TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 11 September 2017

SETELAH GAGAL PAMERKAN ISLAM YANG TERBAIK, MEREKA SALAHKAN DAP

PAS bawa politik zaman 70-an. At Takiri kata, Islam tak selamat di bawah Dap.

Mengarut betul At Takiri. Islam tetap selamat sampai kiamat kerana Islam itu agama yang Allah redho dan pelihara. Jangan cuba tafsir Islam akan hancur kerana Dap.

Islam akan terus dipandang baik dan mulia semuanya atas tanggungjawab umat2 Islam sendiri, bukan parti. Islam takkan selamat di bawah Pas atau mana2 parti politik selagi umat2 Islam tidak mengikut ajaran Islam itu sendiri.

Contohnya, yang luluskan Hudud dalam Dun Kelantan itu adalah dari sokongan Adun2 dalam Dun Kelantan, tanpa seorang pun Adun dari Dap. Mengapa tidak dijalankan hudud di Kelantan? Jawapannya, ini bidangkuasa Kerajaan Pusat. Siapa Kerajaan Pusat? Jawapannya, Dap tidak terlibat samasekali. Umno/Bn adalah kerajaan Pusat.

Gagal Hudud di Kelantan pun mereka salahkan Dap. Maka, dibawa satu lagi usul iaitu RUU Akta 355. Hadi pun melanggar Jkuasa pembentukan usul ini dengan membawanya bersendirian ke Parlimen. Apakah waktu itu Hadi tidak tahu bahawa sebarang usul jika dibawa ke Parlimen, akhirnya kuasa penentu terhadap usul itu adalah Kerajaan juga? Harus diingat Dap bukan kerajaan dan tiada kuasa meluluskan atau menolaknya.

Hadi kata Umno akan bantu. Umno pun kata, parti Melayu itu juga akan bantu. Maka, Jamil Khir seorang Menteri yang jaga agama pun diseret atas pentas sokong RUU Akta 355 di Padang Merbok. Asyraf Dusuki pun hadir. Tegang2 urat Jamil Khir atas pentas Padang Merbok menyerang Dap dan menyokong RUU Akta 355. Bertakbir sekelian walaun di malam itu mendengar Jamil Khir berucap dan sampaikan 'salam' Najib kepada semua yg hadir berbaju Unggu.

Tidak beberapa hari selepas itu, Najib Presiden Umno umumkan Umno tidak akan bawa usul RUU Akta 355. Bola diserahkan kembali kepada Hadi. Di Parlimen, untuk kali ketiga, Hadi bangun dan baca usul serta rengkasan dan huraian tentang RUU Akta 355. Kemudian disambung oleh Takiyuddin dengan panjang lebar.

Sepanjang ucapan Hadi dan Taki, tiada seorang pun wakil dari Dap mahupun dari PH bangun mencelah, jauh sekali membantahnya. Masing2 sibuk mencatatkan apa yg Hadi dan Taki hujahkan agar mereka dapat menggunakan peluang untuk memberi pendapat dan hujah sewaktu perbahasan nanti.

Malangnya, sebelum masuk waktu Asar, terlalu awal lagi setelah Taki selesai beri huraian, Speaker buat keputusan untuk menangguhkan perbahasan pada siri akan datang. Untuk makluman walaun, Speaker itu bukan dari Dap. Bangun beberapa orang wakil dari PH mendesak Speaker untuk adakan perbahasan kerana ini isu penting melibatkan umat2 Islam seperti yang Hadi selalu laung2kan. Cepat bahas, cepat dibuat undian dan cepat diputuskan. Bukankah ini yg Hadi mahukan? Bukankah Islam ajar benda2 yg baik jangan suka ditangguh2kan?

Pelik bin ajaib, sewaktu ramai MP2 dari PH bangun mendesak Speaker untuk bahas segera RUU Akta 355, tiada seorang pun MP dari Pas yang bangun menyuarakan bantahan terhadap Speaker. Bukankah itu usul dari Hadi Presiden mereka sendiri? Mengapa tak membelanya dan anggap pembelaan itu sebagai jihad jika Speaker halau keluar dewan nanti? Sebaliknya yang berlaku, MP2 dari PH pula yang terpaksa berbalah dengan Speaker untuk membahaskan RUU Akta 355 idea dari Hadi itu. MP2 dari Pas angkat punggung dan naikkan banner di lobi Parlimen yang tertera "Hadi Wira Islam" dan bertakbir beramai2.

Apa kata lebai2 ini selepas itu? Biarlah Speaker tangguh pada siri akan datang dan kita bersedia untuk bahas nanti. Apa yang berlaku seterusnya? Tiba sidang Parlimen baru2 ini, usahkan mahu bahas RUU Akta 355, Hadi pun terus tidak hadir ke Parlimen atas alasan uzur. Tapi Hadi hadir pada program Ijtimak Ulamak pada waktu itu.

Ini satu kisah betapa Islam pun tidak selamat di bawah nama Pas. Islam akan terpelihara dan dipandang mulia sekiranya umat2 Islam itu sendiri ada keikhlasan dan jujur di dalam memperjuangkannya tidak kira di atas nama wadah politik mana sekalipun. Islam akan tercemar jika umat2 Islam sendiri bersekongkol dengan kezaliman.

Pas terus salahkan Dap kerana itu sahaja modal yang ada pada mereka untuk mendapatkan undi orang2 Melayu. Mereka telah belajar taktik ini dari Umno. Biarkan mereka berebut2 undi dari orang2 Melayu yang kuno dan jahil kerana kita yakin majoriti orang2 Melayu tidak lagi bodoh dan termakan dengan jualan murah bangsa dan agama.

55 ulasan:

  1. Ulasan yg bernas..ustad2 pas inilah pelacur politik yg nyata..setan bertopengkan jubah dan kopiah semata..ya Allah kau hancurkan mereka2 ini..aminn

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS party Ajaran Sesat..jauhi darinya anda selamat..

      Padam
    2. Ikut la islam yg dap redho...allah dan duit zakat kita kongsi...lgbt xper...khalwat x salah...jakim buang tepi...murtad biarkan...minum air sirap ok jer (cuma jgn sirap limau-takut terlekat bijik)..kapir nk kawin islam xyah tukar2 agama...nak lagi? Dekati la agar anda selamat...cucu cct pn selamat

      Padam
  2. 1. DAP menentang sekeras-kerasnya pengislaman anak bawah umur 18 tahun oleh salah seorang ibu atau bapa yang memeluk Islam yang telah ditetapkan dalam perlembagaan dan selaras dengan fatwa-fatwa peringkat kebangsaan dan fatwa negeri.
    2.Ketika pindaan Akta 164 berlangsung di Dewan Rakyat yang lalu sangat ketara, dimana ahli-ahli Parlimen DAPigs mempertikaikan kenapa tidak dimasukkan cadangan pindaan 88a yang membolehkan agama anak ditentukan secara bersama oleh ibu dan bapa sedangkan mereka tahu cadangan pindaan itu bercanggah dengan perlembagaan dan bercanggah dengan Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DALAM ISLAM KALAU ANAK DIBAWAH UMUR MEST DISERAHKAN PADA IBU..IKUT SEJARAH S.A.W.WALAUPUN IBU BUKAN ISLAM ..BAPA BARU MASUK ISLAM...MENEPATI HUKUM ALAM PUN
      ...ANAK LAGI SESUAI BERSAMA IBU...WPUN IBU BUKAN ISLAM LAGI..DAN ANAK ITU MASIH LAGI TANGUJAWAP BAPA MUSLIM DAN BAPA PULA KENA LA TUNJUK TAULADAN BAIK SUAYA ANAK ITU TERTARIK DGN ISLKAM BILA DIA DEWASA..WPUN TINGGAL DGN IBU NON MUSLIM...AMIN

      Padam
    2. Abis tu sejarah nabi ada x psl hudud? Ke nabi kata...pentingkan sosial dan ekonomi dulu...bina prasarana dulu...apakan daya...ronnie liu taio kaw2 islam pun x terasa

      Padam
    3. Ada ... kisah nabi Noh. Anak dia ikut isterinya..

      Padam
    4. Kisah Pan ikut telunjuk Dap xnk baca?

      Padam
    5. amin ko tak sihat lah

      pi la baca ulasan akademik pasal ruu164

      ust riduan mat noor dh termalu tau sebb kata 164 hancurkan islam.

      ckp guna buku lali la org2 pas ni

      Padam
  3. Jika Dapigs memerintah nasib orang melayu islam akan seperti nasib malang orang Rohingga di Myammar...Bila orang kafir memerintah, mereka tak akan redho dgn undang2 dan syiar islam berkembang di Malaysia....Nafsu dan motif kapir Dapigs adalah menjadikan negara ini sekular dengan membenarkan zina,judi,rumah pelacuran serta perkara2 mungkar secara bebas dan berleluasa dan orang melayu islam akan dihalau secara perlahan2 dan terancang

    BalasPadam
    Balasan
    1. KENAPA PULAK DAP MEMRENTAH...DLM PH DAP ADA 50 SIT SAJA.DR 222.TIDAK KAH TONGONG TU....GENG FELDA PUN PAHAM.HA,,,HA

      Padam
    2. 54 dap...korang 70 pecah 3 parti ngok...so sape majoriti...itu pun klu menang...sbb melayu bkn semuanya buta cam kau

      Padam
    3. Habis tu nak harapkan PAS yg akan sibuk nak menang 40 kerusi jer. Dah sah-sah kalah ngan DAP yang ada 50 kerusi. Alahai matematikpun ke laut...
      Seronok nak bagi kat BN jugak. Apa punya Melayu....

      Padam
    4. Politik dgn matematik walaupun blkg dia tik...tapi x sama...patutla kene tipu...aiya sudah mulah talak untung...darat punya melayu

      Padam
    5. Kacau 40 seat tradisi pas...pas tanding 80 seat...baru acah 42 kat selangor pun pkr dh pk 10x...smpi pan kene khhtuihhh dgn pkr...lagi mau ckp besar pan. Panipu jer lbh.

      Padam
    6. Powertrain mabuk pil kuda ko

      Padam
    7. Tak payah duk kacau Selangor. Pas tak relevan dan bakal kalah.

      Padam
    8. Azmin x kata gitu bro...tapi.azmin indirectly kata...bo layan pan

      Padam
    9. pasngok nak menang diselangor..kirim salam..bungukus ...mintak tolong umnongok lah utk hidup..mana ruu355 dah kna rejam dalam jamban umnongok yer pasngok???

      Padam
  4. Kah Kah Kah........ Analisis Budu Budu..... Dah jadi buduh! buduh!...... Opppppsss!

    BalasPadam
  5. Jual agama utk habuan dunia..90juta ada untung woi..manyak aircon boleh bli

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap maaf barua2 yg disayangi...bukti 90juta x dpt bwk hari tu...excel kene virus. Virus Pas90mil.exe. Habis data corrupted. Tak dpt nak buka excel.
      Harap bersabar yea barua2...tapi jgn khuatir bukti ada...teruskan kepercayaan anda kpd Sarawak Report. Sarawak Report tak pernah bohong. Fotoshop aritu pun sebab akaun kene hack. Harap maklum barua2 sekalian.

      Padam
    2. Kalau benar jual agama 90 juta manyak untong woo..

      Ini bagi tanah 1000 hektar pd sikolah cina ala untong ka? Pircuma meh.. jual agama pircuma manyak boloh!

      Padam
  6. Kalau benar 90 juta kira mahal.. bagaimana pula dgn 1000 hektar tanah pircuma sekolah cina? Manyak murah oo lu olang jual agama.. pircuma woo..

    BalasPadam
  7. pasgok dah ikut umnogok

    BalasPadam
  8. Ingat muslimah pan ingat siti kasim..

    BalasPadam
  9. Paling win sekali untuk diingati seluruh Muslimat Pas????

    Ingat Moktar Senik....
    ingat Nur Safikah yang versi jantan. Ingat juga jari cagu. Paling teringat anu yang viral.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau gambar edit pun nak dijadikan hujah, gambar azmin dlm bilik air pun aku boleh buat hujah.. banyak bodoh punya barua dap nih..

      Tapi satu je aku mintak umat melayu islam jangan lupa..

      Ingat muslimah pan ingat siti kasim.. ehhh satu lagi.. undi ph = undi dap!

      Padam
    2. pasgok dah ikut umnogok ..melayu terus dibangsatkan utk selamatkan penyamun???...islam jenis apa tu pasngok???

      Padam
  10. Ingat kebangangan ingat wanrosli
    Ingat kebodohan ingat wanrosli
    Ingat kebebalan ingat wanrosli
    Ingat ketaksuban ingat wanrosli
    Ingat pembelitan ingat wanrosli
    Ingat pemfitnahan ingat wanrosli
    Beringat ingat le dgn wanrosli

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oklah aku tukar.. nampak macam dah tak puashati sangat tu.. harap boleh terima..

      Ingat siti kasim ingat muslimah pan..

      Padam
  11. betul. pas tak jujur dlm menegakkan islam.. juga tak mampu utk membangunkan ekonomi. koman..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bilamasa pan jujur dlm menegakkan islam? bila dap panggil Dr Zakir Naik seorang pendakwah islam sbg syaitan pan diam seribu bahasa.. tapi bila hannah teo ditegur kerana berdakwah kristian evangelis bukan main pan bersuara pertahankan tindakan hannah itu.. macam ni ke pan perjuangkan islam?.. pada mata pan hannah teo lebih mulia dari Dr Zakir Naik.. patutlah tinggal hanya 1% aje..

      Padam
  12. Hehehe..bergaduh mcm budak2 sekolah tadika

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni kepala bapak aku..ni kepala bapak ko..klu berani pijak la

      Padam
    2. BkS.. salah ke aku ckap pan lebih muliakan hannah teo berbanding Dr zakir naik..?

      Padam
    3. Harap BkS boleh jawab dgn setulus hati.. kalau tak jawab pun tak pa aku faham..

      Padam
  13. “Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling taqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.” (QS. Al Hujurat: 13)

    Hidayah itu milil Allah SWT...

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS sudah lama menyahut ayat alQuran tersebut dgn boleh bersama2 dap dan pkr dalam satu pakatan dan juga dgn menubuhkan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP).. setelah beberapa lama maka dapatlah disimpulkan bhw hanya DHPP shj yg masih menghomati islam tidak spt dap yg terang2 menentang agenda islam.. sbg cth: sokong octoberfest, belek fatwa utk org islam, melabel syaitan kpd pendakwah uslam Dr Zakir Naik, pertikai kelayakan ustaz dan ustazah dari semenanjung utk bertugas di Sarawak, menghina kaum wanita bertudung bhw tudung kepala merosakkan otak, dll.. maka pas bijak mengekalkan DHPP tersebut..

      Allah suruh kita saling kenal mengenal bukannya tunduk atas segala desakan non muslims utk perkara2 yg terang2 bertentangan dgn islam.. sbg cth dikatakan octoberfest bakal berlangsung di publika taman hartamas.. maka seelok2nya jadikan ianya tempat tertutup dgn menyewa seluruh kompleks dan melarang muslim menghadiri tempat tersebut selama pesta berlangsung..

      Inilah yg dikatakan perbezaan kefahaman ttg islam antara pas dgn pan..maka memang eloklah pan ditubuhkan agar tidak lagi dikaitkan dgn pas..

      Padam
  14. Respect lu wanrosli. Jgn tanya samada apa yg ko kata tu bersalah atau tidak sbb ko mana ada salah, mana pernah bersalah dan mana pernah rasa bersalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan risau bro.. aku yakin wan rosli pasti akan rasa bersalah jika menyokong octoberfest, sokong kenyataan mimpi nabi ibarahim a.s. bukan dari tuhan, sokong kenyataan nabi ismail a.s. tu anak ----- nabi ibrahim a.s., sokong penyebaran kristian evangelis oleh hannah teo, sokong kenyataaan Dr Zakir Naik tu sbg syaitan, sokong kafir lahanat belek fatwa, sokong bagi tanah kpd sekolah cina 1000 hektar, sokong fitnah UG, sokong LGBT, sokong murtad atas kerelaan sendiri, sokong RUU164, sokong hudud tidak sesuai utk org islam di dlm masyarakat majmuk, sokong hak2 pasangan LGBT di bawah undang2 negara, sambut kemenangan prk dgn minum arak dan lain2 lagi..

      Yang mana utk perkara2 di atas, pan tidak pun menunjukkan rasa bersalah menyokong!

      Padam
    2. Makanya,

      UNDI PH = UNDI DAP = UNDI PAN = SOKONG OCTOBERFEST = SOKONG SITI KASIM @ MUSLIMAH PAN

      Padam
    3. Dulu undi Pas = undi DAP hanya macai Umno jer yang bawa?

      Sudah tukar ke macai?

      Dulu undi Pas = undi Tokong pun macai Umno je kasi viral.

      Bila macai tukar?

      Dulu saya undi Pas. Sekarang minta maaflah. Syurga saya di dunia tak letak pada ulama. Allah dah tetapkan.

      Jika rasa ada Tokong, Parti, orang yang boleh jamin syurga mohon bertaubatlah. Sesungguhnya kesesatan itu jelas dan kebenaran juga jelas.

      Maafkan saya Pas. No vote for you anymore. Goodbye and good luck.

      Padam
    4. Kamu memang bangang.. memang lah dulu lain sekarang lain.. dulu ada pr sekarang takde ngok..

      Padam
  15. PAS ADALAH SAMPAH POLITIK

    ADA HATI HADI NK JADI PENASIHAT BN

    SEDANGKAN NAJIB LAGI NK BANTU AMERIKA

    PAS APA ADA?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas ada dua "kuda hitam" paling besar di Malaysia.

      Mokhtar Senik

      &

      Nur Syafiqah.

      Padam
    2. Syafiqah yang versi jantan punya.

      Padam
    3. How about siti kasim... pan setuju ke idak dgn statement pasal nabi ibrahim a.s.? Kalau tak baguslah tapi kalau setuju bwrul ke siapboke posing wefie dgn muslimah pan..
      ingat siti kasim ingat muslimah pan..

      Padam
  16. Siti Kassim tu Islam cuma jahil. Jika ada problem kau mengadu dia boleh bagi nasihat guaman.

    Mokhtar Senik tu Islam. Jika An Anon ada masalah dengan bini dan bini An Anon mengadu untuk kaunseling agama...apa agaknya dia dapat?

    Cuba google image Mokhtar Senik untuk gambaran lanjut apa bini An Anon akan dapat dalam kaunseling bersama beliau.

    Jangan lupa buang filter google image untuk pengalaman yang mendebarkan dihadapi bini An Anon.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah pusing2.. soalan aku simple aje..

      Setuju ke idak.. kalau idak nape posing wefie baik punya..ingat siti kasim ingat muslimah pan..

      Kalau bab ustaz mokhtar senik tu aku malas nak layan kau.. gambar edit pun boleh nak dijadikan hujah.. apa kata kalau aku guna gambar azmin dlm toilet? Ataupun video anwar dlm hotel? Mesti kau malas layan aku pubna sebagaimana aku malas nak layan kau pasal gambar edit..

      Jangan buat dosa fitnah kecualilah kalau dap boleh ampunkan..


      Padam
    2. Teori Mokhtar Senik dalam Ekonomi.

      Semakin dikulum makin panjang.

      Pakar ekonomi dalam Pas perlu buat muZAKARah dan muFARAJah. Hasilnya muaKETAT keluarkan hukum ekonomi Islam menurut pemikiran Paseks.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini