KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 5 Oktober 2016

MAT SABU GANTI NAJIB, LAWAK DATO FAUZI BUAT WALAUN SENTAP

LAWAK sungguh.  Apabila Pengerusi Keadilan Pahang yang juga MP Indera Mahkota membuat ucapan berbentuk gurauan terhadap Presiden Amanah dengan menyatakan bahawa beliau ada cara untuk menjadikan Mat sabu "YAB", sewaktu MP Indera Mahkota, Dato' Fauzi Abdul Rahman berucap pada Majlis Jamuan Makan Malam sempena setahun Amanah di Indera Mahkota baru-baru ini telah membuatkan beberapa walaun tersentap.  Betulkah Dato' Fauzi ada "kuasa' untuk mengangkat Mat Sabu jadi "YAB"?

Inilah apabila otak tidak berkembang langsung.  Gurauan sinis pun menjadi serius sedangkan ucapan Dato Fauzi itu disambut dengan tepukan dan gelak tawa hadirin di dewan, malangnya Walaun pulak yang melatah dan sentap.  Kelakar sungguh!!

Para hadirin yang hadir faham lawak jenaka spontan Dato Fauzi dan sememangnya Dato Fauzi terkenal dengan lawaknya yang spontan.  Dato' Fauzi sebut, Mat Sabu boleh jadi "YAB" jika beliau bertanding di Parlimen Pekan melawan Najib selaku PM, ertinya jika Mat Sabu menang kalahkan PM, Mat Sabu boleh dikira layak ganti Najib sebagai PM.  Itu lawak biasa.  Lawak orang politik, tapi malangnya Walaun ini fobia bila mendengar nama Mat Sabu, apatah lagi bila Mat Sabu mahu 'diangkat" sebagai YAB.  Kesihan walaun.

Begitulah singkatnya pemikiran Walaun.   

18 ulasan:

  1. Harap2 mereka benar2 sentap yg berpanjangan agar PAN dapat membantu PKR memasang poster dan lainnya ketika kempen pd PRU 14 di Indera Mahkota kelak dalam pertandingan 3 penjuru bersama PAS dan BN..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taada masaala bang,kami dlm pas dulu,selalu bantu pkr,kami tak adala nak ungkit2.kerja iklas bang.islam mengajar kita berkasi sayang antara satu sama lain.

      PEACE BANG.

      Padam
    2. Peace Bro.. Semoga Allah memberkati usaha kita!

      Padam
    3. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Padam
  2. Memang diakui pas adalah juara pasang poster dan bendera, tetapi bila pilihanraya asik kalah memanjang, biarpun kononnya dah 60 tahun lebih. Era sekarang ini, bukan tahun 60an/70an, poster/bendera nih dah tak begitu menjadi faktor kemenangan, sekarang era it, semua pengundi dah set siapa yg akan dipilih, bukannya dipengaruhi poster/bendera lagi. Pas ni masih ketinggalan dan semakin mengundur sejak dibawah pres yg semakin dibenci rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam PAS di semua peringkat iaitu dari pemasang poster dan bendera sehinggalah ke jawatan Tuan Presiden, sedari awal sudah dipasang niat agar segala tindak tanduk adalah kerana Allah. Allah yg berhak samada nak beri kemenangan atau kekalahan kpd parti. Senario pertama ini yg masih kurang difahami oleh orang2 di luar PAS.

      Manakala, sekiranya kerja2 kempen dilakukan utk parti lain pula, petugas PAS selalunya bersangka baik iaitu parti lain yg dibantu dalam kempen mereka, jika menang nanti akan membantu atau bersama2 menguatkan agenda islam yg diperjuangkan PAS atau sekurang2nya tidaklah mereka iaitu parti lain menentang agenda perjuangan PAS! Senario kedua ini juga yg masih kurang difahami oleh orang2 di luar PAS.

      Melihat situasi politik terkini, senario kedua di atas nampaknya masih belum juga tercapai seperti yg diharapkan PAS. Jadi, kami di peringkat bawahan mendapati benarlah sikap yg ditunjukkan pemimpin2 PAS kini yg dilihat lebih berhati2 utk memilih regu bagi PRU 14 yg mana sikap ini memang selari dgn aspirasi kami di bawah.

      Padam
    2. Salam En. Ir Anonymous,

      Memetik ucapan Haji Hadi Presiden PAS sendiri, kemenangan yang tertangguh walaupun di jalan yang benar adalah disebabkan tidak ikhlas, berkira dan sebagainya.

      Mungkin selama ini ahli PAS termasuk presidennya tidak ikhlas ataupun berkira ataupun memang jalan tak benar kah kah kah!!!

      Tak payahlah tulis panjang-panjang!!! Kalau ikut ucapan Haji Hadi, korang memang teruk!!!

      Padam
    3. syabas tuan I.R,ir dapat kelulusan Instiute of engineers Malaysia.
      Dikira tuan ni yg intelekla,tuan tahu tak 1981 hadi berfatwa,berjihad menentang umno yg kekalkan sistem penjajah,kalau mati,mati sahid.sekarang apa jadi dah sedondon dgn umno.inilah sikap pemimpin pas.tuan tahu tak report sudah dihantar ka sprm tentang pembalakan di kelantan;apa respon hadi..
      Tuan tahu tak najib songlap 2.6billion..apa respon hadi..
      tuan tau tak SR report..90juta..Tuan tahu tak hadi/pas dok kutok dap..tapi di selangor makan sekawah..

      ISLAM PAKAH INI TUAN..NAK BUAT HUDUD MACAM BRUNEI..TUAN TAHU TAK HUKU HUDUD DIBRUNEI..BERPILIH2..Toksalah cakap pasal islaM berdegar2,sedangkan benda-benda yg basic dlm islam pun tunggang-langgang..nak tanya tuan apa hukumnya..mebelasah elaun gaji bulan2 sedangkan tangungg-jawab ka-parlimen selalu ponteng.bukan fitnah tetapi fakta.Jika benda yg sebegitu mudah boleh terlepas,usahlah dok cerita,angan-angan,omong2 kosong nak kkan negara isla.TEGAKKAN ISLAM DLM DIRI ITU DULU.

      Padam
    4. syabas tuan I.R,ir dapat kelulusan Instiute of engineers Malaysia. (Terima kasih atas ucapan syabas)
      Dikira tuan ni yg intelekla,tuan tahu tak 1981 hadi berfatwa (Hanya pihak berwajib boleh berfatwa, jadi TGHA tidak berhak berfatwa) berjihad menentang umno yg kekalkan sistem penjajah (menentang UMNO di sini bermaksud menentang secara politik memandangkan PAS malah UMMO adalah pertubuhan parti politik yg berdaftar),kalau mati,mati sahid (kecuali jika nyawa dan harta terancam bila ditentang secara kekerasan maka menurut islam jika akibat membalas serangan dan jika mati ia adalah mati syahid) .sekarang apa jadi dah sedondon dgn umno (Seperti sebelum ini PAS menentang UMNO secara politik iaitu di dalam pilihanraya dan juga di luar pilihanraya; kini PAS menukar strategi dgn menentang di waktu pilihanraya tapi bekerjasama pula utk kebaikan islam di luar waktu pilihanraya) inilah sikap pemimpin pas (benar ini sikap PAS sekarang yg mmg pun dipersetujui oleh seliruh ahli parti) .tuan tahu tak report sudah dihantar ka sprm tentang pembalakan di kelantan;apa respon hadi (Saya tahu dan respon PAS ialah menunggu hasil SPRM, jika ada salahlaku maka pemimpin PAS yg bertanggungjwab perlu didakwa dan dibicarakan).
      Tuan tahu tak najib songlap 2.6billion (satu dunia pun tahu termasuk PAS ) apa respon hadi..(TiTM ada menggesa agar siasatan rasmi dilakukan)
      tuan tau tak SR report..90juta..(Tahu dan proses saman sedang berjalan) Tuan tahu tak hadi/pas dok kutok dap..tapi di selangor makan sekawah (Di Selangor, PKR lebih matang bila bertindak berdasarkan sokongan rakyat pd PRU 13 berbanding DAP di Penang yg bertindak sebaliknya)

      ISLAM PAKAH INI TUAN..NAK BUAT HUDUD MACAM BRUNEI..TUAN TAHU TAK HUKU HUDUD DIBRUNEI..BERPILIH2..(Adakah tuan cuba mengatakan bahwa hudud tidak sesuai di zaman sekarang?) Toksalah cakap pasal islaM berdegar2,sedangkan benda-benda yg basic dlm islam pun tunggang-langgang..nak tanya tuan apa hukumnya..mebelasah elaun gaji bulan2 sedangkan tangungg-jawab ka-parlimen selalu ponteng.(Seorng ahli parlimen berhak utk tidak hadir ke parlimen atas sebab2 yg munasabah.. mungkin tuan boleh menamakan seorg ahli parlimen lain terutama dari PH yg tidak pernah ponteng.. dan hendaklah disertakan dgn bukti).. bukan fitnah tetapi fakta.Jika benda yg sebegitu mudah boleh terlepas,usahlah dok cerita,angan-angan,omong2 kosong nak kkan negara isla.TEGAKKAN ISLAM DLM DIRI ITU DULU. (Setuju bhw islam perlu ditegakkan termasuk dalam diri ini juga)

      Padam
  3. Pemimpin pas sekarang nie senyap jeeee.... Apa saja keburukan dan pengkhianatan umno buat, pemimpin pas senyap jeeee.... Ini bukan fitnah ....
    Ini fakta....
    Bersih 5... Umno tak terlibat
    Pas pun tak terlibat...
    Apa dah jadi dgn pas sekarang nie....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seelok2nya tuan bacalah juga harakahdaily.net utk menemui apa jua teguran2 PAS kpd UMNO.

      Bersih 4 telah dijadikan sebagai satu ujian oleh PAS samada pembangkang benar2 bersatu menentang BN terutama UMNO. Hasil yg didapati tidak sebegitu dan ini termasuklah adanya adegan memijak gambar TGHA (nak pijak gambar najib lantaklah).. Jadi natijahnya ialah ahli PAS seluruhnya bersetuju agar PAS tidak perlu menyertai Bersih 5..

      Padam
    2. Pemimpin2 pas ini kekeringan idea dan tak tak tahu apa apa nk cakap..habis2 sgt mereka cipta isu dgn mengutuk Dap dan Amanah..itu saja yg mereka tahu. kesiannn..malang sungguh walaun2.

      Padam
  4. Dalam PIGS yg nak menang tu ada MONYET.

    BalasPadam
  5. Terima kasih i.r;

    Dalam pas,tak ramai orang macam tuan,tetapi berhati-hati,orng2 macam tuan dan ir.iskandar dan beberapa professional lainya.jika tersilap langkah akan menjadi seprti G18.

    Tuan lahir tahun berapa/,saya perhatikan tuan berkeliaran dimana sahaja dlm blok PH.

    Nak tanya kenapa orang macam tuan masih bersama PAS..utk pengetahuan tuan kakak saya yg kawin dgn orng pas tahun 198AN DI KEMAMAN,bercerai berai dgn lakinya,disebabkan fatwa Hadi itulah/walaupun tuan kata hadi tidak dibenarkan berfatwa,tetapi diperingkat bawah jadi lebih extreme lagi.sembahyang 2 imam,sembelihan orng umno haram.

    saya faham tuan masih bersama pas,kerana ulamaknya..tetapi ulamak yg macam mana aiik/
    boleh beri pencerahan/

    BalasPadam
    Balasan
    1. ((Ingin dijelaskan di sini bhw saya tidak berupaya utk memberi jawapan2 yg tepat kpd persoalan2 yg tuan timbulkan memandangkan ketika amanat dikeluarkan, saya sendiri pun masih lagi berada di peringkat sekolah menengah.. Bagaimanapun, apa yg boleh saya nyatakan di sini hanyalah hasil dari pemerhatian serta bacaan saya mengenai perkara2 yg ditimbulkan oleh tuan spt perkara2 i. di bawah..

      i. Di awal tahun 80an, kejadian2 spt sembahyang dua imam, cerai berai serta sembelihan haram oleh org UMNO yg berlaku adalah mungkin akibat dari salah faham atau pemahaman kurang tepat ke atas amanat tersebut (itupun sekiranya ia hendak dikaitkan dgn amanat tersebut spt yg tuan inginkan!).

      ii. Di awal tahun 80an dulu juga wujudnya di kalangan UMNO akan pendapat2 yg boleh menggugurkan akidah yg antaranya ialah hukum hudud tidak sesuai di zaman ini, hanya UMNO yg mampu memberi rezeki, agama dan politik perlu dipisahkan dan juga lain2 pendapat yg sewaktu dgnnya!

      Bukankah dgn bersandarkan pendapat2 salah UMNO spt perkara ii. di atas pun sudah cukup utk membawa kpd berlakunya kejadian2 yg tuan senaraikan spt perkara i. di atas? yg mana ianya termasuklah juga perkara yg berlaku kpd kakak tuan! Sebenarnya tanpa amanat tersebut pun kita sepatutnya sudah dapat menilai betapa bahaya dan salahnya pendapat2 oleh pihak UMNO tersebut!

      Pada saya pertembungan2 antara perkara2 i. dan ii. di ataslah yg membawa kpd pergeseran dan pertelingkahan antara PAS dan UMNO. Pada saya juga, perkara2 yg boleh menjatuhkan akidah spt perkara2 ii. di atas inilah yg sebenarnya hendak dibetulkan melalui amanat tersebut.. Saya sendiri secara peribadi tidak nampak di mana silapnya amanat tersebut jika kita benar2 memahaminya.))

      Nak tanya kenapa orang macam tuan masih bersama PAS.. (Akan saya jawab di bawah nanti) utk pengetahuan tuan kakak saya yg kawin dgn orng pas tahun 198AN DI KEMAMAN,bercerai berai dgn lakinya (Saya membuat andaian bahawa bekas abg ipar tuan adalah org PAS (sekiranya hendak dikaitkan dgn amanat spt yg tuan inginkan) memandangkan beliau seorg suami yg berhak menjatuhkan talak dan malangnya beliau mungkin mempunyai pemahaman yg kurang tepat), disebabkan fatwa Hadi itulah/walaupun tuan kata hadi tidak dibenarkan berfatwa,tetapi diperingkat bawah jadi lebih extreme lagi.sembahyang 2 imam,sembelihan orng umno haram (Kedua2 gejala ini juga mungkin akibat dari pemahaman yg kurang tepat spt di atas!) .

      saya faham tuan masih bersama pas,kerana ulamaknya..tetapi ulamak yg macam mana aiik/boleh beri pencerahan/ (Andaian tuan adalah sedikit tersasar.. saya masih bersama PAS adalah kerana faktor utama PAS yg menjadikan alQuran dan asSunnah sbg rujukan. Ini bermaksud saya akan tetap duduk dalam PAS walaupun ketika itu hanya tinggal saya seorg sahaja di dalam parti. Manakala faktor ulamak pula adalah faktor kedua di mana saya yakin para ulamak mampu dan dapat membimbing ahli2 agar dapat terus berada di landasan yg betul berdasarkan faktor utama di atas, Sekian dan Wassalam).

      Padam
    2. T.K. Tuan i.r.

      Faktor al-quran dan hadith.

      Adakah tuan setuju,parti politik pas adalah agama/.agama adalah pas.
      Kenapa banyak tindakkkan pemimpin2 pas tak seperti amalan2 dlm al-quran dan -hadith.

      1. seperti fitnah pil kuda.bukan fitnah. tuan kena baca transcript perbicaraan hadi.
      2.Kenapa amalan kafir-mengkafir jadi lagi,sehingga menganggap orang yg keluar pas wajib dibunuh.
      3.kenapa pemimpin utama pas,tak seperti TGNA, dari segi akhlaknya.bukti yg ketara cara2 dia melayan DSAI,semasa dsai MENGUNJUNGI RUMAHNYA DI RUSILA.
      4.bOLEH TAK TUAN TANYA TANTAWI,YG CAKAP AGAMA BERDEGAR-DEGAR,tetapi receipt hotelnya,terdapat kena bayar payperview porno,saya dah lihat,tetapi orang2 dap,masih lagi ada sifat takk mahu memalukan setiakawan. kALAU DIA BERDEGIL SURUH DIA CABAR,orang yg bersamanya yg membayar bilnya.

      4.Adakah amalan al-quran -dan hadith dlm Politik PAS, adakah PERINTAH ALLAH,DAN MENGIKUT CARA NABI MUHAMMAD S.A.W /23 tahun/ di madinah/mekah..dan para2 sahabat.
      5.tuan tentu dah baca habis al-quran..boleh tak beri huraian ringkas,dimana dipadang mashar nanti nabi s.a.w akan akui amalan2 baik kita.seperti aMalan politk al-quran dan hadith pas.KENA BERSAKSIKAN NABI MUHAMMAD S.A.W.

      OK. Tuan,niat sya bukan nak cari kesilapan,tetapi memandangkan Hadi adalah ulamak dunia,dan pemimpin pas no1,saya kena critical sikit.Sebab apa yg saya tahu ulama yg sebenarnya adalah 'PEWARIS NABI'.CARA DAN AMALANNYA,dari raut muka kita orang awam dah nampak keramahnya.

      maaf jika terkasar bahasa.

      Padam
    3. Saya sebenarnya tidak berupaya utk memberi jawapan2 tepat kepada tuduhan2 tuan yg saya kira lebih kpd andaian dan hearsay. Buat apa saya berbincang mengenai perkara2 yg saya sendiri tidak berapa pasti kesahihannya. Tapi kalau tuan inginkan saya membentangkan pendapat/andaian saya, boleh shj tapi harus diingat ini cuma pendapat/andaian!

      Adakah tuan setuju,parti politik pas adalah agama/.agama adalah pas.(PAS hanyalah sebuah pertubuhan politik, dakwah dan tarbiah)
      Kenapa banyak tindakkkan pemimpin2 pas tak seperti amalan2 dlm al-quran dan -hadith. (Pimpinan2 PAS juga hanya manusia biasa yg tak akan terlepas dari melakukan kesilapan)

      1. seperti fitnah pil kuda.bukan fitnah. tuan kena baca transcript perbicaraan hadi. (Spt yg kita tahu kes mahkamah sudah pun merumuskan bhw pihak yg mendakwa gagal mengemukakan bukti- selesai! Tapi kalau tuan masih boleh mengandaikan isu ini adalah fitnah, izinkan saya utk mengandaikan pula bahwa memang tidak mustahil wujudnya kejadian pengedaran pil kuda, cumanya x mahu diakui oleh pihak2 yg terlibat)
      2.Kenapa amalan kafir-mengkafir jadi lagi,sehingga menganggap orang yg keluar pas wajib dibunuh. (Sekiranya tuan berpegang bhw mmg wujudnya kenyataan di atas, izinkan saya memberi pendapat bhw kenyataan itu sendiri pun sedari awal adalah salah memandangkan jika benar org keluar PAS wajib dibunuh adakah benar ianya disebabkan mereka telah kafir spt yg didakwa? Sejak bila plk ada hukum yg mengatakan org kafir wajib dibunuh? Nampak tak spin oleh musuh PAS? Jadi andaian saya ialah kenyataan di atas adalah ternyata salah dan tak perlu dibincangkan dgn lebih lanjut.)
      3.kenapa pemimpin utama pas,tak seperti TGNA, dari segi akhlaknya.bukti yg ketara cara2 dia melayan DSAI,semasa dsai MENGUNJUNGI RUMAHNYA DI RUSILA. (Ini juga satu lagi hearsay yg saya kira boleh shj ditokok tambah utk menyedapkan cerita. Tapi sekiranya isu perbincangan ketika kunjungan adalah mengenai Langkah Kajang, sememangnya layak ianya menjadi panas kerana PAS nyata telah menjadi mangsa akibat strategi rafizi yg tidak menjadi tapi kesalahan dihempaskan begitu shj kpd PAS. Inilah andaian saya jika tuan ingin ambil tahu!)
      4.bOLEH TAK TUAN TANYA TANTAWI,YG CAKAP AGAMA BERDEGAR-DEGAR,tetapi receipt hotelnya,terdapat kena bayar payperview porno,saya dah lihat,tetapi orang2 dap,masih lagi ada sifat takk mahu memalukan setiakawan. kALAU DIA BERDEGIL SURUH DIA CABAR,orang yg bersamanya yg
      (Saya ada membaca yg tuan empunya diri sudahpun membuat penafian dan telah pun mencabar agar dikemukakan bukti. Andaian saya ialah setelah dicabar sebegitu, sepatutnya ambil lah peluang keemasan ini utk mengemukan bukti dari membiarkan fitnah ini berlarutan!)

      4.Adakah amalan al-quran -dan hadith dlm Politik PAS, adakah PERINTAH ALLAH,DAN MENGIKUT CARA NABI MUHAMMAD S.A.W /23 tahun/ di madinah/mekah..dan para2 sahabat. (Sebagai pencinta islam pastinya pimpinan serta ahli PAS telah dan sdg terus berusaha sebaik mungkin agar segala tindakan selari dgn perintah Allah, ikut cara Rasulullah dan para sahabat baginda. Tapi saya akui sebagai manusia biasa pastinya kami tetap tidak terlepas dari salah dan silap dlm mengembeling tindakan utk mendaulatkan islam)
      5.boleh tak beri huraian ringkas,dimana dipadang mashar nanti nabi s.a.w akan akui amalan2 baik kita.seperti aMalan politk al-quran dan hadith pas.KENA BERSAKSIKAN NABI MUHAMMAD S.A.W. (Maaf tuan perkara ini tidak langsung sy dapat huraikan memandangkan saya bukanlah ahlinya)

      Sebab apa yg saya tahu ulama yg sebenarnya adalah 'PEWARIS NABI'.CARA DAN AMALANNYA,dari raut muka kita orang awam dah nampak keramahnya. (Saya bersetuju dgn pendapat tuan mengenai pewaris nabi itu. Tapi andaian saya, ia masih bergantung kpd dari sudut mana kita menilainya. Sbg contoh kalau kita menilai seseorg ulamak dari kacamata islam sebenar, pasti ia secara automatik tidak sukar utk kita mendapatkan jawapan yg tepat. Tapi jika kita menilai dari sudut utk mengambil hati non-muslim yg mana kita sdg bersekongkol dgn mereka, pastilah jawapan berlainan pula yg bakal kita perolehi!)

      Padam
  6. telah menjadi sikapdan perangai manusia bila terdesak nak 'cover' malu disebabkan kebangangan sendiri dengan memburukkan orang lain... heh heh heh tak ubah macam babi bila merelakan betina mereka yang 'kena' dikongsikan dengan babi jantan lain... heh heh heh ... memang ada rupa pun kah kah kah

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini