TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

PROGRAM 14 OKT 17

PROGRAM 14 OKT 17

Ahad, 26 Oktober 2014

ANWAR DI MARAN MALAM TADI, TAYANGAN SKRIN BOLA TIDAK JEJASKAN SAMBUTAN

SEKITAR Stesyen Bas Maran gelap gelita, tandas dikunci termasuk madrasah juga.  Tidak seperti lazimnya hanya kerana malam tadi Anwar datang berceramah di perkarangan Pejabat Cabang KEADILAN Maran yang bertentangan dengan stesyen bas tersebut.



Di tengah-tengah bandar Maran beberapa meter sahaja dari tapak ceramah, ada skrin gergasi disediakan bagi menayangkan perlawanan bola sepak Separuh Akhir 2 di antara JDT menentang Felda Utd.  Ini semua mulanya merisaukan aku kerana tentunya program ceramah Anwar pada waktu yang sama tidak akan mendapat sambutan, apatah lagi Maran memang terkenal kubu Umno terkuat di Pahang.  Tiada satu pun Kerusi dun di Parlimen Maran diwakili oleh PR.  Kuatnya Umno di Maran. Aku merasakan jika kehadiran mencecah 500 orang pun kira sudah cukup bertuah.



Alhamdulillah, program malam tadi di luar jangkaan.  Dianggarkan sekitar dua ribu orang yang hadir yang kebanyakannya lebih suka berada di dalam tempat duduk di stesyen bas yang kebetulan bertentangan dengan pentas ceramah.  Meskipun gelap di situ, namun rasanya orang-orang Maran memang selesa berada di kawasan gelap.  Maklumlah, masih ramai yang takut menunjukkan wajah mereka.   Apa yang penting mereka hadir juga untuk mendengar amanat dari Ketua Pembangkang, DS Anwar Ibrahim sebelum beliau ditentukan samada bebas atau tidak dari pertuduhan liwat II pada 28 dan 29 Okt ini nanti.



Paling menarik Adun dari DAP dan Pas juga turut hadir.  Adun DAP dari Mentakab, YB Tengku Zulpuri yang juga Ketua Pembangkang Dun Pahang berucap agak bersemangat dari biasa.  Mewakili PAS adalah Adun Semantan, YB Syed Hamid.  Meskipun sebelum ini diberitakan PAS agak liat untuk turut serta dalam program ini, namun aku yakin tidak semua pemimpin dan Adun PAS serta para penyokong mereka jumud.  Mereka tahu musuh mereka yang sebenar Umno/Bn kerana parti inilah yang banyak menyusahkan rakyat dan banyak menzalimi rakyat dan PAS sendiri kerap kali menjadi mangsa rejim tersebut.  Amat bodoh sekali jika kerana sesuatu isu, maka PAS ingin menjauhkan diri dari PKR apatah lagi di Pahang hubungan PKR dengan PAS tiada yang kontroversi.

Masakan kerana suara dua tiga orang jumud di Terengganu atau di Pahang yang ingin membalas dendam kepada PKR maka mereka bersama dengan Umno untuk memusuhi PKR?  Mungkin PKR ada buat silap, tetapi adakah PAS tidak pernah silap selama ini?

Atas sebab itulah maka Adun Semantan, YB Syed Hamid beranikan diri untuk hadir dan berada di pentas utama.  Aku harap YB ini tidak di'barua'kan atau dianggap "Anwarisme".  Aku sedar ada yang mahu lihat program malam tadi gagal kerana mereka ingin tunjukkan bahawa PKR tidak akan mampu berdikari tanpa mereka.  Alhamdulillah, ramai ahli-ahli PAS dan penyokong-penyokong PAS yang hadir kerana tidak semua bodoh-bodoh belaka.  Harus diakui bukan semua di dalam PAS ingin bermusuh dengan DAP ataui PKR.  Bukan semua mempunyai fikiran seperti dua tiga orang itu. Terima kasih kepada mereka yang hadir.

Anwar berucap lebih kurang satu jam selepas YB Rafizi berucap.  Rafizi banyak menerangkan tentang mengapa rakyat perlu bangkit menentang rejim yang zalim ini.  Aku harap selepas ini di dalam program Anwar seterusnya di Melaka dan Johor, akan ada pimpinan utama yang lain khususnya dari PKR tampil di pentas bersama Anwar.  Mereka perlu tunjukkan mereka adalah pimpinan pelapis sekiranya Anwar terpaksa merengkok di dalam penjara.  Jangan terlalu banyak berehat di kawasan masing-masing sahaja.  

Tahniah Cabang Maran, tahniah PKR Pahang.  

32 ulasan:

  1. Program buang masa - bukankah Anwar pernah berbohong dengan langkah kajang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. woitt...rasabun...

      apa yg anwar bohong..

      dia kata nak tanding di kajang..dia akan jadi mb selangor..

      tak aleh2 gang ko percepatkan kes rayuan sifool..maka dia di jatuhkan hukuman penjara 5 tahun...

      maka terpaksalah diganti dng wan azizah..

      kemelut terjadi...siapa cipta kemelut??..kemelut di cipta oleh ORANG YG PALING TAKUT DENGAN ANWAR....
      siapa dia??
      tak lain tak bukan orang kesayangan ko la...yg ada keris telanjang tuuu...

      aku tak kata kawan ko ko bangang atau haramjadah atau barua tauuuu..jangan ko terasa pulakk..

      kah kah kah kah kah kah

      Padam
    2. Kah kah kah....mosabit mosibat sekali menyondol masuk. ..asal apa saja isu kemelut yg kena btg idung sendiri akan disalahkan org lain.

      Go fly kite la mr Gay...

      Padam
    3. hoi mangkuk ras abu, kita sekarang bukan masanya bercakap pasal bohong atau tidak tp yg penting macamana nak hapuskan amno yang semakin teruk bermaharajalela menekan dan membohongi rakyat. Kamu ras abu umno totok memang hati kamu telah hitam utk menilai mana yang benar mana yang salah...kerana pencacai taik seperti kamulah maka pemimpin amno berani naikkan harga minyak dsb..bongokkk

      Padam
    4. Hihih sabar bang bwk istifar.. umno bohong ye bang...itch itch itch...jahat umno kan bang.
      Tapi Anwar Ketum pun papa jahat kan bang. ..lg dasat bermuka muka...sampai muka pun dah cengkung mcm zombie. ..hihih. .
      Lps tu kan bang. ..dia bersengkokol dgn DAP kan bang utk perjuangkan idealisma liberal.
      Apa faham ke bangggg....atau abg ni sibuk dgn hal2 taik je ..hihih

      Padam
    5. 10:47...
      Umno pun sama. Lagi teruk. Kerjasama dgn mca (tolak hudud jugs), kerjasama dgn gerakan (tuduh melayu pendatang); dengan Mic (bising pasal korban).

      Elok umno keluar dari bn.

      Padam
  2. Pihak PAS yang tidak hadir itulah sebenarnya yang bijak. Yang hadir tu sebenarnya PKR yang menumpang PAS. I hope after they all go back to PKR and daPIG

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang Pas yg hadir mlm td adalah manusia bijak dan ada hati perut tk mcm satu dua kerat pemimpin Pas ganu yang hanya pandai cakap tapi sebenarnya agen amnoporno...aku dh 30 tahun lebih ahli Pas tegar pun dpt rasakan puak2 nilah sebenarnya yang bergerak secara halus untuk menghancurkan pas...Kalaulah Ust Fadhil Nor masih ada...isshhh...ishhh Al_Fatihah untuk almarhum ustaz.

      Padam
    2. Nak salahkan pas jugak?
      Pergi jalan laaa

      Padam
    3. Alahai abg muhid penisbara...org UMNO pun ramai jugak semlm...ya la kan...sebagai mengisi masa lapang dgn hiburan mlm minggu...Hihihih. ..
      30 thn bang yaaa...lama betul bang ya...patut nya kepala hotakk abg tu faham...jgn libatkan arwah2 dlm soal2 duniawi ya bang...

      Melainkan selama 30 tahun ni abg letak otak abg kat kepala lutut..

      Hihihih. ..jgn marah ya pokcik muhid penisbara

      Padam
    4. 10:54 ni org umno karat.
      Bahasa org umno senang nak kenal.
      Org Pas tak cakap lucah dan kotor
      Klu bahasa cam tu memang umno atau umno menyamar pas. Atau umno menyamar keadilan.

      Padam
    5. Alahai kesian abg 11.05 kat atas ni.....abg ingat semua org yg bg komen ni org berparti ya bang. ...

      Ish ish ish. ...otak abg pun letak kat kepala lutut ya bang....hihih

      Padam
    6. Macai umno memang terkenal kaki fitnah la. Nama Penabara pun boleh tukar jadi penisbara. Tu baru macai tahap rendah. Cuba bayangkan kalu macai umno tahap tinggi....video lucah pun bole buat

      Padam
    7. 11:13...macai umno x akan mengaku macai. Tapi bau badan kita boleh kenal. Taktik lama sebelum korang lahir ni macai umno dah pakai

      Padam
    8. TN 11:16. Tukar nama tu bukan fitnah la bengap.

      Padam
  3. macai2 dah gentar. terberak dlm seluar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha bukan setakat terberak dlm seluar, berguling guling atas jln beb.
      MACAI: Mempercayai Apasaja Cakap Anwar Ibrahim...hahaha

      Padam
    2. Dpt brim 900 setahun, suma dah buat u-turn.

      Padam
  4. isunya adalah keadilan...adil itu dekat kepada taqwa. Undang2 adil kita junjung undang2 zalim kita sanggah....teruskan perjuangan dan tegakkan keadilan di muka bumi...biarkan macai bertempik terlolong

    BalasPadam
    Balasan
    1. TN 9.24...kami bertempik ke terlolong ke adalah kerana wadah perjuangan kami utk rakyat yg dizalimi. ABU!!

      Padam
    2. Tang kena kat muka anuar semua pakat cerita pasal keadilan. Tang kena kat org lain, kat TSKI semua mcm kerbau cucuk hidung.

      Pergi Lanchowwwww la

      Padam
  5. Kabor nya pisang utk seminggu ni laris sampai tak cukup stok. Agaknya ramai dah tempah sbb nk sedekah kat masjid sbb Anwar akhir nya masuk dalam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anuar masuk dalam, senanglah madey buli bini kak ros

      Padam
  6. Bukan 2K, 200 orang pun belum tentu. Ambil advantage tempat sempit supaya nampak macam ramai orang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia campur dgn org yg dtg tgk bola kat skrin besar tu. Pkr gone case la.

      Padam
  7. Ternampak yg dtg kebanyakan org tua2, kebanyakan org2 muda sudah tidak mempercayai Anwar, suatu taktik yg sudah basi, skrng simpati pd Anwar sudah tiada lg di kalangan rakyat... Rakyat hakim negara bersama Saiful bukhari... terus kan perjuangan mu Saiful... demi kebenaran.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bkn saja org2 muda, kami org2 PAS dari segenap lapisan umur juga dan muak dgn PKR ni. Kemelut MB sgor tempuh hari membuka pekung dan wajah sebenar PKR. Hati kotor bergelumang najis.

      Padam
    2. Kawe pun dah meluat & tak ccaya doh ke Anwar Brahim neh. Dok kecek kelentong & o ke org ramai. Cita-cita dia memang besar, suruh org ikut kehendak dia saja, pandangan org tak mahu dengar langsung. Dok ajak rakyat suruh dengar apa yg dia nak cakap. Dok cakap hok benda sama setiap kali berucap.Kita dok turut ke hulu ke hilir dok ikut ceramah dio sampai tak kerja buat di buatnya.

      Kawe dok fikirlaa kalau niat dia ni baik kenapa dia boleh pecat TSKI dari jadi MB S'ngor & pecat TSKI dpd PKR. Apo salah & apo tak kena dgn yg dia buat mcm tu kpd TSKI?????? Minta pencerahan wehhh!!!!!. Hok mana siapa yg tahu ttg kemelut K'jaan PKR S'ngor.

      Padam
  8. Burit atau Puki itu Busuk Hancing, Pelat...

    Juboq tuuh lagi busuk, hanyir kalau keluar hok jenis cair...

    Tapi Nuar Berahi Braham.. lagi suka Hok Busuk Hanyir...

    Macai2 pon suka yang busuk, melekit, melekat taik jugok yeah...

    Ermmmph, Mampuih..

    BalasPadam
  9. kenapa pulak dia buat show kat maran? kenapa tak pergi kuantan? bukanke kuantan kawasan PKR? misteri betul

    BalasPadam
  10. yg saya nmpak dari muda smpai ke tua satu je dia paling pandai...melalak djalanan...lagi satu yg tu le rasenye 99.99% dia gemo... al jupuki

    BalasPadam
  11. Admin tumpang sekejap yer...
    Mana -mana individu yang berminat melanjutkan pengajian di Kolej Komuniti Temerloh, Pahang dalam program 'Furniture Design' boleh hubungi sms/wassup di 0148004302 -mohd, Yuran semester yang murah dan dapat elaun(bukan pinjaman) lagi
    elaun : rm1200/sem
    yuran : rm200/sem
    https://www.facebook.com/PerabotKKtemerloh

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini