TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 27 Februari 2017

MAHATHIR DIHENTAM HANYA KERANA MAHATHIR HENTAM NAJIB? BODOH SUNGGUH!!

DULU Najib takut pd Anwar. Anwar dah masuk penjara. Najib ingat dia lega. Rancangan Allah siapa boleh halang? Tiba2 mahathir muncul melawan Najib, umno/Bn.

Najib pun guna seluruh jentera utk lawan Mahathir. Siang malam dihina dan dikutuk Mahathir semahu2nya melalui media kawalannya.

Ada sebilangan dari kita yg benci najib, umno/Bn pun kutuk Mahathir sekali.

Apakah dgn kutukan dan penghinaan kita kpd Mahathir akan melemahkan Najib? Tidak. Bahkan, Najib rasa lega dgn tindakan kita menghina Mahathir. Menghina dan mengutuk Mahathir adalah hadiah kita kpd Najib. 
 
Bukan bermakna mahu suruh sokong Mahathir, tapi perlu apanya hentam Mahathir kalau dia hentam Najib?  Tidak suka Mahathir atas tingkah lakunya dulu2, itu orang faham.  Tapi kalau hentam Mahathir bila dia hentam rejim Umno/Bn, itu pelik.   Mungkin kita mahu pemimpin yang zalim itu mesti sokong kezaliman seterusnya selepas era dia berkuasa?

Bodohnya kita dlm berpolitik.

23 ulasan:

  1. Teringat masa zaman reformasi dulu. Musuh kpd musuh kita ialah kawan kita.

    BalasPadam
  2. Tak kan la pasal ruu 355 pun sanggup mengkafirkan org. Org suruh perjelas aje pun, bukan orang tolak.

    BalasPadam
  3. Hukuman rotan 100 kali tu kita sokong. Hukuman penjara 30 thn dan denda rm100k tu kena tambah baik la. Tengok pd kesalahan. Tetapkan had mengikut kesalahan la. Jangan bagi cek kosong je.

    BalasPadam
  4. Mengajar agama tanpa permit @ tauliah termasuk kesalahan syariah dlm ruu. Tak kan la nak penjara 30 tahun.. perjelas had dia betul2 la.

    BalasPadam
  5. Poligami tanpa kebenaran isteri pun kesalahan syariah jugak. Mana patut denda rm100K maksimum. Bagi penerangan elok2 ler...

    BalasPadam
  6. Tak daftar perkahwinan luar negara pun kesalahan syariah jugak. Tapi takkanlah maksimum laki bini kena penjara 30 tahun. Tak patut betul la. Terangkanlah betul2 dia punya had penjara tu.

    BalasPadam
  7. A kawan baik aku. B musuh ketat aku. Dua2 kena tangkap mengajar agama tak ada permit. A kawan aku kena 3 tahun. B musuh ketat aku kena 30 tahun. Tak adil la gitu....

    BalasPadam
  8. Tolonglah, pindalah ruu tu betul2 bagi terang dan jelas. Hukuman mesti adil dgn kesalahan syariah yg dilakukan. Perjelas elok2. Kalau elok kami akan sokong 100%. Selama ini pun kami perjuangkan islam. Kalu ruu tu adil, jelas, lengkap dan benar2 martabatkan mahkamah syariah, kami sokong 120%. Janganlah risau.

    BalasPadam
  9. Org dah kahwin klu zina tu dah buat kesalahan syariah. Kalau ikut quran kena rejam sampai mati. Tapi kalu ikut ruu cuma 30 tahun je. Rm100k je. Mana ikut syariah klu cuma rotan 100 kali. Nak martabat mahkamah syariah kena betul2 la. Ikut yg Allah suruh.

    BalasPadam
  10. Kalu anak dara, jejaka blm kahwin, zina kena 100 kali rotan tu, aku memang sokong 100%. Tapi kena ada 4 saksi yg layak la. Ada saksi yang layak, jalan terus je. Aku sokong.

    BalasPadam
  11. Kalu hukum tu jgn yg bilis2 je. Yg jerung pun mesti bagi sama jugak la.

    BalasPadam
  12. Kesalahan mencuri tu jgn lah terhad curi basikal, curi susu, curi getah, curi balak je... Kenalah luaskan pd kaedah mencuri cara moden gak mcm curi guna internet, curi cara online banking, curi cara mengambil dedak, curi masuk akaun dan lain2. Curi cara moden ni ada ke dlm ruu 355?? Klu ada saya sokong. Kalu tak ada, mintak baiki dulu. Kami akan sokong.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DALAM RUU 355 NI MANA ADA HUKUMAN UNTUK PENCURI......HUKUMAN UNTUK ORANG DAH KAHWIN YANG BERZINA PUN TAKDE.

      Padam
  13. Tun M hanya ingin membaiki balik apa yg telah dirosakkan oleh najib..itu yg wajib kita sokong..ds anwar dan famili sudah maafkan tun m..sapalah kita..

    BalasPadam
  14. Now,. Madey dah tak dak kuase n tak mudarab ke kita...tapi tak kan ku lupo perbuatannya yg melumpohkan sistem pemerintahan di Malaysia... yg mana DSN dok buat follow through now dengan meghuyupkan lagi...

    Now yg wajib kite pastikan agarm pemerintahan negara perlu ditukar bukan DSN saje di tukar..

    BalasPadam
  15. Oleh sebab tiada seorang ahli PAS pon yang mampu terangkan tentang RUU355 lengkap dan adil seperti saya..
    maka saya tangguhkan lagi bacaan pindaan ke sidang Parlimen akan datang. - TG Hadi Awang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tangguh lagiii. Bila la ko nak mula bentang? Barua betul ler

      Padam
    2. Seronok sangat ke memfitnah ni wahai barua DAP?

      Padam
  16. dulu masa mata anwar lebam kena tumbuk..
    ada member gua tiba2 marah gua, dia kata orang melaka teruk sebab hanif omar tumbuk anwar.
    terpegun gua, sampai gitu sekali.
    Cuba yg kena tumbuk mamat biasa je, sikit pun dia org tak heran....ini double std..kata adil..nak reform?
    nak reform orang ke nak reform isu?

    BalasPadam
  17. Dengan berbangkitnya soalan2 di atas kini baru aku tahu setakat mana pemahaman PR dalam isu RUU 355 ini.. aku nak jawab ringkas aje le.. hanya negeri yg hendak meminda akta syariah mereka agar selari dgn RUU 355 ini (setelah diluluskan kelak) yg layak menentukan perincian (spt yg diminta di atas) dan berapa jumlah hukuman atau denda. Had hukuman dan denda yg diletakkan pada RUU 355 hanya sebagai aras maksimum shj..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam mana nak faham, kalau bentang pun setakat tajuk tanpa bahas dan penerangan. Lepas minta orang sokong, kalau tak sokong dikata kafirlah sedangkan RUU 355 bukan pun undang-undang Islam tetapi hanya penambahbaikan sahaja.

      Padam
    2. Kalau dah tak faham tak payah buat tuduhan rambang akan tuduhan kafir tu.. simple aje sebenarnya.. RUU 355 akan membolehkan sebahagian enakmen jenayah syariah Kelantan dan Terengganu dilaksanakan. Kan ke bagus tu! Kalau tak nak sokong jugak terpulang kpd iman masing2..

      Padam
  18. Salam' saya Delfiyanti. Kebetulan saya disini Cuma mau Berbagi saran' Bagi Teman-teman yang lagi ada masalah.Faktor Ekonomi atupun Masalah Hutang piutang. yang sedang jadi beban pikiran dan sulit untuk di selesaikan Silakan Hubungi Nmr ini.
    (082 344 445 588) atas nama Mbah Jonoseuh. Silahkan minta bantuan Sama Mbah dan sampaikan keluhkesah anda sama Beliau. Karna Bantuan Mbah Jonoseuh sudah saya buktikan sendiri Selamah ini..
    Dan Untuk Bantuan yg Biasa Mbah jonoseuh berikan Yaitu

    ANGKA TOGEL
    PESUGIHAN
    DANA GHAIB..
    Dan masih banyak Bantuan yg lainnya.
    Terimah kasih silaka anda coba Dan Membuktikan sendirih..!!!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini