling hebat dikenakan.  

Pada 28hb Okt ini nanti nasib Anwar akan diputuskan di Mahkamah Putrajaya.  Program di Maran ini adalah sebagai momentum untuk mencetuskan kesedaran rakyat untuk terus melawan kezaliman. Bukan untuk Anwar saja, tetapi fitnah ini juga berlaku kepada pemimpin PAS dan DAP.  Bezanya Anwar dibawa ke mahkamah berulangkali kerana Anwar adalah musuh nombor Wahid kepada rejim. Aku malas mahu fikir mengapa dikatakan sahabat kita tidak lagi seperti dulu apabila Anwar ingin dipenjarakan.  Terasa juga dihati, apakah ini hasil tarbiyyah dan peninggalan Almarhum Ustaz Fadzil?  Hati mana tidak terasa apabila diberitahu tiada sesiapa pimpinan PAS dari Pahang yang mahu sepentas dengan Anwar malam ini.  Aku memujuk hatiku...bersabarlah.

Aku sendiri berusaha menghubungi dua tokoh PAS Pahang yang dulu agak rapat denganku untuk bertanyakan adakah mereka sudi untuk sepentas dengan Anwar?  Mesej aku tinggal mesej dan langsung tidak berjawab.  Setidak-tidaknya jawablah mesej aku dan beritahu tidak dapat hadir atas komitmen lain.  Aku sedar parti mereka kuat.  Aku tahu mereka sebenarnya dapat mesej aku kerana sebelum ini aku sering mesej mereka berkaitan program parti.  Tapi kali ini tidak.  Sedih juga rasanya sampai tahap itu yang dilakukan kepada kami.

Namun ianya tidak melemahkan semangat.  Kami sudah tidak kisah lagi berapa ramai yang boleh hadir kerana kami tahu seawal reformasi dulu pun berapa kerat sangat yang sanggup berjuang.  Namun semakin lama rakyat sedar sehingalah gelombang reformasi begitu menggerunkan rejim di suatu ketika.  Di Maran malam ini seterusnya di Putrajaya nanti, usahlah berduka jika kita kehilangan kawan yang sanggup susah bersama.  Kita harus akui, mereka sudah kuat sekarang.  Kita perlu berdiri sendiri mulai dari sekarang.  Nasib kita baik, kita ada rakan yang partinya bukan parti Islam bahkan pemimpin mereka kebanyakannya Non Muslim yang sanggup bersusah bersama.  

Mungkin bersama kita memperjuangkan nasib Anwar sebagai model kezaliman yang berlaku adalah tidak "syarie' pada mereka.  Sebab itu aku rasa mereka ada dalil dan nas untuk tidak mahu libatkan diri.  Terpulanglah, kita tidak mahu dianggap 'membuli' mereka.  Namun aku yakin tidak semua yang boleh terima tindakan memboikot program Anwar malam ini.  Ada yang berfikir seteruk atau selemah mana pun Anwar, tokoh ini banyak membantu mencorakkan situasi politik di negara ini.  

42 ulasan:

  1. Teruskan perjuangan. Kami di kejauhan akan tetap mendoakan yang terbaik untuk DSAI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya kami juga doa yg terbaik. Yg terbaik adakah jalani lah hukuman you diam2 dan jgn libatkan rakyat.

      Padam
    2. Duduklah di sana dengan amang. 5 taung aje

      Padam
    3. Saya doakan supaya Masok Penjara Sg Buloh, Mati lah kat Dalam Penjara Sg Buloh.

      Padam
  2. KONONNYA SEMUA FITNAH, SEMUA ZALIM, KERAJAAN ZALIM, UMNO JAHAT

    PKR MULIA SEMULIA-MULIANYA - KONONNYA

    AKHIRNYA ALLAH MEMBUKA HIJAB DAN PAS BUKA MATA SELAMA INI DOK JADI BARUA PKR

    TERHEGEH-HEGEHLA PKR MINTA SOKONGAN PAS, MASA TAK PERLU, DIHANTAM, DITENYEH, DIKUTUK, HARI INI.....BARU TAU LANGIT TINGGI KA RENDAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro. Itu namanya reverse saikologi. Puak ni akan bikin onar dan kemudian tuduh pihak lain yg fitnah. Ini strategy mrk dari dulu dan rakyat kini dah sedar termasuklah aku.

      Padam
  3. Alasan yang diberikan oleh Timbalan Pengarah Human Rights Watch bagi Asia, Phil Robertson untuk menyerang undang-undang Malaysia terutama pada undang-undang membabitkan liwat seperti Artikel 377, yang menurutnya bertentangan dengan standard undang-undang antarabangsa yang telah diterima secara meluas, sememangnya jelas menghina Islam, Melayu, Bumiputera, Malaysia dan ketamadunan manusia!

    Dia turut mempersoalkan yang Artikel 377 Kanun Keseksaan telah digunakan sebanyak tujuh kali semenjak tahun 1938 di mana empat daripadanya membabitkan Anwar Ibrahim. Kedengaran seperti zalim sangat tetapi apabila diperhalusi, Timbalan Pengarah Human Rights Watch bagi Asia itu mahu Malaysia mengiktiraf perbuatan liwat dan menganggapnya sebagai satu ketamadunan kerana telah diterima oleh dunia.

    Terang dan jelas sekarang, maka tidak hairanlah mengapa beria-ia sangat golongan LGBT menyokong kuat Anwar Ibrahim sambil berusaha menarik golongan Islam konservatif dan ortodoks melonggarkan pegangan agama kerana menurut mereka, agama perlu diperbaharui dan dimodenkan seperti menggalakkan orang Islam memegang, memeluk dan mencium anjing selain berhujah bahawa golongan LGBT perlu diberikan hak kerana mereka juga adalah manusia dan setiap manusia mempunyai hak untuk mengamalkannya!!!

    BalasPadam
  4. Komen kat atas dari otak yg penuh tahi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa la kamu 10.45PG. Siapa yg mkn cili dia la yg terasa pedasnya.

      Agak2 nya lah. Otak sapa yg beku penuh tahi?

      Padam
    2. otak ko la

      Padam
    3. TN 1.32PTG. Ya kami setuju. Otak TN19.45pg penuh tahi.

      Padam
    4. otak ko pun sama

      Padam
  5. Di kejauhan ini juga kami sentiasa mendoakan agar Bang Nuar cepat2 menjalani hukuman ..kali ni biarlah lebih lama dlm tirai besi tu ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku doakan ko mampooos taun ni 1.32

      Padam
    2. Hei badigol,,, camne doa tu blik kat ko...ko yg mmpus du...apa mcm?

      Padam
  6. doa cam ni menyalahi amalan berdoa. tak kemana pun doa cam nih. salah hemat balik kat diri atau keluarga sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. wakakaka...

      Bodoh banggang bahalul...

      1:34 Bila kena Kat Hang oooh tolak balikk..

      Haram Jaddah Sial Mok Bapok Kau...beranak kan kau memang sial

      Padam
  7. Tak sabar rasanya .. aku sllu mendoakan semoga DSAI akan mendapat yg terbaik... Teruskan perjuanganmu.. ajaklah penyokong2 mu berguling2 atas jalanraya. Semoga kali ini akan dpt duduk lebih lama dalam tu ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku doakan ko mampooos taun ni 1:42

      Padam
  8. Syed Adzmi yang lembik dan tergedik-gedik juga telah menyarankan agar para peserta yang kebanyakannya perempuan Melayu bertudung, memadamkan gambar-gambar mereka di Facebook selain meminta maaf kerana kesukaran yang sedang mereka hadapi sekarang.

    Sebelum ini, MAIS telah menafikan memberikan kebenaran kepada Syed Adzmi untuk menganjurkan umat Islam memeluk, membelai, mencium dan membela anjing tanpa sebarang keperluan, berbeza dengan penipuan oleh Syed Adzmi konon-kononnya program yang dianjurkannya telah diberikan kebenaran oleh Majlis Agama Islam Selangor.
    Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim pula seperti dijangkakan, memandang ringan perkara itu dengan mengejek dan menyindir mereka yang menentangnya sambil berkata dalam ceramahnya di Permatang Pauh dua hari sudah, banyak perkara besar lain yang boleh ditentang oleh umat Islam, bukannya bab menyentuh anjing.

    Majoriti ulama Malaysia yang berpegang kepada Qaul Ashah, Qaul Azhar Ashhab Al-Syafie, Qaul Sahih dan Qaul Rajih Mazhab As-Syafie, menyeru agar penganjur, peserta dan penyokong program 'PEGANG ANJING' itu bertaubat.

    Mazhab As-Syafie adalah mazhab rasmi Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila ada perselisihan baliklah pada Quran dan hadis. pasal anjing kalau kering ada sebut kat Quran.

      Baliklah pada Quran dan hadis.

      Padam
    2. Asalkan apa saja yg disokong pemimpin mrk maka puak penjilat tegar akan cuba nk halalkan dgn tafsiran sengkek mrk. Maka itu sbb mrk digelar haramjadah.

      Padam
  9. lawan ttp lawan sampai menang ds..Allah sentiasa bersama mu demi rakyat....!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Demi maruah agama Islam, Allah swt telah pun menunjukkan yg benar mengatasi yg bathil. Yg tersirat telah pun tersurat. Sepandai pandai Anwar melompat akhirnya jatuh kedalam kandang besi jua.
      Kami doakan yg terbaik utk mu Anwar.

      Bertaubatlah.

      Padam
    2. 2:36...anda bukan malaikat. Anda tak tau pun apa sebenarnya yang berlaku. Politik penuh tipu muslihat. Hanya 3 sahaja yang tahu pasti. Allah, Anuwar dan Saifol. Selain 3 itu, semuanya fitnah, termasuk ko

      Padam
    3. aku walaupun 1000 kali tak suka anwar tapi tak sanggup untuk sebarkan berita yang aku tak nampak tentang anwar.

      video??
      Aku ada tengok transformer. Transformer boleh terbang dalam masa 1 jam 50 minit! Tangan putus boleh cantum balik. Kepala putus boleh sambung semula. Hebat kan transformer.....setakat video biasa non colour, tak ada masalah beb.....

      Padam
    4. 3.44 PTG. KO SAKIT KE

      Padam
  10. TanpaNama 3.40ptg....klau camni la cara pemikiran kamu, maka segala jenis perogol peliwat akan bebas sbb hanya tuhan dan mangsa mrk saja yg tahu.

    Itu sbb diadakan pendakwaan, pembelaan motif bukti dan penghakiman. Didalam perundangan sivil, jenayah termasuk hudud dan qisas diperincikan mengenai itu.

    Nmpk nya kamu juga tergolong dlm golongan penyokong berotak dikepala lutut. Sekian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bang, jgn dilayan spesis pkr ni.mrk jnis angguk ikut apa sja kata ktua mrk.klau siKetum bilang cium mulut anjng xsalah, bekokok la mrk cium anjing xharam.

      Padam
  11. kalau anwar bersalah dan pendakwaan benar kenapa anwar nak bercakap di um pun tak dibenarkan? ada pepatah melayu : "berani kerana benar......" sebab sebenar ialah :

    umno : nc, jgn benarkan program anwar
    nc : baik bos. saya dengar dan saya patuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jwpn nya mmg ketara. Tp kita tak harap pengikut otak kepala lutut tahu:

      Utk mengelakkan SiKetum dari terus melontar fitnah, memburukan kjaan dgn pmbohongan spt dia menipu di forum luar negara, dan merosakkan pemikiran rakyat dgn kefahaman liberal dan songsangnya.

      Ada faham ka cai????

      Padam
    2. habis kerajaan tak pernah bohong, fitnah. maksum gitu. 8:33 mmg macai banggang sejati

      Padam
    3. Hehehe....marah nmpk 10.33?
      Kjaan mmg byk juga menipu rakyat. Tp kjaan BN tak meliwat atau menghalalkan yg haram. BN tak pegi luar negara memburukkan rakyatnya walaupun ada rakyatnya yg memburukkan kjn.

      Hehe..kjaan jugak tak menyokong pesta bahlol spt pesta peluk anjing, mcm siKetum dgn anaknya tu....

      Hehehe....10.33 jgn marah sgt la yaa...tak lama lagi pojaaan hati mu akan check in Hotel California sg buluh.....

      Padam
  12. Solidariti untuk TG Hj Hadi, tak akan sokong PKR lagi buat selama-lamanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Parti Kencing Rakyat gone case.

      I rest my case my Loard (tiru mosabit mosibat)

      Padam
  13. Fuhhh ramai betul kat Maran dgr ceramah Anwar. Ada dlm satu ribu org lebih skit kot. Duduk bersantai sambil memamah jagung bakar dan kueh apam mini. Sekitar pejabat PKR bagaikan pesta. Ceramah oleh Anwar ditunggu tinggu. Penonton bersorak apabila Anwar muncul dgn gaya dan karismanya yg tersendiri, anugerah tuhan. Segala hujah dan tekanan beliau disambut dgn teriakan reformasi oleh hadirin, sehingga selesai pidato beliau.

    Rata2 penduduk Maran serta penjaja berpuas hati dgn pertunjukan tersebut dan mengharap lebih byk program hiburan sedemikian dirancang dan dilaksanakan oleh PKR diPekan Maran.

    Sekian lapuran terus menerus dari tapak Pesta Hiburan Ketum Malam Minggu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...terbaek bro....!

      Padam
    2. Anon 11.19 jgn nk kelentong. Aku tgk l/kurang 500 org je yg hadir. Tu pun aku tgk byk plet kereta luar. Org maran tgk bola siaran terus menerus JDT lwn Felda. Nk tgk sapa lwn Phg final nnt. JDT menang aggregat 6 : 5. Phg lwn JDT beb.

      Apa klass kita org nk dgr ceramah Anuar beb..

      Padam
    3. Ehh...ada jual jagung bakar ke tadi. Alamak miss la feveret aku...kihkihkih

      Padam
  14. :-p aku ingat fauzdin yg lapur tadi...

    BalasPadam
  15. Kami tak sanggup lagi di kencing oleh PKR. parti dan pemimpin kami dituduh dihina difitnah. Ulamak kami digelar dgn berbagai gelaran.

    Bila ketua kamu dtg, pandai pulak kamu terhegeh hegeh nk kami datang. Bila pemimpin kami menolak, pandai pulak kamu berasa hati dan tersinggung.

    Maaf ya...kami sudah mengenali siapa dan apa PKR ini.

    BalasPadam
  16. PKR BABI….kah kah kah….babi PKR kah kah kah

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini