KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 30 Jun 2016

DAKWAAN TERPILIH, KEZALIMAN DIBANTU OLEH PENGAMPU TERMASUK 'ULAMAK SU' "

LIM GUAN ENG telah pun dibawa ke pengadilan, itu pun jika benar ada lagi keadilan di bumi Malaysia ini.  Ada yang memandang sinis dan serong apabila ramai penyokong-penyokong PH memberikan sokongan kepada Guan Eng.  Bagus, itu satu solidariti terhadapnya kerana beliau masih belum dibuktikan bersalah.

Ramai yang memberikan solidariti kepada Guan Eng juga bermaksud mereka amat marah dengan sikap rejim yang mengamalkan dasar 'pendakwaan terpilih'.  Jelas, terang lagi nyata terdapat aduan, terdapat bukti kukuh dan pengakuan sendiri oleh Najib di dalam isu 1 MDB dan wang di dalam akaun peribadinya RM 2.6 Bilion itu, di mana tindakan?  Bila mahu didakwa?  Jika pun tiada kes, mana dia keterangan dan jawapan yang konkrit terhadap skandal2 yang satu dunia telah tahu itu?

Pendakwaan terpilih.  Itu sebab rakyat merasakan Guan Eng memang benar2 menjadi mangsa.  Begitu juga terhadap kes2 lain yang melibatkan pimpinan Pembangkang, mungkin kecuali dari Pas, yang begitu pantas diambil tindakan, satu demi satu.  Mana dakwaaan terhadap Najib?  Jangan ingat rakyat Malaysia semuanya bodoh kecuali yang telah diperbodohkan dengan dedak.  Dedak sekarang bukan makanan orang-orang bodoh saja malah kini menjadi makanan asasi golongan ugamawan atau yang mengaku 'ulamak'.

Kezaliman dan ketidakadilan yang berlaku sekarang, sedikit sebanyak ada campurtangan golongan2 "Ulamak Su' " ini.

13 ulasan:

  1. ulama dunia pun teringin nak pakai kereta mewah,rumah bungalow dan macam2 kemewahan...
    apa salah makan dedak...

    dulu binatang ternakan yg makan dedak... sekarang ulama dunia dan yg rasa cerdik pandai dan berjawatan tinggi pun pelahap dedak.

    BalasPadam
  2. Ularmak SU ?

    Ularmak SUndal ker?

    Ehh ngaji agama tinggi tinggi tahap nabi udahnya SUndal ularrrmak kiter ni kan?

    Punca : Telan dedak sampai tak boleh nak taubat

    BalasPadam
  3. Makna pendakwaan terpilih adalah ada 2 ekor berok makan rasuah tetapi hanya sekor berok sahaja yg didakwa. Nak tanya sikit...adakah berok yg kena dakwa itu tak makan rasuah hanya sebab berok yg sekor lagi tidak didakwa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang neri komen mesti geng ulamak pemakan dedak

      Padam
    2. buka lah minda,jangan terlalu taksub kepada umno/bn/pas.

      Padam
    3. Tgk berok spesies mana la..kalau spesies umno..boleh lepas la..

      Padam
  4. APABILA ulamak MENJELMA MENJADI ULARmak.... inlah golongan yang mahu cari makan.... munafik...

    BalasPadam
  5. UMNO MENGAMALKAN PENDAKWAAN BERPILIH,pAS PULA MENGAMAL KAN AGAMA BERPILIH,PAS TAK BERKAWAN DGN BABI DAP PENANG HARAM,TAPI PAS BALON SEMACAM BABI DAP SELANGOR.

    BalasPadam
  6. Ameno berdiri teguh di belakang Madey meskipun ditolak kuat oleh Dap. Madey kukuh, Dap mengah.

    Pas berdiri teguh di belakang Hadi meskipun "pot pet pat pong" keluar dari halkum Pan, Hadi tak turun, Pan angkat kaki.

    Lojiknya bila kuasa luar cuba 'jatuhkan' tokong Dap, para juak juga ambil tindakan serupa iaitu ampu tokong dari belakang.

    Pada satu sudut, 2x5=5x2; pada sudut lain tiada apa yang berubah sejak 2008. Makanya usah hairan #ubah tidak mampu ubah apa apa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lah budaya yg di ajar oleh kerajaan BN pada rakyat selama ini. Material bukan main maju.Minda rakyat diracuni,di konkong supaya terus kekampungan.Orang kita Melayu terus bercerita dan mengumpat.Tiada teloq nak bertindak menukar pemimpin.Dan bila bala Allah SWT sampai baru la hampa terngango2.Sungguh hampeh dan memalukan.

      Padam
  7. Allahuakbar. Janganlah puasa kita hanya mendapat lapar & dahaga semata2.

    BalasPadam
  8. Sapa yang ko tuduh ulamak suk ni. Jangan main tuduh je kalau syg Lim guan eng pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ularmak pun nak tengok juga film XXX selali sekala...utk belajar
      He3

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini