RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 3 September 2016

MAHATHIR TENTU INGAT TARIKH 02 SEPT

MAHATHIR TENTU INGAT TARIKH 02 SEPT

02 SEPT...apa ada pada 02 Sept? Mungkin ramai lagi ahli2 Umno terutamanya saluran satu dan dua yg masih ingat tarikh ini bgaimana Anwar mempertahankan maruah dirinya, enggan tunduk kpd Mahathir dan rela dirinya dipecat dari Kerusi yg menjadi impian semua org2 politik. Bagi Anwar maruah diri tak boleh dijual beli.

Tarikh ini juga satu tarikh yg tertanam dalam sanubari Mahathir yang mana bermulanya satu kesilapan besar dalam politik beliau yg kesannya sampai sekarang. Walaupun Mahathir cuba menebus kesilapannya dengan menempatkan dirinya bersama2 pejuang2 menentang rejim Najib sekarang, luka lama para penyokong Anwar masih berparut dan tidak mudah melupakannya apatah lagi Anwar masih merengkok dlm penjara.

Mahathir bernasib baik kerana barisan pembangkang utama masih memberi ruang untuk beliau menebus kesilapan beliau yg lalu dengan sama2 cuba betulkan kembali negara ini. Namun, Mahathir tidak akan selesa dan tenang di dlm perjuangannya sekarang selagi beliau tidak memohon maaf kpd Anwar dan keluarganya serta mereka yg pernah menjadi mangsa kezaliman di zamannya.

Anwar dan keluarganya tidak pernah menuntut Mahathir memohon maaf kpdnya. Permohonan maaf mestilah lahir dari hati yg jujur dan ikhlas sebagaimana seawal Anwar bebas dari penjara dulu, beliau sering katakan beliau telah maafkan Mahathir. Anwar mahu berjuang dan pandang ke hadapan. Apakah Mahathir tidak mahu sejujur Anwar? Jika Mahathir mahu diangkat sebagai pemimpin yg sebaris dengan Anwar, tidak terlambat buat beliau. Cukup dengan satu kalimah, " Saya memohon maaf kpd Anwar dan keluarganya serta kpd semua rakyat yg merasai kesusahan di zaman saya".

4 ulasan:

  1. Anuar harus minta maaf pd TunM terutama raknyat Malaysia.. Sebab Anwar tahu apa yg dia laku kan....

    BalasPadam
  2. ko ni sealiran dengan president PIGS nampakkkk....

    i've nothing to say my loard...i close my case...

    kah kah kah kah

    BalasPadam
  3. berapi api tulis itu ini...sekarang kenan= liwat dgn nuar berahim + magey... apa rasa... jilat kat tepi ke join sama ker

    BalasPadam