KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 29 Mac 2015

HUDUD KELANTAN - HASIL UNDIAN BLOG, 88% TIDAK PERCAYA UMNO IKHLAS


SEMINGGU yang lalu, aku buka POLL ini untuk mengetahui pandangan saudara semua tentang usul berkaitan Hudud di Kelantan yang bakal dibawa oleh PAS ke Parlimen sebaik saja dibenarkan oleh Speaker nanti.

Tujuan POLL ini bukan untuk mempersoalkan atau bertanya saudara samada sokong Hudud atau tidak kerana bagi aku semua umat Islam wajib menyokong Hudud walaupun boleh berbeza dari segi pendekatan atau kaedahnya.  Tujuan POLL ini hanya untuk mengetahui sejauh mana anda semua yakin terhadap keikhlasan Umno yang mana mereka berjanji di Dun Kelantan untuk membantu Kelantan merealisasikannya.

Setakat ini, 29/3/15 jam 10.30 Mlm, seramai 54 % mengundi menyatakan Hudud hanyalah perangkap Umno, manakala 34 % lagi langsung tidak yakin Umno ikhlas.  Ini menunjukkan 88% merasakan Hudud bukan lahir dari keikhlasan Umno.  Cuma 6% sahaja yang yakin dan 6% masih ragu-ragu.

Undian masih dibuka untuk anda melahirkan pandangan anda.  Terima kasih kepada yang mengambil bahagian.

43 ulasan:

  1. Hahaha. ..brp org yg ngundi Din. Kalau setakat brp kerat je puak lendir pi jln la dgn poll. Yg tak ngundi setakat tgk menluat dgn minda katun korang. Dah ktan nk hudud tu bagus la...yg nak kaitkan dgn umno apa jadahnya?? Umno sokong pon salah, umno tak sokong pon salah. Yg sebenarnya korang yg haramjadah....hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Din......bikin polling laaa....patut tak Pas berambus dari fukertan rakyat.....?

      Padam
    2. memang pun... mmg haramjadah ... sokong pun salah, tak sokong pun salah..
      Sedarlah diri tu sikit, awak tu din bukan makin muda... jangan nanti mati terngga sebab tak sempat nak minta maaf kpd org2 yang kau fitnah dan dosa mengadu domba.. Hidup ni bukan lama din. Kalau lah Allah penuhi nafsu kau supaya aljubb tu dijadikan PM, dan nafsu kau yang hasad dan dengki dgn umno dan melayu di penuhkan oleh Allah, maka kau makan nasi sepinggan dan berbini satu jugak... tak ada mana yang lebih pun... cuba kau bayangkan kepanasan neraka sekiranya kau mati tanpa sempat bertaubat... boleh jadi sekarang, 2 minit lagi, 5 minit lagi... walaupun setahun lagi, janganlah sampai tak sempat bertaubat dan mintak maaf... rugi selama-lamanya... abadan abadan Din... insaflah.
      Aku yang menulis ni pun harap Allah berikan keinsafan dan kekalkan hidayahnya...

      Padam
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. Yang membawa usul hudud ini adalah PAS bukan Umno. Jadi mcm mana pulak umno yg pasang perangkap?

    BalasPadam
  3. Nak percaya ke poll yg siDin ni bikin? Ntah2 bangla dgn China taiwan yg di upah mengundi. Ada blackout tak? Siapa yg jd saksi pengiraan sah, dan tadak org yg mengundi 2 atau 3 kali. Kartun punya polling.

    BalasPadam
  4. RAKYAT SEDANG BERCELARU DGN KOS SARA HIDUP YG MENINGKAT TAPI PUAK PKR SIBUK DGN DEMO NAK BEBASKAN ANWAR DGN SIBUK NAK SALAHKAN UMNO PASAL HUDUD....PTUIHHH

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni sekor lagi bodoh nak mampus.sekarang oarng demo ni untuk semua.bebaskan anwar ,bebaskan GST.bebaskan peminpin yang korap,kalau hudud ni mana kau nak,kau ni Umno.kau Umno beruntunglah sebab kau ada kad ahli Umno dan bila belanja nanti tunjuk kad ahli Umno pada kaunter mana2 pun kau dipotng 60%.kami ni kena bayar mahai.PTUIIIIIH BODOH.

      Padam
    2. 7.16 ni anak haram jadah. Kaki fitnah. Mana ada ahli umno tunjuk kad ahli dan dpt diskaun 60%. Kahakkk ptuihhhh!!!!

      Padam
  5. Anon10.59,bahasa kau ni melambangkan diri kau.kalaulah kau ni pengikut Pas,belajar dulu mengutamakan bahasa..Biar berfikir cerdik sikit.ni tak ,bodohnya sampai ke kaki.Bukan orang benci hudud tapi cara nak persembahkan .teknik nak jalankan itu yang kurang kena,Nak jalankan hukum hudud olih Kelantan adakah bolih kalau tak diluluskan di Parlimen?Umno kelantan sokong yang taktik tipu muslihat ssahaj,sekarang apa dah jadi dengan Hudud yang kelantan dan jalankanm.biar cerdik tahu.guna otak di kepala atas buka di kepala lutut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hekkkk elehhhhhh....mcm baguz je pecacai ketum ni....hahaha

      Padam
    2. jadi apa yang kau nak 7:11 ? orang tak sokong kau kapirkan, orang sokong kau kata strategi lah tak ikhlas lah... ingatlah ikhlas tu adalah rahsia dalam rahsia Allah, makhluk tak akan tahu.
      kerana nak jaga hati saudara kapir dap kau, kau sanggup pertikai amalan ikhlas saudara islam.? apa nak jadi dgn agama dalam diri hang tu???

      Padam
  6. DAP tidak akan mengambil bahagian dalam Himpunan #KitaLawan Sabtu ini. Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke berkata parti itu tidak pernah mengarahkan ahlinya menyertai perhimpunan yang dianjurkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Himpunan #KitaLawan diadakan untuk menyatakan sokongan terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipenjarakan kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    "Kami tidak terlibat dalam program tersebut. Kami bukanlah pihak penganjur. Butiran lanjut mengenai program tersebut juga kami tiada," kata Loke kepada The Star Online ketika dihubungi pada Jumaat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tengoklah... cina kapir akan segera surut kedajalan mereka sekiranya kerajaan melayu (pdrm) bertegas... ala ala syaitan gituuu

      Padam
  7. yg percaya kat umno hanya umnogok aja sbb dibodohkan utk hidup....yg kau dah tau dia tu penyamun apasal kau percaya????????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tlg bagi bukti dan saksi BN samun rakyat.

      Padam
    2. apa bukti lagi kau nak lagi ngok....??suruhanjaya p.rosmah mansor n polis raja dimalaysia kan ada ??jgn jadi macai umnogok?

      Padam
    3. Semua org bole ckp bergegar gegar..cuma macai hasil lendir anwar je yg percaya

      Padam
  8. ketegasan KPN dan seluruh anggota pdrm dalam MENGAWASI IS, PENDEMO BANGANG, PENGHASUT, PEMECAH BELAH MASYARAKAT , PEMBENTERASAN JENAYAH adalah disokong 100 % oleh rakyat malaysia.

    Seluruh rakyat malaysia takkan kompromi sebarang tindakan melanggar undang-undang.ketegasan KPN dan PDRM dalam memahami majoriti hati rakyat malaysia diucapkan terima kasih.

    malah seluruh rakyat malaysia berharap agar TARING PDRM dikembalikan lagi kukuh dengan pembentangan RUU POCA DAN POTA pada 6 april di parlimen kelak.

    POTA bertujuan mencegah keganasan .POCA bertujuan mencegah jenayahdalaman.lebih menarik kali ini POCA tidak boleh lagi dikaitkan dengan kuasa eksekutif ( pemerintah).

    POTA dan POCA lebih bersifat kuatkuasaan pencegahan. 

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagus istihar negara kominis baru malaysia dan biarkan umnogok hidup terus balun harta rakyat???

      Padam
    2. Sila bagi bukti dan saksi.

      Padam
    3. suruhanjaya pukimak rosmah mansor dan polis raja dimalaysia kan jadi macai melayu bangsat umnogok utk hidup....tido ke???

      Padam
  9. Din...jom main poll

    BalasPadam
  10. Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I hope to read the next your article updates

    [-] Vimax Asli
    [-] Pembesar Penis
    [-] Agen Vimax Asli

    BalasPadam
  11. Umno yang sokong hudud kau kata tak ikhlas.. DAP dan PKR yang terang2 tolak hudud kau nak kata apa???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak PKR ni mmg pelik. Otak letak kat juboq

      Padam
    2. umnogok sanggup dibodohkan utk hidup sbb pemalas....///

      Padam
  12. PKR ialah sebuah parti yang cukup pelik. Hampir semua orang2 penting yang terlibat dengan parti keadilan nasional tahun 1998 sekarang sudah tidak lagi bersama PKR. Bukannya pencen tapi berpaling tadah. Kalau tanya macai PKR yang baru2 ni yang tak tahu apa2 mesti depa kata dah kene beli dgn BN. Tapi berapa ratus orang BN nak beli? Yang banyak berpaling tadah ialah orang2 atasan PKR, prebet2 PKR tidak terjejas. Kebanyakkan mereka berpaling tadah apabila semakin rapat dengan Anwar. Cuma yang tinggal azmin dan mamat yang suka bela anjing si hishamudin rais dan beberapa yang lain. selebihnya sumenya lari meninggalkan anwar. Kenape ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pelik mmg pelik. ...yg ketum tak kenal jantan betina. Yg MB flip flop. Yg sorang tu atheis bela anjing. Yg anak bini keluarga 69 sibuk nak berdemo bakar lilin. Mcm mcm laaa...tp persamaan antara mrk ialah hebat memfitnah menipu dan membohong. Rakyat pun dah meluat dan menyampah..uwekkkkkkkkkk

      Padam
    2. yg keluar tu sbb nak jadi lanun bangsat macam melayu umnogok sbb bodoh dan pemalas????

      Padam
  13. keikhlasan seseorang tak yah tnya.yang pasti bloger dah tolak hudud itu yang pasti

    BalasPadam
  14. Ini berita terbaik yang diterima sepanjang hari ini....

    Lebih kurang 10 orang pegawai dan anggota dari SKMM dan PDRM telah menyerbu pejabat The Malaysian Insider, portal berita milik Tong Koii Ong yang terletak di Petaling Jaya. Dipercayai, serbuan tersebut mempunyai kaitan dengan laporan yang cuba menfitnah Majlis Raja-Raja menerusi keputusan tentang hukuman hudud.

    The Malaysian Insider cukup terkenal dengan berita-berita fitnah mereka selain provokasi yang dibuat ke atas pihak berkuasa. Bagaimanapun, sehingga kini, hanya amaran diberikan kepada mereka manakala tindakan perundangan tidak pernah dikenakan.

    Sementara itu Portal MalaysiaKini melaporkan, serbuan tersebut susulan laporan TMI yang menyebut Majlis Raja-Raja Melayu menolak hudud.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas jangan cakap banyak lagi. pas patut tunjukkan kejantanan keluar dari PR. kemudian tubukan kerajaan baru diselangor.....orang pas jadi MB lepas tu table kan hudud. Jangan dolak dalih lagi dangan dapigs n pkr... itu musuh Islam yang nyata......

      Padam
    2. Kalau di mesir syria thailand Indonesia dll rakyat kalau berdemo ratusan atau puluhan ribu tp di Malaysia yg berdemo cuma beberapa ratus saja. Tu pun kena upah bg makan nasi lemak tetek. Hihihih

      Padam
  15. Cukup la 17 tahun dgn pembangkang. Apa yg ada? Hampehhh. Makin hari makin tersohor keburukan mrk. Yg sokong cuma golongan kurang akal.

    BalasPadam
  16. Din......apa keputusan poll? Kalau ko bikin polling dlm blog ko mmg la pecacai je yg undi......dia org tu klau undi kita faham2 je la....akai tadak....

    BalasPadam
  17. Din golongan ni termasuk kau jugak jenis orang yg takkan puas hati.. Tak sokong kena bantai, sokong pun salah. Pegi berak la din..

    BalasPadam
  18. Suara Rakyat, page Facebook yang sangat pro-DAP dan Anwar Ibrahim cuba melakukan fitnah ke atas Roti Gardenia tanpa mereka sedar yang mereka sebenarnya telah menunjukkan kebodohan dan ketidakfahaman dengan apa yang mereka tuliskan.

    Mereka baru sahaja menyiarkan senarai harga Gardenia dan berkata:
    "Dulu harga SST (10%) Gardenia Butterscotch RM3.82. BILA DAH GANTIKAN SST (6%) HARGANYA 'JADI MURAH' RM4.45... kan kan kan..."

    Dan mereka pun menyiarkan gambar Syed Mokhtar dan berkata, kroni semakin kaya.Nampak gayanya, orang Pakatan Rakyat memang suka mengambil kesempatan untuk menyebarkan pembohongan dan kebencian ke atas individu sasaran dan kerajaan.

    Wahai SUARA RAKYAT YANG BODOH! 'WP' yang ditunjukkan pada harga tersebut bukanlah bermaksud harga sebelum GST dan RRP bukannya bermakna harga selepas GST.WP bermaksud WHOLESALE PRICE (harga borong). Dalam bahasa yang lebih mudah, harga untuk pemborong dan RRP bermaksud, Recommended Retail Price' atau harga peruncit yang dikenakan kepada pelanggan.

    Tak habis2 puak lahanat ni nak bikin fitnah!

    PKR/PR DAN FITNAH BERPISAH TIADA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ingat PKR ingat FITNAH

      Ingat PKR ingat FITNAH

      Ingat PKR ingat FITNAH

      Ingat PKR ingat FITNAH

      Ingat PKR ingat FITNAH









      Ingat ANWAR ingat......

      Padam
    2. Dah tak ada cara lain depa nak cepat berkuasa...buat tohmahan dan fitnah la supaya rakyat benci sama kerajaan...yang heran tu byk pencacai yg percaya...samada tak mau guna kepala otak atau otak tak ada dikepala...

      Padam
  19. poll untuk bantu pasma lawan hadi.. tu dia...
    pkr pun sama jahat..

    BalasPadam
  20. terimakasih
    Apakah vimax suplemen pria terbaik? Baca di bawah ini!
    vimax canada adalah suplemen terbaik obat pembesar penis herbal alami tanpa efek samping dan vimax asli canada cocok untuk setiap manusia. dapatkan obat vimax asli di distributor Vimax canada.

    BalasPadam
  21. Thanks relating to indicating this information, fantastic suggests linked with present which intended theme in order to conversation.
    Vimax and Vimax Asli

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini