TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 8 Mei 2017

PANTUN PANTAN PASCA MUKTAMAR - TOK USIN UG CEROI



Udah lama bebenar rasanya tok tak berpantun pantan. Kat Muktamar baru2 ni tok cadang nak berpantun depan walaunta walaunti, tapi baru tok nak mula pantun, , tiba2 ribut. Maka, mlm ni izinkan tok qadho pantun pantan tok ye...

Maka berkumpul para walaun,
Berkumpul sama para walaunti,
Muktamar guru tok setiap tahun,
Tempat yg halal untuk memaki.


Awal muktamar dewan pemuda,
Dewan muslimat tidak dilupa,
Nik Beduh pertama buka bicara,
Kutuk Dap, Amanah, Pkr macam biasa.

Lagi sedap Dewan Ulamak,
Para lebai berlawan maki,
Sape memaki paling banyak,
Itulah pejuang Islam sejati.

"Jahanam PAN" doa diangkat,
Semangat berdoa sampai terkentut,
Makbul doa begitu cepat,
Sebelah malam dilanda ribut.

MB Kelate berucap amat petah,
Mewakili Majlis Syura dia berhujah,
Biarkan Amno terus perintah,
Biarlah sekular asalkan dapat faedah.

Kemuncak muktamar ucapan guru tok,
Putus hubungan dengan Keadilan,
Para Walaun umpama Belatuk,
Angguk belaka tanda persetujuan.

Sedikit kisah tentang muktamar,
Nanti free tok cerita lagi,
Masuk kisah Pendekar Mustar,
Duduk bersama penyamun di jeti.

Bila Dr Maza memakai topi,
Lebai Sudin cecopong terus perli,
Guru tok pakai topi tudung saji,
Tiada siapa yang berbunyi.

Mlm ini malam jemahat,
Malam berkat bunuh setan,
Tok dah mula rasa penat,
Cukup dulu pantun pantan.

Wassalam.

Sumber: FB Tok Usin UG Ceroi @ Usin  

30 ulasan:

  1. Alhamdulillah TGHH masih memimpin kami malah menang tanpa bertanding pulak tu.. Tahniah Tok Guruku yg amat dikasihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila plak org2 disana nk.bermuktamar...kih kih kih

      Padam
    2. Alhamdulillah biar Hadi memimpin orang2 yang bodoh!!!

      Hanya orang2 yang bodoh dapat memperbodohkan orang2 yang lebih bodoh daripada mereka!!!

      Kita orang Alhamdulillah juga Allah dah beri petunjuk golongan mana yang buat maksiat tu dapat ribut. Jangan tanda2 Allah dah beri masih ingkar entah2 tempat korang nanti di neraka jahanam!!!

      Kat dunia korang dah confirm kena jahanam hari tu!!! Tak takut ke buat fitnah, maksiat dan kerja mungkar bertopengkan Islam???



      Padam
    3. Petir sudah..
      Banjir BALAK pun sudah..
      RIBUT pulok "tepat" menerjah..
      'BALA' apo pulok lepas nih buat Tok Ayah!?

      Ayat2 pantun2 POWER pun dah tak guna lagi..
      Izinkan banjir Petir RIBUT pulok bagi "butir-TAHIK"!..
      Biarkan BALA2 petir-RIBUT dll memberikan JAWAPAN yg pasti!
      Doa'JAHANNAM mrk itu kini, mnjdkan mrk bnar2 JAHANNAM & panik!


      Lobai Olarmak mendakwa mrk lah PEWARIS nabi..
      Lantas RIBUTpon menyergah: "mung lah MUSUH-nabi2 yg trang2PONTENG khianat FITNAH menCURI!"



      Padam
    4. Si mulut kohong pun masih diangkat lagi sebagai orang no1...tkde orang lain ke?
      Hadi ni mana la ada kualiti utk memimpin parti lain...pas je yg dia layak pimpin krn ahli2 bukannya terdiri drp org2 pintar pun!!
      Ceramah dia boley la bro!!!
      Berpolitik? Kluk klek dan hilang punca, mana satu yg dituju, dia sendiri pun tak tau, keliru!!! Nak jadi penasihat kaa, atau nak perintah kaaa?

      Padam
  2. wan rosli penjilat tegar hadi awe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takkan nak penjilat LGE sbgaimana PAN dan Mohd Nasir keh keh..

      Padam
    2. Kami parti rahnatang lil alamin...aka khaldai dap...jadi kami x perlu buat muktamar pemilihan...lagipun nnt nampak plak gah kami bila hantu dan jin dtg ngundi

      Padam
    3. Beza orang cerdik dengan orang yang bangang:

      1. Orang cerdik cakap pasal ekonomi contohnya multiplier effects, fiscal policy, monetary policy, deficit/surplus sebagai contoh. Orang bodoh cakap pasal keldai, biawak, penjilat sebab itu je yang ada dalam otak dia hahahhaha!!! Otak hitam penuh dengan sampah!!! Otak orang bodohlah katakan!!!

      2. Orang pandai cerita pasal Brexit, pilihanraya presiden Perancis centrist Emmanuel Macron vs Marine Le Pen, geopolitic tension in Middle East and Korean peninsular, safe-haven assets oorang bodoh cakap keldai, biawak, khadam, barua. Otak penuh dengan binatang. Bodohlah katakan!!!

      3. Orang cerdik kalau cerita agama cerita kitab Ihya Ulumuddin, Al-Ghazali, Ibnu Taimiyah, Imam Al-Jauzi, Imam Abu Nu'man bin Tsabit, Imam Ibnu Hajar Al-Asqalani, Nasrudin Al-Bany orang bodoh kalau cerita agama cerita Hadi. Hadi tu kelulusan pun cukup2 makan nak masuk sekolah orang puteh pun tak layak, ulama apa bodoh macam tu??? Orang2 bodoh ni otak mereka kosong sebab tu tak boleh fikir!!!

      Akhirnya Allah gelarkan parti orang2 bodoh tu sebagai babi sebab bodoh macam babi!!!

      Jadilah hadi yang bodoh tak layak sekolah orang puteh tu pemimpin para babi!!!

      Padam
    4. Kalau mengaku cerdik tapi pilih pemimpin yg makan BABI pun tak guna satu habuk pun.. lepas tu belek FATWA kemudian makan BABI balik, selepas itu belek FATWA kembali, makan BABI pula dan ulang lagi makan BABI sampailah abg jamil mampus.. keh keh

      Padam
    5. Pemimpin ularmak makan DUIT,BABI yg jadi mangsa.Otak hang pi letak ka lutut ka.

      Padam
    6. Penjilat Butir Taik Hadi!! Kah kah kah

      Padam
  3. Tolak hadi tolak umno tolak syiah tolak khawarij

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAN tak perlu risau kerana DAP boleh kurniakan syafaat buat mereka gamaknya,.

      Padam
    2. Pas tak perlu risau kerana HADI boleh kurniakan syafaat buat mereka gamaknya,

      Padam
    3. Korang orang amanah jangan nak kutuk Hadi boleh kurniakan syafaat!!!

      Parti dia tu parti babi (PIGS)!!!

      Hadi pulak babi besar, ketua para babi!!!

      Kalau dah haram macam tu takkanlah boleh beri syafaat???

      Padam
    4. Kalau mengaku makan halal tapi pilih pemimpin yg makan BABI pun tak guna satu habuk pun.. lepas tu belek FATWA kemudian makan BABI balik, selepas itu belek FATWA kembali, makan BABI pula dan ulang lagi makan BABI sampailah abg jamil mampus.. keh keh

      Padam
  4. Islam yang dijaja oleh PAS kini adalah sesat lagi menyesatkan. Bandingkan saja akhlak pimpinan PAS mutakhir ini dengan akhlak yang dititipkan oleh Nabi saw, jauhnya bagaikan antara laangit dengan bumi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAN pandai bercakap pasal akhlak.. jom kita bersembang pasal kota bharu, 91 muka surat, perjanjian pangkor ll, sumpah baiah, disney, takde kolam, wanita di pej menteri besar, fitnah mahkaamah syariah bla bla bla..

      Padam
  5. Kalau mengaku sokong TGNA tapi pilih pemimpin yg makan BABI pun tak guna satu habuk pun.. lepas tu belek FATWA kemudian makan BABI balik, selepas itu belek FATWA kembali, makan BABI pula dan ulang lagi belek FATWA dan eh lepas tu makan BABI semula sampailah abg jamil mampus.. keh keh

    BalasPadam
  6. apa susah nak pikir. pagi doa laknat, mlm kena bala. dah nampak sgt tanda pas yg x betol. gue pangkah ph ini kali..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau setakat ribut, negeri kedah bukanlah kali pertama ditimpa ribut.. sudah beberapa kali sebelum ni..

      So apa ada hal lu nak pangkah PH pun yg ada pemimpin kafirnya boleh belek fatwa utk lu...

      Padam
  7. dulu dia panggil org daPIGS, dia dapat PIGS, kemudian dia panggil Amanah Pan..., dia dapat P.U.K.I (Pas+ Umno+ Khalid Ibrahim), dia tuduh orang PanKhianat, dia pengkhianat dlm PRU 13, dia kata Mat Sabu Shiah tapi dia yg shiah yg mengunjungi shiahnya di Iran,,,harap walaun mahasabah diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu dia panggil org daPIGS, dia dapat PIGS, (DULU DIA PANGGIL PAS PIGS KINI DIA SOKONG PEMIMPIN YG MAKAN PIGS@PORK) kemudian dia panggil Amanah Pan..., dia dapat P.U.K.I (Pas+ Umno+ Khalid Ibrahim) (KEMUDIAN DIA PANGGIL PAS PIS..., DIA DAPAT PANTAT - Parti Aliran Najis Teramat Amat Tengit) , dia tuduh orang PanKhianat, dia pengkhianat dlm PRU 13, (DIA TUDUH PAS UG, DAP KHIANAT JANJI KE ATAS TGHH) dia kata Mat Sabu Shiah tapi dia yg shiah yg mengunjungi shiahnya di Iran (DIA KATA PAS RASUAH TAPI PKR/DAP YG KENA DAKWA DGN SPRM),,,harap walaun mahasabah diri. (HARAP BARUA MAHASARAWAK DIRI!)

      Padam
  8. Pan malaysian islamic party@pas@pigs..ha ha..ngata orang..kene btg hidung sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih baik dari bersekongkol dgn org yg makan pigs (PORK) lepas tu dia belek fatwa lepas tu makan pork balik then belek fatwa semula then belek fatwa kembali dan begitulah seterusnya.. keh keh.

      Padam
  9. Lebai PIGS ni seronok sgt dapat pemimpin PIGS..siang malam wirid PIGS

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok kita tukar.. mula2 makan PIGS (PORK) sambil2 belek FATWA.. lepas tu belek FATWA sambil2 makan PIGS (PORK).. macammana PAN boleh terima pemimpin yg makan PIGS (PORK) sambil2 belek FATWA? agak pelik situasi begini.. makan PIGS (PORK) pun makan PIGS (PORK) lah janji dpt berkhidmat kpd pemimpin yg makan PIGS (PORK)!
      Keh keh..

      Padam
    2. PIGS dah dpt Kat pas pis pus...nak kata orang kena btg sendiri..

      Padam
    3. Semoga kamu tidak di tempatkan bersama2 pemimpin yg makan PIGS (PORK) di akhirat kelak..

      Ke kamu masih ingin bersama walau sehingga ke akhirat kelak?

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini