TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 27 Oktober 2014

MARI TURUN PADA 28/29 OKT INI - JANGAN JADIKAN KELEMAHAN ANWAR UNTUK HALALKAN KEZALIMAN

PEDULI apa aku siapa yang tidak mahu datang ke Mahkamah Kehakiman Putrajaya pada 28 dan 29 Okt ini nanti.  Aku tak peduli berapa kerat yang mahu bersusah bersama tokoh reformasi yang telah menghabiskan usianya untuk menjadikan PR sekuat ini sekarang.  



Aku cuma akan kenang wajah sesiapa terutamanya para pimpinan PR yang mahu bersama rakyat yang lain pada hari tersebut.  Aku pasti akan ingat sampai bila-bila mereka yang tidak lagi peduli dengan Anwar.  Bagi aku, seburuk mana pun Anwar hakikatnya beliau lah satu-satunya insan yang banyak membantu kita meruntuhkan kekuatan Umno/Bn sehinggakan rejim ini hanya tinggal 47% saja kekuatan hasil daripada bantuan semua jentera kerajaan yang telah mereka salahguna kuasa.

Ciptalah sebanyak mana pun alasan dan hujah kamu, pastinya kita kenal hati budi masing-masing. Kita akan kenal siapa kawan yang ikhlas bersama kita selepas ini.  Anwar masuk penjara, tentu ada yang seronok selain dari rejim.  Anwar bebas, mungkin mereka ini tidak seronok sama juga seperti rejim yang sudah pastinya turut merasa susah hati.

Aku tetap akan turun nanti biarpun terpaksa menumpang sesiapa.   Aku tidak akan menjadikan kelemahan yang ada pada Anwar selama ini untuk aku menghalalkan kezaliman berlaku.  

55 ulasan:

  1. Zalim apa ke bendanya?

    BalasPadam
  2. Oiiiii anon 6.46..... ko tahu ke apa erti zalim yang sebenar? Peiiii mengajilah dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zalim byk jenis zalim. Zalim pd org mangsa liwat tanpa pembelaan tapi membela org meliwat pun zalim jugak. Biar Mahkamah tentukan

      Padam
    2. Anwar Menzalimi KOTE BENGKOK dia sendiri...

      Cipak Jijah dah LOOOSE..dia pie cari Juboq anok muda..

      anom 7:33 Nak Kene Meliwat kot depan ker kot belakang...

      Kollum dulu yea...

      Padam
  3. Betul sdr. wfauzdin. Aku pun tak faham kenapa ada dikalangan manusia menuduh seseorang zina/liwat sedangakan dia tidak boleh buktikan dgn 4 saksi yg diiktiraf dalam islam ( dosa besar free yg dapat kpd mereka yg menuduh tu ) kalau betul pun berlaku serah saja kpd Allah. Kalau ikut civil pun masih kelamkabut. Bagi aku yg tidak taksub kpd sesiapa ni, Anwar masih diperlukan oleh rakyat msia. Sekiranya dia Berjaya mentadbir Msia dan buat salah apa susahnya tolak balik dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdra 8.11. Kamu tahu ke intipati hudud & qisas undang2 syariah? Kalau mengaji tak khatam baik diam

      Padam
    2. Masaalahnya bukti dan sabitan kpd anwar terlalu kuat dan nyata...
      Pertama... diadukan oleh mangsa, mangsa juga telah bersumpah laknat dan dah lebih setahun masih tiada kena makan sumpah, malah lebih sihat.
      Air mani dalam saluran jubur... makhluk mana yang berupaya untuk masukan selain yang tertuduh?
      Anwar tak berani bersumpah.... salah satu punca membuktikan dia takut kerana salah.
      Banyak lagi sebab nyata bagi seseorang yang berakal waras boleh berfikir.... kenapa bodoh menggunakan akal kurniaan Allah? Allah akan tanya besok.... tak takut ke?

      Padam
    3. tanpa nama 12:20 ptg...mana engkau blajar..sengal sgt..balasan sumpah laknat tu hak ALLAH...bila masa Dia nak membalasnya pun hak Dia..faham..syurga & neraka benar..hari pembalasan benar..cepat atau lambat..tetap dpt pembalasan..kalau tidak didunia..akhirat sudah pasti..kamu pun percaya fitnah dasyat ini..percuma jer dapat dosa bersubahat..bertaubat lah..gunakan akal fikiran yang Allah beri sebaik2nya.

      Padam
    4. Makan sumpah tu balasan Allah lah maksudnya mangkok!! takkan tu pun nak aku buat pencerahan... kau ni darjah berapa?. Yang lain-2 bukti tu ko tak nak komen ke?....

      Padam
  4. May justice prevail...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Justice will prevail for Saiful. InsyaAllah

      Padam
  5. Anwar tak berani bersumpah.... salah satu punca membuktikan dia takut kerana salah... 79% undian juri, mensabitkan anwar bersalah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam hal sebegini, sudah sampai masa beliau bersumpah. Lebih lg jika beliau mendakwa dizalimi.
      Islam melarang bersumpah sesuka hati. Jika beliau dijatuh hukum bersalah esuk maka sumpahnya adalah harus.

      Jika tidak......wallahuaklam

      Padam
    2. Jika Anwar Ibrahim bersumpah esuk yg beliau tidak pernah meliwat Azizan, Sukma, Saiful dll dan bersumpah beliau tak pernah berzina dgn Chinadoll spt dlm video dulu tu, maka saya akn menyokong Anwar dan perjuangan beliau.

      Padam
    3. 2:22 ptg..wah kalau mcm tu ..senang lah..semua penjenayah dlm penjara buat sumpah laknat depan engkau..mengaku tak bersalah..mana engkau blajar..

      Padam
    4. Mangkok 11.09... bersumpah bukan bermakna perbicaraan tidak dibuat atau pertuduhan digugurkan.... kau ni bodoh ke atau kaki putar alam mcm aljubb?
      Bersumpah adalah antara jalan untuk mengelakan fitnah dan kemudaratan kpd masyarakat....
      KALAU DAH TAK MAHU SUMPAH, TERIMA LAH KEPUTUSAN MAHKAMAH.... NI KEDUA-2 TAK MAHU TERIMA! APA KO INGAT NI NEGARA BAPAK KO DENGAN ALJUB KO KE?

      Padam
    5. Sumpah apa 3 hari tak mandi junub ???

      Padam
  6. Sanggupkah seorang gadis nak kahwin dengan seorang pemuda yang mengaku telah di liwat????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu pompuan tu punya pasal la. Apa kena mengena dgn Anwar pulak????

      Padam
    2. MAKSUD DIA TUE....KALAU ADA POMPUAN YG SANGGUP....MAKNA NYA SAIFUL TUE MMG TAK PERNAH DILIWAT LAAA...

      SENANG SGT BUAT KESIMPULAN. ITU NAMANYA OTAK LETAK KAT KEPALA LUTUT...SI TN 4.03 TUE...
      HEHE. ...

      Padam
    3. anon 4,56 lu sendiri soal sendiri jawab,,haha

      lu tahu ka pelacur pun lu boleh kawin kalau dia dah bertaubat?

      Padam
  7. Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya kerana ia melibatkan maruah dan masa depan.Sebagai pengadu dan rakyat kecil, saya berkeyakinan penuh bahawa Mahkamah Persekutuan akan mendengar, lalu memutuskan kes ini dengan seadil-adilnya mengikut undang-undang, bukti-bukti dan semua keterangan sepanjang perbicaraan.Saya berdoa agar segala pengaruh mahupun tekanan dari pihak tertuduh, pihak luar, juga anasir politik yang cuba mempengaruhi (ura2 ada 'deal', harap tidak benar) agar beliau dibebaskan adalah suatu yang mustahil dilakukan.Sudah menjadi kebiasaan bagi diri saya dalam menghadapi sesuatu perkara, untuk siapkan diri berhadapan dengan 'worst case scenario'.Yang pasti, jika ditakdirkan keputusan nanti tidak berpihak kepada saya, saya akan tetap Istiqamah dengan kebenaran ini walau betapa perit sekalipun untuk ditanggung, kerana saya yakin bahawa Allah SWT tidak akan menzalimi hambaNya yang tegakkan kebenaran.Jika tidak didunia, di Masyar pasti…Di kesempatan ini saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada bapa, isteri tersayang, seluruh ahli keluarga saya yang selama ini berdiri teguh, berdoa, berkorban dan bersama saya, juga kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung bersama saya selama 6 tahun ini. Allah SWT sahaja dapat membalas budi dan jasa kalian.Disaat ini, hanya Allah SWT sahaja tempat saya mohon pertolongan, berserah dan mengadu. Sama-sama kita tunggu keputusan Mahkamah nanti."Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar." (At-Taubah 9:129) 

    BalasPadam
    Balasan
    1. Justice will prevail for Saiful. InsyaAllah

      Padam
  8. Saiful juga berhak menuntut keadilan. DSAI memang public figure, tetapi kita kena menuruti contents perbicaraan dari mula sekiranya kita mahu faham jalan cerita dan bagaimana perlakuan DSAI ketika memberi keterangan sebagai okt semasa dalam mahkahmah.
    'Hakim Rakyat' kalau benar sayangkan DSAI maka pujuklah DSAI melaksanakan penghapusan segala kekeliruan ini dengan kaedah berdoa dan bersumpah laknat atas kapasiti beliau seorang pemimpin Islam yang telah teraniaya dan dianiaya .
    Apakah saudara Mat Sabu , orang terawal yang menuding jari kearah DSAI meliwat semasa DSAI menjadi TPM masih berani turun mempertahankan kes liwat II DSAI nanti??????

    BalasPadam
  9. Ibnu Abbas r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW telah mengutus Mu’adz ke Yaman dan Beliau berkata kepadanya : “Takutlah kamu akan doa seorang yang terzalimi, kerana doa tersebut tidak ada hijab (penghalang) di antara dia dengan Allah”.

    BalasPadam
    Balasan
    1. anwar lebih zalim dgn Allah

      membiarkan syirik saja2 je pd Allah... Allah melihat ini tanpa pembelaan anwar pada Nya

      trima lah pembalasannya esok

      Padam
  10. There are three version of a story,
    my version,
    your version and
    the turuth....

    BalasPadam
  11. Not all supporters of Pakatan are supporters of Anwar. Today the silent majority has spoken up. It is viral the media, support and sympathisers of Saiful have suddenly emerged.

    We pray for their truth and the truth shall prevail. ..God willing. Aminnn

    BalasPadam
  12. Lebih 100 kali kes di tangguh dlm tempuh 6 tahun???? Perghhh.....! Zalim betul undang2 malaysia nihh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 100 kali tu termasuk permohonan soal teknikal, cuti sakit lawyer, MC org yg dituduh, dsb. Hebat bukan?

      Lepas tu kata Kjaan zalim.

      Padam
  13. kekuatan umno hanya pada 'jubok' saiful...apa justice utk saifool wahai umnogok???

    BalasPadam
    Balasan
    1. org kena rogol/liwat pun xleh dptkan justice..pelik2..

      kekuatan pkr ialah ketakutan utk bersumpah laknat(takut pasai apatu??)

      Padam
    2. Ekk elehhh...Anwar dgn Saiful seronok main juboq umno jugak yg disalahkan?

      Padam
  14. Mahkamah sekarang pun tak boleh dipercayai. Mahkamah Allah lagi maha mengetahui dan maha keadilan. Mahkamah dunia digunakan untuk menganiayai orang yg tak sepatutnya bersalah. Bukti saksi 4 orang yg dipercayai perlu dalam mengadili kesalahan yg dilakukan oleg seseorang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm...itu saja yg otak kat kepala lutut ni tau. 4 orang saksi.

      Otak kepala lutut kat atas ni tak tahu hukum perundangan syariah amat luas dan terperinci. Ada kes yg tak perlu 4 saksi cth kes rogol liwat dsb. Mcm mana nk dptkan saksi jika rogol tu dilakukan secara tersembunyi?

      Adakah kalau bini siotak kepala lutut kat atas ni dibawa lari dan dirogol dia perlu cari 4 saksi utk mendakwa perogol bini dia tu?

      Aku tak fikir Tanpa nama 9 34ptg faham ttg semua ni. Sbb apa?

      Sbb otak dia ada kat kepala lutut.

      Padam
    2. Betul ANON 11:42...
      Macai kat atas tu adalah penyokong pas yang amat mahir tentang undang2 isle... tengoklah tulisannya.... macam nilah kefahaman pas terhadap hudud, maka tak peliklah sam pai sekarang Allah tak izinkan mereka menjalankan Hudud...

      Padam
  15. Berlumba2 siapa Nak kena Liwat..

    Wfauzdin NO 1...

    BalasPadam
  16. PKR Parti kartun riang ria nak menagih simpati negara luar pulak dah. kat dalam negara sendiri pun tak dapat sokongan nak suruh singapore thailand dan indonesia sokong. pooraaah

    BalasPadam
  17. Dari segi fakta bukti,harapan Anwar utk bebas tipis,kecuali ada pengaruh tertentu yg memainkan peranan atau ada jual beli berlaku dimana-mana.Sebagai bekas penyokong taksub Anwar yg kini mengetahui telah tertipu selama 12 tahun(sejak sodomi 1) saya sangat berharap Anwar terhukum dgn seadilnya.5 tahun tidak mencukupi,sekurang-kurangnya bagi lah dia berehat 9 tahun.

    BalasPadam
  18. SAMBUTAN CERAMAH ANWAR IBRAHIM DIKELANA JAYA DAN UM AMAT MENDUKACITAKAN. DIJANGKA BERIBU RIBU LEMON TAPI HANYA BEBERAPA RATUS SAJA. ITU PUN POLIS DOK PERHATI DARI JAUH SAJA.

    BUDAK2 UM KENCING TAK LURUS LG ADA HATI NK MENGAMUK. TP YG JADI MANGSA PINTU GATE UM....PIUHHHHH

    BalasPadam
  19. Sila tgk YouTube yg baru di upload. Sambutan sgt dingin diUM. Hanya bbrp ratus saja budak2 yg hadir. Tu pun termasuk SB dgn detective polis. Dgr pekikan DSAI atas 4wheel drive. Ckp pun tak menentu. Sedih pulak aku tgk dia. Mlm esuk tidur la dlm kandang besi ya.

    BalasPadam
  20. salam..wahai WzDn...

    agak2 Allah Redho tak Anuar masuk penjara kali ni???'
    soalan ikhlas ini..,,,

    BalasPadam
  21. Sdr 12.15 ptg kalau kamu dah khatam dgn undang2 syariah teruskanlah, aku tidak ada apa-apa kepentingan pun dari kedua-dua pihak. Syabas sdr sudah khatam undang2 syariah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tau takpe. Terima kasih. Lain kali ukur baju dibadan sendiri k.

      Padam
  22. ADAKAH KENYATAAN PANEL 3 HAKIM INI BAKAL MENYEBABKAN KETUM KEMBALI KE SUNGAI BULOH ?

    The panel noted that Anwar had NOT even denied that he was at the scene of the crime at the material time and date as stated in the charge.Note what the three judges said in their April 11 judgement:"He never disputed that his car was seen entering and leaving the condominium at the material time. He also did not dispute that he was seen entering the lift to the fifth floor of the condominium and later leaving the place," said the three judges.

    BalasPadam
  23. PEGUAM ANWAR KATA CONSENSUAL SEX...BAHASA MELAYU SUKA SAMA SUKA.

    ITU BERMAKNA LIWAT TELAH BERLAKU....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh my god. Isn't there any other defending statements that the councillors can present. Instead of admitting the activity?

      Padam
  24. DSAI telah dituduh dibawah Seksyen 377C Kanun Keseksaan iaitu melakukan liwat secara paksa dan telah disabitkan kesalahan dan dijatuhkan hukuman 5th penjara.

    Peguam DSAI dlm Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan mengemukakan FAKTA bahawa tidak berlaku paksaan antara DSAI dgn Saiful, malah mereka melakukan hubungan liwat itu dgn cara SUKA SAMA SUKA. Fakta yg sama juga digunakan oleh pihak pembela di Istana Kehakiman di Putrajaya dan hujah pembela bersambung lagi hari ini.

    Katakanlah DSAI bebas dari tuduhan meliwat secara paksa dibawah Seksyen 377C KK...apa senario seterusnya berlaku....

    Apabila peguam bela DSAI mengemukakan fakta bahawa tiada paksaan dilakukan dan perbuatan liwat itu dilakukan SUKA SAMA SUKA...peguam bela DSAI sebenarnya telah mengakui bahawa berlaku PERBUATAN LIWAT SUKA SAMA SUKA..dgn lain kata hubungan liwat itu berlaku secara SUKARELA.

    Mari kita rujuk Seksyen 377A dlm Kanun yg sama, menyebut, "Mana2 org yg melakukan hubungan seks dengan seseorang lain dengan memasukkak zakarnya kedalam dubur atau mulut seseorang lain itu dikatakan telah melakukan hubungan seks yg bertentangan dgn aturan tabii"

    Dan Seksyen 377B dlm Kanun yg sama menyebut, "Sesiapa melakukan hubungan seks LUAR TABII secara sukarela akan dihukum penjara maksima 20th, termasuk sebatan".

    Oleh itu, DSAI berada dlm keadaan yg amat sukar dan semua peguam belanya sudah sedia maklum bahawa mereka tidak berupaya melakukan pembelaan dan apa yg peguam bela DSAI lakukan ialah melengah-lengahkan masa.

    Kita tunggu dan lihat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau suka sama suka patut dua-dua kena, ni yg aku pelik

      Padam
  25. KONSPIRASI KONSPIRASI.

    SEMUA PM KONSPIRASI PADA ALJUBURRI.

    TAK BERAK PUN KONSPIRASI.

    MAMPUS PUN KONSPIRASI.

    HEBAT SANGAT KAH HINGGA SEMUA NAK DENGKI KAT KAMU.

    KAMU SEBENARNYA YANG TAK BETUI.

    OMEGA MANA. ?

    CUBA CERITA..SUMPAH LAKNAT MANA ?

    KONSPIRASI JUGAK..KARPAL KAFIR PUN PANDAI SURUH BERTAUBAT.

    PENGIKUT SAHAJA YANG TAK MAMPU BERFIKIR SECARA BIJAK ,!!

    BalasPadam
  26. Dato Seri Gopal Sri Ram sudah perakui dalam hujahnya yang membawa mesej tersirat bahawa berlaku hubungan seks secara suka sama suka (consensual sex).

     AIDC mengulas:“Galeri awam di mahkamah tadi (semalam) cukup susah nak terima hakikat pernyataan wakil Anwar apabila kerap kali mengatakan – ‘consensual sex’ sememangnya berlaku. Ini yang cukup susah nak diterima.“Jika sodomi paksa tidak berlaku; apa yang jadi? Gopal Sri Ram dalam mempertahankan Anwar banyak kali memberi gambaran bahawa jikapun berlaku, ianya adalah berasaskan suka sama suka,” ulasnya.Menurutnya, implikasi di sebalik hujah itu, peguam Anwar cuba membuat dua pilihan iaitu secara paksa atau suka sama suka.“Ini bermakna, insiden itu memang berlaku. Tidak ada syak. Tetapi soalnya, paksa atau tidak.“Kalau menurut Ram…memang berlaku. Paksa atau tidak itu soal lain,” ulasnya lagi

    BalasPadam
  27. Apa pasal semua macai ketum aljuburi senyap? ?? Baguz la klau dah mula sedar...dah lama sgt korang kena kencing dgn siketum tu. Sampai lencun kepala hotak korang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengapa Tiada Peguam-peguam Kanan Melayu Bela Anwar?

      Ke mana perginya barisan peguam Melayu yang hebat-hebat dahulunya membela Anwar?

      Mengapa mereka tidak lagi mahu membela Anwar?

      Mengapa barisan peguam Anwar … yang kanan semuanya yang kafir?

      Yang duduk menjerit di jalanan rempuh merempuh semua Melayu …

      Padam
    2. 10:37..kesian kau..ada otak tak bole fikir..kau yg kena kencing dgn si sefol tu..bodoh..kalau nak kena liwat tak mlawan..org tua liwat org muda
      Sama bangang dgn org yg menyokong

      Padam
  28. Macai2 umnu jgn meroyan kat sini..kamu semua tak layak komen..ini blog org brilmu & brakal..macai pegi merapu kat blog papagomo..parpukari.gerakan anti pkr..& yg sewaktu dgnnya..itu semua blog macai..suka maki hamun..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini