KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 1 April 2015

HUDUD - APA KATA US TUAN IBRAHIM MALAM TADI DI MARAN AMAT JELAS

Mlm td sempat ikuti program ceramah anjuran PKR Cbg Maran di Jengka 4. Di antara penceramah jemputan adalah PJ Pas Pahang, Dato Us Tuan Ibrahim Tuan Man.

Beliau juga menyentuh isu kontroversi sekarang ini iaitu berkaitan hudud. Apa yg beliau sebut dan terangkan malam tadi adalah apa yg sebenarnya Pas Kelantan mahu buat bkaitan pindaan enakmen syariah II Hudud ini.
Sdr Ahmad Nizam, Timb Pengerusi KEADILAN Pahang turut berceramah
Penerangan beliau amat jelas iaitu yg mahu dipinda hanya bberapa undang2 kecil bagi mmperkuatkan hukuman yg ada dlm mhkamah syariah berkaitan bberapa kes sahaja, dan bukan keseluruhan hukum hudud.

Aku rasa, seandainya penerangan dgn terus terang ini dilakukan di awal dulu lagi dan derafnya dibawa ke pimpinan2 PR utk dijelaskan lebih awal bahawa ini bukan hudud tetapi peningkatan hukuman dlm mahkamah syariah sahaja wlaupun ada kes yg mlibatkan kes2 yg di bwh hudud, mungkin kontroversi boleh dielakkan.
 
Ybhg Ustaz Dato Tuan Ibrahim Tuan Man
Aku rasa penerangan oleh Us Tuan Ibrahim lebih berterus terang berbanding dgn Nik Amar. Cuba dgr temubual TV3 suku dgn Nik Amar baru2 ini, beliau terlalu kerap sebut "saya difahamkan...bla2...bla...'. Siapa yg memahamkan beliau ? Apakah beliau sendiri tidak faham isu hudud sebelum ini? Jika beliau pun was2 utk terangkan isu berkenaan, pelik apanya jika Dap dan Pkr pun tidak faham? 
 

Apa yg aku lihat, isu ini gagal ditangani dgn bijaksana terutama bsama dgn rakan2 bahkan di dlm jemaah sendiri ramai yg tak tahu isu ini. Apa yg mahu dipinda, adakah hudud sebenar atau sedikit peningkatan thadap hukuman saja...ramai yg masih kelabu asap lagi. Kalau Nik Amar pun bcakap seperti org yg mahu "berahsia" dan seperti tidak pasti, ertinya penjelasan bkaitan isu ini gagal. Mungkin situasi berbeza seandainya us tuan ibrahim di tempat Nik Amar.

Apa pun, ianya telah berlalu. Sekarang agak lewat utk mmberitahu yg sebenar. Dlm keadaan bukan sepenuhnya hukum hudud pun, shingga kini pmimpin umno tak respon. Dap dah respon menolaknya atas alasan bcanggah dgn perlembagaan. PKR tidak menolak Hudud, tetapi ingin fokus kpd pengutamaan lain yg juga wajib diutamakan mengikut pandangan Ulamak Dr Yusof Alqardhawi dan sependapat dgn Dr Maza.

Sekarang, mana janji umno Kelantan utk tentukan Umno terima usul ini?

15 ulasan:

  1. Terlalu banyak berpolitik sehingga lupa tujuan asal. Itulah akibatnya. akhir sekali tiada hasil, pi mai, pi mai tang tu jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. Dari awal lagi orang kelantan dengan teranganu tak boleh ditegur kalu mereka terima teguran pekara sebegini tidak akan belaku,sekarang hendak menuding jari pada siapa, AJK Pusat PAS sendiri yang buka tembelang kebodohan orang kelantan dan teranganu.fikirlah sendiri.termasuk mursyidul yang mengaku tau semua tapi presiden sendiri dok maki hamun tak pula ditegur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa lu citer ni setannn...

      Padam
    2. lu macai 0% otak. bayar gst ko suka

      Padam
  3. Ni semua krn banggang macai dan blogger pkr , belum apa2 lg dah meloncat2 mcm beruk kena belacan sbb terlalu phobia dgn perkataan hudud.........bahlol betul !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Last sekali cuba hang tgk para yg last skali. ..tiba2 muncul tak tentu pasal umno. Org PKR ni mmg berpenyakit otak tak betul.

      Padam
  4. Din,.knp posting lu skrg ni dh berterabur. Wa tgk lu punya posting pun dah mcm budak2 berwazzap. Tu sbb dulu wa dah bilang, hati klau dah dendam kesumat, jiwa pun dah tak aman. Ni la penyakit lu org Pkr harus bwk berubat.

    BalasPadam
  5. Bendahari PAS Negeri, Iszuree Ibrahim berkata, kecaman yang diterima PAS akan menyebabkan ahli-ahli PAS Permatang Pauh berubah hati dan tidak akan memberi undi kepada PKR.

    Iszuree Ibrahim mengkritik keras dasar-dasar pentadbiran Lim Guan Eng dengan sokongan PKR yang menzalimi umat Islam dan merampas tanah umat Islam di Pulau Pinang. Tindakannya itu kemudian dibalas dengan perlucutan jawatannya dalam MPPP dengan alasan, Iszuree tidak berfungsi sebagai Ahli Majlis. Beberapa pihak mengarahkan agar Iszuree Ibrahim memohon maaf kepada Lim Guan Eng.

    Isyarat-isyarat yang diberikan oleh PAS Pulau Pinang, nampaknya tidak begitu menyenangkan. Sekalipun PKR cuba melakukan pemerdayaan dengan menunjukkan sedikit kelembutan berbanding DAP, namun PKR yang mudah dikenali menerusi sikap lidah bercabang, akhirnya diketahui hanya berbuat begitu untuk melepaskan tengkuk.

    Hakikatnya, seperti yang ditegaskan secara berkias oleh Presiden PKR dan Timbalannya, Azmin Ali, PAS ditentang dan kehendak DAP agar Abdul Hadi Awang dan Haron Din Al-Hafiz diterajang turun daripada jawatan Presiden serta Mursyidul Am PAS, bagi membolehkan PKR memberikan sokongan kepada PAS, meskipun dalam dunia sebenar, PAS yang banyak memberikan bantuan kepada PKR!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tendang ulama al-hafiz dan digantikan dengan JEBONS

      Padam
  6. betul tu...... pmtg pauh lingkup PKR pn lingkup...kajang dh lingkup...perak 2009 pn pkr dh bg lingkup...din lepas ni lu kasi lompat masuk dap...boleh makan babi goreng,,kasi hitam lagi hati lu..

    BalasPadam
  7. puak malaun umnogok munafikun ni mana bolih percaya....?ingat makan dari hasil samunan pencacai dapat ciput dan terus syok sendiri dgn semangat taik kucing...lanun melayu bangsat terus menyamun n gumbira!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila beri bukti dan saksi BN menyamun.

      Terima kasih.

      Padam
  8. Dr MAZA? nape nama mak bapak bagi tak pakai? Cipta nama lain pula. ..anak2 sekarang memang tak hormat mak bapak

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini